AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
estonsko

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Estónsko
podmínky létání (kontakty, užitečné informace)


Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA
Podmínky vstupu a výstupu: FPL na mezinárodní letiště
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
CAA, e-mail:
ecaa@ecaa.ee, web: www.ecaa.ee, tel: +372 694 9675, fax: +372 694 9667
Informace o létání, letištích, AIP: eAIP, web:
http://aip.eans.ee
Plánování letů: nejspíše se nevyžaduje při místních letech, my však létali pouze na mezinárodních letištích tak jsme vždy FPL podávali
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 26-28 EEK/litr
Průměrná cena letištních poplatků: Tallinn 210 EEK/přistání, 170 EEK parkování přes noc; Kuressaare 70 EEK/přistání, 40 EEK parkování přes noc
Běžná dostupnost služeb na letištích: v Tallinnu bylo odbavení vcelku v pohodě, odpovídající mezinárodnímu metropolitnímu letišti, bus od terminálu jede až do centra cca 25 minut
Naše subjektivní hodnocení: v Tallinnu - standartní mezinárodní letiště, Kuressaare je velmi pěkné regionální letiště, s perfektníma službama, přímo v letištní budově je velmi pěkné ubytování za 400 EEK/noc za dvoulůžkový pokoj, pokrytí WiFi zdarma


Do Tallinnu přilétáváme na velké mezinárodní letiště, jelikož Estonsko stejně jako Česká republika není v Schengenu a my jsme nuceni využít mezinárodní letiště s pasovou službou. Obvyklá procedůra probíhá vcelku rychle a letištní mikrobus pro nás přijíždí ještě než stačíme vystoupit z letadla. Honem si přerovnáváme věci v kabině a baťůžcích a hledáme nějaké závaží ke kterému bychom přivázali Stinga. Naštěstí jsou zde dobře vybaveni a nedaleko stojánky nacházíme klasické vybetonované pneumatiky. Pro pasové odbavení nás nutí použít přepážek pro cestující. Stojíme v příšerné zácpě turistů kteří právě přiletěli několika dopraváky. Okolo nás chodí posádky těchto letadel k přepážce s přednostním odbavením. Nejdříve mne napadlo, že bychom se tam měli skusit procpat také, než tady tvrdnout dlohé desítky minut v mačkanici. Velmi rychle jsem však změnil názor když jsem se podíval na Radima. Oba dva máme tričko, kraťasy a sandále. A na zádech baťůžek. Vysvětlovat někomu, že jsme taky posádka, skutečně nemá cenu. Druhý den pokračujeme na jihozápad Estonska na ostrov Saaremaa. Přistáváme na letišti Kuressaare. Nacházíme zde výtečný servis jak pro Stinga tak pro nás samotné. Dostáváme palivo, informace o místním létání, dobrou meteopředpověď a ubytováváme se přímo v letištní budově. Mají zde nově přistavené patro s několika pěknými pokoji. Ráno nás čeká snídaně a dokonce je zde pokrytí WiFi signálem. Do městečka je to asi dvacet minut příjemnou procházkou. Ideální místo na malý letecký výlet.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.