AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
italie

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Itálie
podmínky létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: posádka musí během letu používat helmy (nikdo je však nenosí), UL letadlo nesmí mít rádio ani odpovídač (opět však platí, že všichni rádia mají a odpovídače většinou také)
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
Ente Nazionale per l'Aviazione Civile, web:
www.enac-italia.it, tel: +39 06 44596 - 1, fax: +39 06 44596 300
Národní aeroklub: Aero Club d'Italia, web:
www.aeci.it, tel: +39 06 36 08 461, fax: +39 06 32609226
Národní organizace UL létání: Federazione Italiana Volo Ultraleggero, e-mail:
info@fivu.it, web: www.fivu.it
Informace o létání, letištích, AIP: Aviazione Leggera OnLine, web: www.ulm.it; Volare - Campo di volo, e-mail: volare@volare.org, web: www.volare.org; Avioportolano Italia, web: www.avioportolano.it, tel: +39 041 935549, fax: +39 041 935549; ENAV s.p.a., web: www.enav.it, tel: +39.06.81.661
Plánování letů: nevyžaduje se, avšak pozor FPL se vyžaduje pro lety nad mořem
Restrikce létání s UL letadly: Zákaz letu v řízeném prostoru a ATZ a přistání na řízených letištích, zákaz letu blíže než 5km od letiště bez ATZ, maximální výška letu je 500 stop nad zemí (= 150 metrů!) o víkendech a svátcích je maximální výška letu 1000 stop na zemí (výška se vztahuje k nejvyžšímu bodu terénu v okruhu 3km). Dle telefonického rozhovoru s inspektorem úřadu civilního letectví - je-li v naší zemi UL považováno za letadlo a je vybaveno rádiem a odpovídačem máme létat stejně jako s letadlem GA...
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,9-2,1 Euro/litr, automobilový Natural 95 od pumpy za běžné ceny
Průměrná cena letištních poplatků: na UL plochách zdarma, letiště cca 8-20 Euro

Běžná dostupnost služeb na letištích: na mnoha UL plochách je možnost pěkného ubytování a často i restaurace

Naše subjektivní hodnocení: Na UL letištích je většinou velice dobrý servis poskytovaný místními piloty. Na velkých letištích dostupný Avgas bez problémů, o tom že jsme UL letadlo jsme s nikým nemluvili a nikdo se ani neptal.
 

Postřehy z expedice

Díky italskému prodejci TL Ultralight Sergiu Salgaro jsme měli po celé itálii perfektní servis. Staral se o nás přímo vzorně, tak je zpětně těžké říci jestli je na všech italských UL letištích tak úžasná pohostinnost a skvělý servis samozřejmostí nebo to byla práce Sergia. Každopádně to bylo velmi milé. Do Itálie vstupujeme okolo Monaka a pokračujeme na San Remo. Mezinárodní let z francouzského Castellet ukončuji ze vzduchu mezi Milánem a Bergamem nad UL plochou Baialupo. Dispečer na milánské oblasti sice nemůže pochopit co tady s tím letadlem chci dělat a proč neukončím FPL na letišti po přistání, ale nakonec po upřesnění polohy (Baialupo je asi kilometr vzdálené od traťového VOR) mi potvrzuje uzavření letového plánu. V Baialupo střídám spoluletce - dále se mnou letí Míla Novotný a přidává se k nám druhé letadlo - TL 96 Stár Adriana Parajňaka se kterým letí také Jarda Klacek. Pokračujeme přes italské vnitrozemí a Elbu na Korsiku a Sardinii. Ze Sardinie se vydáváme na dlouhý přímý přelet nad mořem na Maltu. Letíme více než 600 km nad vodou. Z Malty se vracíme na Sicílii a přes Reggio di Calabria odlétáme na Korfu. Krátký přelet východního pobřeží Itálie s tankováním v Pescaře nás čeká ještě při návratu z Řecka do Slovinska. Při letu do Pescary fouká vcelku silný protivítr, mnohem silnější než předpovídali řečtí meteorologové. Na východním pobřeží Itálie moc letišť neni a tak jsme museli naplánovat trasu nadoraz s palivem. Během letu však paliva ubývá více než by mělo a nezbývá než mezinárodní let z Řecka divertovat na malinké UL letiště, jediné které je asi 60 km před Pescarou. Je to spíše louka - Avios Arcora, ale i přes to se pár minut po našem přistání objevuje místní pilot a velice ochotně nás veze k nedaleké benzinové pumpě abychom mohli doplnit palivo. Kanystry měl už v autě, asi z našeho přistání přes jeho domeček, který je nedaleko plochy pochopil co potřebujeme. Jen co jsme nalili benzín, tak záhadně zmizel. Tomu říkám pomoc v nouzi v pravý čas.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.