AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
spanelsko

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Španělsko
podmínky ULL létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: nevyžaduje se
Podmínky vstupu a výstupu: přelet státní hranice s letovým plánem na mezinárodní letiště
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: odpovídač
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
Dirección general de aviación civil, tel: +34-915 975 020, fax: +34-915 978 300
Národní aeroklub: Real Federación Aeronautica Espaňola, web:
www.rfae.org
Národní organizace UL létání: AEPUL, e-mail: info@aepul.org, web: www.aepul.aero
Informace o létání, letištích, AIP: AENA, web: www.aena.es; Volar, e-mail: volar@aviasport.com, web: www.aviasport.com, tel: +34-91 803 77 11
Meteoinformace: Instituto Nacional de Meteorología, web:
www.inm.es
Plánování letů: FPL se vyžaduje pro lety v řízených prostorech a na řízená letiště
Restrikce létání s UL letadly: zákaz letů v řízených prostorech a přistání na řízených letištích
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,7-1,8 Euro/litr
Průměrná cena letištních poplatků: cca 4-6 Eur
Běžná dostupnost služeb na letištích: na letištích je občas bar nebo malá restaurace, na malých letištích možnost spaní ve stanu či pod křídlem
Naše subjektivní hodnocení: velmi řídká síť letišť

Postřehy z expedice

Přílet do Španělska byl pro nás mírným zklamáním. Z letiště Biscarose jsme podali letový plán na krátký přelet do San Sebastian ležící v Biskajském zálivu. FPL nám však španělský dispečer stačil za letu zrušit těsně po jeho aktivaci. Nezbylo nám než se vrátit zpět do francie, kde jsme zjistili že španělé nám s UL letadlem FPL na řízené letiště prostě nepřijmou. Nakonec jsme letěli z Francie přímo do Portugalska a Španělsko jsme navštívili až při návratu jihem. Z Portugalského Portimaa jsme letěli přes Fáro na Sevillu, Cordobu, Albacete, Valencii do Castellon Del la Plana a dále okolo Barcelony do Francie. Letiště v Castellon leží přímo na pláži a mezinárodní provoz malých letadel je zde běžný. Zajímavé je přistání mezi sloupy veřejného osvětlení, jelikož dráha letiště končí přímo na kruhovém objezdu na hlavní silnici vedoucí do centra města. Letiště jsou po španělsku roztroušena velmi řídce a tak přelety a hlavně tankování je nutné pečlivě naplánovat. Jak jsem vytušil, většina španělských UL pilotů poletuje na UL plochách a létají do tisíce stop nad zemí. Podle informací prezidenta AEPUL ve španělsku UL letadla ani více než v tisíci stopách létat nesmějí. Odhaduji, že UL ploch je po španělsku více nežli letišť, ale my jsme neměli dostatek času na jejich prozkoumání což mne velmi mrzí.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.