AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Seznam článků autora Filip Zejda

Řazeno podle data zveřejnění.

 

Profil autora:
Filip Zejda
UL Letecký instruktor ve vlastní Letecké škole Vysočina. Licence PPL, UL. Nálet přes 1 200 hodin. Vzdělání: Strojírenská konstrukce s maturitou, ATPL teorie se zkouškami před ÚCL. Létané typy: Z-42, Cessna 150-172, Yetti J-03, Tecnam P2002 Sierra, Eurostar a další ultalehká letadla. Zájmy: Letecká technika, aerodynamicky řízená letadla, létání, rodina s dvěma dětmi.
Kontakt na autora

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

30.10.2016, Filip Zejda, 24 příspěvků, Hodnocení: 3, Ultralighty

V listopadu 2012 zde odstartoval seriál o konverzi automobilového motoru 1,2 TSI pro použití ve vzduchu. Takřka přesně po čtyřech letech je tu jeho závěrečný díl – o výletu se zastavěným motorem.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

8.8.2016, Filip Zejda, 30 příspěvků, Hodnocení: 3,8, Ultralighty

Stoupat ve školním kluzáku za ultralehkou klubovou vlečnou nepřetržitě 2,5 až 3,5 metru za sekundu? Je to vůbec možné?... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

28.8.2015, Filip Zejda, 12 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

V minulém článku jsme si popsali úžasný vzlet letadla s motorem 1,2 TSI a přelet, který skončil zatarokováním motoru. Jaké bylo nakonec rozuzlení?... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

17.8.2015, Filip Zejda, 11 příspěvků, Hodnocení: 3,8, Ultralighty

Až doteď se celý seriál nesl spíše v rovině teoretické – jak se asi bude chovat konvertovaný automobilový motor v letadle. A nyní konečně nadešel čas to doopravdy zjistit.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

31.7.2015, Filip Zejda, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

Odlehčit letadlo může být někdy větší problém, než si je většina uživatelů schopná připustit. Naštěstí existují řešení, která pomohou oprostit vašeho miláčka od přebytečných kil. Kde se dá ještě ušetř... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

22.7.2015, Filip Zejda, 7 příspěvků, Hodnocení: 3,9, Ultralighty

Hubnutí často bolí, stojí mnoho času, práce a odříkání. To platí beze zbytku jak pro lidi, tak pro letadla. Výsledkem je ale figura, která dá vyniknout všech výkonovým schopnostem.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

9.4.2015, Filip Zejda, 19 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

Před pokračováním části načaté v minulém díle si zodpovězme zásadní otázku, která soudě podle reakcí měla být zodpovězena už dříve a nebyla: Proč potřebujeme do UL letadel výkonnější motory než ty běž... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

10.3.2015, Filip Zejda, 13 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

Dnes si povíme něco málo o zapojení elektrické instalace motoru CBZB 1,2 TSI. Chtěl bych pouze ve stručnosti přiblížit, co budete potřebovat pro rozchození motoru a jaké jsou možnosti.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 8. Popis zapojení chladící soustavy

16.2.2015, Flip Zejda, 10 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Letadla

V tomto díle si povíme o specifikách chlazení motoru 1,2 TSI a zapojení chladicí soustavy. Pokud se pročtete přes první technickou třetinu článku, objevíte zajímavý bonus v podobě pár tajemství mé kuc... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 7. Výroba reduktoru II

25.1.2015, Filip Zejda, 11 příspěvků, Hodnocení: 3,9, Ultralighty

Po delší odmlce, kdy jsem se soustředil především na výcvik pilotů, se opovažuji v zimní pauze opět ozvat s pokračováním série o výrobě leteckého motoru, která se zastavila téměř před dvěma lety.... Číst dál

Starší články | 1 | 2 | 3 |

Rozdíl mezi bohem a pilotem je v tom, že bůh si o sobě nemysli, že je pilot.


Přehled leteckých simulátorů v ČR






 


Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.