Obrazem: vystřelovací sedačka VS-2 v akci

18.10.2008 1 příspěvek

Obrazem: vystřelovací sedačka VS-2 v akci
Obrazem: vystřelovací sedačka VS-2 v akci (Zdroj: Aeroweb.cz)

Na továrním letišti Aera Vodochody v těchto týdnech probíhají další testy vystřelovací sedačky VS-2. Důvodem je ověření spolehlivosti po předcházející modernizaci. Sedadlo VS-2 pochází z konstrukčních kanceláří VZLÚ. Tento ústav je jedním z pěti na světě, kde se zabývají vývojem vystřelovacích sedaček (od roku 1965).  Při testech se používá prototyp letounu L-39MS  0101. Parametry katapultáže jsou pokaždé stejné 0-0...tedy při nulové rychlosti a nulové výšce letounu. V sedačce je připoután dlouholetý zaměstnanec firmy zvaný Oskar, který již absolvoval nespočet výstřelů s "horkým křeslem"...pro upřesnění dodejme, že se jedná o figurínu.

(foto: Jan Žeravík, Lukáš Tláskal)

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Kritika

10.04.2017 v 12:08 Miroslav

Pôvodná verzia katapultu VS1, väčšinu posádok usmrtila, minimálne im nijako nepomohla. Modernizovaná verzia VS2, zohľadňuje aspekt nulovej rýchlosti pri núdzovom opustení lietadla, ale viac informácií je nedostupných. To je extrémne nízka kultúra, nikde vo svete taká nehoráznosť neexistuje. Mám dojem, že VS2-ku platia ľudia na Slovensk, pre 2. taktickú letku. Je už zamedzené tomu, aby sa posádka usmrtila nárazom do zeme ak je pred katapultážou dole hlavou? Ako dlho trvá opustenie kokpitu? Dnešný systém to musí zvládnuť do 3 sekúnd.

Odpovědět

Přidat komentář