Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

První zájemci si vyzkoušeli být pilotem

21. listopadu 2008
Autor: Vojtěch Novotný, celkové hodnocení článku: 3,7
Klíčová slova: | Zážitky a historky z létání | Chci si vyzkoušet, jaké je to být pilotem | Rubrika: Letadla

V sobotu 15.11. 2008 jsme na letišti Točná uspořádali první akci s názvem "Chci si vyzkoušet, jaké je to být pilotem!". Týden před tím nám počasí nepřálo a byli jsme nuceni akci o týden přesunout, udělali jsme dobře. Hned jak jsem se ráno podíval z okna bylo mi jasné, že to půjde :)

Těch pár mráčků, co se líně povalovalo na obloze a hlavně slunce, rozlívající své hřejivé paprsky po kraji, dávaly tušit, že tentokrát to bude pohádka.

Tady se dozvíte více o akci "Chci si vyzkoušet, jaké je to být pilotem!"

Prima den ve společnosti stejně "potrefených" lidí

Na půl desátou jsme se sešli na letišti s první skupinkou nadějných budoucích pilotů. Společně jsme čekali na Martinův přílet, až jsme se dočkali. V dáli se objevila Cessna a za pár chvil již parkovala kousek od nás. Vyrazili jsme do letištní budovy provést předletovou přípravu. Krok za krokem jsme prošli jednotlivé kroky přípravy, každý měl spoustu dotazů, které Martin ochotně vysvětloval. Když bylo vše jasné šlo se na věc.

Všichni se nasoukali do letadla, zaklapli dveře, nahodili vrtuli a vyrazili na vyčkávací místo dráhy 28. Chvilka napětí a Cessna se žene po dráze. Překvapilo mne jak rychle se drala do vzduchu. Kolečko nad letištěm a hurá na trasu Točná - Bubovice - Hořovice - Příbram - Točná. Mezitím se již začali scházet další účastníci a bylo potřeba se jim věnovat. 

Přestože jsme byli dohodnuti s vedoucím letištní restaurace na tom, že zde budeme moci posedět, pojíst, popít a zapojit PC se simulátorem, tento zmatený pán stačil během hodiny snad třikrát změnit názor a nakonec jsme byli nuceni po jeho hulvátském výstupu tuto "Hospodu na Mýtince" opustit... Jak jsme se později dozvěděli z důvěryhodných zdrojů, je to v této hospodě běžný jev. Pro mne ponaučení a zjištění kam už nejít a pro případného čtenáře těchto článek a pronajímatele objektu možný námět k zamyšlení. Byli jsme tedy nuceni operativně změnit prostory. Na tomto místě bych chtěl poděkovat místnímu aeroklubu, kde jsme našli azyl :)


Moje role byla spíše pozemní, proto bych nyní přenechal slovo jednomu z účastníků akce, který se s vámi podělí o bezprostřední dojmy:

Když se ohlédnu za sobotou, musím uznat, že jste u dělali pořádný kus práce. V první řadě si asi nejvíc cením nápadu takovou akci udělat, protože otázek je vždy spousta, snů a představ taky, ale těch, kdo o tom něco ví, těch už je míň (já osobně moc pilotů neznám), takže za sobotu děkuju. Myslím, že počasí nám vyšlo úplně skvěle, úplně vybízelo ke dni strávenému tímto způsobem. Hodně se mi líbila Martinova příprava - trasy, mapy, souřadnice, plány letišť. Možná by jenom stálo za rychlou ukázku, kde a jak se dají např. plány letišť sehnat, protože tahle část mi nějak zůstala utajená nebo jsem jen něco zaspal nebo úplně nepochopil. Předletová příprava byla jasná, názorná, snad jen malé pochybení letadla, že nás nechalo na sebe křičet a nedopřálo nám sluchátka, by se dalo označit trochu záporně. Každopádně krátce po vzletu z letiště Točná mi sluchátka už vůbec nechyběly a kochal jsem se výhledem na stavební dílo mostu a tunelu kolem Prahy, pohledem na Vltavu, později Karlštejnem.

Při průletu nad letištěm Bubovice jsem si připadal stejně volně a odvážně jako kdysi, když jsme s klukama blbli se stodvacítkou v uličkách poblíž našich domovů. Střídání cestujících na místě druhého pilota je asi největším zážitkem z celého dne - nastavovat přístroje, navigovat. Naprosto super zážitek pro mne, naprosto strašnej zážitek pro posádku za mnou, naprosto odvážnej čin od Martina. Šel bych do toho zas, ale příště jen s dvoumístnym letadlem, aby mi nemuselo být líto těch lidí na zadním sedadle.

Start z Hořovic



Po návratu na letiště Točná jsem si dal velmi dobrý oběd (gulášovou polévku a bramboráčky s kuřecím masem a sýrem můžu vřele doporučit), akorát hostinského bych z komentáře radši vynechal...

Přistání v Příbrami

Velice si vážím, že jsem si během létání dalších posádek mohl vyzkoušet Flight simulator na notebooku i s berany. To vybavení muselo stát určitě hodně peněz a já osobně bych se asi bál ho půjčit jen tak někomu, koho jsem nikdy neviděl a on simulátor taky ne... Každopádně už ho taky sháním.

Večerní posezení v hospodě bylo velmi příjemné, člověk se přeci jen v prostředí hospody cítí víc uvolněně, akorát to mělo nevýhodu, že počet zúčastněných se značně zredukoval, nejvíc ovšem během přesunu do Prahy. Cítil jsem se trochu jako černá ovce u stolu se zkušenými piloty a paraglidisty nebo kdo ti lidé byli. Každopádně musím složit zase poklonu Martinovi, že se dokázal pořád usmívat a být v pohodě po celým tom dni ve vzduchu. Pak už je mi jen líto, že doprava a okolnosti mně donutily opustit hospodu už před osmou, ale snad to není všem hospodám konec.

Takže za sobotu ještě jednou děkuji všem, co se o nás tak pěkně postarali. Díky!

Petr


Fotogalerie:

Sbírku fotografií od různých autorů k tomuto dni můžete shlédnout ZDE


Termíny dalších akcí "Chci si vyzkoušet, jaké je to být pilotem!"





Vojtěch Novotný

Autor je držitelem licencí soukromého pilota PPL(A) a pilota ultralehkých letadel ULL(A). Již odmalička se zajímá o letectví a vše s ním spojené. Při studijích na Fakultě elektrotechnické ČVUT se rozhodl skloubit koníčka s povoláním. Stál u zrodu projektu Pilotem na zkoušku a leteckého serveru Aeroweb.cz, kde řadu let zastával pozici šéfredaktora. V současné době působí ve vedení letecké společnosti a studuje teorii ATPL. Létá na letišti Praha Letňany.

| Kontakt | Články autora |



Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,7

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 3 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.211.0.14 xxx
K tomu abyste se udrželi ve vzduchu potřebujete ve skutečnosti jen dvě věci: Rychlost a dostatek peněz.

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.