AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

ŠKOLA ROKU 2013: Vyhlášení výsledků!

1. dubna 2013
Autor: Adam Zuska, 16 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,8
Klíčová slova: | Soutěž | Rubrika: Letadla

Je dobojováno! Dnešní článek přináší celkové výsledky nejen toho, kdo v anketě zvítězil, ale také zajímavé informace o vás – nakolik je profesionální létání vaším snem či jak poznamenala ekonomická krize vaše možnosti létat.

Ještě než přejdeme ke gratulacím, dovolil bych si upřímné a obrovské poděkování! Všem školám, které měly odvahu a chuť se do ankety zapojit, aniž by ji předem kategoricky odsoudily, a především všem vám, čtenářům, kteří jste se do ankety zapojili a kromě hlasování třeba i věnovali pár minut krátkému dotazníčku, kde jsme zjišťovali něco o vás či o vašich současných trendech. Po dvou týdnech hlasování můžeme říci, že se vás do naší ankety zapojilo 1 493. Moc vám za to děkujeme!

Největší gratulace míří na Sazenou a do Benešova

Nemá smysl nic natahovat nebo mlžit. Vítězem naší ankety a Školou roku 2013 se stala letecká škola Fly For Fun, sídlící na letišti Sazená.

Druhé místo získala letecká škola F AIR, sídlící původně v Benešově.

Na bronzové příčce se umístila Letecká škola BemoAir, sídlící také v Benešově.

Fly For Fun 325
F AIR 269
Letecká škola BemoAir 157
Aviatický klub 116
Aeroklub Praha Letňany 87
Letecká škola Řehák 85
Aeroklub Zbraslavice 76
OKAir 71
Aeroklub Tábor 44
DSA 38
Blue Sky Service 33
Letecká škola Vysočina 26
Flying Academy 24
Air Jihlava 22
LET`S FLY 21
GES-AIR 19
AC Fly 11
Elmontex Air 11
Sky Academy 11
Pilotní akademie KlifiAir 9
Herbst Aero 6
Xair 5
Aerotraining - Letecká škola Ptáček 5
Letecká škola Adam 5
FLY TEX 4
Flying Club 4
Flying Training Centre 2
Karel Studnička 2
Czech Aviation 1

Doplňkové údaje

Než mě někdo začne chytat za slovo, rád bych ještě jednou zdůraznil důležitou věc: anketa není výzkum. Nesbírali jste tedy žádné údaje podle reprezentativního vzorku, neověřovali jsme žádné hlasy metodikou ministerstva vnitra při ověřování hlasů pro prezidentské kandidáty, ani nemáme patent na pravdu. Spoléhali jsme na poctivost každého z vás, na vaši chuť nám údaje poskytnout a v neposlední řadě na vlastní úsudek. Proto vás prosím, abychom následující údaje brali spíše jako zajímavý doplněk, nikoliv zcela přesný obraz českého letectví. Můžeme opět říci, že v jsme obdrželi vyplněné dobrovolné dotazníčky od dvou třetin všech hlasujících.

Nejvyšší dosažená licence

Přesnější přehled o tom, kdo určil celkové výsledky ankety, si můžete udělat na základě následující tabulky. Vyplývá z ní, že 7 % ze všech hlasujících se přiznalo, že nemá žádný pilotní průkaz. Mezi „přiznanými letci“ nejvíce převládají soukromí piloti, následováni piloty ULL. Jsme rádi, že se do hlasování zapojila i více než padesátka dopravních pilotů. Bohužel, již zmíněná třetina hlasujících nám svou odpověď neposkytla.

Nejsem pilot 110
PG 16
MPG 18
GLD 162
ULL 214
PPL 324
CPL 128
ATPL 53
neodpověděli 468

Celkový nálet

Určovat průměrnou hodnotu náletu, by bylo i vzhledem k počtu neodpovědí, nepilotů a poněkud vymykajících se odpovědí nesmyslné a nemožné. Uvedu proto alespoň rámcové hodnoty a perly. Z pilotů, kteří uvedli nějaký nálet, mají pod 100 hodin čtyři stovky z nich. Pod tisíc hodin se vešlo dalších téměř 350 pilotů a zbylých asi 200 pilotů se pohybuje na široké škále do 18 500 nalétaných hodin. Jednoznačně všechny trumfuje hlasující z Prahy s 65 000 hodinami na kontě a lze jen hádat, zdali ho ještě nepřekonal pilot z Jihočeského kraje, který toho nalétal „hodně“, či jiný pilot z Prahy, který toho nalétal „moc“ 

Uvažujete o kariéře profesionálního pilota?

Těžko to můžu nějak dokázat, ale myslím si a odhaduji, že před takovými deseti lety by byly počty pro a proti zcela opačné. Jak se zdá, touha živit se létáním je dnes spíše na ústupu a profesionální létání ve všech svých podobách přestává být tím vysněným povoláním každého letce. Příčiny jsou asi zřejmé – počty pilotů stoupají, řady adeptů se stále prodlužují a vidina slušného výdělku a návratu nemalé investice je poněkud mlhavá…

Nejvíce čtenářů, kteří touží po kariéře profesionálního pilota, hlasovalo pro leteckou školu F AIR, následovanou školou Fly For Fun a Aviatickým klubem.

Ze stávajících profesionálů jich dalo nejvíce svých hlasů taktéž F AIRu, dále sousednímu BemoAiru a ve shodném počtu hlasů poté Aviatickému klubu a Fly For Fun.

Omezili jste kvůli ekonomické krizi létání?

Ano, slovem krize se dnes ometá kde kdo v souvislosti s nejrůznějšími věcmi. Zajímalo nás, nakolik se horší ekonomická situace promítla do vašich snah a možností létat. Jednoznačně se ukázalo, že krizí postižených pilotů je mnohem méně než těch, kteří při hlasování uvedli opak.

Preference cena/výbava

Otázka přesně zněla: Preferujete spíše špičkově vybavená letadla, za která jste ochotní si připlatit, nebo hledáte spíše nejnutnější výbavu za co nejnižší cenu?

V této kategorii jsou počty poměrně hodně vyrovnané, čemuž odpovídá i následná rovnoměrná volba leteckých škol.

Z těch, co odpověděli – největší skupinka hlasujících, kteří preferují nejnutnější výbavu za co nejnižší cenu, dala svůj hlas škole Fly For Fun, dále F AIRu a poté shodně Aeroklubu Zbraslavice a Letecké škole BemoAir.

Z těch hlasujících, kteří preferují špičkově vybavená letadla, za která si rádi připlatí, jich nejvíce hlasovalo taktéž pro Fly For Fun, poté také pro F AIR a dále pro Aviatický klub.

Nežertujeme

Výše jsme uvedli pouze základní ukazatele z dotazníků, a kde se nám to zdálo logické, připojili jsme i volby jednotlivých škol. Pokud máte námět na jinou zajímavou „statistiku“, kterou bychom dokázali z údajů vytáhnout, můžete se vyjádřit v diskusi.

První ročník ankety Škola roku je tedy dílem minulosti. I když někteří naši snahu od začátku považovali za žert, o žádný apríl se nejedná. A ať už vás výsledky této ankety potěšily, zarmoutily či překvapily, věříme, že budete mít v budoucnu příležitost se v podobném duchu opět vyjádřit a vybrat tu nejpopulárnější leteckou školu znovu.





Adam Zuska

Dlouhodobou snahou autora je efektivně skloubit práci a záliby. Aktuálně je novinařina jeho profesí a létání koníčkem, cílem je do budoucna tento stav otočit. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Univerzitě Karlově, je držitelem licence PPL(A), absolvoval teoretické zkoušky ATPL a v současnosti zastává funkci šéfredaktora Aerowebu. Své nápady a postřehy mu můžete zasílat emailem na adresu adam.zuska@aeroweb.cz.

| Kontakt | Články autora |



Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,8

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-

Existují staří piloti a existují troufalí piloti. Nikdo však nezná starého troufalého pilota.
olanzapin halveringstid olanzapin smeltetablet olanzapin graviditet
naltrexon dosierung naltrexon wirkung naltrexon og campral
fluconazol hexal fluconazol gardnerella fluconazol 50 mg dosis

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 



Související články

Soutěž



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.