Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nehodu na trutnovském leteckém dnu způsobil pilot kluzáku

8. srpna 2013
Autor: Adam Zuska, celkové hodnocení článku: 3,6
Klíčová slova: | Nehody větroňů | Nehody ultralightů | Rozbory leteckých nehod | Rubrika: Krátké zprávy


Závěrečnou zprávu z vyšetřování nehody kluzáku Ventus C a ultralehkého letounu Skylane, která poznamenala letošní ročník červnového Dne s Dračí letkou ve Volanově u Trutnova (SLZ plocha LKTRUT), dnes vydal Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN). Vinu přisoudili vyšetřovatelé jednoznačně pilotovi kluzáku, který si neporadil s momentálním větrným prouděním a nechal kluzák nebezpečně se přiblížit ke stojánce dalších letadel a diváků.


Foto ÚZPLN

"Příčinou (nehody) bylo nezvládnutí opravy chybného směru před dosednutím kluzáku v důsledku toho, že pilot v průběhu manévru při přiblížení nevzal na zřetel vliv bočního větru," konstatuje závěrečná zpráva. Dále upozorňuje, že "pilot nevysunul brzdicí klapky a kluzák vytočený po větru ve výšce vyrovnání nad dráhou vyplaval", což mělo za následek let do prostoru diváků a jiných letadel. Kluzák poté levou polovinou křídla narazil do ultralehkého letadla Skylane, které se právě připravovalo k odletu.

Čtyřiačtyřicetiletý muž na palubě ultralightu vyvázl s těžkými zraněními a byl převezen do nemocnice. Oba střetnuvší se letouny byly nárazem zničeny, pilotovi kluzáku se naštěstí nic nestalo.

Podle výsledků vyšetřování byl jednapadesátiletý pilot kluzáku zkušeným letcem a instruktorem. Na větroních do doby nehody nalétal bezmála 2 100 hodin, byť z toho na typu Schempp-Hirtht Ventus C náletal pouze 16,5 hodiny.

Závěrečnou zprávu z vyšetřování najdete ZDE!







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,6

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 17 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 23.20.147.6 xxx
Pokud kulička neopustila kabinu, let probíhá normálně. (myslí se kulička příčného sklonoměru)

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.