Zkouška z IR angličtiny, přípravný kurz a termíny dvakrát měsíčně - CATC at your service!
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Bezpilotní letecká doprava osob? Prý už letos v létě v Dubaji

15. února 2017
Autor: Tomáš Doležal, 1 příspěvků, celkové hodnocení článku: 2,3
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Šéf dubajské Road and Transport Authority (RTA), Mattar Al Tayer, 14. února oznámil na setkání World Government Summit, pořádaném Spojenými arabskými emiráty, že v červenci 2017 by měl být v Dubaji zahájen letecký provoz bezpilotních prostředků pro přepravu cestujících. Dron uveze pasažéra do hmotnosti 100 kg a jeho operační rádius má být 30 km.


Foto Ehang

Inovativní možnost dopravy má zajistit čínský dron Ehang 184. Autonomous Aerial Vehicle (AAV) je dle výrobce, společnosti Ehang, určen pro přepravu na kratší až střední vzdálenosti. Pasažér po nastoupení na obrazovce vybere jednu z přednastavených destinací a let může začít. Na téže obrazovce lze sledovat aktuální rychlost, výšku apod. O pohodlí se postará klimatizace a k dispozici by mělo být na palubě i internetové wifi připojení.

Dron vzhledem ke své konstrukci dokáže létat i v poměrně nepříznivých povětrnostních podmínkách. Z bezpečnostních důvodů však budou stroje nepřetržitě pod kontrolu pozemního řídicího střediska, které může v případě extrémního počasí lety pozastavit. Pro komunikaci bude použito šifrovaného spojení s jedinečným klíčem pro každý AAV. Ehang 184 je sám o sobě navržen tak, že v případě poruchy jedné z osmi pohonných jednotek může bezpečně dokončit let. Jeho bezpečnostní systém se postará o to, že v případě detekování jakékoliv vážnější závady nebo ztráty spojení s řídicím střediskem stroj neprodleně přistane na nejbližším vhodném místě.

Označení 184 má svůj význam: jeden pasažér, osm pohonných jednotek, čtyři ramena. Elektromotory o celkovém výkonu 152 kW jsou umístěny na čtyřech ramenech a každý je připojen k jedné vrtuli. Baterie disponuje energií až 17 kWh. Doba nabíjení je dle zvolené rychlosti jedna až čtyři hodiny. Prázdná hmotnost dronu je díky použití kompozitů a hliníkové slitiny 240 kg. Užitečné zatížení 100 kg. Počítá se s průměrnou cestovní rychlostí kolem 60 km/h, přičemž maximální možná rychlost je podstatně vyšší a s trváním jednoho letu do 25 minut. Maximální dostup společnost Ehang uvádí jako 3 500 metrů. Pro parkování je možné ramena složit ke kabině, stroj pak nezabere více místa než malý osobní automobil.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 2,3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 1 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

Bezpilotní letecká doprava osobTomáš 18. 2. 2017 12:39:00Odpovědět
Já bych do toho zatím nesedl... Kdo bude dělat předletovou prohlídku? Ty vrtule u země a ne nad kabinou... Kamínky, údery při na/vystupování.. Okamžitý fyzický stav baterie, kabely, pohony.... Nové je to vždy bez vady ale co po 1/2 roce provozu... Má to nějaký záchranný padákový systém?

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 1 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 50.16.79.24 xxx
Rozdíl mezi bohem a pilotem je v tom, že bůh si o sobě nemysli, že je pilot.

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.