AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Na airshow historickým letadlem? Aerovka a Morava vyrážejí do Chotěboře

14. června 2017
Autor: Redakce, celkové hodnocení článku: 2,9
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Možnost přiletět vlastním letadlem coby návštěvník je příležitost, která bývá zpestřením leteckých dnů a výstav pro mnoho z nás. Co kdyby vám ale někdo namísto možnosti pilotovat nabídl pohodlnou sedačku cestujícího na palubě vystupujícího letounu nebo exponátu? Přesně to dělá pan Libor Smolík z Podhořan, který pod značkou Air Smolik nabízí za cenu podílu na nákladech výlety na nejrůznější letecké dny na palubách legendárních letounů – L200 Morava a Aero-145.

„Naše letouny jsou součástí programů řady leteckých akcí doma i v zahraničí. Vždycky nám ale přišlo líto posadit do letadel, která v minulosti sloužila jako aerotaxi, jen předváděcího pilota,“ vysvětlil redakci Aerowebu své pohnutky pan Smolík. „Rozhodli jsme se proto nabídnout veřejnosti unikátní letecké výlety, při kterých se mohou zúčastnit leteckých dnů z druhé strany pásky a navíc se na ně dopraví přímo na palubě jednoho z našich letadel.

Ceny letů přitom nejsou žádné přemrštěné částky, jak by leckdo mohl očekávat. Již tuto sobotu se můžete na palubě legendární Moravy či historického stroje Aero-145 vydat na letecký den do Chotěboře, a to za 3 000 korun na osobu. Zatímco letoun L200 pojme čtyři cestující, do Aerovky se kromě pilota vejdou tři lidé.

„Důvod takto přijatelných cen je jednoduchý. Nejde o komerční akci, ale o let se sdílenými náklady podle nařízení Evropské unie č. 965/2012,“ upozorňuje pan Smolík na již účinný předpis Part-NCO, který za přesně stanovených podmínek umožňuje provádění letů se sdílenými náklady soukromých osob.

Jaké letouny zahrnuje flotila AirSmolik?

Aero-145 je pozdější verze modelu Aero 45 a je to první produkt československého poválečného průmyslu. Stroj OK-DAJ sloužil jako spojovací a kurýrní letoun pro Jugoslávskou národní armádu až do roku 1991. Poté letadlo zůstalo v aeroklubu Ajdovščina ve Slovinsku, odkud ho v roce 2006 přivezl současný provozovatel a zajistil jeho kompletní rekonstrukci do původního stavu z konce 50. let 20. století.

L200 Morava OK-NXX je jednou z posledních letuschopných Morav na našem území. Jedná se navíc o stroj plně certifikovaný pro pravidla létání podle přístrojů. Dvoumotorový stroj, který vyvíjela naše země v druhé polovině 50. let 20. století, je především ukázkou ladnosti a krásy, jaká se v letectví v „temných“ dobách socialismu dala vytvořit.

Více informací o letadlech viz www.airsmolik.cz

Letecký den v Chotěboři není zdaleka poslední akcí, na které bude Aerovka s Moravou vyrážet. Stejným způsobem plánuje flotila Air Smolik navštívit například 100leté výročí letiště Cheb, tradiční Memorial Air Show v Roudnici nad Labem a další. Aktuální nabídku výletů najdete vždy na stránkách www.airsmolik.cz v sekci Leteckých výletů.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 2,9

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 1 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.224.102. xxx
Vrtulníky nemohou samy od sebe létat. Létají proto, že jsou tak ošklivé, že je sama země odpuzuje.
tizanidin copyfarm dburpdosering.site tizanidin qatar

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.