AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

V Budapešti dominoval Chambliss, oba Češi těsně za pódiem

3. července 2017
Autor: Redakce, 4 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,7
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Čtvrtý podnik Mistrovství světa Red Bull Air Race v Budapešti skončil nakonec pro Martina Šonku zklamáním. Probojoval se sice do finálové čtyřky, v ní zaletěl jednoznačně nejrychlejší čas ze všech, ale vinou sporné penalizace se posunul na čtvrtou příčku. Hned za ním skončil druhý Čech Petr Kopfstein. Závod v Maďarsku vyhrál Američan Kirby Chambliss.

Závod se pro Šonku vyvíjel dobře. Kvalifikace mu do prvního kola určila za soupeře Slovince Podlunška, kterého ale technický problém vůbec nepustil do trati a tak Šonka mohl letět úplně v klidu. „Nechtěl jsem udělat chybu a být diskvalifikován, takže jsem chtěl pouze čistě proletět trať. Čas nebyl nejrychlejší, ale postup jsme měli jistý,“ popisuje Šonka. Druhé kolo už mu přineslo těžkého soupeře v podobě Francouze Ivanoffa. „Nikolas bývá nevyzpytatelný, ale zvládl jsem to a povedlo se mi proti němu zaletět rychlý čas, dokonce nejrychlejší v celé osmičce. Postupem do finálové čtyřky jsme chtěli potěšit naše fanoušky, kterých sem dorazilo opravdu hodně a kterým jsme za obrovskou podporu opravdu vděční.“

Ve finálové čtyřce pak Šonka předvedl absolutně nejrychlejší čas celého závodu, jenže penalizace za nepovolené stoupání v bráně jej připravila o vítězství. „Když jsem přistál, říkal jsem si, že je škoda, že jsem takovou chybu udělal. Pak jsme si ale vyžádali materiály od rozhodčích a po jejich důkladném prostudování absolutně nechápu, za co jsem penalizaci dostal. Absolutně žádný prohřešek proti pravidlům jsme nikde nenašli. Bohužel ale nemůžeme ani protestovat a přišli jsme tak o jasné vítězství.“

V celkovém hodnocení šampionátu je Šonka stále druhý, o dva body za Japoncem Murojou. „Když víte, že jsme tu měli vyhrát, vrátit se do čela šampionátu a navíc si vytvořit alespoň nějaký náskok, ale sporná penalizace vás o to připraví, radovat se rozhodně nemůžete,“ neskrýval Šonka rozčarování.

Petru Kopfsteinovi unikl postup do finále mezi nejlepší čtyřku jen o vlas a i on viděl příčiny horšího umístění na straně jury. Nebýt diskutabilní penalty za chybný průlet poslední bránou, měl by Kopfstein čas, kterým by deklasoval pozdějšího vítěze závodu Chamblisse o více než vteřinu. „Zatímco v Round of 14 jsem letěl na jistotu, v osmičce už jsem šel na riziko a zaletěl jsem vynikají čas. Rozhodčí nás jasně připravili o postup do finále, kde bychom se tímto výkon mohli dostat na pódium jako v Japonsku,“ byl přesvědčený Kopfstein po svém vystoupení v Maďarsku, odkud si za páté místo odváží šest bodů v celkovém pořadí.

Závod nakonec vyhrál Američan Chambliss před Kanaďanem Petem McLeodem a třetím Japoncem Jošihodem Murojou. Další závod se letí 22. a 23. července v ruské Kazani.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,7

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 4 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

BudapešťZETEN 4. 7. 2017 11:47:00Odpovědět
Nevim proč z rychlostního závodu začínají dělat "krasobruslení". Stačí, když pilot dodrží náletovou rychlost na startu, předepsaná géčka, trajektorii a výšku letu. To se dá celkem jednoduše kontrolovat. Ale jestli v bráně klesá nebo stoupá, je zcela vedlejší. Měli by mít možnost ji proletět v jakékoliv poloze dle svého výběru. Klidně v noži nebo na zádech. V Master kategorii je každý pilot na špičkové akrobatické úrovni. Určitě lepší než všíchni tvůrci pravidel a rozhodčí dohromady. Docela slušně oba české piloty "zařízli". Asi v minulém závodě utrpěli úlek z jejich výkonů a umístění.
PravidlaJarek 4. 7. 2017 16:10:00Odpovědět
Já bych spíš byl pro možnost, aby si každý tým mohl při udělené penalizaci vyžádat bezprostřední znovuposouzení videa (a tuto možnost omezit třeba jen na jeden požadavek za závod). Ono těch sporných penalizací u našich kluků (možná i u ostatních závodníků, ale to se mi samozřejmě tak do paměti nezapsalo) bylo dost i v minulé sezóně...
sportovní diplomaciePetr 4. 7. 2017 19:46:00Odpovědět
Je to jako při fotbale v lize mistrů...Představa, že na bedně budou 2 piloti z neznámé země působila sponzorům RBAR infarkt...jen tak dál soudruzi a nemusí se vůbec závodit, když to uhrajete od zeleného stolu:-((( Nic jiného bych v tom neviděl.
Není možnéJari 9. 7. 2017 11:53:00Odpovědět
vyhrát, když jsou pravidla ohýbány podle momentálních potřeb globálního prediktora. Ale je to známka jeho slabosti a změna je nadohled. Pokud by jsme byli schopni společné spolupráce mohlo by to být již příští rok

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 3 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.156.42.1 xxx
Jediný případ, kdy pilot lituje, že má plné nádrže, je při požáru letadla...

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.