AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Zrekonstruovaná Praga Air Baby havarovala na Točné

3. července 2017
Autor: Michael Černes, 3 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,9
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Teprve loni zrekonstruovaný letoun Praga Air Baby E-114, jeden z pouze několika létajících na celém světě, včera dopoledne havaroval. Krátce před devátou hodinou stroji registrace OK-TAU 58 zřejmě vynechal motor a pilot tak byl přinucen k nouzovému přistání do pole u pražských Cholupic nedaleko letiště Točná.

Během nehody naštěstí nedošlo ke zranění posádky, historický letoun byl však vzrostlou řepkou silně poškozen. Podle dostupných fotografií došlo k utržení celého motorového lože a vážnému poškození kokpitu. Na vině byl zřejmě ještě původní, 80 let starý plochý dvouválec Praga B, který konstruktér stroje, Marcel Sezemský, získal ke švýcarskému draku z Anglie. 


Foto Radek Krahulík







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,9

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 3 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

Co dál?Jan 19. 7. 2017 20:26:00Odpovědět
Dobře že pilotovi se nic nestalo, ale co bude se strojem dál? Bude možné jej opravit?
PovzbuzeníPavel 7. 8. 2017 14:02:00Odpovědět
Přeji panu Marcelovi hodně pevné vůle, Boží požehnání a zdar při opravě tohoto již jednou přepečlivě opraveného stroje.
RE: Co dál?Přemek 8. 8. 2017 14:32:00Odpovědět
Převzato z www.facebook.com/Praga.Air.Baby "Prohlášení o nouzovém přistání letounu Praga E.114 Vzhledem k faktu, že se na veřejnosti objevují i nepravdivé a nekvalifikované zprávy o události nouzového přistání letounu Praga E.114, událost zde popíšeme tak, jak se stala, ještě dříve, než příslušný orgán vydá oficiální zprávu. 2. července 2017, večer ve 20.15 hodin, při vzletu letounu z letiště LKTC z dráhy 09 došlo ve třiceti metrech k zastavení motoru (zřejmě došlo k přerušení dodávky paliva do motoru - příčina se zjišťuje). Letoun měl se zastaveným motorem poměrně horší klouzavost, než s motorem běžícím na volnoběh. Pilot se tak musel rozhodnout přistát na pole před sebe, do vysokého dozrávajícího porostu řepky (kdo ví jaká je to plodina, již tuší, co bude následovat). Manévr na nouzové přistání i samotné přistání probíhalo dobře až do okamžiku, kdy se kola letounu a posléze i trup zamotali do vzrostlého porostu řepky. Došlo tak k poměrně prudkému zbrždění letounu a jeho stržení směrem dolu na jeho předek. Pilot opustil letoun bez jakéhokoliv zranění. Křídlo letounu je jen velmi lehce poškozeno, stejně tak, jako jeho ocasní plochy. Podvozek letounu byl však vzrostlým porostem utržen a trup byl především v jeho přední části rozbit. K úniku oleje ani benzinu nedošlo. Letoun lze opravit. Oprava bude náročná jak z hlediska časového, tak finančního."

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 13 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.156.42.1 xxx
Pane, to je kvalita. Za celou dobu co prodávám záložní padáky, jsem ještě neměl ani jedinou reklamaci.
pramipexol generico ogvitaminerfolie.site pramipexol 1 mg precio

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.