AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nový Air Force One zřejmě bude nepřevzatý Boeing ruského Transaera

4. srpna 2017
Autor: Michael Černes, celkové hodnocení článku: 3,2
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Z důvodu finanční úspory zvažuje americké letectvo v otázce nových letounů pro prezidenta Spojených států odkup dvojice již vyrobených zakonzervovaných letounů 747 namísto pořízení zcela nových strojů. Začátkem týdne to oznámila americká administrativa poté, co se dlouhou dobu diskutovalo o tlaku prezidenta Donalda Trumpa na výrazné zlevnění či dokonce zrušení projektu nových Air Force One.

I když původní plán na speciální přestavbu hned dvou Boeingů 747-8i zůstává, konkrétními stroji, které takovou úpravou projdou, budou zřejmě letouny registrací N894BA a N895BA už dva roky uskladněné Boeingem v Mohavské poušti. Stroje si v roce 2013 objednal ruský dopravce Transaero, o dva roky později však ze zakázky sešlo poté, co v říjnu 2015 vyhlásil dopravce bankrot. 


Jeden z dvojice Boeingů Transaera (N894BA) / Foto Woodys Aeroimages

I přes nákup zřejmě zlevněných letounů a mírně snížené požadavky na finální podobu strojů však není jisté, jak významné úspory takové kroky přinesou. Už dříve americké letectvo odhadlo konečnou cenu za oba letouny na 3,2 miliardy dolarů, tedy již asi o 20 % méně, než bylo na nákup a přestavbu strojů vyčleněno. Největší část ceny (asi dvě třetiny celkové částky) přitom tvoří samotná přestavba do verze VIP spolu s celou řadou unikátního bezpečnostního a komunikačního vybavení. To paradoxně může mluvit v neprospěch už dokončených letounů, u nichž lze při přestavbě předpokládat nadstandardní investice do prvků, které by byly do nově stavěného stroje zakomponovány již během kompletace (kupříkladu jde o systém tankování paliva ze letu či ochranu proti ionizujícímu záření).

Už nyní je však jisté, že celý proces předefinování zakázky pozdrží uvedení Boeingů do služby výrazně přes původně plánovanou první polovinu následujícího roku. Stávajícím VC-25A přitom končí životnost v tomto roce. Odkup již vyrobených letounů navíc příliš nepomůže ani samotnému výrobci, který se již delší dobu potýká s nezájmem o svou vlajkovou loď a hrozí, že bude muset výrobu Jumba po téměř pěti dekádách ukončit.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,2

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 11 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.92.201.2 xxx
Rozdíl mezi bohem a pilotem je v tom, že bůh si o sobě nemysli, že je pilot.

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.