Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

09.01.2017 13 příspěvků

Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad
Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad (Zdroj: Aeroweb.cz)

Společnost Cirrus Aircraft uvedla 4. ledna na trh nový model 2017. Moderní jednomotorové pístové stroje rodiny Cirrus se tak představily ve své již šesté generaci. Největší inovací je vylepšený systém avioniky Perspective+ či nové osvětlení Cirrus Spectra inspirované designem luxusních automobilů.


Foto Cirrus Aircraft

Jádrem modelu 2017 je další generace avioniky Cirrus Perspective+ postavené na nejnovější integrované platformě Garmin 1000 NXi. Desetkrát vyšší rychlost zpracování než předchozí Perspective dává pilotovi vyšší výkon a možnosti, které lze obvykle najít až v pokročilejších kokpitech turbínových letadel – jde například o animované počasí vykreslené na obrazovce, management užitečného zatížení, vertikální vedení pro vizuální přiblížení či bezdrátové nahrávání databází. Zcela nový vstupní ovladač v rozložení QWERTY klávesnice navíc zjednoduší zadávání dat do systému. Nové ovládání autopilota je identické jako v proudovém osobním letounu Cirrus Vision Jet.

Cirrus také vyvinul inovativní osvětlení křídel inspirované luxusními automobily. Použití vysoce výkonných LED světlometů kombinuje výkon a styl, což přináší dosud nejviditelnější řešení, které Cirrus kdy nabídl; dvojnásobný jas navíc výrazně zlepšuje výhled z letounu ve ztížených světelných podmínkách.


Foto Cirrus Aircraft

Nového modelu 2017 se kromě řady SR22 dočkala i starší řada SR20. Kromě avioniky Cirrus Perspective+ je i tento letoun ve své šesté generaci vybaven modernizovanou pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 o výkonu 215 koní. SR20 G6 tak přináší vyšší výkon a zároveň zvyšuje možné užitečné zatížení o bezmála 70 kilogramů.

Šestou generaci Cirrusů bude možné brzy spatřit také v České republice. První předvedení na příbramském letišti chystá český dealer na 2. a 3. února, předváděcí turné po České republice a Slovensku se pak uskuteční na přelomu května a června letošního roku. O bližších podrobnostech vás budeme pochopitelně včas informovat.


Foto Cirrus Aircraft

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

vertikální vedení pro vizuální přiblížení

10.01.2017 v 10:55 robo

a toto uz je proboha zivyho co??? Proc uz teda neni i horizontalni vedeni pro vizualni priblizeni? Ja jsem si az doted myslel ze vizual je od slova visio - videt. Asi ne...

Odpovědět

re: vertikální vedení pro vizuální přiblížení

10.01.2017 v 12:51 LN

Jenže vidět nerovná se vědět.. Na Cirry nesahám ani ve vlhkém snu, ale mám takové povědomí, že to není úplně trivka - uhlídat si rychlost a úhel, s přihlédnutím k větru atd. Že odpouští méně než jednodušší mašiny, ..., zkrátka chápu, že to radši pojistí asistentem. Je to luxusní dopravní prostředek a ne sportovní náčiní, za mě ok.

Odpovědět

dopravni prostredek

10.01.2017 v 19:02 robo

za tu cenu se da koupit i oletany Citation Mustang nebo nekolik TwinStaru. Ze odpousti mene je dano jenom spatnou aerodynamikou. Hlidani si rychlosti je jedna ze zakladnich dovednosti v PPL vycviku. Ale je to dle vkusu kazdeho soudruha tak at tam namontuji i autopilota na vizualni priblizeni.

Odpovědět

RE: dopravni prostredek

10.01.2017 v 23:23 Jakub

Dá se koupit i Citation... ale zkuste ho provozovat za peníze za které budete provozovat Cirrus :D. Cirrus musíte brát spíše jako dopravák pro 4 než jako GA letadlo, vemte si ,že máte ten den třeba 5tou destinaci, pak oceníte jakoukoli blbost co vám ulehčí pilotáž. Podívejte se do luxusních aut, tam jsou často nesmyslnější systémy.

Odpovědět

RE: dopravni prostredek

11.01.2017 v 0:30 Honza

Tak srovnávat olítaného Mustanga je hodně mi mísu. Cena provozu, hlavně motorů a nemožnost sednout na trávu. Cirrus jednoduše cílí na náročnější klientelu a proto je i dražší než Twin Star, hezky je to vidět na designu, obzvláště interiéru. Nevím z čeho usuzuješ, že má špatnou aerodynamiku. Je to letadlo na delší cestování a proto je přizpůsobené větším výškám a rychlostem. To je možná původ všech negativních názorů. Protože holt při menších rychlostech a výškách musí být člověk ještě o trošku víc před letadlem než s "klasickými GA" letadly. Averze vůči těmto letadlům už začíná být vtipná, je to asi pozůstatek svazarmovského myšlení, protože tohle letadlo je sice GA, ale nezapadá ničím do "staré školy". A jestli vadí, že mi éro ukazuje že jsem na GP, tak rovnou zrušme i PAPI. Garmin to dělá přeci pro nás, tak mi není jasné to rozhořčení.

Odpovědět

líbí

11.01.2017 v 8:28 M!

mne se to líbí, ale peněžence ne, tak si nechám zajít chuť... :) na cestování ideál letadlo.

Odpovědět

G1000 nxi

11.01.2017 v 9:09 Marek

no Cessnu Mustanga sem jeste za 900 000 USD nevidel, novy Twin Star byl a myslim porad bude drazsi nez nova SR22ka...Co se tyka vylepseni a i konkretne vizualnich priblizeni je se na to potreba divat tak, ze avionika se zastavuje i do jetu a turbopropu, tam pri priblizeni na VFR letiste pri spatnych/hranicnich podminkach pocasi je to pro pilota obrovska uleva a muze venovat pozornost jinym vecem...to ze piloti PPL umi udrovat rychlost asi predvedli, kdyz prukaz ziskali ;-)

Odpovědět

RE: RE: dopravni prostredek

11.01.2017 v 20:56 Kang

Honzo,souhlasím téměř se vším co píšete. Jen bych podotknul že neznám nic jako svazarmovské myšlení ohledně nákupu letadla. Jsem v kontaktu se spoustou lidí z aeroklubů co prošli i Svazarmem a neslyšel jsem ještě od nikoho že by Cirruse nějak hanil. Spíše naopak. Když položíte jakémukoliv aeroklubákovi otázku co je vhodné na každodenní výcvik na trávě, nácvik základní akrobacie, tak řekne že by volil Zlína. Když se ho zeptáte s čím by letěl na dovolenou do Chorvatska tak to Cirrus vyhraje na plné čáře.

Odpovědět

Cirrus G6

12.01.2017 v 15:27 Tomáš

jen pro info : cena Cirrusu SR-22 G5 Turbo s motorem o výkonu 315 koní se nabízí za 735.000,-USD. Pístový motor, bez přetlaku, odmrazování na kapalinu a to ještě preventivní a cena něco přes 19 mil. CZK. Cirrus G6 už bude přes 20 mil. CZK. Tak si myslím, že ti aeroklubáci budou i k tomu moři nadále cestovat Zlínem :-) Osobně bych raději volil Cessnu 182T než Cirrus. Sice pomalejší, méně výkonný motor, bezpečnost stejná (vynechám padák), ale podstatně levnější. Cena 520.000 USD nová 182T Turbo. Je to ovšem věc názoru.

Odpovědět

182t a sr22t neporovnatelne

12.01.2017 v 17:27 LadaF

Bezpecnost neni ani nahodou stejna... kdo leta cestovni lety vi sve :)... ifr s sr22 perspectiv s dualnim ahrs, dual alternatorem a hlavne glycolem... kontrola letove obalky atd atd... vykon... to je neporovnatelne z hlediska bezpecnosti a kdo si nekdy vyzkousel ifr v jednom v pistaku a srackach se jen pousmeje... porovnavame neporovnatelne... kdyztak tak srovnavat s ttx. .https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://whycirrus.com/compare/pdf/SR20%2520and%2520SR22%2520and%2520Cessna%2520Skylane%2520EXPORT.pdf&ved=0ahUKEwixleijgr3RAhUKthoKHQQkCuoQFgghMAA&usg=AFQjCNFQD96Y-cxLAJZ-bgLoYStjNo9clw

Odpovědět

Srovnání

12.01.2017 v 20:29 Pavel

Na Cirrusu mám nalétáno dost, ale když poletím k moři, tak si rozhodně koupím letenku s nějakou společností.Je to levnější a pohodlnější. A když si chci jenom tak zalítat, tak si sednu do Zlína. Ale proti gustu......chápu že teprve v Cirrusu se někdo teprve může cítit opravdovým pilotem....

Odpovědět

Cirrus a ostatni

13.01.2017 v 18:44 Roman

Každé letadlo má nějaké výhody a nějaké nevýhody. Já jsem lítal výcvik na Z226, to je úžasný letadlo, je skvělý že s tím lítám. V roce 2014 jsem se svezl na Cirrusu SR22, první dojem - úžasný tohle musím taky lítat. Je to úplně jiný než Zliny. Je to úplně jiný než většina malých letadel. Letí to rychle, má to radio které nechrchlá, má to fungující odpovídač, má to spolehlivě fungující autopilot. Takže úplně jiné než většina Zlinů. Letěl jsem s tím do Chorvatska a připadal jsem si jako pilot dopraváku. Úžasná hračka když jste jako pilot vocas a chcete si připadat jako profík. A to teď nemyslim ve zlém, to je fakt na tomhle letadle skvělé. Vlezete do toho jako PPL pilot lítající kolem komína a po kůře na Cirrusu se přihlásíte na teorii ATPL. Cirrus má svoje mouchy, některé věci na něm jsou vyřešené strašně na poměry CR kde jsme zdědili německou preciznost a detaily konstrukce amerických letadel se nám často hnusí. Ale Cirrus dělá skvěle co má na co byl vyroben a to je rychle a bezpečně letět z jednoho místa na druhé a nezatěžovat moc technikou pilotáže. Takže když si chci užít pilotování rukama letím se Zlínem. Když chci letět někam dál, přes řízený prostory, na řízený letiště, letím s Cirrusem. Jasně že jsou alternativy na cestování, Cessna 210, Cessna 206, a pak když to má být úplně skvělý tak Seneca. Ale Cirrus je pro obyčejného PPL pilota asi nejkratší cesta k pohodlnému cestování v rámci Evropy, ale taky k tomu aby ho začaly trápit touhy mít IR.

Odpovědět

Chimery kolem SR22

13.01.2017 v 20:48 Tomas

Musim rict, ze mne uz fakt unavuji chimery kolem SR22. A to prosim z obou stran - jak pozitivni, tak negativni. Mam SR22G2. Krome nosnosti ma rychlostni parametry shodne s nejvyssi generaci. Jo rozumim a fakt nemam turbo. Na druhou stranu jsem si jisty s zivotnosti skveleho motoru 2000 hod. Ne jako s turbem cokoliv mezi 1200 a se stestim 1600 hod. A to je hodne o penezence. Pro lety do Chorvatska je nonturbo pro mne jako obstarozniho kluka z Moravy vse tak akorat. Avionicke hratky jsou mnohdy jen pocitacove hry. Tvrdy IFR je vzdy tvrdy IFR. Padak je u single engine super vec. Takze mi v podstate chybi jen a pouze FIKI. Kdo chce kniplovat, tak at se neposira a leta vycvik akrobacky. Ta mne bavi taky a pro ni mam superkniplovacku na Christen Eaglovi II. Prestante resit prdy a pojdte s jarem hned zase litat...

Odpovědět

Přidat komentář