Zákaz ILS sestupů na LKVO

20.08.2008

Řídícím letového provozu v Praze se nelíbí provádění ILS sestupů na neřízené letiště Vodochody v době mimo jeho provozní dobu a volají po ukončení těchto letů. Důvodem je nadměrné zatěžování řídících na pozici approach, jelikož piloti provádějící sestupy musí vstoupit do jejich vzdušného prostoru. Zpráva je převzata od Aeroklubu ČR.

Zákaz ILS sestupů na LKVO
Zákaz ILS sestupů na LKVO (Zdroj: Aeroweb.cz)
Zpráva je převzata z webu AeČR:

Vážení letci,
Včera proběhlo další kolo vyjednávání o nové podobě TMA Praha.
Krom skutečnosti, že se jednání o novém tvaru TMA Praha vyvíjí pozitivně pro všeobecné letectví ( budeme průběžně informovat), byli naši zástupci požádáni o tlumočení požadavku APP Praha k problematice využívání letiště Vodochody.

K usnadnění průletů od Brandýsa nad Labem směrem k Sazené bylo v době mimo provozní dobu letiště Vodochody zrušeno CTR od země do 1000ft AGL. Tím odpadla potřeba komunikovat s Ruzyně INFO při průletu touto oblastí. Současně se však objevil nešvar, kdy piloti v době mimo provozní dobu LKVO létájí ILS sestupy na neřízené letiště Vodochody.  Protože výška středního přiblížení je 2500 ft AMSL, musí piloti obdržet povolení od  APP Praha pro vstup do TMA Praha 9. Tím však dochází k zatěžování řídících v Praze.

APP Praha tímto žádá, aby byly tyto aktivity ukončeny. V případě, že se tato činnost bude opakovat nebude ze strany APP Praha povolován vstup do TMA Praha 9, které vzniká v horizontálních hranicích CTR LKVO nad 1000ft AGL.

Tento požadavek se netýká pouze pilotů Aeroklubu ČR, ale všech provozovatelů, kteří zmíněnou aktivitu provádějí nebo by chtěli provádět.

Děkujeme za pochopení a spolupráci.

Za AeČR

Tomáš RENDLA

www.aecr.cz

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář