ALTO PPP - ULL pod milion

21.12.2008

Kompletně vybavený ultralehký letoun pod 1 milion korun? Zdá se vám to jako fikce? Nadpis vzbuzuje jistě mnoho otazníků. Odpovědi na vaše otázky naleznete v rozhovoru s představitelem firmy Direct Fly, která stojí za vznikem letounu ALTO.

ALTO PPP - ULL pod milion
ALTO PPP - ULL pod milion (Zdroj: Aeroweb.cz)

Firma Direct Fly přichází na trh s revoluční marketingovou akcí. Do konce března 2009 přijímá objednávky na letoun ALTO ve verzi PPP za cenu nižší než 1 milion korun. Za tuto cenu nabízí hotový letoun s kompletním vybavením. Na novém majiteli je pak dotvořit si interiér k obrazu svému a zálet. Na otázky kolem nového ultralightu ALTO PPP nám odpoví zástupce firmy Direct Fly p. Ivo Lederer.

Jak vznikl tento nápad přijít na trh s ultralightem pod 1 milion korun?

Před časem na jednom českém leteckém serveru běžela  diskuse o postavení českých výrobců, o vývoji cen SLZ vůči euru, o zlevňování komponent ze zahraničí. Právě v této diskusi zazněla od jednoho z účastníku  zajímavá glosa – „kdo první z výrobců dostane cenu dolnoplošníku pod milion korun?“. Zdálo se nám to jako zajímavá výzva. Několik hodin s kalkulačkou  přineslo řešení, tato cesta je za určitých okolností schůdná. Proto vznikla nabídka, pracovně označovaná jako ALTO PPP.

Co znamená toto zvláštní označení PPP?

Znamená to  "Připraven Pro Personalizaci". Vím, že je to poněkud nestandardní označení, ale pokusím se ho vysvětlit. V profesionální stavbě SLZ jde výroba vlastního draku a typizované zástavby poměrně rychle a ekonomicky kupředu. Celý proces výroby však získá na časové náročnosti a nákladnosti v okamžiku, kdy se ultralight začíná přizpůsobovat přáním jednotlivých klientů. Jsou to hodiny vyjasňování, telefonování a návrhů. Tento proces do značné míry prodražuje celou stavbu. Přitom většina českých uživatelů a pilotů je právě v této fázi stavby schopna pomoci. V konceptu ALTO PPP jsme se snažili zohlednit výše uvedené skutečnosti.

Co tedy získám, když si objednám ALTO PPP, můžete mi to přiblížit?

Zákazník dostane za cenu 999.000,- :

-         Hotové SLZ v jednobarevném nástřiku dle přání
-         Uzamykatelné integrální křídlové nádrže 105 litrů
-         Kompletně instalovaný motor Rotax 912 UL, ovladače, topení
-         Instalovanou palivovou soustavu
-         Instalované podvozky, hydraulické brzdy včetně náplní
-         Instalovaný elektrický trim a elektrické ovládání klapek
-         Textilní sedačky, textilní vnitřní čalounění, instalované bezpečnostní pásy
-         Sadu analogových letových přístrojů – rychloměr, výškoměr, kompas
-         Sadu analogových motorových přístrojů – otáčkoměr, tlak a teplota oleje, teplota hlav a dva palivoměry
-         Dřevěnou dvoulistou vrtuli vč. kužele

Sám si pak majitel zrealizuje:

-         Designové úpravy exteriéru, různé polepy, nápisy dle vlastního uvážení
-         Rozmístění a instalaci dodaných přístrojů na palubní desku
-
         Elektroinstalaci a zapojení
-         Zprovoznění a zálet

Za příplatek je možné rozšířit ALTO PPP o motor R912ULS (příplatek 29.800 vč. DPH) a o vrtuli Fiti - na zemi stavitelnou, jenž se nám jeví jako optimální pro toto SLZ  (příplatek 18.500,- vč. DPH).  Jak přesně vypadá takové ALTO PPP je zřejmé z přiložených fotografií.

Co, když budu potřebovat pomoc se záletem či s technickou radou?

Kdykoliv je možná konzultace ve výrobě. Současně hledáme v rámci ČR smluvní partnery –tzv. akcelerační centra ALTO, kde zákazník získá radu nebo přímo pomoc. S využitím akceleračních center počítáme i v budoucnu  jako s místy, kde by mohla být prováděna odborná pomoc při stavbě našich SLZ, pořádány semináře a prováděny zálety. Tento postup je běžný v USA a masivně ho využívá mnoho firem. Pokud by měl někdo z řad čtenářů zájem o spolupráci v této rovině, budeme velmi rádi. Podmínkou je zkušenost se stavbou  celokovových letadel. Kontakt pro další informace je info@directfly.cz  .

Uváděná cena 999.000,- je opravdu konečná, zdá se mi poměrně nízká?

Ano, tato cena je konečná, zákazník neplatí žádné další poplatky, další DPH a podobně. Pouze registraci SLZ při přihlášení. K dosažení této ceny přispělo několik faktorů: především silná koruna pro nás zlevnila dovozové materiál, komponenty, motor apod. Dále vhodná kombinace dodavatelů přinesla úspory, ale nejpodstatněji se do ceny promítla důsledná orientace na CNC výrobu. Dnes je celé ALTO projektováno ve 3D software a vyráběno na CNC strojích, včetně předvrtání všech potahů. Využití těchto technologií přineslo zásadní úsporu montážních časů a tedy i cen. Bohužel nám není znám vývoj kurzů pro následující období, proto byla tato marketingová akce časově omezena na objednávky do konce března 2009. Dále nejsme schopni vývoj předvídat.

Jaké další novinky můžeme od Direct fly očekávat?

Na český trh bychom chtěli v následujícím roce začít dodávat stavebnici v rozpadu. Myslíme si, že na českém trhu, po ukončení výroby Zenairů, chybí dostupná stavebnice celokovového letadla. Alto je od samého počátku koncipováno jako konstrukce vhodná pro domácí stavitele. Navíc dnes  díky CNC prefabrikaci dílů jde ve své podstatě o Lego skládačku. K ještě jednodušší kompletaci připravujeme, mimo standardní výkresy, animovaný 3D manuál.

Další informace jo možno získat na www.directfly.cz  nebo telefonicky na 777 715 015

Mohlo by vás zajímat