Naše armáda vyšle koncem tohoto roku tři vrtulníky do Afghánistánu

26.10.2009

Naše armáda vyšle koncem tohoto roku tři vrtulníky do Afghánistánu
Naše armáda vyšle koncem tohoto roku tři vrtulníky do Afghánistánu (Zdroj: Aeroweb.cz)

Česká armáda má vyslat na přelomu roku do Afghánistánu 3 transportní vrtulníky Mi-171Š. V současnosti byl zahájen přesun předsunutého týmu, který má v zemi připravit velitelské a opravárenské stanoviště. Podle dřívějších informací mají stroje sloužit potřebám celé alianční mise ISAF. Využívat je má také český provinční rekonstrukční tým v provincii Lógar. Kvůli problémům s modernizací vrtulníků nabrala mise přibližně půlroční zpoždění.

Tři vrtulníky byly předány do Leteckých opraven Malešice k zabudování speciálního zařízení pro utajené spojení a sledování polohy vrtulníků. Montáž speciálního vybavení včetně provedení vojskových zkoušek má být dokončena do konce října.


www.afterburner.cz

Harmonogram celkové přípravy vrtulníků včetně nalétání odpovídajícího počtu letových hodin a výcviku posádek je uzpůsoben tak, aby vrtulníky byly připraveny k nasazení na přelomu tohoto roku, kdy se také předpokládá vlastní vyslání kontingentu do sil ISAF v Afghánistánu.

Česká republika slíbila Severoatlantické alianci nasazení tří modernizovaných vrtulníků v Afghánistánu a to ve druhé polovině letošního roku. Samotná modernizace celkem pěti strojů ale postupem doby nabrala přibližně půlroční zpoždění. Původně měly být připraveny do začátku letošního roku, pak se hovořilo o březnu. Na vině byly podle opraven organizační zmatky na straně ruského výrobce MZV Mil. Předpokládaný start mise byl proto už několikrát přeložen.

Přípravu mise, jejíž velikost parlament stanovil až na 110 osob, provázely personální problémy. Část pilotů si původně stěžovala na nedostatečný výcvik. Armáda pak zajistila trénink ve francouzských horách, izraelské poušti a ve Spojených státech.

Pozemní personál bude mít na afghánské základně k dispozici mimo jiné speciální mobilní hangár, jehož cena i s vybavením dosahuje 58 milionů korun. Je konstruován tak, aby umožnil personálu pracovat ve dne i v noci a také za ztížených klimatických podmínek, a to v teplotách od minus 20 do plus 45 stupňů Celsia.

Zdroj: Financni noviny

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář