Bezpilotní Aerostar pro Polsko

01.03.2010 2 příspěvky

Bezpilotní Aerostar pro Polsko
Bezpilotní Aerostar pro Polsko (Zdroj: Aeroweb.cz)

Polské ministerstvo obrany dne 25. února 2010 podepsalo dohodu s izraelskou společností Aeronautics Defense Systems o dodávce 8 bezpilotních prostředků, pravděpodobně Aerostar. Dle vyjádření polského ministra obrany Bogdana Klicha společnost Aeronautics Defense Systems zvítězila ve výběrovém řízení nad dalšími dvěma specializovanými izraelskými firmami, když Polsku předložila nejvýhodnější nabídku. Uzavřený kontrakt má hodnotu 33 miliónů dolarů.

Čtyři z těchto bezpilotních prostředků mají provozovat polské bojové jednotky nasazené v Afghánistánu a čtyři mají zůstat v Polsku pro účely výcviku a odborné přípravy technického personálu.

Jde o cenově efektivní, provozně spolehlivý a vzhledem k přívětivému propojení člověk-stroj rychle použitelný a snadno ovladatelný bezpilotní prostředek. Je schopen působit ve vzdálenosti až 300 km od pozemního střediska, ve výšce až 5500 m a jeho vytrvalost letu je 12 hodin. Aerostar lze vybavit různými senzory (CCD TV/IČ kamerami, radarem SAR) do celkové hmotnosti 50 kg. Multikanálový datalink s dosahem na přímou rádiovou viditelnost pracuje v kmitočtovém pásmu 1-8 GHz. Jeho efektivní dosah je více než 200 km, k přenosu dat na větší vzdálenosti lze instalovat družicový datalink systému Satcom.

Aerostar – Technická data:
Rozpětí 7,5 m
Délka 4,5 m
Výška 1,2 m
MTOW 210 kg
Užitečná hmotnost max. 50 kg

Zdroj: www.aeronautics-sys.com; www.atmonline.cz

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Unman Air Vehicle (UAV) a jiny neprijemny hmiz

01.03.2010 v 20:13 Honza Jurek

Skoro každý týden mne projde pod rukou ASR (Air Safety Report) na téma aktivování TCASu a RA (Resolution advisory) které involvují naše národní aerolinie a UAV(Unman Air Vehicle nebo prostě jenom Dron) v prostoru Bagdad Irák a Kábul Afganistan. Tyto mimořádné události se dějí v Terminal Area obou mezinárodních letišť. I když UAV je vybaveno TCASem nebo ACASEm nemůže se porovnat z TCAS II který je nyní standartám vybavením skoro každého moderního letadla. Po interview z USAF mne bylo řečeno ze UAV je na Mission a to je prioritou. Mission je normálně soustředěna na Seek and Destroy (Vyhledej a Znič). Nějak jsem mněl dojem se near miss nebo visuální separováni od komerciálního letadla je pro vojenské remote kontrol operátory secundarná záležitost. Co se týče UAV operace v TCA každého velkého letiště z hustého provozu, tenhle systém je velice nedomyšlený a představuje noční muru jak pro ATC personál ale také pro posádky letadel operující v předem zmíněném vzdušném prostoru. Říká se, že všechny letecké předpisy jsou psané krvi. Doufám, že předpis, který bude adresovat míchané operace civilních letadel a UAV, nebude na základě mid-air havárie. Tady přikládám jeden exemplář videa na který se můžete na youtube podívat. Posuďte sami : German Army Luna UAV vs Ariana Afghan Airlines Airbus A300B4 www.youtube.com

Odpovědět

Youtube

01.03.2010 v 20:39 Vojta Novotný

Konkrétně jde o toto video: http://www.youtube.com/watch?v=_NOar22TX2k

Odpovědět

Přidat komentář