Nehoda u Milovic: Muž neměl licenci LAA, motor při dopadu zřejmě nepracoval

24.11.2010 8 příspěvků

Nehoda u Milovic: Muž neměl licenci LAA, motor při dopadu zřejmě nepracoval
Nehoda u Milovic: Muž neměl licenci LAA, motor při dopadu zřejmě nepracoval (Zdroj: Aeroweb.cz)

V neděli po půl čtvrté hodině odpolední vyjížděly hasičské a záchranné vozy k nahlášené nehodě malého letadla v blízkosti letišti v Milovicích. Na místě nehody, v těžko dostupném terénu, našli vrak dvoumístného ultralehkého stroje Cora a v něm dva těžce raněné - osmašedesátiletého muže z Česka, který pravděpodobně pilotoval, a čtyřiatřicetiletou ženu německé národnosti. Jeden z nich byl transportován letecky, druhý převezen sanitkou do vojenské nemocnice v Praze-Střešovicích. Jejich stav je stále velmi vážný.


Foto Deník.cz

Podle dosavadního vyšetřování, jehož výsledky poodhalil včera odpoledne na webu LAA inspektor provozu Jan Rýdl, "letoun letěl přes obec Boží dar ve velmi malé výšce jižním směrem k ploše SLZ Milovice. 800 m od středu dráhy došlo k zachycení koncem pravé poloviny křídla o strom ve výšce 12,8 m, tím k rotaci UL letounu, nárazu do dalšího stromu a přeražení levé poloviny křídla a k následnému pádu kolmo do země." Tolik uvádí zpráva, která zároveň dodává, že hlavní příčinou nehody bylo uskutečnění letu v podmínkách nevhodných pro let VFR.

Rýdl také pro Aeroweb upřesnil informace ohledně oprávnění pilota k letu na ultralightu, která byla od nedělního večera zpochybňováva. "V rejstříku LAA ČR jako pilot registrován není. Protože v jsme v SLZ nenašli vůbec žádné doklady a ani policie žádné doklady pilota zatím nemá, nevíme, jestli zmíněný pilot nemá doklad od jiné organizace." Podle zdrojů z letiště však nebyl muž držitelem žádné pilotní licence. Vzhledem k jeho vážnému stavu ho stále nebylo možné vyslechnout.

ČTK dnes s odkazem na inspektora z ÚZPLN uvedla, že vše nasvědčuje tomu, že příčinou havárie nebyla žádná technická závada ani nedostatek paliva. Přesto se ale zdá, že ultralehkému letounu Cora při dopadu na zem nepracoval motor. Podle inspektorů tomu nasvědčují otisky vrtule v zemi.

Prvotní informace o nehodě najdete na stránkách LAA, klikněte ZDE!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

To už není možné....

22.11.2010 v 6:55 mirek

Pokud se potvrdí, že neměl pilotní průkaz, je to nepochopitelné..... Nejen u zraněného, ale i u majitele letadla... Taková do nebe volající nekázeň a drzost... Vůbec pak není divu, že si na ultralighty někteří ukazují prstem, že jsme banda hlupců a že se může stát, že se na nás přitvrdí ze strany ostatních státních orgánů. Navíc se taky může stát, že zdravotní pojišťovny začnou odmítat platit takovou věc...

Odpovědět

RE: To už není možné....

22.11.2010 v 13:36 Tomáš

S těmi zdravotními pojišťovnami je to nesmysl; české zákony nic takového neumožňují. Jinak ale naprostý souhlas. Lidská blbost mě nikdy nepřestane překvapovat.

Odpovědět

RE: To už není možné....

22.11.2010 v 15:11 Martin

Naprostej souhlas ,sám lítam s ULL ,poctivě s instruktorem ,ještě raději hodiny navíc ,tuto by mě fakt nenapadlo .

Odpovědět

RE: To už není možné....

23.11.2010 v 13:04 mirek

Podle zprávy LAA k nehodě pilot neměl pilotní průkaz, vydaný LAA, z toho nejsem vůbec moudrý, má to snad znamenat, že měl nějaký druh pilotního průkazu ?

Odpovědět

Milovice letecka nehoda 21.11.2010

24.11.2010 v 21:19 Marie JEGLINSKA

Jessica,zranena zena z havarovaneho letounu, je snoubenka meho syna.Nehodu prezila s mnohocetnymi zlomeninami.Jeste lezi ve Vojenske nemocnici v Praze,ale v neblizsich dnech bude prevezena do nemocnice v Braunschweigu.Dnes uz jsme s ni telefonicky mluvili. Jen zazrakem prezila ... Dekujeme timto vsem zachranarum...

Odpovědět

VFR

25.11.2010 v 15:05 Bob.79

Na webu LAA ČR (www.laacr.cz) jsou prvotní informace o nehodě z 23.11. Neřeší, jestli motor pracoval nebo ne, ale uvedné meteo podmínky před vzletem i během letu jsou přímo katastrofální: dohlednost 1500m, základny 200ft/61m... Do toho bych teda fakt nestartoval...

Odpovědět

RE: To už není možné....

25.11.2010 v 15:57 Petr

Pořád je tu možnost, že pilotní průkaz někdy v minulosi vlastnil, ale časem mu propadl (ze zdravotních důvodů nebo si ho jen nestihl obnovit). V každém případě, pokud neměl platnou licenci, tak v tom letadle jako pilot neměl co dělat. Dokud případ nebude uzavřen a vyšetřen, tak na něj prosím nehažte špínu. Je známo, že prvotní odhady příčin leteckých nehod se dost liší od závěrů ÚZPLN. Opravdu je možné, že papíry měl vystavené jinou leteckou organizací.

Odpovědět

piloťák v ČR

28.11.2010 v 15:56 Dalibor

To že neměl průkaz vystavený LAA, (ale ani Aeroklubem) ještě neznamená, že to nebyl pilot. Ta dáma co s nim letěla byla je Němka, dost možná, že měl německý papíry. Přirozeně to nic nemění na tom, že to ani náhodou nebylo na VFR.

Odpovědět

Přidat komentář