Vždy 10 metrů nad překážkou

23.12.2005

Všechny přírodní i umělé překážky, včetně osob a zvířat, musí být při vzletu či přistávání  přelétávány v minimální výšce 10 m od nejnižší části letadla nebo vlečeného předmětu.

Vždy 10 metrů nad překážkou
Vždy 10 metrů nad překážkou (Zdroj: Aeroweb.cz)
NÁPRAVNÉ OPATŘENÍ ÚCL č. 2/2005

Příkaz k zachování bezpečnosti civilního letectví dle § 89, písm. x) zák. č. 49/1997 Sb. Pro všechny velitele/piloty letadel všech kategorií a provozovatele letišť.

N Á P R A V N É   O P A T Ř E N Í   Ú C L  č. 2/2005

(Příkaz k zachování bezpečnosti civilního letectví dle § 89, písm. x) zák. č. 49/1997 Sb.)


Závaznost opatření: Pro všechny velitele/piloty letadel všech kategorií a provozovatele letišť.

Termín splnění: 1. 1. 2006.
Po tomto termínu bude ÚCL porušení tohoto nápravného opatření posuzovat ve smyslu § 92, písm. r) zák. č. 49/1997Sb., v platném znění.

Text nápravného opatření:

1. Všechny přírodní i umělé překážky, včetně osob a zvířat, musí být při vzletu či přistávání  přelétávány v minimální výšce 10 m od nejnižší části letadla nebo vlečeného předmětu. Za překážku vysokou 5 m se pro tento účel rozumí i jakékoli neuzavřené komunikace (silnice, cesty, železniční dráhy, vodní toky atd.) či přístupné účelové plochy (parkoviště, hřiště, vodní plochy atd.).

2. Při přistávání s vlečným lanem musí být výška letu taková, aby se konec vlečeného lana  poprvé dotkl země nejdříve až v pásu před prahem RWY, na kterou je prováděno přistání. Před tímto bodem nesmí dojít k dotyku lana ani s jakýmkoli porostem. Tímto není dotčen bod 1 tohoto opatření.
Pozn.: Z výše uvedených bodů je zřejmé, že přistání s vlečným lanem není v některých případech na některých letištích možné.

3. Bod 1 je závazný  nejen pro vzlety a přistání ze schválených letišť, ale i pro vzlety a přistání při povolených leteckých činnostech na plochách které nejsou letištěm a dále při nácviku nouzového a bezpečnostního přistání na letišti nebo mimo letiště.

4. Uzavřením komunikace se rozumí provedení takového opatření, kterým se zamezí jejímu užívání (přístupu osob, vjezdu vozidel atd.) v nebezpečném prostoru. Za uzavření nelze považovat umístění dopravní výstražné značky se symbolem letadla, neboť tato značka je pouze výstrahou na nízko letící letadla nad komunikací.
Pozn.: Uzavírání komunikací musí být prováděno v souladu s platnými právními předpisy, tuto činnost upravující.

5. Provozovatelé letišť jsou zodpovědni za řádnou publikaci i překážek ve smyslu bodu 1 v prostorech vzletu a přiblížení.


Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář