Situace na trhu s ULL v USA

18.07.2006

Většina ultralightů v USA jsou upravené verze evropských letounů, ale věcí se i zde pomalu mění.

Situace na trhu s ULL v USA
Situace na trhu s ULL v USA (Zdroj: Aeroweb.cz)

18.7.2006

Příkladem může být nový ULL Nexaer LS1 s futuristickým designem, který je již připraven pro sérii zkušebních letů. Dvousedadlový letoun má trup z uhlíkových vláken, samonosné křídlo a zjednodušené křídlo bez klapek. Výpočty pro 120 hp motor ukazují minimální rychlost na 44 uzlů, maximální rychlost ve vodorovném letu na 120 uzlů a a rozjezd 350 stop.

Paul Klahn, prezident Nexaeru, vysvětlil, že: "Stejně jako Boeing 777, byl i náš letoun navržen úplně na počítači a přestože počítač nemůže provést zkušební let prototypu, poskytuje nám alespoň dobré odhady výkonů." Společnost očekává získání certifikace na konci roku 2006; dodávky mohou začít v poloviny roku 2007. Více informací na www.nexaer.com

Příští měsíc je očekávána cerifikace letounů českého výrobce Skylark. "Skylark už v Evropě létá po 5 let," říká Josh Foss ze Sportplanes.com, "byl konstruován jako ULL už od samotného začátku, aby vyhověl všem požadavkům, na něj kladených."

Foss už se Skylarky zaznamenal ohromující odezvu , dokonce prodal několik modelů bez předváděcího letu! A to je teprve začátek. "Trh je stále v plenkách," říká Foss, "několik nových konstrukcí bude představeno v lednu 2007." Pro více informací navštivte www.sportplanes.com.

Na trhu nejsou jen nově konstruovaná letadla, ale i ta straší zaznamenávají návrat. Lehká sportovní verze klasického letadla Luscombe 8 pokračuje ve výrobě ve společnosti Renaissance Aircraft v jižní Kalifornii. Letoun původně konstruovaný s ostruhou je dokonce nabízen i ve verzi s příďovým podvozkem! Pokud chcete zjistit více, navštivte www.renaissanceaircraft.com a www.flabob.org.

Zdoj: www.planeandpilotmag.com

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář