O ČSA mají zájem Qatar a Korean, musí ale zaniknout chartery HCA

05.12.2012

O ČSA mají zájem Qatar a Korean, musí ale zaniknout chartery HCA
O ČSA mají zájem Qatar a Korean, musí ale zaniknout chartery HCA (Zdroj: Aeroweb.cz)

Výzva Českého aeroholdingu, která před necelým měsícem obletěla padesátku významných dopravců s otázkou případného zájmu o koupi Českých aerolinií, se dočkala kladné odpovědi od dvou dopravců - Qatar Airways a Korean Air. Privatizace ČSA tak bude pravděpodobně pokračovat. Kvůli tomu však musí zaniknout jejich dceřiný charterový přepravce Holidays Czech Airlines.


Foto ČSA

Konkrétní cenové nabídky očekává ministerstvo financí, které vykonává nad privatizací státní dohled, během února příštího roku. Český aeroholding poté vybere lepší z nabídek a předá jej k posouzení vládě. "Nabídky bereme velmi vážně," uvedl šéf rezortu financí Miroslav Kalousek. Určitá spolupráce ČSA a Koreanu přitom vykrystalizovala již počátkem týdne, kdy ČSA oznámily návrat na dálkové lety do jihokorejského Soulu, provozované novým letounem A330 právě spolu s Korean Air. (Více informací ZDE!)

Rizikem pro budoucí investory se však ukázalo šest žalob, které na ČSA podala konkurenční společnost Travel Service. Ta se dlouhodobě cítí poškozována na trhu charterové dopravy a kvůli údajné nerovné soutěži podala čtyři podněty k české justici a dva k evropské komisi. Proto se obě společnosti dohodly, že činnost charterového přepravce Holidays Czech Arlines bude k létu 2013 ukončena.

"Do této doby jsme se cítili dlouhodobě poškozováni českým státem. Nicméně v důsledku rozhodnutí ministra financí Kalouska, že dceřiná společnost Českého aeroholdingu Holidays Czech Airlines ukončí svou charterovou činnost, potvrzuji, že stáhneme všechny žaloby proti ČSA," uvedla mluvčí společnosti Travel Service Vladimíra Dufková.

Vláda se pokoušela prodat ČSA již začátkem roku 2009, kdy se aerolinky potácely ve ztrátě 3,7 miliardy korun. Konsorcium firem Unimex a Travel Service tehdy nabízelo jednu miliardu korun, bude-li jmění národního dopravce alespoň nulové. ČSA rozprodaly dceřiné společnosti zajišťující například handlingové či servisní služby, i tak hospodařily v polovině roku 2009 se ztrátou 700 milionů. Vláda navíc nakonec rozhodla, že ČSA neprodá.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář