Tecnam bude vyrábět akrobatický speciál pro kategorii LSA

03.04.2013 3 příspěvky

Tecnam bude vyrábět akrobatický speciál pro kategorii LSA
Tecnam bude vyrábět akrobatický speciál pro kategorii LSA (Zdroj: Aeroweb.cz)

Italský výrobce letadel Tecnam zakoupil výrobní práva na jednomístný akrobatický speciál FR-100 Snap!, který je certifikován v kategorii LSA. Tecnam bude letoun vyrábět ve svých továrnách v Capui a Neapoli. Snap! navrhl a vyvinul Fabio Russo, který v současnosti pracuje pro Tecnam jako vedoucí výzkumu a vývoje.

Speciál je navržen pro násobky +6/-3 G a maximální rychlost přesahující 300 km/h, čímž se vyrovná leckterému "dospělému" akrobatickému letounu. Velkou zajímavostí nového typu je bezpochyby pohonná jednotka. Motor od firmy ERApower nese označení SA-R915i a dodává výkon 130 koňských sil. SA-915i postaven na motoru Rotax řady 900 má však některá podstatná vylepšení. Nové elektronické vstřikování, zdvojené palivové čerpadlo nebo třeba leštěné vnitřní plochy motoru umožní letounu provádět všechny akrobatické prvky.

Snap! bude k dostání i v poněkud uhlazenější variantě v motorem Rotax 912i, který však neumožňuje let na zádech nebo prvky se zápornými násobky. Díky typu použité pohonné jednotky je možné tankovat do letounu AVGAS 100LL nebo automobilový benzín. Noví majitelé si mohou zvolit mezi čtyřlistou na zemi stavitelou vrtulí nebo dvoulistou vrtulí stálých otáček.

Trup letounu je tvořen svařencem z ocelových trubek a je pokryt kompozitem z uhlíkových vláken. Křídla mají klasickou konstrukci a jsou celokovová. Cena letounu přesahuje částku 2,59 milionu korun.


Motor ERApower SA-R915i

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

To je jiný kafčo

03.04.2013 v 15:01 Petr

No to je sakra jiná káva oproti tý hrůze z evektoru kterou pohání vykuchanej kancelářskej větrák.

Odpovědět

pekne

04.04.2013 v 2:04 XMen

Len by ma zaujimalo ci by mi ull licencia dovolila robit na tomto lietadle akrobaciu aj oficialne.

Odpovědět

Ano, jiná káva

04.04.2013 v 8:18 Tom

TL Ultra a další čeští výrobci se svými cenami přes 2 mega se mohou jít zahrabat. A konečně je tu motor, který umí létat na zádech. To R nikdy nebude, protože je to masovka :) Změny určitě nebudou v leštění, ale v suché skříni, zcela jiném vstřikování a zapalování, nejspíš i jiných hřídelích, když to má 130 k. Věřím, že se tomu nebudou vydírat vačky.

Odpovědět

Přidat komentář