Nedávný incident Moravy v Letňanech způsobilo zřejmě oslnění pilota

21.12.2014 12 příspěvků

Nedávný incident Moravy v Letňanech způsobilo zřejmě oslnění pilota
Nedávný incident Moravy v Letňanech způsobilo zřejmě oslnění pilota (Zdroj: Aeroweb.cz)

Při přiblížení na dráhu 23R letiště Praha/Letňany došlo v sobotu 13. prosince odpoledne vlivem náhlého oslnění pilota ke střetu letounu L-200 Morava se vzrostlou vegetací v předpolí dráhy. Pilot stroje registrace OK-OGA bezpečně dokončil přistání a letadlo dorolovalo k hangáru místního aeroklubu, kde bylo zjištěno značné poškození nosných ploch a čelní masky letounu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.

V současné době probíhá šetření nehody orgány Policie ČR a Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN).

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Krovi

22.12.2014 v 16:16 Zdenek

Tak je asi pravda ze to krovi a pred prahem drahy za silnici by asi nebylo uplne spatne zlikvidovat

Odpovědět

RE: Krovi

22.12.2014 v 17:10 Petr

Pokud pilot provádí přiblížení tak jak má,nějaké křoví před drahou v Letňanech nemůže nijak vadit. Zvláště když je na tom letišti "doma"....

Odpovědět

Tak tak

22.12.2014 v 17:13 Marek

Tak tak, křoví o výšce 2m kus před dráhou je opravdu zlo:D Pro bezpečné finále některých pilotů by ale museli vykácet i sloupy pouličního osvětlení, které jsou také strašně malý kousek před dráhou...:D

Odpovědět

Přistání 23 R

23.12.2014 v 20:47 Honza

Zdravím. Myslím si, že jste ve svém soudu trochu přísní.S dráhou 23 R jsem měl nepříjemný zážitek s bočním větrem. Tam totiž došlo díky terénu k "závětří" a letoun se prosedl na přistání. To jsem vezl svého šéfa. Moc pěkná prezentace.Kdybych volil dráhu 23 L bylo by to bez problémů.Terén před přistáním může,jak všichni víme ovlivnit chování ve výšce,kdy toho moc neuděláme. Ten pán má Moravu v "paži". Létám ji také a vím, že musíte dosednout na prahu,aby jste nebyli dlouzí. Nějaký poryv, 140 km/hod. na přistání a máme to. To je prostě "gust". Takže dobře dopadlo a jede se dál.

Odpovědět

RE: Přistání 23 R

23.12.2014 v 21:01 Ivan

Tak to je opravdu k smíchu.Pri délce dráhy v Letňanech přistát na práh. A co takhle třeba Otrokovice nebo Vysoké Mýto? To bych podle tebe musel mít rollstop.....

Odpovědět

Přistání

23.12.2014 v 22:04 Pavel S.

Jenom mi vadí, že když to udělá "zkušený" letec tak je to problém letiště. Když to udělá nějaký mladý pilot, tak je to nerozvážnost nebo nekázeň. Rád bych viděl statistiku nehod dle věku. Jako mladý pilot slýchávám pořád mnoho řečí, když si dovolím udělat třeba nízký průlet nad dráhou,ale tak nějak mi přijde, že těmto lidem chybí soudnost a ztrácí zdravé uvažování.

Odpovědět

RE: Přistání

23.12.2014 v 22:20 Petr

Stačí si přečíst rozbory nehod na stránkach UZPLN. Statistiku si každý může udělat sám. Počet nalétaných hodin ještě nic neříká o kvalitách pilota. A jeden dotaz - jaký má smysl dělat nízký průlet nad dráhou? Není lepší pálit benzin na něco smysluplnějšího?

Odpovědět

Veselé Vánoce

24.12.2014 v 11:36 Jiří

Vůbec to nechci zlehčovat, ale... zaplaťpábůh všichni jsou v pořádku a letadlo se opraví. I mistr tesař se někdy utne nebo prostě nemá štěstí. Takže vlastně ... veselé Vánoce všem :-)

Odpovědět

RE: RE: Přistání

25.12.2014 v 20:54 Milos

Petrovi- Aky ma zmysel robit nizky prielet nad drahou a ci nie je vhodnejsie palit benzin na neco zmysluplnejsieho. Peter, neviem ako ucili pristavat Teba, popr, ako ucis pristavat Ty, ale podla mna /ak si to mozem s mojimi cca 650 hodinami dovolit tvrdit(Zenair Zodiac, Cora, Evektor EV 95 Z 43, C 152, C 172)/ je to SNAD TO NAJLEPSIE, CO SA DA ODPORUCIT NA ZISKANIE ISTOTY PRI PRISTATI. Kukni tu:/The Secret To Perfect Landings / https://www.youtube.com/watch?v=Eq7w9IbSpSI Je to dlhe, opati sa to pozriet si cele, vcitanie diskusie. Odpoved na tvoju otazku je v 50min50 sek, cca do 53 min, potom v 1hod 28 min 46 sek. To najpodstatnejsie je od 44min, 44 sek. Dve osobné poznamky- pri pridakoch pozor, aby si nechytil chvostom o drahu /C 152, 172, 10 St. klapky/. Je to tiez dobre cvicenie na ziskanie istoty pre pristatia s bocnym vetrom. Pekny zvysok sviatkov. Ahoj, Milos

Odpovědět

RE: RE: RE: Přistání

27.12.2014 v 19:38 Petr

Tak já když jsem měl 650 hodin /na 9 různých typech/ tak jsem seděl v koutě a poslouchal ty zkušené.....

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: Přistání

27.12.2014 v 20:36 Milos

Ako argument je to ubohe. Dost silno to totiz zavana dobou, ked sa bez rozkazu ku lietaniu nerozprudili ani prudnice. Skus nieco lepsie, vecnejsie a hlavne prezrad nieco z toho co si sa pri tom pocuvani v kute dozvedel /napriklad mozes dat nieco o tom pristati/. Nemyslel som to zle a ani ironicky. Inu to video natocil chlapik s niekolkotisicovym naletom. Prajem pekne sviatky.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: Přistání

27.12.2014 v 21:31 Petr P.

Tak jsem si to video pustil, a vydrzel jsem asi deset sekund. Neco ve smyslu Zdar borci, eee vitam u tohoto videa, eee, su rad ze se eeee divate eeeee Je to darek eeee pro vas borci... no to fakt nedam

Odpovědět

Přidat komentář