AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

KVÍZ: Jak si poradíte v nestandardních situacích?

1. března 2015
Autor: Aeroweb, celkové hodnocení článku: 3
Klíčová slova: Rubrika: Letadla

Poslední článek nakousnul tematiku nouzových postupů a pomyslné jablko ani tentokrát nepadne daleko od stromu. Některé otázky jsou relativně snadné, jiné těžší. Jak si s nimi poradíte?



  1. Při únorovém traťovém letu zaregistrujete pokles otáček motoru s podezřením na zamrzání karburátoru. Rozhodnete se proto zapnout jeho vyhřívání, ale otáčky ještě více poklesnou. Co udělate?
    1. Okamžitě vyhřívání zase vypnete
    2. Začnete klopit k zemi, abyste zvýšili obtékání vrtule a otáčky
    3. Stáhnete plyn na volnoběh
    4. Ponecháte výhřev karburátoru zapnutý

  2. Při únorovém traťovém letu VFR ve 300 metrech AGL, za jasného dne bez mráčků, při teplotě -10 °C, se začne vám i instruktorovi dělat špatně od žaludku. Co byste měli udělat?
    1. Sklesat do 150 metrů AGL
    2. Vypnout topení a otevřit přívod čerstvého vzduchu
    3. Vystoupat alespoň do 2 500 stop MSL
    4. Na chvíli zcela přestat sledovat přístroje v letadle

  3. Po komunikaci s ŘLP při letu v MTMA Kbely si všimnete, že vaše radiostanice stále vysílá kvůli zaseknutému klíčování, které nedokážete opravit. Rozhodnete se proto vypnout rádio, abyste neblokovali frekvenci. Jaký kód odpovídače nastavíte?
    1. 2000
    2. 7000
    3. 7500
    4. 7600
    5. 7700

  4. Během nočního traťového letu VFR nechtěně vletíte do mraků. Co byste měli udělat?
    1. Okamžitě začít klesat a točit pravou zatáčkou ven z mraků
    2. Udržovat kurz a klesat pod základnu mraků
    3. Udržovat výšku a zatáčkou o 180° pokračovat ven z mraků
    4. Udržovat kurz a stoupat nad mraky

  5. Při nácviku pádů váš letoun nechtěně přejde do vývrtky. Co byste měli udělat s křidélky při snaze vývrtku zastavit?
    1. Dát křidélka proti směru otáčení vývrtky
    2. Dát křidélka do směru otáčení vývrtky
    3. Dát křidélka do neutrální polohy
    4. Intenzivně točit řízením doprava a doleva

  6. Při letu v klasické "budíkové" Cessně 150/152/172 zaznamenáte při traťovém letu elektrický požár. V souladu s checklisty vypnete hlavní vypínač (Master Switch). Bude vám nadále fungovat rychloměr?
    1. Ano
    2. Ne

  7. Během traťového letu ve 3 000 stopách MSL se vám kompletně ucpe sonda statického tlaku vzduchu. Za předpokladu, že budete udržovat neměnnou rychlost například pomocí palubní GPS, jak se bude chovat indikátor rychlosti na vašem klasickém rychloměru při klesání před přistáním?
    1. Pozvolna klesne na nulu
    2. Indikovaná rychlost bude pozvolna stoupat
    3. Indikovaná rychlost bude pozvolna klesat
    4. Bude stále ukazovat cestovní rychlost, při které se sonda ucpala






Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 7 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.225.57.8 xxx
Pokud kulička neopustila kabinu, let probíhá normálně. (myslí se kulička příčného sklonoměru)
tizanidin copyfarm dburpdosering.site tizanidin qatar

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.