AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Sleva na poslední letošní místa na safety kurzu Jardy Slováčka

6. prosince 2017
Autor: Redakce, 4 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,3
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Safety kurz Jardy Slováčka "VRF into IMC", který si klade za cíl efektivně připravit piloty UL, LAPL a PPL bez přístrojové doložky na náhlé vlétnutí do podmínek IMC, zahájil svou sedmou sezónu. Na termín 9. prosince v Kunovicích jsou aktuálně poslední dvě volná místa, a to s 10% slevou.

Stejný průvodce, jiné provedení

Kurzem vás provede kapitán Jarda Slováček, bývalý pilot Airbusu A310 s tisícovkami hodin na několika dalších typech. Pod jeho dohledem si můžete zkusit „v klidu a pohodlí“, jak snadné je v podmínkách IMC bez jakékoliv vizuální reference ztratit hlavu, přehled o situaci a v krajním případě i vlastní život…

Kurz probíhá na simulátoru v Hradci Králové a na simulátoru v Kunovicích! V případě hradeckého trenažeru se jedná o plně certifikovaný letový simulátor FNPT II MCC, který je v provozu letecké školy DSA, je osazen "budíkovou" avionikou a perfektní vizualizací (tu si bohužel při tomto kurzu příliš neužijete, protože mlha je prostě mlha...). Kunovický trenažer v provozu společnosti Aeromec je certifikovaným simulátorem FNPT II Piperu Meridian, osazený moderní glass-kokpitovou avionikou Garmin 1000 a též skvělou vizualizací.


Simulátor v Hradci Králové / Foto DSA


Simulátor v Kunovicích / Foto Aeromec

Za kurz 9. prosince v Kunovicích zaplatíte celkem 5 500 Kč 4 950 Kč včetně DPH. Cena zahrnuje teoretickou část a hodinový pronájem simulátoru společně s instruktorem. V simulátoru však navíc strávíte další hodinu coby pozorovatel/kopilot, tu však již hradí zase váš kolega. (viz článek ZDE!).

Pro více informací o kurzu a přihlášení volejte:

Jarda Slováček
tel.: 724 672 116
jardaslovacek@gmail.com

Rozhovor s J. Slováčkem nejen o tomto kurzu najdete ZDE!

Více informací o průběhu kurzu najdete ZDE!







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 4 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

Take jsem nepřežil, tentokrát naštěstí jen virtuálněTomáš 4. 12. 2017 12:52:00Odpovědět
Zdravím všechny piloty, stejně teď už toho moc nenalétáte, tak doporučuji rozbít prasátko a vyrazit v sobotu do Kunovic. Tento víkend jsem si prožil svoji virtuální smrt v IMC podmínkách a doufám, že to nebudu muset nikdy prožít v reálu. Opravdu doporučuji každému, kdo to s létáním myslí vážně.
RE: Take jsem nepřežil, tentokrát naštěstí jen virtuálněMartin FO 10. 12. 2017 22:57:00Odpovědět
Tomáši, nebylo by lepší si při svém nějakém letu někam když jsou mraky půjčit IFRové éro s IFRovým pilotem a domluvit si to s řídícím a zkusit si pod kontrolou jak řídícího, tak IFR pilota reál? Tohle mi přijde jen a jen boj o peníze, který ti toho ani moc nedal...
to Martin FO: Harry 11. 12. 2017 10:40:00Odpovědět
myslím, že obojí má svůj účel. Výhodu simulátoru vidím v tom, že je možné dovést situaci až do "hořkého konce". Z osobní zkušenosti můžu říct, že první minuta letu byla "v pohodě", pak se dostavila učebnicová ztráta orientace (kterou jsem nevnímal) a po dalších 2 minutách jsem byl ve virtuální kouřící jámě. Pokud bych to letěl doopravdy s IFR pilotem, převzal by po 70s řízení a já bych žil v domnění, že to vlastně nic není (... jsem přece skoro celou dobu letěl sám, ne?). Navíc lze sledovat ostatní a vzít si něco z jejich způsobu řešení situace. V rámci toho kurzu je toho víc - např. rozbor nehod, informace o iluzích atd. Pokud jde o cenu - je jaká je. Já osobně to považuji (pro mne) za dobře vynaložené peníze. Závěr prakticky stejný s Tomášem - doufám, že v reálu nezažiju a jsem rád, že mě to vrátilo poněkud na zem.
kurz přežitíborek 11. 12. 2017 12:57:00Odpovědět
no, taky jsem se toho kurzu zúčastnil a jsem spokojen. Meritem té věci je ukázat, že bez budíků se nacpat do sraček je záležitost posledních 3 minut vašeho žití. Letět jenom na gyro, nebo dokonce magnetický kompas bez zatáčkoměru a horizontu, což je bohužel stále ještě realita spousty UL letadel, bývá osudným. A k tomu nepomůže ani GPS s virtuálními budíky, protože ta má zpoždění, a to občas osudné... No a samozřejmě kdo to nikdy nelítal, nebo naposled v kurzu PPL povinných 30 minut v "zakryté kabině" tak i kdyby s "plnokrevnými budíky" mu nepomůže ani svěcená voda. Takže ano, trénujte s instruktory a na vybavené mašině, hodit se to může, ale lepší je do sraček nelítat. Mimochodem kolik z nových žhavých nadějných pilotů si kontroluje počasí nejenom podle metarů a tafů, ale i na synop zprávách z terénních meteostanic? A tam je ten problém, mezi odletem a destinací se počasí změní klidně i dvakrát. I nad mikroúzemím ČR. Takže stále platí ta stará pravda, že umění a zralost pilota je v tom, včas se ne to vys...t a nedělat hrdinu. Pokud tam být musím, jedu autem, nebo vlakem.

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 17 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.147.40.1 xxx
Kdo? Jakej Ota a Karel? Já jsem Pepa a urval se mi knipl!

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.