Bezpilotní letecká doprava osob? Prý už letos v létě v Dubaji

15.02.2017 1 příspěvek

Bezpilotní letecká doprava osob? Prý už letos v létě v Dubaji
Bezpilotní letecká doprava osob? Prý už letos v létě v Dubaji (Zdroj: Aeroweb.cz)

Šéf dubajské Road and Transport Authority (RTA), Mattar Al Tayer, 14. února oznámil na setkání World Government Summit, pořádaném Spojenými arabskými emiráty, že v červenci 2017 by měl být v Dubaji zahájen letecký provoz bezpilotních prostředků pro přepravu cestujících. Dron uveze pasažéra do hmotnosti 100 kg a jeho operační rádius má být 30 km.


Foto Ehang

Inovativní možnost dopravy má zajistit čínský dron Ehang 184. Autonomous Aerial Vehicle (AAV) je dle výrobce, společnosti Ehang, určen pro přepravu na kratší až střední vzdálenosti. Pasažér po nastoupení na obrazovce vybere jednu z přednastavených destinací a let může začít. Na téže obrazovce lze sledovat aktuální rychlost, výšku apod. O pohodlí se postará klimatizace a k dispozici by mělo být na palubě i internetové wifi připojení.

Dron vzhledem ke své konstrukci dokáže létat i v poměrně nepříznivých povětrnostních podmínkách. Z bezpečnostních důvodů však budou stroje nepřetržitě pod kontrolu pozemního řídicího střediska, které může v případě extrémního počasí lety pozastavit. Pro komunikaci bude použito šifrovaného spojení s jedinečným klíčem pro každý AAV. Ehang 184 je sám o sobě navržen tak, že v případě poruchy jedné z osmi pohonných jednotek může bezpečně dokončit let. Jeho bezpečnostní systém se postará o to, že v případě detekování jakékoliv vážnější závady nebo ztráty spojení s řídicím střediskem stroj neprodleně přistane na nejbližším vhodném místě.

Označení 184 má svůj význam: jeden pasažér, osm pohonných jednotek, čtyři ramena. Elektromotory o celkovém výkonu 152 kW jsou umístěny na čtyřech ramenech a každý je připojen k jedné vrtuli. Baterie disponuje energií až 17 kWh. Doba nabíjení je dle zvolené rychlosti jedna až čtyři hodiny. Prázdná hmotnost dronu je díky použití kompozitů a hliníkové slitiny 240 kg. Užitečné zatížení 100 kg. Počítá se s průměrnou cestovní rychlostí kolem 60 km/h, přičemž maximální možná rychlost je podstatně vyšší a s trváním jednoho letu do 25 minut. Maximální dostup společnost Ehang uvádí jako 3 500 metrů. Pro parkování je možné ramena složit ke kabině, stroj pak nezabere více místa než malý osobní automobil.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Bezpilotní letecká doprava osob

18.02.2017 v 12:39 Tomáš

Já bych do toho zatím nesedl... Kdo bude dělat předletovou prohlídku? Ty vrtule u země a ne nad kabinou... Kamínky, údery při na/vystupování.. Okamžitý fyzický stav baterie, kabely, pohony.... Nové je to vždy bez vady ale co po 1/2 roce provozu... Má to nějaký záchranný padákový systém?

Odpovědět

Přidat komentář