Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

CATC bude nově cvičit i piloty bezpilotních letadel

16. února 2017
Autor: Redakce, celkové hodnocení článku: 3,4
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Výcvikové středisko Czech Aviation Training Centre (CATC) a společnost Primoco UAV SE, zabývající se výrobou bezpilotních prostředků, uzavřely strategickou spolupráci v oblasti výcviku pilotů bezpilotních letadel PrimocoUAV, konkrétně modelů One 100 a One 150. Společnosti to oznámily ve společném tiskovém prohlášení.

Výcvikové středisko CATC zabývající se profesionálním výcvikem pilotů letounů Boeing 737, Airbus A320, ATR 42/72, L410 Turblet a dalších, nyní ve spolupráci s Primoco UAV SE zajistí výcvik i pro piloty bezpilotních letadel. „Jedná se o výcvik, který aktuálně přesahuje stávající právní předpisy, nicméně v horizontu několika let bude naprostou normou,“ tvrdí Ladislav Semetkovský z Primoco UAV SE a dodává: „Současné benevolentní předpisy se v blízké budoucnosti zásadně zpřísní, zejména v souvislosti s bezpečností a legislativní úpravou bezpilotních strojů.“

Výcvik pro modely PrimocoUAV One 100 a One 150 trvá dva měsíce (160 výukových hodin) a zahrnuje teoretickou i praktickou přípravu pilota. „Z pohledu teoretické přípravy bude absolvent kurzu na úrovni výcviku pro získání licence soukromého pilota, v praktické části se naučí obsluhovat letoun ve všech fázích letu – od plně automatického vzletu a přistání přes manuální obsluhu až po postupy v nouzových situacích,“ popisuje výcvik Jan Janík, jednatel CATC.

PrimocoUAV se řadí mezi největší civilní bezpilotní letadla se vzletovou hmotností až 150 kg. Jeho profesionální ovládání je tedy podle pana Semetkovského naprosto nezbytné pro bezpečný a dlouhodobý provoz letounu, ale i pro ovládání přídavných zařízení, kterými letadlo disponuje.

Letoun odstartoval sériovou výrobu po dvouletém vývoji v únoru 2016. Jedná se o civilní bezpilotní letoun schopný létat zcela samostatně dle naprogramovaných letových plánů. Ke klíčovým vlastnostem letounu patří zejména jeho velikost, výdrž 10 hodin, dolet 1 500 km a plně automatický vzlet i přistání. Uplatnění tak nachází zejména v energetice, zemědělství, při ochraně hranic, pátrání a záchranářských činnostech.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,4

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 12 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 23.20.48.22 xxx
Každý pilot začíná s batohem plným štěstí a s prázdným batohem zkušeností. Trik je v tom, naplnit batoh zkušeností dříve, než vyprázdníte batoh se štěstím!

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.