AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Uzemnění nevyhovujících motorových padákových kluzáků Paraelement

17. února 2017
Autor: Tomáš Doležal, celkové hodnocení článku: 3,8
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Hlavní inspektor techniky motorových padákových kluzáků (MPK) Letecké amatérské asociace závazným rozhodnutím MPK 02/2017 včera, 16. února, s okamžitou platností zakázal provoz všech motorových padákových kluzáků Paraelement s technickým průkazem „Z“ vybavených jinou, než schválenou sedačkou Nikola DP a flexibilními závěsy postroje z nerezového materiálu v provedení, ve kterém byly během typových zkoušek schváleny.


Foto Paraelement.cz

Dle hlavního inspektora techniky MPK, pana Ing. Humla, je k dnešnímu dni v provozu osm prototypů krosen Paraelement pro motorový paragliding s technickým průkazem „Z“. Dle předpisů toto osvědčení opravňuje uživatele ke zkušebním letům a k provozu jednotlivě postavených strojů. V průběhu typových zkoušek MPK Paraelement, prováděných za účelem získání technického průkazu „P“, který je určen pro komerčně vyráběná sportovní létající zařízení (SLZ), bylo zjištěno, že z pevnostního hlediska nevyhovuje sedačka, ani flexibilní závěsy postroje, tzv. berany.

Dovozce kompletů Paraelement na základě nevyhovujících výsledků následně předložil místo hliníkových beranů nerezovou variantu, která příslušným normám vyhovuje. Taktéž si nechal místo původních dovážených sedaček vyrobit u domácího výrobce novou vlastní variantu splňující požadavky pro vydání typového průkazu.

Jelikož pro získání technického průkazu v kategorii prototyp nejsou bezpečnostní nároky tak vysoké jako pro uschopnění SLZ pro běžný prodej a používání, bylo možné v omezeném režimu používat komplety Paraelement i s původními sedačkami a závěsy. Při testování v rámci typové certifikace však vyšlo najevo, že pevnostní parametry obou komponent jsou natolik nevyhovující, že další provoz by vážně ohrožoval bezpečnost uživatelů. Z toho důvodu hlavní inspektor motorového paraglidingu zakázal jejich další používání a nařídil držiteli typového průkazu, aby vyměnil všem MPK Paraelement provozovaným jako prototypy sedačku a flexibilní závěsy a uvedl je do stavu shodného s vydaným typovým průkazem. Takto upraveným strojům bude TP změněn na „P“.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,8

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 12 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.80.169.1 xxx
Každý pilot začíná s batohem plným štěstí a s prázdným batohem zkušeností. Trik je v tom, naplnit batoh zkušeností dříve, než vyprázdníte batoh se štěstím!
tizanidin copyfarm dburpdosering.site tizanidin qatar

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.