AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Rakousko uvolňuje podmínky pro vstup UL, ale pozor na detaily

1. března 2017
Autor: Adam Zuska, 2 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,3
Klíčová slova: Rubrika: Ultralighty

Náš jižní soused vyhláškou ministerstva dopravy č. 49/2017 uvolňuje od 1. března 2017 podmínky pro vstup vybraných kategorií ultralightů, je ale potřeba věnovat pozornost všem souvisejícím podmínkám.

Náš jižní soused vyhláškou ministerstva dopravy č. 49/2017 uvolňuje od 1. března 2017 podmínky pro vstup ultralehkých letounů, ultralehkých motorových vírníků, motorových závěsných kluzáků, závěsných kluzáků a padákových kluzáků na své území. Do Rakouska tak bude s ultralightem s největší pravděpodobností možné letět i bez dosud nutného povolení k letu (PTF) a především s průkazem pilota UL vydaným Leteckou amatérskou asociací. Dosud se přitom po pilotech UL vyžadovala pro vstup licence PPL.

Ačkoliv je vyhláška rakouského ministerstva dopravy platná od poloviny února s účinností od 1. března 2017, Letecká amatérská asociace ČR přesný výklad a rozsah použití s Rakouskem ještě řeší, jak naší redakci potvrdili viceprezident LAA Jan Fridrich a ředitel správy LAA Jiří Koubík a jak asociace následně informovala na svém webu. Zatím tak neexistuje oficiální ucelená informace vydaná českým správním orgánem, lze ji však očekávat v nejbližších týdnech. K dispozici je nicméně od dnešního rána rakouská vyhláška s českým operativním komentářem LAA. Informace zatím nebyla publikována ani v rakouské Letecké informační příručce (AIP).

Bez PPL, ale s podmínkami

Největším dosavadním problémem letů do Rakouska s ultralehkým letounem byla povinnost žádat tzv. "permit to fly", tedy povolení k letu. Pilot musel být navíc držitelem průkazu soukromého pilota PPL a pokud se nechtěl vydat na rakouské území oklikou přes Německo, měl rovněž povinnost podal na let letový plán. Zatímco nutnost podat letový plán zůstává, první dvě vyjmenované povinnosti by měly odpadnout. V případě ULL, ULV a MZK platí uvolnění podmínek pro Českou republiku, Německo, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko a Maďarsko.

Z vyhlášky je patrné, že pro "volný" vstup do Rakouska budou muset ultralighty nadále splňovat určité podmínky jako například být vybaven funkčním ELT/PLB, disponovat potvrzením o testování palubní elektroniky či certifikátem hlučnosti s hodnotou do 70 dBA při vzletu, viz box níže.

Výbava UL nutná pro "volný" vstup UL do Rakouska zahrnuje podle rakouské vyhlášky také:

  • štítek s výrobním číslem a registrační značkou
  • letadlová kniha s dokladem o pravidelné údržbě
  • doklad o poslední údržbě
  • hlukový certifikát nebo osvědčení o měření hluku s hodnotou nižší než 70 dBA při vzletovém režimu
  • váhový protokol s určením těžiště
  • potvrzení o periodickém testování elektronického palubního zařízení včetně pitotstatického systému na LTH 40 nebo ekvivalent
  • ELT / PLB

vybrané podmínky z vyhlášky č. 49/2017

Uvolnění podmínek se dočkají také piloti padákových kluzáků a závěsných kluzáků z České republiky a dalších 19 evropských zemí. Podle vyhlášky se však volnější podmínky naopak nevztahují na komerční lety zkušební lety či lety experimentálních letadel.

Další informace přineseme, jakmile vydá oficiální informaci český správní orgán.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 2 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

LufttüchtigkeitszeugnisMilos 28. 2. 2017 20:39:00Odpovědět
Ahoj Adam, neviem, co si myslel tým povolení k letu a aky bol tu v rakúsku s tým problém, ale Lufttüchtigkeitszeugnis "permit to fly" znamená Preukaz letovej spôsobilosti. Vo vseobecnosti pre sportove lietanie je tu v Rakusku dobra a priatelská klíma. Vela info sa da najst na stranke aviator.at, homebriefing.com a austrocontrol.at /hlavne pocasie-treba sa registrovat/. Spomenut traba, ze je tu zakazane a teda stihatelne sadat na neobsadene letisko´/Afisakom/ ako aj poplatky- na beznom "aeroklubovom letisku" treba ratat s cca 20E. Letiska maju dobru infrastrukturu. Je tu aj trieda E vdusneho priestru, tam musi byt odpovedac s S modom. Ultralajty tu nie su velmi rozsirene. Letal som na Evektore v LOAN, t.c. uz lietam len Piper a Cessny. Co sa tyka jazykovej dolozky, pre lietanie na UL som nepotreboval ziadnu /mam ale rekusky Ultralightschein/. Predpoklad je sa vsak dohovorit - ci uz anglicky alebo nemecky. Ahoj, milos
UvolněníMike76 1. 3. 2017 21:05:00Odpovědět
Asi si představuji uvolnění malinko jinak.. zlatí Němci ...

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 24 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.156.47.1 xxx
Pane, to je kvalita. Za celou dobu co prodávám záložní padáky, jsem ještě neměl ani jedinou reklamaci.
pramipexol generico ogvitaminerfolie.site pramipexol 1 mg precio

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.