AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

BRIEFING: Dny NATO 2017

11. září 2017
Autor: Redakce, celkové hodnocení článku: 3
Klíčová slova: Rubrika: Letadla

Tento týden uzavře již sedmnáctý ročník jedné z největších leteckých a armádních show ve střední Evropě. Aeroweb vám jako každý rok přináší souhrn všeho, co o nadcházející události roku potřebujete vědět.

Saudi Hawks i slovenská ekipa

Důležitým je letošní ročník Dnů NATO a Dnů Vzdušných sil AČR hlavně pro vzdušné a pozemní síly Slovenska, které se pro tento rok zhostily každoročního speciálního partnerství a v rámci akce tak na ně kromě domácích vzdušných sil bude upřena hlavní pozornost. To se samozřejmě odrazí i na účasti slovenské vojenské techniky, která bude letos opravdu rekordní, navíc s mnoha prvenstvími i s jedním smutným loučením. Vůbec poprvé se v zahraničí představí zcela nové vrtulníky UH-60M Black Hawk, kterých slovenské ministerstvo obrany objednalo celkem devět. Na zemi bude k vidění i vládní Tu-154, který se již tento rok se svou kariérou rozloučí ve prospěch novějšího Airbusu A319 v moderních atraktivních barvách. Ten se v Ostravě představí i v dynamické letové ukázce podobně jako frontový MiG-29AS.

Na nebi je již standardně doprovodí hned několik letounů Erofighter Typhoon a samozřejmě i české Gripeny a Alcy, kromě těch však bude k vidění i vystoupení dvojice francouzských Mirage 2000D či slovinský PC-9M. Tou nejzajímavější podívanou bude zřejmě sedmičlenná akrobatická skupina Saudi Hawks ze Saudské Arábie létající na letounech BAE Hawk 65A. Nebude však sama, dalších sedm strojů, turbovrtulové PZL-130 Orlik, bude reprezentovat s představením skupinové slétanosti i polské letectvo. Pokračování bude mít i každoroční představení historických letounů, letos v podání švédského podzvukového stroje Saab 32 Lansen. Reprezentováno bude i transportní letectvo, a to jak v podobě typicky okázalého a odvážné představení Italského Spartanu C-27J, tak velmi unikátně i představením L-410FG, fotogrammetrické varianty Turboletu, díky pevnému přednímu podvozku kvůli prosklené přídi od ostatních verzí tak nezaměnitelného.


Novinkou pro letošní rok budou Saudi Hawks / Foto natodays.cz

Velmi neobvyklým účastníkem bude na statické ukázce i jeden z kanadských Hornetů CF-18. Již stálicemi na ploše letiště Leoše Janáčka jsou pak tři velké americké letouny: bombardéry B-52 a B-1 a samozřejmě i KC-135 vybavený ráhnem pro tankování za letu. Příznivce pozemní bojové techniky kromě řady pásových i kolových obrněných vozidel z výzbroje Armády České republiky potěší i účast několika unikátních moderních kolových obrněnců – Oshkoshe M-ATV z výzbroje polské armády, minometné úpravy vozidla Pandur II 8x8 nabízené i AČR a šestikolového vozidla TITUS české Tatry, taktéž ucházejícího se o kontrakt naší armády. Pro dva prvně jmenované přitom půjde před českou veřejností o úplnou premiéru.

Pro lepší přehled si lze podobně jako loni zdarma stáhnout aplikaci Dny NATO, která kromě podrobných informací nabídne i interaktivní mapu areálu či aktualizovaný program.

Informace pro přílet vlastním letadlem

Vzhledem k hustotě letového provozu v době konání Dnů NATO v Ostravě, kdy se v okolí Mošnova pohybuje současně IFR a VFR provoz od pomalých ULL přes linkové a charterové lety až po velmi rychlé vojenské stroje, je opět nutné při víkendových příletech dbát speciálních pokynů. K hladkému průběhu celé akce slouží opět systém slotů. Volné sloty je stále možné získat na stránce http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-prilette-na-dny-nato-vlastnim-letadlem-rezervace-slotu/.

V případě nutnosti provedení změn ve slotech – změna letadla (imatrikulace), počet letadel ve skupině, zrušení slotu apod. kontaktujte přímo handling@airport-ostrava.cz.

Příletové postupy

  • Plánujte svůj přílet tak, abyste dodrželi svůj slot. V případě příletu mimo slot vám nebude umožněno přistání. Musíte na let podat letový plán s uvedením vašeho čísla slotu v poli 18 tohoto plánu. Pro lety ve skupině musí být v poli 18 uvedeny typ a imatrikulace všech letadel ve skupině.
  • Sledujte NOTAMy – v CTR Mošnov – TRA bude vyhlášen dočasně omezený prostor. Bez přiděleného slotu nebude povolen vstup do TRA.
  • Sledujte ATIS Mošnov při příletu (118,055 MHz). Je vhodné naladit Mošnov TWR (120,805 MHz) dostatečně dopředu a monitorovat provoz i s ohledem na provoz nad vstupními a vyčkávacími body. Počítejte s možností přeladění na Ostrava Radar (119,375 MHz).
  • Číslo slotu sdělte řídícímu letového provozu při navázání spojení, buď na Ostrava Radar – 119,375 MHz nebo Mošnov věž – 120,805 MHz, podle toho, v jaké výšce a v jakém prostoru vstupujete. (Př.: „Mošnov věž, OFA, poloha Vítkov, přes vstupní bod W do vašeho CTR, informace Q, QNH ..., ČÍSLO SLOTU 04.“)
  • Do CTR vstupujte přes vstupní body definované v AIP ČR str. AD 2-LKMT-16 § 2.22.4.4 (viz mapka VFRC)
  • Očekávejte vyčkávání nad body ALFA a BRAVO CTR LKMT. Počítejte s dodatečnou zásobou paliva na půl hodiny vyčkávání.
  • Při přistání berte v úvahu, že RWY je 3 500 m dlouhá a 63 m široká, plánujte rozpočet na TWY Z.
  • V případě špatného počasí je možný IFR přílet v době přiděleného slotu – kdo má vybavené letadlo a příslušné licence.

Návštěvníci parkují na travnaté ploše v bezprostřední vzdálenosti před výstavištěm. RWY uvolníte na dočasně zřízenou travnatou TWY Z (naproti TWY B). Na místo stání vás navede marshaller.

Celková částka za přistávací poplatky a parkování letadla je 500 Kč včetně DPH. Po zaplacení poplatků vám handling vydá identifikační pásky. Sdělte ihned po přistání případný požadavek na plnění palivem a domluvte se s handlingářem na přesném čase plnění. K dispozici je Avgas 100LL a JET-A1.

Odletové postupy

  • Odlet proveďte v době přiděleného slotu. Při jakékoli objektivní komplikaci s dodržením slotu pro odlet kontaktujte handling. V tomto případě očekávejte značné zdržení, protože provoz by měl být silnější.
  • V případě špatného počasí upřesní organizátoři sloty pro odlet. Po zlepšení počasí se bude odlétávat podle přidělených slotů (pořadí).
  • Odlety VFR jsou možné s podaným letovým plánem s uvedeným číslem slotu v poli 18. IFR odlety jsou možné po podání FPL na dobu přiděleného slotu.

Kompletní příletové a odletové pokyny na Dny NATO 2017 najdete na stránkách Letiště Leoše Janáčka!







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 18 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.80.169.1 xxx
Existují staří piloti a existují troufalí piloti. Nikdo však nezná starého troufalého pilota.
olanzapin halveringstid olanzapin smeltetablet olanzapin graviditet
naltrexon dosierung naltrexon wirkung naltrexon og campral
fluconazol hexal fluconazol gardnerella fluconazol 50 mg dosis

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.