Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nejnovější příspěvky k článkům:

RE: re: Labuti pisen

25. 4. 2017 7:46:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Pani ale stale ste mi nedali odpoved na to, ze preco aj ked je to taka zla praca ju chce stale robit vela ludi. A pritom aj oni vedia aka je situacia v tejto oblasti. Ja sam viem aka je tam situacia ci uz spolocenska alebo platova. Ze to je v dnesnej dobe nic moc. Ale napriek tomu to chcem robit aj ked celkom v pohode podnikam. Co sa tyka veku tak kazdy koho poznam nastupil k linkam vo veku 35 az 38 rokov s typovkou v ruke. Ja si myslim ze urcite mensie spolocnosti pokial nemate problem nastupit hned a kdekolvek tak s vekom problem nemaju. Zrejme rataju s tym ze kazdy 19 rocny clovek peniaze na vycvik mat nebude. Aky je vas nazor na vec?   Do diskuse 

re: Labuti pisen

24. 4. 2017 20:22:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Ve 40ti k linkam urcite pokud je poptavka se lze dostat, nicmene je nutne pocitat s tim,ze pravdepodobne velkou karieru tam jiz clovek neudela, protoze zkratka mate zpozdeni onech az 18 let oproti klukum co se tam dostanou ve 22ti. Takze i stat se kapitanem muze byt pri pozdnim nastupu ke spolecnosti problem, nebot i jak znamo v pozdejsim veku se clovek neuci lepe nez za mlada. Pokud clovek chytne nejakou ekonomickou krizi po dodelani vsech vycviku ve 40ti a provozovatele nebudou par let nabirat piloty tak bych tomu jiz velkou sanci nedaval. Nicmene pokud je nekdo v 35ti stale student a ve 40ti planuje byt bez zavazku, tak to pro nej muze byt to idealni odevzdat se naplno svemu budoucimu zamestnavateli :)  Do diskuse 

typovka

24. 4. 2017 16:52:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Prosím zasvěcené, jestli někdo neví, PROČ se z Anduly stal typ vyžadující typový výcvik pro piloty a není to jako dřív SEP?  Do diskuse 

Přeškolení na An-2

24. 4. 2017 12:26:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Xair, respektive občanské sdružení Aerovia v Hradci Králové má 2 vlastní andulky a spoustu dalších provozuje. Nejlepší vlézt na www.xair.aero a napsat mail nebo zavolat přímo do kanceláře. An-2 co se přeškolení týče je vždy na individuální dohodě podle zkušeností pilota (cena, doba). Pan Horvát, VLP v tamní škole, je jedním z nejskušenějších co se An-2 v ČR týče.  Do diskuse 

Přeškolení na AN-2

24. 4. 2017 9:52:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Přeškolení na AN-2 Vám zajistí ve Strunkovicích Air service pilot klub, z.s. pan Ing.Kryštof a Olin Dvořák!Dobrá parta zkušených pilotů!!   Do diskuse 

RE: Labutí píseň.

24. 4. 2017 9:06:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Já jsem zažil měkkou realitu socialismu a lítal jsem takzvaně zadarmo v aeroklubu Svazarmu. Když to porovnám s tvrdou ekonomickou realitou, tak dnes zaplať pán Bůh nemusim nikomu lézt do zadku proto abych se mohl svézt jednou za měsíc hodinový navigační se Z43. Cesta k aerolinkám je dnes jasně definovaná a podmínky jsou pro všechny stejné a stejně jasné. Takzvaná prestiž - tedy nekritický, neinformovaný obdiv lidí co nemají tušení o co v lítání jde, je na nic a nechybí mi. Ve 40 k linkám? Slyšeĺ jsem o případech kdy se dostali i v 50, záleží na tom jestli bude poptávka po pilotech nebo ne.   Do diskuse 

RE: Labutí píseň.

23. 4. 2017 22:35:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Mna by zaujimala jedna vec. Ze preco teda ked je to taka hrozna a nezaujimava praca tak napriek tomu ju chce robit stale vela ludi. A to ludi vsetkych vekovych kategorii. A preco ju aj vela ludi ostava robit. Poznam chalanov co lietaju roky v roznych spolocnostiach a nikto z nich sa netvari nejak nespokojne alebo ze by trpeli. Ja tomu nerozumiem. Praca zatratovana, ale aj tak to chce kazdy robit. Skoro kazdy, teda kazdy co je instruktor v leteckych skolach pokracuje dalej do dopravy. Najskor rozne chartre a neskor skoro kazdy konci v arabskych aerolinkach kde su platove podmienky viac ako nadstandardne. Mozete mi to niekto relevatne vysvetlit? Pretoze ja sam mam 35 rokov som student prava a sam si robim ATPL s tym ze neskor si urobim aj typovku na niektore z lietadiel a pojdem sa zamestnat ako pilot. Verim ze ma vezmu aj ako 40 rocneho bez zavazkov :)  Do diskuse 

Zásah hasičů na LKPR

23. 4. 2017 12:38:00
v článku Airbus A320, který včera nouzově přistál na Ruzyni, je stále v Praze

Gratuluji složkám hasičského záchranného systému letiště Praha k perfektnímu zásahu, který vedl pouze k zbytečnému zablokování letiště, zpoždění odletů a zbytečnému přistání letadel mířících do Prahy na záložních letištích. Hasiči, místo toho, aby si stoupli na pojížděčku Delta a po přistání letadla na dránu 06 jej následovali, si velmi chytře stoupli na pojížděčku Lima a ve spolupráci s řídící na věži zablokovali letadlu výjezd z dráhy, když po pilotech chtěli zastavit, vypnout motory a nechat vystoupit pasažéry do autobusu (pilot chtěl po zjištění, že se mu z letadla nekouří a nehoří vyjet z dráhy ven). Takže letadlo stálo čumákem na pojížďečce a zadkem na dráze místo toho, aby popojelo 50 metrů a provoz na letišti mohl být obnoven za 15 minut a ne za další hodinu. Bohužel podle mého názoru byl zásah záchranných složek příklad toho, jak se to dělat nemá. Otázka hasičů, jestli mají hasit aspoň ty brzdy, když termokamerou zjistili, že mají 300°C (tato teplota je po intenzivnějším brzdění normální), neschopnost odtáhnout letadlo po vystoupení pasažérů (technická závada) a ne úplně dobrá angličtina řídící na věži, pouze dokresluje celou situaci.   Do diskuse 

RE: RE: RE: RE: Drony

23. 4. 2017 12:25:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Jakube, je úplně jedno, kdo vás kde "chytne", vy se s ním vůbec o ničem nemusíte bavit. Má-li na to právo, pak se mu prokážete a zbytek se stejně bude řešit jinde a dle příslušného zákona, který se na případný přestupek vztahuje.  Do diskuse 

Labutí píseň.

22. 4. 2017 21:38:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Létání podléhá zákonům přírody, což mateřství taky proto mladé pilotce přeji být opatrný, obezřetný a počítat ze vším což k letectvu patří a vždy patřilo, a to i volbu mezi kariérou a mateřstvím.Láska k litáni je opojná a zná ji každý kdo se do toho pustil bez vidiny společenského a ekonomického postavení které už není to co to bývalo.Dnes kariéra dopravního pilota nemá nic společného s romantickým nádechem bývalých časů ale tvrdou realitu ekonomiky a ekonomických kalkulů, úvah zvláště jiného úseku než ze sekce provozní.Letu zdar a hodně štěstí. Novy.  Do diskuse 

RE: RE: RE: Drony

22. 4. 2017 10:41:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Čím se řídit záleží na tom ,kdo vás chytne... jestliže s dronem budete létat v NP a chytne vás strážce parku ,protože budete někde poblíž modelu(dronu) na zemi,bude vás podrobovat Zákonu o ochraně NP a UCL se o tom vůbec pravděpodobně nedoví, to je řekl bych ta pravděpodobnější varianta. Pokud vás někde na palouku chytne inspektor ÚCL, bude se řídit doplňkem X. U letounů je to trošku jednoduší, protože viník je pár set metrů nad NP a strážce na něj dosáhne pouze přes UCL, takže do doby, než UCL vyhlásí zakázané prostory nebo vydá nějaký NOTAM, či informaci do AIPu, je Zákon o NP pro piloty prakticky bezpředmětný.  Do diskuse 

RE: RE: Drony

21. 4. 2017 22:26:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

A cim se tedy ridit? Zakonem o ochrane NP nebo doplnkem X od UCL? V te novele je jasne psano, ze bezpilotni letadla a nodely v NP nesmi letat a neodvolavaji se na jiny zakon / predpis.  Do diskuse 

moc chytré děvče

21. 4. 2017 7:44:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Tento článek je hodně motivující a dívce fandím! V dnešní době je těžké najít chytrou holku a ještě pěknou :) nicméně moc děkuji za motivaci přesně něco takové jsem potřeboval slyšet, abych nevzdával své sny :) Patří ti mé velké díky! :)  Do diskuse 

RE: Andulka

20. 4. 2017 14:16:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Xair v Hradci Králové - Milan Hovát je skvělej  Do diskuse 

RE: Andulka

20. 4. 2017 8:43:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Zkus se poptat v Elmontex Air na Mošnově - Ostrava. Tam také provozují Andulku, tuším za 14 tis./hod.  Do diskuse 

RE: Andulka

20. 4. 2017 8:04:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Letova hodina byva cca 12-14 tisic. Takze zalezi asi na instruktorovi a na tom jak ti to pujde, kolik hodin budes potrebovat :)  Do diskuse 

RE: Andulka

20. 4. 2017 6:35:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Třeba v Plzni, ale letová hodina bude dost drahá, tipuju to tak na 12-15 tisíc. A přeškolení se ale za tu hodinku zvládnout dá. Nicméně od Nového roku bude AN-2 samostatnej typ, vyjmutá ze SEP, tudíž bude potřeba typovka, nikoliv pouze přeškolení. Ti, co už jí budou v zápisníku mít, jim zůstane, budou ale dělat klasická přezkoušení na typu. Mimochodem, nemá někdo tušení, proč tohle úřad udělal a vyjmul Andulu ze SEPu? Nemyslím, že je to krok vpřed.  Do diskuse 

RE: IFR anglictina

19. 4. 2017 18:43:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Kdyby jenom dvě, tři zkoušky z angličtiny je potřeba mít, když chceš lítat IFR: - angličtina (IFR) zapsaná v průkazu způsobilosti jako "radiotelefonní práva", zkouška se skládá jednorázově. - ICAO angličtina 4, 5 nebo 6 - angličtina na ČTÚ pro všeobecný průkaz radiotelefonisty.  Do diskuse 

Andulka

19. 4. 2017 14:44:00
v článku Andula stále žije a připisuje si na konto další rekord

Ahoj,zajímalo by mě, jestli někdo víte, zda a kde je možné v ČR udělat si přeškolení na Andulu?? A kolik to může stát? Mockrát díky:-)  Do diskuse 

easa

19. 4. 2017 8:55:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

EASA je organizacia ktora by silou mocou chcela nieco menit a "zlepsovat" ale opak je pravdou. Podla mna sme ako spolocnost dosiahli maximum a vela veci bolo dobrych pokial sa nechali na samotnych pilotov a EASA vymysla iba nezmysly, ktore sa robia formou pokus omyl a dopady na samotnych ludi ich nezaujimaju. Miesto toho aby sa vsetko zjednodušovalo tak sa vsetko komplikuje a znechucuje. Ako pisal kolega vyssie niekedy je vela komunikacie na skodu a byva to kontraproduktivne zvlast na lokalnom letisku. Co sa tyka anglickej dolozky suhlasim ze postacuje ICAO nakolko sam som zazil situacie ze riadiaci mal taky prizvuk ze som tri krat po sebe povedal say again a potom si rozmyslel aku anglictinu bude pouzivat. A vtedy vam nepomoze ani ked ste aj tlmocnik z oxfordu. Pokial by vsetci pouzivali frazeologiu taku ako maju tak obrazne by nam stacilo english ICAO 1 :-)   Do diskuse 

IFR anglictina

18. 4. 2017 20:55:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Podla mna by kazdy inteligentnejsi pilot(za predpokladu ze po anglicky rozumie), mal automaticky zmenit svoj jazyk na anglictinu aj kvoli vlastnej bezpecnosti, akonahle pocuje anglicky hovoriaceho cudzinca na frekvencii lokalneho letiska...Je to pomerne jednoduche a ucinne riesenie. OT: Mohol by mi prosim Vas niekto konecne vysvetlit naco je tzv. "skouska z anglictiny IFR" ktora sa v clanku spomina a ktoru ponukaju niektore ceske letecke skoly? My na Slovensku nic take pokial viem nemame a ani v zahranici som to nevidel. Pocas mojej kariery pilota mi zatial vsade stacila moja obycajna ICAO english, tak mi to pripada ako len nejaky nastroj na tahanie dalsich penazi z ludi ale mozem sa mylit.  Do diskuse 

RE: EASA a ÚCL

18. 4. 2017 18:28:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Je zajímavé, že donedávna zkoušel UCL piloty z AJ a přitom nebyl schopen sam prelozit otazky pro IR, CPL, ATPL z AJ do CJ. A ted to jeste chce EASA "ulehčit", ale zkoušky se budou dělat v AJ pořád. A kdo se podíval na téma "Human performance..." tu angličtinu bude muset umět, i kdyby nechtěl. Jinak to prostě nedá. A nejen to.... :-(  Do diskuse 

RE: RE: RE: detail

18. 4. 2017 16:16:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Ono se často zapomíná, že při letu VFR na neřízeném letišti se hlavně sleduje okolní provoz a rádio je pouze pomocník. Zažil jsem ještě dobu, kdy byly na okruhu 3 - 4 motorové letouny, několik kluzáků, nikdo do rádia nemluvil a všechno probíhalo naprosto bezpečně.  Do diskuse 

RE: RE: detail

18. 4. 2017 14:37:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Pavel, ja nevravim ze Aj by mal byt povinny jazyk pre VFR, hovorim ale o tom ze mix jazykov vo vzdusnom priestore je podla mna skor na pritaz ako na prospech. Letel som v Madarsku a na okruhu zivo ako svina a nemal som paru co kto robi.   Do diskuse 

RE: anglictina

18. 4. 2017 12:22:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Ano, když se oni takto chovají, my budeme na truc také. Dlouho jste nad tím výlevem musel přemýšlet.....  Do diskuse 

anglictina

18. 4. 2017 11:55:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

letel jste nekdo v hornim vzdusnim prostoru francie, spanelska nebo italie? Ve spodnim ani nemluve, tam vam tu vasi anglictinu mistni predvedou... Kvuli nim to valim v Cechach hezky pocesku i kdyz mi to trocha dela potize tak at maji u nas frantici stejny "situation awareness" jako my u nich.   Do diskuse 

RE: detail

18. 4. 2017 11:09:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

...tak to snad nemyslíš vážně. Zatímco pro IFR by měla nadále být angličtina povinná, tak pro VFR je to nesmysl - nedovedu si to představit i v jiných zemích /Německo, Francie, Itálie, Španělsko/, resp. při provozu UL.   Do diskuse 

EASA a ÚCL

18. 4. 2017 7:53:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

No jazyk zkoušek na ÚCL se moc jednoduše změnit nedá a už určiťe né rychle. Nová databáze není přeložena a to by teda zabralo fůru času a bylo by tam opět mraky chyb, proto se ÚCL nedivím, že se jim do toho nechce. To nemění nic na tom, že nutit lidi dělaz zkoušky třeba pro CPL v angličtině je diskriminační a při připadném sporu by to úřad určitě nevyhrál. Je mnoho lidí, co chtějí třeba práškovat nebo dělat FI v naší zemi a neumí anglicky. Podle jakého předpisu musí pilot CPL hovořit anglicky? U zkoušek IR a ATPL bych tu angličtinu bral jako samozřejmou, ale u CPL je nemalá skupina lidí, co chtějí vykonávat CPL práva pouze v ČR (bez doložky stejně smí jen na Slovensko) a nemají už možnost, protože by se krom celé teorie museli naučit ještě anglicky. Chápu, že pro mladší generaci je to, že někdo neumí anglicky nepochopitelné, ale nejsou tu sami. A argument že pilot CPL může práva vykonávat i mimo ČR plarí i pri PPL, SPL a LAPL, ... Dále mě baví, jak EASA něco zruší, zpřísní a zesložití, a pak se s velkou slávou objeví Amerika a vlastně se to vrátí téměř do stejné podoby. Takový přístup je naprosto amatérský, ale úřednicky naprosto dokonalý - zajišťuje pro ty experty nepřetržitý přísun naprosto zbytečné práce. V letecví nám to jen zkomlikuje život, ale obávám se, že ty ostatní oblasti nám připraví děsnou budoucnost....   Do diskuse 

detail

17. 4. 2017 22:39:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

imo je to len technicky detail ci sa skladaju v AJ ...to sa da rychlo zmenit...mne ale pride nebezpecne aby v sa opustala dogma spolocneho jazyka. uz teraz pri VFR mi pride ze ked si VFRkari tliachaju v lokalnom tak to velmi znizuje situation awarness pre nelokalnych pilotov  Do diskuse 

jednodušší IFR

16. 4. 2017 21:52:00
v článku Novinky z EASA: Návrat reg. zařízení pro výcvik i snazší IFR

Cituji : Z návrhu se též jeví, že by držitelé kvalifikace BIR nemuseli nutně prokazovat znalost angličtiny, neboť EASA tuto povinnost hodnotí jako rozpor s onou snahou zpřístupnit kvalifikaci co největšímu počtu letců..... A proto se zkoušky na IR doložku na UCL v současné době skládají jen a pouze v angličtině :-) Nevím jestli je to vtip, nebo realita ?? Pilot anglicky musí umět, od toho je zkouška z AJ, ale skládat zkoušky v AJ bez možnosti výběru... Jednodušší jak pro koho, pro úředníky určitě. Ti nemusí nic nedokonale překládat :-)  Do diskuse 

airnav

13. 4. 2017 15:47:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

Updatoval jsem a nyní již i pdf soubory databáze letišť obsahují aktualizované údaje. I mapa obsahuje aktualizované údaje, jediné ještě, když se klikne na letiště vyskočí tabulka, která obsahuje staré frekvence.   Do diskuse 

Starty a pristani

12. 4. 2017 18:11:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Starty a pristani mimo letiste a slz plochy jsou v narodnich parcich zakazany primo z narizeni UCL (ktere resi pravidla pro starty a pristani mimo letiste).  Do diskuse 

@Vasek

12. 4. 2017 12:02:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

Asi to uz vydali, dneska mi to nabidlo pres 200updatu a PDF uz mam 30MAR17 a spravne frekvence  Do diskuse 

Jak je to s balony?

11. 4. 2017 22:17:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Ahoj, jak je to se starty a pristanimi? Plati i v NP povoleni majitele pozemku nebo jsou zde ke startum a pristanim nejake restrikce? Ptam se z pozice pilot balonu. Diky!  Do diskuse 

RE: KRNAP

11. 4. 2017 21:39:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Myslím Honzo, že ohledně létání na NP se rozčiluješ trochu zbytečně. Já sám bydlím vyloženě na hranici NP Českosaské Švýcarsko a s létáním nad NP i přes zde vedenou diskuzi si vůbec hlavu nelámu. O IFR letu nebudu mluvit, ale létání nad NP je v drtivé většině podle VFR pravidel a s tím i spojených výšek. Předpis jasně praví : S výjimkou, kdy je to nezbytné pro vzlet a přistání nebo pokud tak povolí příslušný úřad, nesmí být let VFR prováděn:a) nad hustě zastavěnými oblastmi měst, vesnic a jiných obydlených míst nebo nad shromážděním osob na volném prostranství ve výšce nižší než 300 m (1 000 ft) nad nejvyšší překážkou v okruhu 600 m od letadla nebo.... b) kdekoli jinde, než je stanoveno v písm. a), ve výšce nižší než 150 m (500 ft) nad zemí nebo vodou nebo 150 m (500 ft) nad nejvyšší překážkou v okruhu 150 m (500 ft) od letadla. Dále jsou s VFR létáním spojené omezené, zakázané či řízené prostory, které MUSÍ být na VFR mapách publikovány jak v horizontálních tak i ve vertikálních hranicích. V České republice (narozdíl od Polska či Německa) žádný NP park publikován a utvořen jakýmkoliv druhem prostoru není a není ani vyhlášen v NOTAMech či AIPu, není vůbec ve VFR mapách. Pilot tím pádem není povinen "čmuchat" např. vertikální omezení letu nad NP či vymezené souřadnice, kam by letět neměl. Při letu VFR se pilot říd pžedevším VFR mapou jakožto srovnávací navigací, popř. GPS a je povinen použít NOTAMy, či AIP a před letem se seznámit či informovat o prostorech.... atd. Opěr NP nikde není. Já osobně tedy považuji celou diskuzi o létání nad NP za naprosto zbytečnou, pokud nebudou jasně vymezeny v leteckých publikacích. Co si píše KRNAP či nějaký přiblblý novinář je z letecké legislativy naprosto nepodstatné.   Do diskuse 

KRNAP

11. 4. 2017 17:30:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

Já absolutně nechápu, jak může KRNAP, jakožto státní instituce, zveřejňovat na svém webu zcela beztrestně lživá tvrzení, uvádějíci v omyl celou letevkou společnost? Mám chatu v Krkonoších a ty 3 lety Cessny z Vrchlabí a jiné mě tedy opravdu netrápí. Co mě trápí je nehorázné chování půjčoven čtyřkolek a jejich primitivních zákazníků, kteří nerespektují ani národní park, ani soukromé pozemky. S tím ale KRNAP nic nedělá, protože tito lidé reprezentují vesměs primitivní skupinu obyvatel, kterým stačí ke štěstí dělat hluk a smrad. Ale s piloty, vesměs inteligentnější částí národa zamést chtějí. Snad jim to na ÚCL vysvětli...  Do diskuse 

airnav

11. 4. 2017 16:30:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

@Dan - jo, tak to máme stejně. Ale když si dáš zobrazit katalog instalovaných produktů, detaily, tak pak uvidíš pro jednotlivá letiště dvě složky (příklad 2x LKCS) a jedna je databáze 2014, která se zobrazuje a ta druhá je databáze 2016. Takže buďto to vše odinstalovat a nahrát si jenom jednotlivě ta letiště kam poletím z 2016 (tam bude chyba v těch frekvencích, ale kontakty a další info ohledně letišť bude většinou OK) nebo počkat na vydání databáze 2017 a nainstalovat to pak komplet. Já jim tam ohledně databáze taky napíšu, aby to vydali "sofort".  Do diskuse 

RE: Drony

11. 4. 2017 13:37:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

To je, Stepane, velice dobrá úvaha. V kontextu již dříve řečeného bych soudil, že je to tak, jak říkáte.  Do diskuse 

Drony

11. 4. 2017 12:33:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

V úvodu článku se píše, že "... pravidla létání u nás určuje buďto evropské nařízení, anebo zákon o civilním letectví a na něm postavené vyhlášky, tedy nikoliv zákon o ochraně přírody." a pokud sem to dobře pochopil, pokud nebude vydáno OOP platí standardní pravidla létání. Ale jak je to s bezpilotními letadly? Pro ně pravidla určuje také zákon o civilním letectví, respektive předpis L2, doplněk X. Takže se to dá chápat tak, že zákaz provozovat nad územím parků letadla bez pilota na palubě je také bezpředmětný, protože to není "v kompetenci" zákona o ochraně přírody stejně, jako pro ostatní druhy letadel?  Do diskuse 

RE: návrh

11. 4. 2017 12:23:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

S tím nemůžu souhlasit. Správě národního parku není rozumné dát pravomoc nad omezováním vzdušného prostoru. Obávám se, že by to vedlo k příliš přísným zákazům a že by se následně přihlásily další organizace, že i ony chtějí omezovat vzdušný prostor nad svými chalupami, zahrádkami a rekreačními letovisky. Od správy vzdušného prostoru je zde Úřad, který by měl posoudit oprávněnost jednotlivých požadavků a pak prostor vyhradit jako zakázaný, omezený (dočasně vyhrazený či rezervovaný). Už tak je těch kategorií až dost a zavádět nějakou další je matoucí. Nevím, jak přesně to Němci mají, ale pokud mají v úmyslu někde omezit či zakázat provoz, měly by použít standardní prostory, tedy zakázané či omezené (dočasně rezervované či vyhrazené (i když nechápu, proč se pro tyto prostory nemůže použít dle mě výstižnější zakázané či omezené)).   Do diskuse 

RE: návrh

11. 4. 2017 12:03:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

No prave. To uz by byla prace. Musel by nekdo (Krnap) analyzovat a zduvodnovat kde presne, kdy, jak vysoko a proc neco zakazovat, nekomu, kdo ma regulacni pravomoci i kilometr nad tim uzemim (UCL). Pohodlnejsi a popularnejsi (u vlastnich sympatizantu) je zakazat vsechno a furt ( a to i tam kde zadnou zakazovaci pravomoc nema). Tohle neni jediny rozdil mezi nemeckymi a ceskymi urady, ale je to pekny priklad.  Do diskuse 

airnav

11. 4. 2017 11:43:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

@vasek - mam to ted takovy castecny, mapovy podklad mi ukazuje nove frekvence, i ty nejnovejsi, letnany uz vidim na .335, aktualizoval 1.4. Ale PDF mam vsechny ve verzi 01-MAY-14 (ano 2014, vcetne tehdejsich frekvenci) @Jirka - diky, Nymburk teda pridam k reportu o bodech.  Do diskuse 

návrh

11. 4. 2017 10:40:00
v článku Létání nad národními parky III – co mění nový zákon?

A co to třeba udělat jako v Německu? Vyznačit na leteckých mapách po dohodě s ochranáři jen ta nejcitlivější území (ne celé parky....), dobu platnosti (ve kterých měsících to platí) a nad tím 2000ft. Všude jinde dle leteckých předpisů.   Do diskuse 

to Dan

11. 4. 2017 8:59:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

Ahoj, dva body tam mám taky. Podařilo se vám aktualizovat databázi letišť na 2017, nebo to ještě nevydali (myslím xample, Patrik to tam posílal)? Zatím mám pořád November 2016. Díky.  Do diskuse 

AirNavpro

10. 4. 2017 23:05:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

To Dan: zaznamenal jsem spatne frekvence po zmene: Nymburk 123.465 spravne v mape ale kliknuti je na info o letisti starych 123.475  Do diskuse 

AirNavPro jeste jednou

10. 4. 2017 18:10:00
v článku Plánování letu a navigace - přehled softwaru a aplikací pro piloty

Koukam ze je nas tu dost, muzete se kouknout jestli se vam taky zobrazuji VFR reporting body pro MCTR Kbely 2? Na mape jsou sice jen jednou ale pri kliknuti se objevi vyber ze dvou, jeden velkymi pismeny, druhy jen s prvnim velkym, napr Mike a MIKE. Nasel jsem to u vsech ctyrech (Lima, Mike,Romeo, Uniform) . Data maji totozna takze to zas tolik nevadi jen takova kosmeticka chybka a dokud na ten bod nekdo neklikne tak to ani nezjisti. Jde mi jen o to jestli jsem si to nejak nerozvrtal sam, ale nezda se mi, jinou nez jejich db tam nemam a z database letist to takhle interaktivni neni. Jestli se to potvrdi tak jim to nahlasim, uz nekdy predloni nebo kdy jsem je otravoval ze nektere VFR body pro CTR Ruzyne zobrazuji jen jako IFR a celkem rychle to fixli, zkusenost uz je. Pripadne jestli vite o dalsim kiksu tak to nahlasim hromadne. dik za spolupraci Dan  Do diskuse 

Kritika

10. 4. 2017 12:08:00
v článku Obrazem: vystřelovací sedačka VS-2 v akci

Pôvodná verzia katapultu VS1, väčšinu posádok usmrtila, minimálne im nijako nepomohla. Modernizovaná verzia VS2, zohľadňuje aspekt nulovej rýchlosti pri núdzovom opustení lietadla, ale viac informácií je nedostupných. To je extrémne nízka kultúra, nikde vo svete taká nehoráznosť neexistuje. Mám dojem, že VS2-ku platia ľudia na Slovensk, pre 2. taktickú letku. Je už zamedzené tomu, aby sa posádka usmrtila nárazom do zeme ak je pred katapultážou dole hlavou? Ako dlho trvá opustenie kokpitu? Dnešný systém to musí zvládnuť do 3 sekúnd.  Do diskuse 

RE: RE: zákonitosti přírody

10. 4. 2017 8:53:00
v článku KVÍZ: Zákonitosti přírody

... jen doplním: kromě severního a jižního pólu (zem. resp. mag.), kde platí známé rčení klasika: "na sever a na jih" ...  Do diskuse 

Instruktor

9. 4. 2017 23:17:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Poslední autorotace

Nácvik nouzových situací s instruktorem je vcelku běžná, a řekl bych, velmi žádoucí praktika. U nezkušených pilotů bývá roční interval v rámci pravidelného přezkoušení nedostatečný. Problém by mohl být i v netradiční konstrukci cykliky v kombinaci s velmi úzkou letovou obálkou podobných typů. Pokud pilot/žák udělá nepředvídaný pohyb, může být pro instruktora těžké cykliku v prostoru kabiny ihned nahmatat. V rámci zmíněné obálky pak už stačí opravdu málo.  Do diskuse 

RE: zákonitosti přírody

9. 4. 2017 22:55:00
v článku KVÍZ: Zákonitosti přírody

Bobe, asi dotazu dobře nerozumím. Máte pocit, že na globusu neexistuje místo, kde by bylo možné letět kurzem 215° určeným vzhledem k magnetickému/zeměpisnému severu? Já se domnívám, že tímto kurzem je možné při troše snahy letět skoro na každém místě na planetě. :)  Do diskuse 

Není nic neodvratnějšího, než chyba když přijde její chvíle…

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.