Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nejnovější příspěvky k článkům:

testy

24. 3. 2017 10:38:00
v článku Nábor pilotů Airways Aviation se blíží. Co zahrnují „přijímací testy“?

jde tu jenom o to ze doba placeni je uz pomalu nastesti za nama. Jenom pro ostatni aby zbytecne neinvestovali do neceho co nema smysl a je jenom vytloukani penez. Jak jiz bylo zmineno, spousta pilotu nic neabsolvovala a jsou uspesni a vazeni. A to by mozna tto testy ani nedala. Letani je porad o zdravem rozumu a usudku.  Do diskuse 

RE: vyberko

23. 3. 2017 22:37:00
v článku Nábor pilotů Airways Aviation se blíží. Co zahrnují „přijímací testy“?

Vyber na space shuttle ... ani zdaleka spis standart u velkych dopravců. Nic moc na tom neni a nemusis mit ani PPL, aby jsi to udelal. Jeslti chces obetovat nejake penize a zkusit jestli na to mas, tak tady je odkaz, kde se dovis nejen hodne o vyberkach, ale muzes si to i zkusit. Nevim jeslti hledas praci ci nikoliv. Pokud ano priprav se ze driv, nebo pozdeji se s Compassem stejne potkas. http://www.latestpilotjobs.com/site/mypage/id/gamelist.html  Do diskuse 

vyberko

23. 3. 2017 16:58:00
v článku Nábor pilotů Airways Aviation se blíží. Co zahrnují „přijímací testy“?

A to je vyber na Space Shuttle??? Ale vzdyt jo, at je ta smesice co nejvetsi at se jednoduseji zduvodnuje proc tu dotaci neziskate... Kdovi jestli Airways Aviation i zverejni jmena tech kteri to dostanou aby motivovala... Je to porad dokola, drit z lidi kuzi. A uz hned od pocatku. Alespon tem nejuspesnejsim mohly tu letenku zaplatit, kolik to je? 300 EUR? Pri te cene za vycvik?  Do diskuse 

Zmeny

23. 3. 2017 9:50:00
v článku Souhrn novinek a změn v létání k 30. březnu 2017

Ja to nechapu. Proc se musi kazdy rok delat tolik zmen. To nemuzou jednou uplne cele prekopat a pak dat 10 let pokoj?  Do diskuse 

RE: Technická

21. 3. 2017 0:24:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

V pásmu 8.33 se neladí frekvence, ale kanály. Kanál obsahuje informaci o frekvenci a o šířce kanálu. Kanál 118.000 znamená frekvenci 118.000.000Hz a šířka kanálu 25kHz. Kanál 118.005 znamená frekvenci 118.000.000Hz (tedy stejnou) a šířku kanálu 8.33kHz. Kanál 118.010 znamená frekvenci 118.008.330Hz a šířku kanálu 8.33. A tak dále. Detailněji například na http://www.lightaircraftassociation.co.uk/2013/Magazine/May/radio.pdf Na rádiích 8.33 tudíž - narozdíl od 25kHz rádií - neplatí, že to číslo, které ladím, odpovídá použité frekvenci. Důvodem je, aby stačilo naklikat jedno číslo a nemusel jsem kromě frekvence ještě zadávat druhým přepínačem šířku kanálu. (Stejný princip, kdy na přijímači ladím jinou frekvenci, než se pak skutečně použije, je u DME a ILS GP.)  Do diskuse 

Technická

20. 3. 2017 22:04:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Technická otázka: Mezi kmitočty 118,000 MHz a 118,005 MHz je rozdíl 8,33 kHz? A mezi 122,800 MHz a 122,810 MHz? Nebo je to nějak zaokrouhleno? Díky předem za odpověď na možná hloupou otázku.  Do diskuse 

RE: Cena výcviku

20. 3. 2017 14:34:00
v článku F AIR otevírá ve spolupráci s Travel Service nový výcvikový program

V tom máš sice pravdu. Ja osobne si pujcuji letadlo v letecké škole kde jsem výcivk nedělal a vidím rozdíl mezi piloty kteří tam výcvik dělali a mnou s výcvikem z AK (aspon v návykách), Ale i u F-airu jsou instruktoři kteří toho moc nalétáno nemají. Ja jsem tím chtěl říct to že abych se dostal k TVS nemusím platit předražený kurz. Jelikož z vlastní zkušenosti vím že vezmou skoro každého. Na druhou stranu když chci time building tak nebudu létat u drahé letecké školy.  Do diskuse 

Cena výcviku

20. 3. 2017 13:49:00
v článku F AIR otevírá ve spolupráci s Travel Service nový výcvikový program

Srovnávat ceny výcviku je hodně ošemetné. Je to jako s koupí auta, někomu stačí Fabia, někomu Octavia, někdo se spokojí s autem od milionu. Co rozhoduje je kvalita a kvantita instruktorů a kvalita a kvantita letového parku. Jestliže létáte výcvik s instruktorem co bere 200Kč za letovou hodinu a vše odlétáte na C152 z roku 1960 tak se samozřejmě dostanete na nižší částku. Komfort letu však bude určitě nižší než na nové C172 nebo jakémkoliv novějším letadle. Zkušený instruktor s Vámi za 200-300Kč na hodinu létat nebude. Nejspíš se bude jednat o nového instruktora, který má tak akorát minimální nálet po výcviku a zrovna hledá práci. Kvalitní systém údržby a kvalitní vzdělávání instruktorů a zavedení postupů něco stojí. Možná někdo zvládne odlétat vše za 800tisíc a jiný dá 1,2milionu za výcvik. Rozdíl pak bohužel můžete vidět až při výběrovém řízení do airline. (Nemyslím tím TVS, kde je to vcelku jedno a podle toho budete taky zaplacen)  Do diskuse 

RE: RE: další tahábí peněz z lidí

20. 3. 2017 12:08:00
v článku F AIR otevírá ve spolupráci s Travel Service nový výcvikový program

6000eur v čr je sakra drahý PPL to jsi to dělal na SR22 ?. Mně zase přijde klišé tahat lidi na pohovory nechat si zaplatit výcvik samozřejmně za přiřážku a pak říct sorry my vám nic negarantovali. A k tomu PPL dneska se dá sehnat i za 120 000kč Rozumím tomu že třeba na Slovensku to je dažší,ale to v tomhle případě není můj problem. Já na to koukám jako člověk který si může v ČR půjčit letadlo za normální ceny. Nicméně tvůj názor na to chápu jestli to je na Slovensku tak drahý.  Do diskuse 

RE: další tahábí peněz z lidí

20. 3. 2017 11:42:00
v článku F AIR otevírá ve spolupráci s Travel Service nový výcvikový program

Modulovy vycvik lacnejsie? Mozes mi povedat kde ked PPL ide kazdym rokom cenovo vyssie? Ja som robil PPL za necelych 6000eur. Dnes je bezna prax 7500eur a bude drahsie. Prenajom lietadla stoji taktie stale rovnako ak nie viac. Pride mi to cele ako klise, ze pilotov je nedostatok ale na pohovoroch je ich stale akosi dost vela, ze maju z coho vyberat  Do diskuse 

další tahábí peněz z lidí

20. 3. 2017 11:30:00
v článku F AIR otevírá ve spolupráci s Travel Service nový výcvikový program

Ja už fakt vážne nevim. Dneska kdy je pilotů nedostatek a modulový výcvik se dá udělat levněji mi toto přijde zase jako kupování zajíce v pytli.   Do diskuse 

RE: aerojob 2???

19. 3. 2017 18:46:00
v článku Airways Aviation nabízí 40 000 eur na výcvik ATPL, nábor bude i v Praze

Souhlas, Robo. Litam jako pasazer po EU co dva dny a vsechno je furt plny. Pokud se nestane nejaky dalsi ultraprusvih (9/11, krize), bude postupem casu pilotu potreba jako much. Vsem radim, vydrzte jeste, za 2-3 roky zacnou aerolinky samy cálovat a za 5-10 let vam budou trhat ruce!  Do diskuse 

počty kanálů

19. 3. 2017 17:43:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Může mi někdo ze zde diskutujících odpovědět, kolik kanálů bylo skutečně používáno v ČR před přechodem na 8,33 separaci a kolik kanálů bude skutečně využíváno - publikováno po ukončení přechodu na 8,33 separaci, t.j. v listopadu 2017 ? To je prý ten hlavní důvod pro přechod, ale nikde jsem nenašel tyhle dvě nejzákladnější čísla.   Do diskuse 

8.33

19. 3. 2017 15:36:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Zdravim. Ja sa v danej oblasti pohybujem uz dlho a preladovaniu predchádzala dlha diskusia. Preladovanie navrhla letecka obec a nie papalasi ako si myslime. Jednoducho si to vyziadala technicka zaostalost. A ja to kvitujem pretože sam lietam a rozhodne ma nebavi pocuvat tri ci styri letiska a kvakajucich plachtarov kde to kolko berie a kde bol na kave. O sustavnom ruseni alebo sime nehovoriac. Bohužiaľ chod s dobou si toto preladenie a modernizacia radii vyziadala  Do diskuse 

Ehm

17. 3. 2017 0:19:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Abych ukojil zvedavost ostatních, neprisel zadny email i když jsem prohledal složku spamu ...  Do diskuse 

RE: Vyvážení

16. 3. 2017 10:35:00
v článku Posádka tupolevu s Alexandrovci možná podlehla iluzi, píše Kommersant

Mám pochybnosti o výpovědi očitých svědků, pokud se nehoda stala v noci.  Do diskuse 

Díky

15. 3. 2017 16:53:00
v článku Zrádný noční let

O prostorové dezorientaci a iluzi domnělého stoupání jsem věděl, jen jsem si myslel, že se prostě přihodí. Teď, když znám příčinu, jsem snad lépe schopen se jí ubránit. Určitou roli ale bude hrát i únava a vyšší zátěž při letu v noci, nebo v mracích. Mozek nemá dostatečnou rezervu výkonu pro "softwarovou" korekci vstupních dat. Podobnou iluzi, ale v opačném gardu, znám také z automobilu. Jedu, před sebou mám mírné klesání, ale motor jeví známky vyšší zátěže a auto jakoby nechce jet. Chová se, jako bych nejel z kopce, ale do kopečka.Zřejmě dochází k nepatrnému zpomalení při přechodu do skutečného stoupání a působící výslednice sil mi poněkud skloní zemský povrch.   Do diskuse 

Vyvážení

15. 3. 2017 15:05:00
v článku Posádka tupolevu s Alexandrovci možná podlehla iluzi, píše Kommersant

Podle očitých svědků bylo letadlo natažené, to spíš svědčí o špatném vyvážení a nebo na uvolnění nákladu...  Do diskuse 

Nadherne cteni

15. 3. 2017 9:49:00
v článku Půlstoletí prvního low-costu

Tento prispevek mne totalne nadchl. Je to po dlouhe dobe o necem, kdy poctivou praci nekdo k bohatsvi dosel. Dnes mne rozesmutnuji clanky, jak se internetovy nastenkar stal multimiliardarem apod. No pozor! Ja mu to preji! Ale takovymhle lidem, kteri nam fakt pomahaji v denodennim zivote, bych proste pral jeste mnohem mnohem vic!  Do diskuse 

Re: masakr

14. 3. 2017 21:45:00
v článku V Letňanech se projednávala výstavba nové dráhy na ruzyňském letišti

Všichni chtějí létat na dovolenou, ale nikdo nechce bydlet u letiště, všichni chtějí svítit proudem z elektrárny, ale nikdo u ní nechce bydlet, všichni chtějí vyhazovat tuny odpadků, ale nikdo nechce bydlet u sklády/spalovny, atd. atd... Ale buďte Václave v klidu, paralelní dráha na Ruzyni jen tak nebude ;-)  Do diskuse 

masakr

14. 3. 2017 19:11:00
v článku V Letňanech se projednávala výstavba nové dráhy na ruzyňském letišti

Nějak nikdy jsem se o tuto problematiku nezajímal, ale příležitostné výlety do oblasti Kačáku a kladenské části Křivoklátska, jinak nádherné krajiny skoro bez lidských sídel, mě vždy poněkud kazil obtěžující hluk letadel, vždy se objevující a mizící jako přízrak. A to přesto, že tato místa jsou od letiště docela daleko. Též při nedávné návštěvě lesa na Přední Kopanině, kam jsem jako děcko s rodiči chodil na houby tak jsem z hrůzou zjistil, jak se kdysi oáza klidu změnila v nesnesitelně hlučné místo, kde když neburácí nízko přelétávající obr tak je permanentně slyšet hluk vysokootáčkových leteckých motorů z letiště. Paralelní dráha pokud bude realizóvána zatíží hlukem tyto oblasti a mnohé další dosud nedotčené ještě více. Myslím, že by měl být stanoven nějaký strop co je možné a co už ne. Kde naše civilizace bere tu drzost ničit takto životní prostředí a přírodu? Nakonec letiště se jmenuje Letiště Praha a ne letiště Křivoklát. Nechť si hluk nechá v Praze a nevyváží ho do jinak krásné přírody.   Do diskuse 

vyhliadka

13. 3. 2017 16:32:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Vyhliadkovy let je iba hranie sa so slovickami a v podstate zakonodarca tym co vyhliadky robia pomohol ako to legane obist. Lenze na regulerne vyhliadky treba mat AOC pretoze v podstate predajom miesta v lietadle na vyhliadkovy let ste predali letenku. Za dalsie pod taketo lety spadaju uplne ine poistne kriteria kde je poistena kazda sedacka. A bolo by zaujimave sledovat ako by sa zachovali "cestujuci" pri nejakom prusery kedy by ste vy ako pilot popripade majitel lietadla alebo prevadzkovatel pri vypovedi a vysetrovani deklaroval ze islo o zoznamovaci let ale poskodeni rozumej "Cestujuci" by im ukazali voucher zo zlavoveho portalu, ktory je v podstate letenka.   Do diskuse 

RE: Terminy

13. 3. 2017 16:04:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Ekonome, za redakci mohu uvést jen tolik, že jde o doslovnou citaci z materiálu ÚCL dostupného na http://www.caa.cz/file/9590/. Asi bych se snažil formulaci chápat tak, že položku "můj zisk z toho" nelze počítat mezi přímé náklady na let, které by měl hradit účastník letu.  Do diskuse 

Terminy

13. 3. 2017 16:00:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Mě by osobně zajímalo, co znamená poznámka v boxu, že náklady nesmí být součástí zisku. Zisk je odjakživa rozdíl mezi výnosy a náklady, případně příjmy a výdaji.   Do diskuse 

Milý JeneD

11. 3. 2017 22:07:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

1. Dekuji vsem za vysvetleni 25/8,33 v leteckych radiích, funguje - Skaknul jsem si do Norimberku to vyzkouset. Profesne resim jina radia, toto chovani leteckych mne prekvapilo. Díky. 2. celý den Vas prispevek vydychavam. Jene D. popsal jsem tu celou stranku ale nema to smysl, pojdte se potkat. A doufam ze mi na navrh mista setkani neprijde adresa uradu. email: jcx@seznam.cz PS: A Vy létat nechcete ?  Do diskuse 

Vyhlidkove lety

11. 3. 2017 21:10:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Muzete zverejnit dotaz a odpoved UCL ohledne vyhlidkovych letu? To je taky nepochopeni, ktere uz koluje roky mezi vsema. Lety z bodu A do bodu A byly z toho kritizovaneho narizeni vyjmuty par mesicu pote, co okolo toho byla velika publicita. Dnesni predpisy EASA nerikaji nic o to, ze "vyhlidkovy" let musi byt pod AOC. Let, ktereme neletecka populace rika vyhlidkovy vcelku pohodlene pada do seznamovacich letu.   Do diskuse 

z-126, 236 a 326

11. 3. 2017 21:03:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Tyto Zliny jsou transferovana letadla a nepadaji do Annexu II. ackoliv pri rychlem cteni annexu II to tak vypada. Aecr nema pravdu, Trenery maji certifikat pod EASA.  Do diskuse 

Prezentace

11. 3. 2017 7:47:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Tak to je vtipné, že sice víte jak vysoko létám, ale počet využitých FQ jsem pořád ještě neslyšel. Čísla prosím, jinak jsou to jen řeči k ničemu...  Do diskuse 

Pronajem/pujcovani

11. 3. 2017 7:42:00
v článku Konec leteckých prací? Nová pravidla přicházejí

Spada pronajem/pujcovani Cessny 182 do neobchodni provozu? Fakturace pronajem letadla xxx a pocet hodin za den, jak soukromym osobam tak firmam...diky Mirek  Do diskuse 

no jo no

10. 3. 2017 20:21:00
v článku Velká premiéra! Na Aviatickou pouť dorazí Breitling Jet Team

A vy jste si nevšimli, že už dlouho nazpět jsou na konkrétních leteckých akcích letadla GA a UL jejichž piloti přiletí pouze jako diváci brána jako obtížný hmyz ? Letecké dny tohoto typu jsou jen masařina a komerčárna . Pardubky jsem ignoroval vždy a vždy jsem si to po informacích od kolegů pilotů potvrdil jako správné. I minulá Roudnice stála v oblasti přívětivosti k přilétnuvším návštěvníkům za nic. Na DOD jsem byl dvakrát a přístup například v systému odletů nebyl podle logiky ale podle toho kdo je důležitější. Pro příklad - odlet letadla komplet vybaveného pro IFR jednoho z účastníků byl upřednostněn navzdory předepsaných odletových slotů UL, které pak musely startovat těsně před bouřkou jako prase a tak tak ji oblétat. A nic nepomohlo rádiové vysvětlování situace a možných problémů. Ale holt velká mašina byla dražší tak měla přednost. Díky tomuto rozhození slotů nám povolily start o 45 minut později a ty přeháňky, které bychom při startu podle slotu v klidu minuli, stály za to. Za sebe říkám tyto akce bojkotuju. O skutečné letectví na těchto akcích jde podle mmne až na posledním místě. Což je vidět i u diváků, které zajímá více přidružená výstavka třeba motorek a skákací hrad než nějaký letadla. Kdo se byl podívat třeba na leteckou akci u Salise ve Francii, vidí propastný rozdíl mezi akcemi zde a ve světě.   Do diskuse 

RE: prezentace

10. 3. 2017 19:36:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

To, proc je to potreba tady bylo receno pane Kreuzdorfe. To, ze to nedokazete pochopit je jina vec. Samozrejme Vy, jako hrdinny pilot UL letajici cca do 300m agl, to z praxe neznate, ale to neznamena, ze ta zmena neni potreba. A AD dotace, nechapu dost dobre, proc by ten prechod mel byt dotovan. Dotace by, dle meho skromneho usudku, meli byt pro projekty, ktere jsou ve verejnem zajmu. To Vy chcete letat a proto musite plnit platnou legislativu.  Do diskuse 

souhlas

10. 3. 2017 16:57:00
v článku Velká premiéra! Na Aviatickou pouť dorazí Breitling Jet Team

Franta: Ano presne to same jsem si rikal tedka doufam ze vyjde aspon DOD na LKCV. Ale co chtej to maj.  Do diskuse 

Autem tam nepojedu

10. 3. 2017 16:01:00
v článku Velká premiéra! Na Aviatickou pouť dorazí Breitling Jet Team

Chápu, že je to práce navíc a že člověk z autobusu zaplatí stejnou vstupenku jako pilot. Ale že by profesionální řídící z LKPD neuřídili 50 VFR příletů během dvou hodin, to ať mi netvrdí. Škoda, poletíme jinam.  Do diskuse 

A další novinka :(

10. 3. 2017 12:39:00
v článku Velká premiéra! Na Aviatickou pouť dorazí Breitling Jet Team

Tak letos se letadlem na AP nepodivame :/ asi to nejsou schopny uridit podle vyjadreni. Zrovna letos kdy program je super. Nahazou pilotum klacky pod nohy   Do diskuse 

prezentace

10. 3. 2017 10:43:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Typická úřednická prezentace se spoustou odkazů na oběžníky a informacemi kdy a jak, ale chybí jediná informace PROČ. Jaké je stávající využití frekvencí v ČR (když tedy žádné volné nejsou). Jaké bude po přechodu 8.33? Proč jsou i nadále velmi frekventovaná letiště v doslechu na stejné FQ? Z technického hlediska informace úplně k ničemu...  Do diskuse 

RE: Cognitive bias -- dalsi cteni [ENG]

9. 3. 2017 19:47:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Panu doktoru Melechovskému díky za vynikající článek a Vám za uvedený odkaz z Wiki. Moc hezké a poučné čtení. Nejenom pro lítání .... :-)  Do diskuse 

prezentace

9. 3. 2017 16:15:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Posílám odkaz, na loňskou prezentaci p. Valenty, co je na stránkách LIS ohledně kmitočtů lis.rlp.cz/cz/prezentaceGA2016/9_Letecke_kmitocty_prechod_na_833_kHz.pptx  Do diskuse 

Frekvence

9. 3. 2017 14:23:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

možná to nakonec bude opravdu k lepšímu, uvidíme. Zatím problém vidím že úřady chtějí ať investuji nemalé peníze a nedokážou říct co za to dostaneme. Víme že budeme mít 3x tolik frekvencí, pak čekám že například existuje-li nyní 1 frekvenci vyhrazená na povídání mezi kluzáky ve vzduchu, bude jich mnohem víc. Každý kdo lítá ví, že ta jedna frekvence je v době soutěží přeplněná a pak vznikají situace že si plachtaři povídají na frekvenci Vienna approach. Další - proč je zatím ta jediná dostupná frekvence omezená výškově? Protože ji má přidělenou například CDG tower a francouzské kluzáky za letu mají zase jiné frekvence, které naopak ruší Ruzyně radar. Celé mě to vede k tomu že než aby se úřady v Evropě domluvily, tak jdou cestou vyššího počtu frekvencí. S takovým přístupem se nedivím že frekvence nejsou a nebudou. :)  Do diskuse 

ktere zeme v Evrope neprechazi na 8.33

9. 3. 2017 11:32:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

to by me docela zajimalo, muzes rict a uvest zdroj?  Do diskuse 

Přechod na 8.33

9. 3. 2017 11:05:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Bohužel úředníci české administrativy (nejnenom ČTU, UCL) mají své oblíbené fungující zaříkadlo " To ne my, za to může Evropská komise, EASA apod.". Nakonec se zjistí, že ani neumíme pořádně interpretovat, co se vlastně v nařízeních ve skutečnosti skrývá a to buď skutečně chybou zaplacených nejdražších překladatelů v republice, nebo dokonce úmyslnou jinou interpretací (překladem), kterou nadiktovala ta, či oná skupina lobistů. Úplně za všehno nemůže EU, ale naše odpovědná administrativa, která nekoná, nebo špatně koná a hlavně nebojuje za naše specifické zájmy, jak je tomu v jiných okolních zemích. Příkladů je bezpočet (např. balené koblihy, SPD pro letecký benzín, vyhlídkové lety a mnoho dalších), kdy se u některých zjistilo, že jinde to jde (jako osvobozená SPD AVGASU), nebo překlady a interpretace předložili lobisti, aby zajistili busines pro prodejce balících systémů (balené koblihy), nebo jiné konkurenční výhody (vyhlídkové lety a osovobození u AVGAS100). Co se skutečně skrývá za dělením 8.33 a způsobem prováděné implementace, se určitě taky dozvíme. Je to změna (nařízení), vyvolané dejme tomu zvyšující se potřebou, nicméně je to nařízení úřední mocí, kterou mělo předcházet vyjednanými podmínkami pro dotace z EU (nebo jiného národního programu) pro výměnu RDST minimáně pro sporotvní činnost (komerce si na to vydělala, třeba už jenom osvobozenou SPD u AVGASU). Za ten chaos, zmatky, dopady na sportovní leteckou komunitu při přechodu na 8,33 není odpovědný jenom p. Valenta, ale ČTU (někdo p. Valentovi šéfuje). A tím směrem by měla být odpovědnost vyvozována. Zajímavé, že jsou země (mnohem větší země), kde je jim nějaké dělení 8,33 šumafuk. Jejich letadla se tedy nad nebo do Evropy nedostanou?  Do diskuse 

Díky

9. 3. 2017 0:32:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Díky za skvělý článek!   Do diskuse 

Velmi poučné....

8. 3. 2017 20:58:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Doporučuji, aby si tento článek přečetli všichni začínající piloti, hlavně ti, kteří jsou v té nejkritictejši skupině a sice čerství držitelé CPL/IR apod., chystající se na profesionální dráhu. Protože u těch je absence sebekritiky a pokory nejmarkantnější.....  Do diskuse 

Velmi poučné....

8. 3. 2017 19:03:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Doporučuji, aby si tento článek přečetli všichni začínající piloti, hlavně ti, kteří jsou v té nejkritictejši skupině a sice čerství držitelé CPL/IR apod., chystající se na profesionální dráhu. Protože u těch je absence sebekritiky a pokory nejmarkantnější.....  Do diskuse 

Cognitive bias -- dalsi cteni [ENG]

8. 3. 2017 14:23:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Pokud Vas tematika kognitivnich zkresleni zajima, doporucuji se alespon podivat na Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases Je jich tam cca 70 a nektere jsou opravdu zajimave (IKEA efekt, apod. ;) Diky za pekny clanek. m.  Do diskuse 

RE: RE: frekvence z VFR prirucky

8. 3. 2017 12:49:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

To jste na omylu, armáda využívá i kmitočty z civilního pásma zrovna tak i navigační systémy ILS, VOR, DME. To je dáno požadavkem kompatibility pro řešení užívání civilních letišť armádou a naopak. To vzniklo naším vstupem do NATO.  Do diskuse 

Kmiočty

8. 3. 2017 12:45:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Vážený, řešit kmitočty jen do 50 km, to jste z laciného kraje. Řeší se rušení mezi kmitočtem v ČR a kmitočtem ROMA ACC. Nemůžete vidět to létání jen při zemi do malých výšek. Nezapomeňte, že kmitočty užívá i dopravní letectví a to v letových hladinách.  Do diskuse 

RE: Frekvence

8. 3. 2017 12:30:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Protože, abyste někde získal nové frekvence, tak ty 25kHz frekvence musíte rozdělit, letecké pásmo je pevně dané. Když budete vysílat na frq 120,800 v 25kHz, tak zároveň budete vysílat i na frekvencích 120,790, 120,805 a 120,810 v 8.33 dělení. Takže ty dvě nové v 8.33 také zahlušíte a budou nepoužitelné.  Do diskuse 

pravda

8. 3. 2017 12:10:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Výborně napsáno, děkuji panu Melechovskému. V článku je obsaženo vše co je nutné si u létání uvědomit. Určitě sem patří pokora a úcta ke zkušenostem starších. Jsem přesvědčen, že lehké uhlazení narůstajícího hřebínku nikomu neuškodí. Ještě jednou díky.  Do diskuse 

radio

8. 3. 2017 11:14:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

Sa vam divim ze sa tu rozculujete v podstate nad nesmrtelnostou chrusta. My ako bezny ludia a uzivatelia nikoho a zvlast velke korporacie, ktore taketo zmeny potrebuju aby si plnili vacky nezaujimame. Bohuzial europska komisia si robi co chce a zavadza si take zmeny ake im kazu lobbisticke skupiny a my s tym neurobime nic. Mame na vyber. Bud sa podvolime alebo lietat nebudeme. Mozno by sa nieco zmenilo keby mesiac nezvlietlo ani jedno lietadlo. Hm bohvie  Do diskuse 

Frekvence

8. 3. 2017 8:42:00
v článku Druhá vlna přelaďování na 8,33 už za měsíc

No já celkem rozumím argumentu, že postupně narůstá potřeba počtu přidělených frekvencí ale pořád mi není jasné proč měnit stávající,proč nestačí prostě ty nové přidat v pásmu 8.33, vždyť ty v pásmu 25 fungují i v pásmu 8.33 ne? Takže mi připadá, že by stačilo jen přejít do pásma 8.33 a se stávajícími frekvencemi nehýbat. Koupil jsem yaetsu 550 a funguje bezvadně na všech frekvencích. Ale asi se mýlím, tak budu rád když ni ti někdo vysvětlí :-)  Do diskuse 

Kdo? Jakej Ota a Karel? Já jsem Pepa a urval se mi knipl!

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.