Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nejnovější příspěvky k článkům:

vývoj

26. 5. 2017 17:00:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

Pánové, vše je pouze o penězích. Rotax je měl z jiné produkce, měl v podstatě už i technologické vybavení a vše okolo a jak dlouho mu přesto trvalo, než se etabloval? Jistě, pokud se najde někdo kdo bude schopen sypat do takového projektu řádově 100 mil ročně po dobu řekněme min. 5-7 let má jistou šanci na úspěch avšak nikoli zaručenou. Na druhé straně už byla zmíněna velikost trhu s leteckými motory (byť celosvětově) této kategorie a tak jistě každý dokáže hrubě odhadnout návratnost takové investice ...  Do diskuse 

Držím palce

26. 5. 2017 10:21:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

Mně se tato vývojová aktivita zamlouvá a držím projektu palce. Zavedení výrobci nemají důvod, díky malé konkurenci v daném segmentu trhu, nic moc měnit a vyvíjet... Jestli projekt spotřebuje dotace a vyšumí do ztracena teprve uvidíme, buďme optimističtí a těšme se na něco nového. Třeba jsou to "srdcaři" ;)  Do diskuse 

vyvoj

26. 5. 2017 10:16:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

je to urcite fajn ze se parta lidi o neco snazi. Kdyby nebylo inovatoru tak tady mame porad parni kotel. Ale ekonomika je taky neuprosna, lidi co to delaji maji sve rodiny ktere maji stravovaci a jine zlozvyky a slozenky taky musi nekdo zaplatit. Takze hlavne cena bude pravdepodobne nekonkurenceschopna, nemluve o duvere. Ano, podivat se na lycoming, continental a rotax s jeho OHV rozvodem se da uz jenom v letectvi. Ale jak jiz bylo psano, je to spolehlive a i ja pokud mam jit skolit VFR noc tak beru jenom letadla s temahle motorama. Samozrejme preji konstrukterum hodne stesti. Obdoba byla s Aeromobilem, vyborna myslenka, proc ne, ale cena na urovni soukromeho tryskace to asi nenadchne.  Do diskuse 

RE: Aha, další start-up

26. 5. 2017 7:34:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

On Continental a Lycoming nic moc nevyvíjí, protože nemusí. Jejich motory jsou sice archaické, ale certifikované, jednoduché a spolehlivé, rozšířené s dobrou servisní sítí. A vývoj i certifikace je dávno zaplacená, tak že cena je výrazně nižší než by byla u nově vyvinutého a certifikovaného motoru. Trh s leteckými pístovými motory není tak velký, tak že konkurence se objevuje velmi, velmi pomalu. Podobně je tomu u Rotaxu. V segmentu UL je však výhoda, že není třeba certifikace. Mě se ten motor a jeho koncepce líbí. Myslím, že by bylo lepší přijít s výkonnějším motorem (cca 150 hp). Obávám se, že trh 100 hp motorů je hodně nasycený Rotaxem. Nový motor bude muset získat důvěru zákazníků v jeho spolehlivost. Pokud by byl motor silnější, mohl by být zajímavý pro piloty požadující větší výkony (například pro vleky (vlečná UL s 150 hp motorem by mohla být dobrá raketa :-) )) či nové rychlé UL. Provozem by se ověřila jeho spolehlivost. Pak by se mohl vrhnout do největšího segmentu 100 hp motorů. Každopádně jim držím palce, ať tento projekt dotáhnou do sériové produkce a získají s ním obchodní úspěch.   Do diskuse 

Aha, další start-up

25. 5. 2017 22:40:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

Jj, pobrat dotace/investiční pobídky na "start-up", pak nějaký rok z toho žít a poté to celé v tichosti zabalit ve stylu: "sorry, nějak se to holt nepovedlo" .. Až předvedou reálný produkt (a ne CAD malůvku) alespoň po 1000 odbrzděných hodinách min v šesti exemplářích tak ten projekt možná stojí za pozornost .. Týmy inženýrů, technologů, mechaniků u všech těch continentalů, rotaxů a všech dalších renomovaných výrobců let. motorů jsou jistě úplně nemožné, že na něco podobného dosud nepřišli .. :-)  Do diskuse 

Další riziko GA

25. 5. 2017 9:38:00
v článku Groundschool: Go-around

Osobně bych za největší riziko Go Around praxi GA provozu považoval spíš situaci, kdy jeden provoz provádí přiblížení, zatímco jiný se už - už - už chystá zahájit vzlet (OK-xxx na dráhu xx a vzlet...). Ten na finále si myslí, že to vyjde, ten na dráze si uvědomí, že potřebuje ještě něco doladit (naladit). Ten vzadu vidí, že to teda nevyjde, zahájí průlet, ten dole to konečně "oknedlí" a vznikne krásná skupinka dvou letadel nad sebou, která má jedinou vadu, a to tu, že se nevidí a pokud nevnímali radiokomunikaci (a nebo pokud tak úplně správně neproběhla), tak o sobě ani nemusí vědět. Ideálně v situaci hornoplošník dole a dolnoplošník nahoře. Vrták po GoAround jsem ještě neviděl, popsanou situaci za 10 let afisování mnohokrát. Tj. možná, že jeden z "úkonů" v rámci GoAround by mohlo být mírné vybočení z osy dráhy, hlavně v popsané situaci.   Do diskuse 

RE: motor

24. 5. 2017 13:13:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

Na vývoji podobných netradičních motorů už pohořely jinačí firmy, viz. Wankel a NSU a Mazda.  Do diskuse 

RE: RE: RE: RE: Vrtání na Blaníku

23. 5. 2017 10:59:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Při normální centráži Blaník vrtá pěkně, pomalu a hezky se vybírá. Z-142 je na nácvik vývrtky lepší, to už je hukot a po dvou otočkách už to vyžaduje i dost síly a správný postup vybírání. Nejlepší je zkusit si vývrtku na Blaníku a pak na Z-142 aby z toho pilot nebyl hned vyděšený. Po zkušenostech ze Z-142 je pak vývrtka na Blaníku pohodový prvek, něco jako výhledová zatáčka :-)   Do diskuse 

RE: RE: RE: Vrtání na Blaníku

23. 5. 2017 7:52:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Ale Radime, on je rozdíl když v Blaníku sedí se žákem "dobře živenej instruktor", nebo je tam sám žák ve věku 15 let a hmotnosti blízké minimální. Pamatuju si, jaký to byl mazec, když instruktor pustil na solo vývrtky žákyni a zapomněl jí dál pod sedačku olovo.... ...vybrala to po asi 10 otočkách!   Do diskuse 

Mystery marketing

22. 5. 2017 23:06:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

A pročpak není nikde k nalezení skutečná fotografie :) ? Protože motor neexistuje, je to jen vábnička na investory, jako každý druhý článek v E15 ...  Do diskuse 

Dan

22. 5. 2017 22:23:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Zajímavé přirovnání :D ale hodně záleží od typu. Vývrtka na Blaníku a vývrtka na Z142 je dost odlišná. Na Z142 mě vývrtky bavili víc než akro ;)  Do diskuse 

RE: RE: Vrtání na Blaníku

22. 5. 2017 17:18:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Povinná součást GLD výcviku to stále je a děje se tak i při přezkoušení. Jenže Blaník vybere vývrtku prakticky sám, spíše je problém ho ve vývrtce více než jednu otočku udržet...  Do diskuse 

S vyvrtkou to je jak se sexem

22. 5. 2017 15:14:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

nez se do ni dostanete tak akorat muzete vypravet jaky to mozna je a pripravovat se jak chcete ale poprvy to bude poprvy :) Ja mel moznost v aeroklubu bud zabrany na C-15x nebo opravdickyho akrobatickyho instruktora a hodinu ve zlinu 142. Vzal jsem toho zlina, uz zacatecni "tak si vezmem padaky a jdem na to" me rozhodilo protoze o padaku nikdo nic nerikal :) a kdyz mi byla prvni predvedena tak sem si jen oddech "a tohle mam ted udelat ja?" (do ty doby jsem mel nalitano cca 4hodiny) no nevymeknul jsem a dodnes nelituju a tesim se na opakovani  Do diskuse 

motor

22. 5. 2017 13:44:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

zaujímavý koncept a sľubný potenciál. Ale čo mi napadlo, keď som pozeral patentový spis je že to bude skvelá otázka na teoretických skúškach "Vysvetlite princíp práce birotačného hviezdicového motora" Ale vážnejšie, pokiaľ viem, tak podobné motory mali problémy s chladením, lebo dosť veľa tepla je v dosť malom priestore a na nejakú teplovýmennú plochu je málo miesta. Ak som správne pochopil, tak vnútro bude chladené mazacím olejom, na vodu/glykol tam miesto nie je. Držím palce, nech sa to podarí.  Do diskuse 

Re: aleks

22. 5. 2017 13:37:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Ano. Ve větroni daleko spíš nastane situace, že jste ve slušné výšce zároveň se pohybujete v poměrně prudké zatáčce na co nejmenší rychlosti, ještě k tomu v notně turbulentním prostředí. Při obvyklém motorovém letu (tj. žádné akro, VFR into IMC,...) je imho prakticky vyloučené, že se dostanete do vývrtky, kterou máte šanci vybrat. Nahoře se to nejspíš nestane a dole se to stát nesmí. Proto si myslím, že pro motoráře je fajn se učit vývrtku vybírat, ale zásadní ji rozpoznávat a zabraňovat.  Do diskuse 

DK

22. 5. 2017 7:45:00
v článku Proč jsme všichni nadprůměrní piloti?

Kdyby někoho DK víc zajímal, tady jsem o tom našel ve čtivé formě další zajímavé informace: https://www.kzamysleni.cz/dunning-krugeruv-efekt-proc-hlupak-zustava-hlupakem/  Do diskuse 

to Marek

21. 5. 2017 22:21:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

protože se na větroni často ustřeďují stoupáky :-)  Do diskuse 

motor

21. 5. 2017 19:08:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

opet se ukazuje...."zlate ceske rucicky" Jen to nepokazit s finalni cenou, jinak budou na nebi u nadale kralovat "predrazene" rotiky. Jen tak dal a tesime se na blizsi info k motoru.  Do diskuse 

RE: RE: RE: Vrtání na Blaníku

21. 5. 2017 18:01:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Ale jistě můžete. Ale s padákem a v letadle, které je pro výcvik schválené a umožňuje vyskočit. Což nejsou 172 a 150 - s výjimkou 150 Aerobat. A taky s instruktorem, pro kterého je to rutina a ne stresová situace a který si věří natolik, ze mu nevadí přetahovat se o knipl s panikařícím žákem ve výcviku. Takové podmínky vylučují většinu komerčních škol. Teoreticky to máme zmáknuté všichni - kontra noha a potlačit - ale ten pocit, kdy se poprvé jedno křídlo propadne a svět se otočí vzhůru nohama, ten se musí prožít :-)  Do diskuse 

Re: aleks

21. 5. 2017 13:11:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Proč je podle Vás riziko pádu do vývrtky větší u plachtění?  Do diskuse 

RE: RE: RE: Vrtání na Blaníku

21. 5. 2017 8:16:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Ve výcviku PPL se nacvičuje pouze zábrana vývrtky, což je bohužel málo. Problémem je, že většina letounů používaných při tomto výcviku ani úmyslnou vývrtku provádět nesmí. Takže většina pilotů vycvičených v posledních letech neovládá tuto základní pilotní dovednost. Znám piloty, kteří si nad rámec výcviku vývrtky na odpovídajícím letadle odlétali, ale je to mizivé procento.  Do diskuse 

RE: RE: Vrtání na Blaníku

21. 5. 2017 1:29:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Chápu, že riziko vývrtek je při plachtění vyšší, ale i tak je ten nepoměr zarážející, proč si taky během výcviku PPL nemůžu skočit solo vývrtky?  Do diskuse 

RE: Vrtání na Blaníku

20. 5. 2017 20:48:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Jestli se nepletu tak vývrtky a pády na Blaníku jsem dělal nejpozději v 16ti letech a bylo to zcela v rámci výcvikové osnovy.  Do diskuse 

Vrtající WT-9

20. 5. 2017 11:44:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Pro zajímavost, jak vypadá a vybírá se vývrtka na Dynamiku... https://www.youtube.com/watch?v=4EcUfQ2aVAk  Do diskuse 

RE: Vrtání na Blaníku

20. 5. 2017 7:05:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Ano, na tom nebylo nic nelegálního, to byla povinná součást výcviku a nikomu na tom nepřišlo nic divného. Teď je holt jiná doba....  Do diskuse 

Víry za AN2

19. 5. 2017 22:58:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Posílám, k prozkoumání, je to dobře udělané. https://www.youtube.com/watch?v=KXlv16ETueU  Do diskuse 

Vrtání na Blaníku

19. 5. 2017 19:31:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Jen mě tak napadlo, když už se tu řeší vývrtky, jak mě během výcviku GLD jako pilota - žáka v sóle instruktor poslal nad letištěm nacvičovat pády a vývrtky. To bylo asi týden před přezkoušením s Maříkem v Plasích. Dnes mě napadá, jestli to bylo zcela legální... Bylo mi 19, byl jsem z toho vyjukanej, ale šel jsem do toho s důvěrou, že to je standardní součást výcviku. Ve výcviku PPL nemyslitelné...  Do diskuse 

RE: podvozek

19. 5. 2017 9:46:00
v článku Nový ambiciózní kompozitový akrobatický letoun GameBird má typový certifikát

Je lehčí, pevnější, má menší odpor. Umožňuje použití větší vrtule (přední noha by musela být hodně dlouhá, případně celý podvozek vysoký). Možná tam bude i nepatrný rozdíl v ovladatelnosti ve prospěch zádového. Příďová noha je vlasně další vertikální stabilizátor, hlavně s krytem kola. A taky je záďový podvozek mnohem elegantnější :-) Příďový podvozek je pohodlnější při pojíždění a vzletu, ale to není u akrobatických speciálů priorita. Podvozek má být buď pevný záďový nebo zatahovací. Nejlépe záďový zatahovací :-)  Do diskuse 

více příčin

19. 5. 2017 7:30:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Jen k tomu videu: - souhlas, klasický pád do vrtáku z pomalé zatáčky - ale!!: "pan" pilot si koupil letadlo, následně si k letadlu pořídil i soukromé letiště a toto se stalo při otevíracím ceremoniálu... a pilot rozhodně nebyl v popíjení zdrženlivý... Takže u této nehody sehrál hlavní roli alkohol.  Do diskuse 

Pád do vývrtky zo zatáčky v malej výške

18. 5. 2017 20:16:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

https://www.youtube.com/watch?v=foukE0_pH28 Vo videu /ak si odmyslíme klapky/ je vidieť, ako vyzerá klasická nehoda aj s reakciami pilota. Keď v zatáčke spadne dolné krídlo- natlačí knipel do horného zadného rohu, co je prirodzená reakcia, ktorú reflexne urobí asi každý   Do diskuse 

nezvyklé polohy

18. 5. 2017 18:13:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

své žáky učím, že ve smyslu předpisu je akrobatický obrat koneckonců i přistání. měníš směr, rychlost, podélný sklon a nakonec jsi blízko rychlosti pádové...prostě průůser. A poučení, ultralajt není běžně navrřen na akrobacii, můžeš mít odlítáno kolik chceš, dokonce i v akro letadle, prostě když to vývrtku neumí, tak neumí. I když se někteří výrobci snaží tě přesvědčit, že to akro umí, je rozdíl autorotace a hladký pohyb proudnic.. proboha neřešte jak jsou UL nar´vrženy...je to stejné jako vyčítat cirrusům, že ten vrták vybírají spláchnutím padáku.Co není navrženo, nelítám, co není dokumentováno, nelítám...pokud situaci navodí vnější vlivy, tak to řeším dle nejlepšího vědomí a schopností, což doporučuji každému pilotovi. Ale lépe být 5 minut před letadlem, než hasit průser. No a mimochodem, i cessna 152 vrtá velmi ráda, když ji dáte příležitost letovým "neuměním" a že ta teda tu směrovku opravdu má!   Do diskuse 

nazor

18. 5. 2017 15:08:00
v článku Nový ambiciózní kompozitový akrobatický letoun GameBird má typový certifikát

Moj nazor je ze to je koli vyvazeniu pretoze to lietadlo je velmi lahke oproti vahe motora.   Do diskuse 

podvozek

18. 5. 2017 14:59:00
v článku Nový ambiciózní kompozitový akrobatický letoun GameBird má typový certifikát

Ahoj, proc maji ty akrobaticke specialy vetsinou ostruhovy podvozek? Je to kvuli odporu?  Do diskuse 

Citace UL-1 pro upřesnění

18. 5. 2017 13:31:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

UL-1 Pravidla provozu sportovních létajících zařízení Hlava 3 Všeobecná pravidla 3.4 Akrobatický let S motorovým SLZ se nesmí provádět akrobatické lety. Za akrobatický let se považují: a) úmyslně prováděné manévry s letadlem za letu, zahrnující náhlé změny polohy, neobvyklé polohy nebo neobvyklé změny rychlosti, b) vychýlení letounu kolem příčné osy nahoru nebo dolů více než 30°, c) vychýlení letounu kolem podélné osy vpravo nebo vlevo více než 60°. Tím nechci nikoho bránit 4i n2co obhajovat, ale jen dopřesňuji výše zmíněné p. Sikou. Zatáčky se SLZ jsou povoleny do náklonu 60st. Stoupání a klesání do úhlu 30st.   Do diskuse 

postřeh

17. 5. 2017 20:01:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Pročetl jsem zde uvedené příspěvky a rád bych podotknul to co tu stále chybí. Začal jsem létat v roce 1980 a od té doby až do dnes platí tyto základní pravidla:akrobacie nižší i vysoká,jakož i nácvik mimořádných poloh se létá na letounu k tomuto nácviku schváleném,za dodržování platných předpisů,což obnáší posádku vybavenou záchranými prostředky(padák,dnes i systém)a dodržování výšek stanovených pro nácvik jednotlivých prvků(stanoveno předpisem,další omezení v letadlové knize),pro ty co to neví jsou stanoveny výšky,při jejichž dosažení musíte činnost ukončit(respektive již musí být letoun v normálním letu).Co se týká ULLa mírný pád,zábrana pádu a zatáčky do 30ti stupňů,vše ostatní je mimo povolenou obálku a o ničem dalším není třeba diskutovat. Co se týká tohoto velmi smutného případu,je třeba si uvědomit,že se jednalo o seznamovací let,i když je žák zkušeným pilotem,pokud se jedná o první lety na novém typu má s sebou instruktora a ten je zodpovědný za průběh letu.Pokud se na tuto událost podíváte takto,tak jedině závada na technice měla způsobit takové neštěstí.Vše ostatní je velmi hrubá nekázeň,která byla bohužel velmi tvrdě potrestána-jelikož ,jak zde již bylo řečeno došel onen pytlík se štěstím.....  Do diskuse 

Motor

17. 5. 2017 16:11:00
v článku V Čechách vzniká nový letecký motor s netradiční konstrukcí

Motor vypadá solidně, jen je otázka kolik bude stát a jaká bude TBO...?  Do diskuse 

souhlasím

17. 5. 2017 10:46:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Radime přesně tak jak to píšte to je. Souhlasím. Bristell létám a je to velmi velmi hodné letadlo které vůbec nemá tendenci někam padat a jen se prosedne vpřed a dloho předtím varuje. V psí vejšce ale vývrtka není řešitelná. Ano, obecně ULL mají menší směrovky a tím sou dány také "jezerní" výsledky vybírání vývrtek nebo vybrání po 17ti otočkách. A to byli všechno kovaní velezkušení akrobati, natož normální pilot. Takže tentokrát plný souhlas.   Do diskuse 

Tenerife Sud

17. 5. 2017 9:36:00
v článku Tenerife – čtyřicet let poté

Bohužel mi chybí přesné poznámky z té doby, ale někdy kolem roku 1974 se už na Tenerife Sud přistávalo. Poblíž dráhy stával stolek, kde dávali razítko do pasu a to bylo všechno. V celé Evropě se nastupovalo do letadel jako do tramvaje. To jsme to dopracovali.  Do diskuse 

Herr Hubert

17. 5. 2017 0:56:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Rozhodne jsem nechtel poskozovat vyrobce letadla. Bristell a sportcruiser jsou hodne podobna letadla a jsem presvedcen o tom, ze by sposta jinych letadel nedopadla pri testech vyvrtek lepe. Ale i tak netvrdim, ze to jsou letadla spatny. Kazdy letadlo je urcity kompomis a ani vyrobce neumi carovat. Jen je proste treba na tohle myslet a netvrdit, ze mi nejaka terorie nebo kurz vybirani vyvrtek treba na blaniku pomuze. Kdyz vezmu tuhle nehodu do detailu. Byla to verze LSA., plocha kridla 11,75m2, padovky pri 600 Kg 58 kmh na klapkach, 74 bez. ( kridlo vztlak opravdu umi, coz muze byt i nevyhoda) oni meli celkovou hmotnost 541 Kg vektrovou rychlost podle zaverecne zpravy 72 kmh kmh. Tak dejme tomu, kdyz se jim to nekde pri 60 kmh na jedne polovine kridla utrhlo, jakou ucinost v tehle situlaci ma smerovka? Ja myslim, ze hodne malou. Pri ztrate vysky 80 az 100 metru na otocku je v tehle situlaci resenim jedine aktivace padaku, tak jak se pise v prirucce Cirusu. Ale je hezky ze Bristell alespon nizkou rychlost varuje. Letadlo ktere letam ja nevaruje vubec.   Do diskuse 

RE: NG5 - vývrtka

16. 5. 2017 23:13:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Tak se na to podívej pozornějc... to nejsou vývrtky, to první je čistej výkrut (šikmo dolů) a to druhý tak napůl... jsou tam hodne křidélka - koukni na knipl... a vůbec se to netočí kolem svislé osy... A navíc - co je tam za motor, vrtuli, kolik má paliva, jak má centráž, jaké další indivindy úpravy...? Mimochodem, víš že Bristel dělá pro "akrobacii" vyztužený hlavní nosník křídla?  Do diskuse 

RE: NG5 - vývrtka

16. 5. 2017 16:44:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Podle videa je také dobré s Bristellem létat přemety a souvraty. Nic se nemůže stát.  Do diskuse 

Přenesení odpovědnosti

16. 5. 2017 9:54:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Prosím přestaňte už přenášet odpovědnost z pilotů na výrobce. To byste taky mohli chtít, aby auta musela umět vybrat každý smyk a aby nemohlo být schváleno do provozu žádné auto, které se samo neumí vyhnout nárazu do stromu. Stejně jako autonehody jsou většinou vinou řidiče, nikoliv auta ani jeho výrobce, tak i za letecké může pilot, ne letadlo.  Do diskuse 

to sou nesmysly

16. 5. 2017 9:29:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Radime než plácnete nějakou ..... tak si to radši ověřte. V jezeře v kunovcicích byl Eurostar a Sportctruiser, to jsou úplně jiný výrobci. Na slovensku skákal jirka duras z Dynamiku. Nikdo nikdy neskákal ani neměl nehodu při vývrtkách na Bristelu a těmahle neověřenýma informacema akorát požkozujete jednoho z mála solidních výrobců v čechách.   Do diskuse 

RE: RE: nehoda

16. 5. 2017 8:52:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Souhlasím s LN i čápem. UL nahradila GA letadla. Před válkou se u nás vyrábělo velké množství letadel GA. Bohužel stále narůstající předpisové požadavky na GA letadla prakticky tuto kategorii zadusily. Naštěstí se LAA podařilo prosadit UL a dnes patříme mezi velmoci v jejich výrobě. A to je dobře. UL je cenově mnohem dostupnější než GA. Za cenu nižší než C-150 můžu lítat výkonný ultralight, se kterým je lítání mnohem zábavnější. Bezpečnost je taky na velmi vysoké úrovni. UL létá spoustu, nalétají tisíce hodin a těch nehod není zas tolik. A když už, nejčastější je chyba pilota. A to taky není často nedostatkem výcviku, ale přeceněním schopností svých či letadla.   Do diskuse 

NG5 - vývrtka

16. 5. 2017 8:40:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Uvedení, průběh, vybírání... https://www.youtube.com/watch?v=SZrDWbh9ZZA  Do diskuse 

Ponaučení a doporučení.

15. 5. 2017 23:29:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

1. UL nejsou na vývrtky zkoušený. 2. Vývrtka nejde v určitých situlací vybrat. 3. Jsou letadla, u kterých vývrtka vybrat nejde. 4. Mít padák neznamená 100 % záchranu, je ale rozhodně dobrý ho mít. 5. Nelést do sra.kojidních letadel. Doporučení nebo spíše otázka technikům Laa: Proč letadlo vyrobené v česku, má v zahraničí namontované aerodynamické prvky lépe varující pádovou rychlost a z jakého důvodu tohle není na letadle oskar kilo? Jinak je pravdou jak píše kolega nahoře, že tohle letadlo při testech vývrtek pohořelo, což ale neznamená, že je to letadlo špatný. Spousta výrobců vývrtky vůbec neřeší.   Do diskuse 

RE: nehoda

15. 5. 2017 16:30:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Robo, ultralighty jsou nejrychleji postupující kategorií sportovního létání. Stačí vedle sebe postavit typický ulralight z roku 1989 a typický ultralight současný. A pak porovnat výkony. Je však známá pravda, že kdyby dnešní předpisy pro GA existovaly před rokem 1903, lidé by nikdy nevzlétli. Stačí porovnat množství konstrukcí nově vzniklých a úspěšně uvedených na trh s novými letadly GA. Není to škoda, zadusit letectví? Tak buďme rádi za ul!  Do diskuse 

re: nehoda

15. 5. 2017 14:49:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

A není to spíš tak, že vymklo zpod kontroly všeobecné letectví? Z vícero důvodů, které tak či onak mají úřední podklad, je urputná snaha (poptávka) naroubovat ULL tam, kam přirozeně nepatří. Protože klasické GA je drahé a komplikované nadmíru. A když tudy cesta nevede, povede jinudy. To zaprvé. Za druhé, vaše spílání komerci: co třeba průtokové PPL/CPL školy, vysílající do vzduchu (přinejmenším na sóla) cizojazyčné neřízené střely? Tenhle segment se kontrole nevymknul? Prostě je to o lidech, jejich soudnosti a reálném zapojení (existujících) kontrolních mechanismů. Není to o kategorii letadel. A že ULL nejsou na leccos testované, protože by to bylo drahé? Ano, je to svým způsobem daň za rozmanitost a pokrok. Pokud by přirozeně vykrystalizovaly tři čtyři typy na celém světě za tři čtyři poslední dekády, taky by byly víc odzkoušené.  Do diskuse 

nehoda

15. 5. 2017 14:16:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Kategoria ULL sa trocha vymkla spod kontroly. Co najkratsia osnova na komplikovane ovladatelnych strojoch. Vsetko podriadene komercii, hlavne aby to moc nestalo. Ci uz vycvik alebo vyroba. Tieto stroje nikto "neofukol" v tuneli, (drahe), neprebehli riadne letove skusky (drahe). Len aby to nejako vyzeralo a podme rychlo do vyroby. Mohol v tom sediet akykolvek pilot, kamen este nikto nenaucil lietat. Inak uz je to len mlatenie prazdnej slamy, nikomu to zivot nevrati a ti co by to mohli ovplyvnit to nespravia. Kseft je kseft.  Do diskuse 

pichnuti do vosiho hnizda

15. 5. 2017 12:53:00
v článku Rozbory ÚZPLN: Tajemství ukryté v troskách

Tisice hodin, aerokluby, plachteni, dopravak, vsechny mozne licence, instruktor, vyvrtka a smrt, ted si clovek skoro az rika k cemu presne jsou pod vsema clankama o mpl nebo komercnich skolach ty komentare, ze kdyby vsechno predchozi jmenovane meli, zadna z tech nehod by se nestala...  Do diskuse 

Pilot je chlap, kterej si s ženskejma povídá o letadlech a v letadlech o ženskejch...

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.