AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nejnovější příspěvky k článkům:

AirNav

21. 9. 2017 11:37:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

napisu jim taky, posledne (kdyz jsem resil s nima VFR reporting body okolo prahy) tak se semnou docela bavili  Do diskuse 

AirNavPro

20. 9. 2017 19:27:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

Ten problém je už od Května. V červnu jsem od nich doslal info že o problému vědí, našli chybu a do několika dnů to vyřeší. Bohužel stále nic.  Do diskuse 

AirNav Pro data

19. 9. 2017 9:18:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

Tak jsem po týdnu nedostal z AirNav žádnou odpověď - spolupráce s nimi je skutečně šílená - takto je to vždycky když u nich něco nefunguje - je ticho po pěšině... nekomunikují ani se zákazníky ani se svými dodavateli! Zopakoval jsem můj dotaz jak emailem tak na jejich webu - no snad se někdo ozve a začne se tomu věnovat.  Do diskuse 

Super

19. 9. 2017 0:10:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť III

Díky autorovi za další super příspěvek v řadě. Jen tak dál!  Do diskuse 

zakazana gitara (?)

18. 9. 2017 22:25:00
v článku Ti, co nedoletěli – VI. Kosmonauti číslo nula II

Dakujem za zaujimavy clanok. Nikdy som o podobnych pokusoch nepocul, zarazila ma len jedno tvrdenie: "Kytara či jiné hry pro volný čas jsou zakázány. Jen šachy." avsak obrazok nizsie zobrazuje 2 muzov ako hraju sach. Evidentne ten treti hra na gitare. Tak bola zakazana alebo nie?  Do diskuse 

LKKV

18. 9. 2017 20:15:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť III

Nechápu proč volit pro návštěvu Karlových Varů letadlo. Jsou to vyhozené peníze. Navic si na letišti nedáte ani kafe..... O pár minut dál ve Weidenu je přijemná restaurace, přistávací poplatky za babku a letadlo zaparkujete přímo u hospody.  Do diskuse 

poplatky LKKV

18. 9. 2017 18:59:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť III

A kdo se chce do ceníku podívat, může rovnou: http://www.airport-k-vary.cz/docs/Cenov%C3%BD%20sazebn%C3%ADk_LKKV_zm_2_2014_web.pdf. Pro letadla do dvou tun není handling třeba, stačí tzv. asistence za 250 Kč + DPH. Pro cvičné lety jsou možné slevy z některých poplatků. Příkladem, osobně mám na LKKV řadu vzletů a přistání v rámci akrobatického létání, kdy před několika lety byla konečná cena za jeden let 240 Kč.  Do diskuse 

Handling LKKV

18. 9. 2017 15:54:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť III

Nechci nikoho odrazovat od návštěvy letiště ve Varech, ale doporučuji mrknout předtím do cenníku. Když pominu přistávací poplatky a poplatky za odbavení cestujících tak jsem za handling na tomto letišti zaplatil cca 11000kč s daní.Celkově mě návštěva dvoumotorového pístáku do 3t stála necelých 15000kč. Toto by vás mohlo nemile překvapit.  Do diskuse 

Vzpomínka 2

16. 9. 2017 8:09:00
v článku Velká letadla ve velké zemi

Konec Transaera byl v Rusku (i na leteckých serverech) spojován s řadou teorií, které vykreslují Aeroflot a stát jako ty zlé, kteří místo pomoci házeli klacky... V daném případě asi neoprávně, článek dává racionální vysvětlení přehnaným optimismem ve špatných časech. V této souvislosti by mne zajímaly také příběhy regionálních kolegů Transaera jako jsou UT-Air, Ural Airlines, Poběda, S7 nebo zmíněná Rossiya...  Do diskuse 

Vzpomínka

16. 9. 2017 7:34:00
v článku Velká letadla ve velké zemi

Díky za pěkně zpracovaný příběh. Transaero bylo excelentní konkurence Aeroflotu, který ji potřeboval jako sůl. Za 3-4 tisíce jsem s nima létal do Moskvy a zpátky. Dodnes rád vzpomínám na pohodovou atmosféru Pardubického letiště, kde se dalo vylézt z auta hned vedle odbavovací haly a nechat ho tam zdarma stát.  Do diskuse 

Zkušenost

15. 9. 2017 18:19:00
v článku Velká letadla ve velké zemi

Já s nimi letěl do Indie a nemůžu si stěžovat. Služby lepší jak British Airways (můžu porovnávat)... Jinak, pěkný článek, díky za něj.  Do diskuse 

Nehody

15. 9. 2017 12:18:00
v článku Velká letadla ve velké zemi

Jen bych pridal ze za svych 25let nemelo Transaero zadnou vaznou nehodu nebo incident. Ke konci pusobnosti byli I JACDECem dobre hodnoceni. Na zemi puvodu ne zas tak obvykle :)  Do diskuse 

Článek

15. 9. 2017 9:26:00
v článku Velká letadla ve velké zemi

Dobrý článek. Transaero znám, ale jeho příběh ne.  Do diskuse 

RE: AirNav Pro

13. 9. 2017 23:52:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

Dobrý den, data v AirNavPro jsou aktualizována průběžně - ale na váš podnět jsem to právě kontroloval a zjistil jsem že jsou tam skutečně vypublikována data z roku 2013. Nevím kde se stala chyba, ale nejspíše se provozovatelům AirNavPro buď zbláznil počítač nebo někdo šáhl při aktualizaci na špatné místo na disku... (poslední update proběhl v červnu 2017). Hned jim napíši, ale jak znám přístup AirNavPro - nebude jejich reakce nejspíše nikterak blesková. Pokud máte chuť, napište jim také stížnost jako zákazník, prosím. S pozdravem, Patrik Sainer.  Do diskuse 

AirNav Pro

13. 9. 2017 23:21:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

V nabídce AirNav Pro je ke stažení mapa Databáze letišť z července 2017.   Do diskuse 

AirNav Pro

13. 9. 2017 18:29:00
v článku Aktualizace aplikace Databáze letišť pro tablety a telefony Apple

Rad bych se zeptal, zda bude aktualizovana Databáze i pro program AirNav Pro. Stahnul jsem si pred mesicem verzi pro rok 2017 a jednotlive charty jsou z roku 2013. Dojde v nejblizsi dobe taky na opravu?  Do diskuse 

RTL-SDR

9. 9. 2017 21:43:00
v článku Zajímavý koníček - poslech letecké komunikace

Velmi levné řešení je použití vhodného TV tuneru k jakémukoliv PC (Win, Linux), tabletu či mobilu s Androidem. Píšu "vhodného" - musí to být tuner obsahující obvod RTL2832. SW je na netu ke stažení zdarma. Strýček Google napoví více - heslo: "RTL-SDR"  Do diskuse 

Definice navigačního letu

9. 9. 2017 21:33:00
v článku KVÍZ: Definice

Řekl bych, že zažitá představa o nutné rozdílnosti letiště odletu a přistání zmíněná v testu může vycházet z pravidel létání v USA: "Cross-country time means—time acquired during flight— (A) Conducted by a person who holds a pilot certificate; (B) Conducted in an aircraft; (C) That includes a landing at a point other than the point of departure; and (D) That involves the use of dead reckoning, pilotage, electronic navigation aids, radio aids, or other navigation systems to navigate to the landing point." Zdroj: FAA - FAR - CFR - Title 14 - PART 61 (CERTIFICATION: PILOTS, FLIGHT INSTRUCTORS, AND GROUND INSTRUCTORS) - §61.1(b)(3)(i)  Do diskuse 

RE: Intek KT-980 HP 8W

9. 9. 2017 12:32:00
v článku Zajímavý koníček - poslech letecké komunikace

Tuto radiostanici není možné použít na poslech leteckého provozu, je to jen mírně modifikovaný Baofeng UV-5R, takže platí co bylo řečeno výše (rozsah začíná až na 136MHz a navíc umí jen FM modulaci - v letectví se používá AM). Já používám levný skener Uniden EZI 33XLT, za ty peníze to není úplně marný. Vždy ale platí, že základ je kvalitní anténa.  Do diskuse 

Intek KT-980 HP 8W

9. 9. 2017 8:47:00
v článku Zajímavý koníček - poslech letecké komunikace

Dobrý den,mohl by mi někdo poradit??chci koupit na poslech letecke komunikace Intek KT-980 HP 8W ale nevím jestli to vůbec naladím na ni. Promiňte že se tak blbě ptám ale jen začínám a hledám.  Do diskuse 

Re: Testy

8. 9. 2017 22:22:00
v článku KVÍZ: Definice

Mně by se podrobnější vysvětlení složitějších otázek taky líbilo - třeba ve spojení se statistikou, jak lidé odpovídali, pokud je to technicky možné. A otázkám, se kterými měli piloti největší potíže, by se pak třeba šlo věnovat podrobněji.  Do diskuse 

Testy

8. 9. 2017 19:13:00
v článku KVÍZ: Definice

Tyhle občasné testy mně přijdou perfektní. Do budoucna by nebylo špatné udělat třeba 2 úrovně obtížnosti pro danou problematiku a vysvětlení spráných odpovědí trochu obšírnější, ale i tak se mi to moc líbí. Držím palce...  Do diskuse 

RE: chvála Minimaxu

8. 9. 2017 16:10:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Krásné čtení které potěší Martine, také jsem se zbláznil do stavby tak se s tím budu muset nějak poprat  Do diskuse 

RE: chvála Minimaxu

8. 9. 2017 10:23:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Mohu se prosím zeptat na některé věci ze stavby Minimaxe. 1. Jak jste vyřešil řídící systém ? V originálním plánu je ovládání pomocí bowdenů a prodává se jako součást stavebnice. Pokud jste to změnil např. na lanka a táhla. Musel jste to nějak schvalovat ? 2. Kde jste sháněl dřevo (dlouhé rovné lišty na podélníky trupu a nosníky křídla) a překližku ? 3.V originálním plánu jsou některé součástky vyrobeny z hliníku nebo třeba páky křidélek snad z překližky neměl jste nutkání nahradit je ocelí kvůli bezpečnosti ? Mě tyto letadla fascinují co jsem viděl v Modeláři 10/1991 Himaxe. Škoda že ho nemám kde stavět. JK  Do diskuse 

RE: certifikovaný Dynamic

7. 9. 2017 15:12:00
v článku Aerospool míří do Evropy, WT-9 Dynamic získal certifikaci EASA

jsou i letadla s cestovní rychlostí nad 300km/h, které mají pevný podvozek, namátkou např Cirrus,P68C nebo Cessna TTx s cestovní rychlostí nad 400km/h. Zatahovací podvozek znamená složitější mechanismus, větší hmotnost, takže je pak otázkou jestli u letadel pohybujících se těmito pořád malými rychlostmi je to až takový přínos. http://newatlas.com/cessna-ttx-corvalis/22076/  Do diskuse 

certifikovaný Dynamic

7. 9. 2017 14:33:00
v článku Aerospool míří do Evropy, WT-9 Dynamic získal certifikaci EASA

Co je na zatahovacím podvozku nepraktického? Já zatahovací podvozek považuji za vhodný pro všechna letadla s cestovní rychlostí nad 200 km/h. Přídá to několik km na cestovní rychlosti a letadlo za letu vypadá mnohem lépe. Ta zvýšená hmotnost je kvůli vybavení a konstrukčním změnám kvůli cerifikačním požadavkům, nebo je to dáno jen tím, že výkony UL byly měřeny pří MTOW 450 kg, výkony certifikovaného při 600 kg? V tom případě výkony certifikovaného Dynamik nemusí být horší, jen srovnáváme výkony při různém zatížení a pak je jasné, že těžší letadlo bude mít horší výkony.   Do diskuse 

chvála Minimaxu

7. 9. 2017 7:48:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Dovolím si připojit několik svých postřehů. Minimaxe mám s Rotaxem 447. Stavěl jsem si ho sám z originálních výkresů a i překlad stavebního postupu jsem si pořídil. Trochu mě mrzí přístup některých stavitelů, kteří koukají jen na to, zda se to jejich dílko vydělá, nebo prodělá při prodeji. Proč? Stavím to pro sebe, své potěšení a své létání. S Maxem mám zatím nalétáno 200 hodin při rozličných výletech a rozličných podmínkách. Létám běžně 200km vzdálenosti a pokud se postaví lehký může letět klidně ve formaci s rogaly 70km/h i s letadly typu např. Cora 120km/h při spotřebě necelých 9 lt/h. Nevadí mu turbulence, boční vítr 6m/s a o robustnosti podvozku psal již pisatel článku. Na start a přistání mi stačí modelářské letiště. A stavba? Je to model se vším všudy, jen trochu větší. Jen není třeba jej vylepšovat. Hlavně ne podle některých "znalců", kteří v něm třeba ani neseděli.  Do diskuse 

RE: minimax

6. 9. 2017 16:28:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Podle mě nemá cenu Maxe stavět. Náklady na stavbu budou minimálně 3x více, než za kolik se dá tohle letadélko pořídit z druhé ruky. Samozřejmě pokud Vám ale nejde o stavbu samotnou. http://www.pilotak.cz/letecky-bazar/3226-minimax-1600r/  Do diskuse 

modernější minimax

5. 9. 2017 22:03:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

a nebo zkuste modernější /Minimax/ SD-1 Minisport od Igora Špačka. www.sdplanes.com. Sám ho mám a je to super polétání a tourování! :-) To je teprve ekonomické létání.  Do diskuse 

minimax

5. 9. 2017 1:35:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Škoda chtěl bych si ji postavit sám plánky mám vytisklé míry převedené musím se poprat z tím překladem a za kolik je na prodej max   Do diskuse 

RE: Minimax

4. 9. 2017 18:46:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Manuál mám v originálu v pdf, ale ne přeložený do češtiny. Jinak tady je super forum o Minimaxech, kde mi manuál chlapíci poskytli: http://www.lonesomebuzzards.com/cgi-bin/forum/Blah.pl/Blah.pl? Je tam všechno na co si jen vzpomeneš, vše, co potřebuješ o těchto ořích vědět. Jo a btw zrovna jednoho Maxíka po komplet generálce prodávám. Vítek  Do diskuse 

Minimax

3. 9. 2017 22:22:00
v článku MiniMax - minimální letadlo pro maximální zábavu

Dobrý den,prosím vás nemáte někdo přeložený manuál na výrobu miniMaxe popř.zaplatím.. zbláznil jsem se do něho,moc děkuji   Do diskuse 

RE: Jakub ad) L 610

3. 9. 2017 13:29:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

Tady bych rád dodal že nejenže motory už neexistují ale Walter M602 skončil s vývojem L-610 ve fázi nekompletního vývoje a certifikace, takže vlastně ani nikdy úplně neexistoval...  Do diskuse 

to PPS

31. 8. 2017 11:44:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

No tak nejsem blázen, jasně že asi těžko bude lítat, asi jsem zvolil blbé přirovnání k těm autům. Jasně že nebude lítat, stejně jako různé muzejní migy a tak. Ale jistě uznáte že na tak raritní exponát by zasluhoval lepší péči. A bojím se i o Tu 154... Samozřejmě že restaurování stojí obrovské náklady ale to k tomu patří. Chtěl jsem tím říci že pohled do většiny muzeí je spíše většinou k pláči a připomíná vrakoviště než muzeum...   Do diskuse 

Jakub ad) L 610

30. 8. 2017 21:05:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

Si to představují jak Hurvínek válku - motory již neexistují, vrtule taky , původní avionika to samé ... Neumím si při sebelepší vůli představit náklady na zprovoznění 610 do letuschopného stavu, která notabene nikdy nezískala ani zdejší plnou certifikaci ... A už vůbec nikoho kdo by se na SLI /byť po těch patrně desítkách/stovkách(?)investovaných milionech/ pod to ve finále podepsal ...  Do diskuse 

Ceska muzea

25. 8. 2017 23:43:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

V Air parku ve Zruci jsem velice dlouho nebyl a tak moc nemuzu porovnat, ale v nedavne dobe, tento rok, jsem byl v muzeu v Letnanech a Kunovicich a musim rici ze spise pripominaji vrakoviste nez muzeum. Dnes jsem nahodou navstivil Sinsheim a bohuzel musim rict ze letecke exponaty ani tam v rade pripadu pripominaji vraky, byt tam alespon maji celkem fajn pristup k navstevnikovi. Ale napriklad s jejich vystavenymi vozy se ten stav neda srovnavat. Hlavni rozdil je v tom ze ty vozy vetsinou jsou provozuschopne, jezdi a ma smysl je tedy udrzovat. Naopak letouny v muzeich uz nikdy nepoleti a kazdy po nejake vetsi renovaci je necha proste zchatrat. Bohuzel na tech letounech je to moc videt a hlavne citit takze uprimne mi udela daleko vetsi radost videt v hangaru provozuschopneho jednoho veterana nez 50 legend, ovsem v mrtvem stavu. A je to skoda,takova L610 renovovana by byla naprosta bomba. No jen drzim palce aby uz tak zchatralou 154ku dali do stavu bodobnemu letuschopnemu.  Do diskuse 

Martin:

25. 8. 2017 21:42:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

No tak si zajeďte např. do Duxfordu. Cena vstupenky v přepočtu 650 os, cesta řekněme min 2000/os, to samé nocleh .. Jistě je to zcela jiný level. Mne však fascinuje ten klasicky český náhled, že co je tuzemské mělo by být automaticky levné a dostupné... Alespoň uznat a pochválit, že Tarantíci ve zdejších podmínkách bez jakýchkoli dotací dokázali to co dokázali, tak to by asi každému raději pusa upadla, že?  Do diskuse 

RE: Smutek

25. 8. 2017 12:09:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

Air Park ve Zruči jsem navštívil po přečtení recenzí na několika turisticko-cestovatelských stránkách. Většina příspěvků na těchto fórech jsou stížnosti na chování p. Tarantíka staršího. Poučen z těchto hodnocení jsem se snažil jít p. Tarantíkovi z cesty, takže moje návštěva proběhla bez konfliktu, ale dobře jsem se tam necítil. Pravdou je, že ve Zruči je řada zajímavých exponátů - ale v jakém stavu. Řada letadel je nekompletních - přes trupy stíhaček je vidět skrz zepředu dozadu, chybějí motory apod. Zarosená skla kabin dávají tušit, jaká vlhkost panuje uvnitř. Poněkud nechápu, jaký má smysl poshánět řadu zajímavých exponátů a potom je nechat shnít na dešti. Podobná situace je ale i v muzeích v Kunovicích, kde už se s některými exponáty bojí pohnout, aby se nerozlomily nebo ve Vyškově. Krátce po otevření vyškovského muzea vypadaly exponáty pěkně, tak jak je muzeum získalo krátce po vyřazení z armády, ale s přibývajícím časem se venku na dešti mění na šrot. Nevím, ale o muzeu mám jinou představu.  Do diskuse 

hodnocení

25. 8. 2017 7:15:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť II

opět super článek. děkuji za něj a těším se na další! :-)   Do diskuse 

Srovnáváte nesrovnatelné

24. 8. 2017 22:35:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

Srovnávat Air park ve Zruči se Sinsheimem je docela úlet. Zruč je soukromé rodinné muzeum, Sinsheim je bohatě dotované klubové muzeum. Ve Zruči se o všechna letadla, od jejich sehnání, demontáže, převozu, smontování, po umývání a údržbu stará jedna rodina. Jo, když chcete padnout na zadek z množství techniky, zajeďte si do Německa. Pokud vám jde o nedělní výlet, ještě do Zruče. Tolik letadel snad neuvidíte ani ve Kbelích, a když nebudete litovat tě stovky za komentovanou prohlídku s panem Tatrantíkem a budete klást zvídavé dotazy, dozvíte se toho o letadlech víc, než v tom Sinsheimu.  Do diskuse 

Smutek

23. 8. 2017 22:41:00
v článku Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

Byli jsme vě Zruči. Pan majitel se na nás obořil hned po vystoupení z aut na parkovišti před vstupem. Dostali jsme 5ti minutové kázání, že všichni jsme stejní,lezeme kam nemáme,otevíráme kastliky,krademe si z letadel suvenýry apod. 6 z nás se otočilo na patě a dovnitř nešlo.Pan majitel je arogantni hulvát,vstupné rozdělené aby to vyšlo co nejdražší. ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI   Do diskuse 

Kraví Hora

22. 8. 2017 11:23:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

Vzlet do 50 stop vyšel na 453 metrů, takže taky naprosto bezpečné a se souhlasem majitele letiště i legální. Ale jestli se jako nezkušený pilot bojíš, tak tomu naprosto rozumím a děláš dobře, že na takový letiště nelítáš. Letu Zdar  Do diskuse 

RE: RE: Kraví Hora - to Giuseppe

22. 8. 2017 10:29:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

ale Kraví Hora není letiště, takže nemůže mít RWY,clerway ani zde není stanovena TORA-TODA. Takže je to na posouzení pilota. Samozřejmě to není pro každého....  Do diskuse 

RE: Kraví Hora

21. 8. 2017 22:39:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

300 metrů, co sis spočítal, byl takeoff roll. Vzlet ovšem končí v 50 stopách a pokud Rwy nemá oficiální clearway, tak TORA = TODA. A na take off distance pod 500 metrů se s PA28 za takových podmínek nedostaneš. Nemluvě o nějaké rezervě... Fakt že se mašina odlepila je jedna věc. Zda to bylo bezpečné nebo legální je věc jiná. Někdo si dá pět piv a taky pokaždé dojede v pohodě autem domů. Až nakonec jednou nedojede.  Do diskuse 

Barva?

21. 8. 2017 21:10:00
v článku Černá skříňka – nerozbitný svědek

Nevíte někdo, jaká barva (odstín) se používá na vrchní nátěr černých skříněk? Myslím tu oranžovou. Nikde se mi to nepodařilo zjisit. Díky.  Do diskuse 

Kraví Hora

21. 8. 2017 20:56:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

Dneska PA28 2x80 kg + palivo 100kg + 20kg bagáž, 22 stupňů, boční vítr. Přistání 300metrů, vzlet to samé. Pro nezačínající piloty naprosto ok. Jen doporučuji kapitolu performance v POH, ale to určitě každý před letem počítá :-)   Do diskuse 

RE: Dotaz

21. 8. 2017 20:20:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

Hosín je super, letiště je nezáludné, poplatky za přistání přijatelné a ubytování přímo na letiěti je pěkné. Hluboká je hezká ze vzduchu i ze země, Český Krumlov taky stojí za podívání, aspoň ze vzduchu. A v Budějovicích je "Budvar"! Nejsem ale objektivní, jsem tu doma. Autor hezkého článku si na nás určitě vzpomene?  Do diskuse 

RE: bezproblémová ul plocha??

21. 8. 2017 10:11:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

Souhlasim. Nestoji to za rozbiti Cessny. My je tam ale nerozbijime. A kazdy at si lita kam chce a na co se citi a co zvladne on i jeho stroj. Hlavne at nic nerozbiji...   Do diskuse 

bezproblémová ul plocha??

21. 8. 2017 8:23:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

No tak. Kraví hora je všechno jen ne bezproblémová ul plocha. Je to lepší uválené pole. Po levé straně je kopec a stromořadí (bezva rotory pokud fouká přes), na druhé straně bylo pole s 2m kukuřicí. V jednom směru hnojiště nebo co to tam je a dráty, v druhém vesnice. Lehce to připomíná hodně zmenšené vrchlabí. Přistávál jsem tam mockrát na sletu i soutěži a neříkám že je stím se 100k 912 větší problém ale sám tam už dobrovolně nepoletím. Zázemí žádné. Jestli pár flašek vína stoj za rozbití cessny to nevím.   Do diskuse 

RE: RE: Kraví hora-Bořetice

20. 8. 2017 21:44:00
v článku Letíme na výlet: Do okolí tuzemských letišť I

Kraví Hora je bezproblémová plocha UL, ikdyž ze vzduchu to tak nevypadá. Dráha 24 stoupá, takže po přistání většinou letadlo v půlce délky dráhy už stojí. Stejně tak je bez problémů start na 06, tedy z kopce. Při navigačních soutěžích se deck pro přesné přistání vytyčuje zhruba v polovině délky dráhy, a to i při přistání na 06, tedy z kopce. Dráha se tím zkrátí na méně než 2/3 a opět s tím není problém, samozřejmě pro soutěžní piloty, kteří mají přesné přistání na krátké dráze naučené. Ale několikrát jsem se na Kraví Hoře setkal i Cessnami. Chce to jen rozpočet na práh dráhy a nebát se přiblížení přes terasu hotelu a vedení na sloupech před dráhou.  Do diskuse 

Pokud kulička neopustila kabinu, let probíhá normálně. (myslí se kulička příčného sklonoměru)
tizanidin copyfarm dburpdosering.site tizanidin qatar

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.