Zkouška z IR angličtiny, přípravný kurz a termíny dvakrát měsíčně - CATC at your service!
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Nejnovější příspěvky k článkům:

slovensko-česká nepřesnost

20. 1. 2017 9:00:00
v článku Zemřel Eugen Cernan, poslední muž na Měsíci s českými kořeny

Podle komentáře Karola Michalika jsou kořeny sovensko české. To je ale značně zavádějící. Ze slováka jsou kořeny pouze čtvrtinové. Logicky, pokud jeho matka byla českého původu a otec československého, byl slovák pouze jeden jeho prarodič. Tudíž se můžeme bavit pouze o tom, že byl česko/československého původu. To je nezvratitelný fakt. Souhlasím ovšem stím, že to byl Američan. Narodil se tam. Ale českého původu a byl na to hrdý. Čest jeho památce.  Do diskuse 

Komentár k článku: Zemřel Eugen Cernan, poslední muž na Měsíci s českými kořeny

19. 1. 2017 8:51:00
v článku Zemřel Eugen Cernan, poslední muž na Měsíci s českými kořeny

Rád by som podotkol, že podľa dostupných informácií(napr.Wikipedia)mal Eugen Černan slovensko-české korene. I slovenský rozhlas uviedol slovenské a české korene. Citujem wikipédiu: "Cernan was born on March 14, 1934, in Chicago, Illinois, the son of Rose (Cihlar) and Andrew Cernan. His father was of Slovak descent and his mother was of Czech ancestry." "Eugene Andrew Cernan sa narodil 14. marca 1934 v Broadview na predmestí Chicaga. Jeho starí rodičia, Štefan a Anna Čerňanovci, pochádzali z obce Vysoká nad Kysucou a v roku 1903 odišli s tisíckami iných vysťahovalcov do USA. Usadili sa v Chicagu a o rok neskôr sa im narodil syn Andrew. Keď vyrástol, vzal si za manželku dievča českého pôvodu Rozáliu Cihlářovú a spolu s ňou mal syna Eugena." Takže žiadny "Čechoameričan". Ale rodený Američan. Letu zdar, pane! Karol Michalik   Do diskuse 

Čchien

17. 1. 2017 16:37:00
v článku Čínský drak ve vesmíru I

No, pro USA byl ve skutečnosti odchod Čchiena jediným řešením - kvůli pochybné loajalitě mu nemohli svěřit důležité informace a vyměnit ho za 11 zajatců byl dobrý nápad - zachránili jim život. Čína svým postojem proti SSSR vlastně USA pomohla ve studené válce. Zajímnali by mně osudy Čchiena za Velkého skoku a Velké kulturní revoluce - velký masakr technických odborníků.  Do diskuse 

Zdeněk

17. 1. 2017 13:33:00
v článku Vystřelení z proudového letounu MiG 15

Mohu se toliko připojit, piloťák na Sluku (na víc jsem neměl) jsem si nadělil ke svým 72 narozeninám. Hlavním instruktorem byl Zdeněk a zaplať pámbu za něj. Kliďas a celý výcvik proběhl OK (až na pár okamžiků, kdy se funkce ujal Robert...). Zdeněk jako učitel je naprostá jednička.  Do diskuse 

Kurz IMC

16. 1. 2017 13:28:00
v článku Kurz J. Slováčka „VFR into IMC“ letos nově i v Kunovicích - volné termíny v lednu

Chtěl bych poděkovat panu Slováčkovi. Sám jsem začínající PPL. Bylo cítit, že primárním záměrem instruktora je předat zkušenosti a ukázat směr na co se člověk může dál podívat.  Do diskuse 

Chimery kolem SR22

13. 1. 2017 20:48:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Musim rict, ze mne uz fakt unavuji chimery kolem SR22. A to prosim z obou stran - jak pozitivni, tak negativni. Mam SR22G2. Krome nosnosti ma rychlostni parametry shodne s nejvyssi generaci. Jo rozumim a fakt nemam turbo. Na druhou stranu jsem si jisty s zivotnosti skveleho motoru 2000 hod. Ne jako s turbem cokoliv mezi 1200 a se stestim 1600 hod. A to je hodne o penezence. Pro lety do Chorvatska je nonturbo pro mne jako obstarozniho kluka z Moravy vse tak akorat. Avionicke hratky jsou mnohdy jen pocitacove hry. Tvrdy IFR je vzdy tvrdy IFR. Padak je u single engine super vec. Takze mi v podstate chybi jen a pouze FIKI. Kdo chce kniplovat, tak at se neposira a leta vycvik akrobacky. Ta mne bavi taky a pro ni mam superkniplovacku na Christen Eaglovi II. Prestante resit prdy a pojdte s jarem hned zase litat...  Do diskuse 

Cirrus a ostatni

13. 1. 2017 18:44:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Každé letadlo má nějaké výhody a nějaké nevýhody. Já jsem lítal výcvik na Z226, to je úžasný letadlo, je skvělý že s tím lítám. V roce 2014 jsem se svezl na Cirrusu SR22, první dojem - úžasný tohle musím taky lítat. Je to úplně jiný než Zliny. Je to úplně jiný než většina malých letadel. Letí to rychle, má to radio které nechrchlá, má to fungující odpovídač, má to spolehlivě fungující autopilot. Takže úplně jiné než většina Zlinů. Letěl jsem s tím do Chorvatska a připadal jsem si jako pilot dopraváku. Úžasná hračka když jste jako pilot vocas a chcete si připadat jako profík. A to teď nemyslim ve zlém, to je fakt na tomhle letadle skvělé. Vlezete do toho jako PPL pilot lítající kolem komína a po kůře na Cirrusu se přihlásíte na teorii ATPL. Cirrus má svoje mouchy, některé věci na něm jsou vyřešené strašně na poměry CR kde jsme zdědili německou preciznost a detaily konstrukce amerických letadel se nám často hnusí. Ale Cirrus dělá skvěle co má na co byl vyroben a to je rychle a bezpečně letět z jednoho místa na druhé a nezatěžovat moc technikou pilotáže. Takže když si chci užít pilotování rukama letím se Zlínem. Když chci letět někam dál, přes řízený prostory, na řízený letiště, letím s Cirrusem. Jasně že jsou alternativy na cestování, Cessna 210, Cessna 206, a pak když to má být úplně skvělý tak Seneca. Ale Cirrus je pro obyčejného PPL pilota asi nejkratší cesta k pohodlnému cestování v rámci Evropy, ale taky k tomu aby ho začaly trápit touhy mít IR.  Do diskuse 

RE: Překlad

13. 1. 2017 1:40:00
v článku Velitel vlčí smečky

Nesúhlasím, preklad federácia milovníkov letectva je presný preklad aj významovo. Letecká amatérska federácia - авио-любительская федерация vychádzam z toho že летчик-любитель je letec ( pilot ) amatér ale любитель авиации nieje amatér letectva ale milovník letectva.   Do diskuse 

Srovnání

12. 1. 2017 20:29:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Na Cirrusu mám nalétáno dost, ale když poletím k moři, tak si rozhodně koupím letenku s nějakou společností.Je to levnější a pohodlnější. A když si chci jenom tak zalítat, tak si sednu do Zlína. Ale proti gustu......chápu že teprve v Cirrusu se někdo teprve může cítit opravdovým pilotem....  Do diskuse 

182t a sr22t neporovnatelne

12. 1. 2017 17:27:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Bezpecnost neni ani nahodou stejna... kdo leta cestovni lety vi sve :)... ifr s sr22 perspectiv s dualnim ahrs, dual alternatorem a hlavne glycolem... kontrola letove obalky atd atd... vykon... to je neporovnatelne z hlediska bezpecnosti a kdo si nekdy vyzkousel ifr v jednom v pistaku a srackach se jen pousmeje... porovnavame neporovnatelne... kdyztak tak srovnavat s ttx. .https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://whycirrus.com/compare/pdf/SR20%2520and%2520SR22%2520and%2520Cessna%2520Skylane%2520EXPORT.pdf&ved=0ahUKEwixleijgr3RAhUKthoKHQQkCuoQFgghMAA&usg=AFQjCNFQD96Y-cxLAJZ-bgLoYStjNo9clw   Do diskuse 

Cirrus G6

12. 1. 2017 15:27:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

jen pro info : cena Cirrusu SR-22 G5 Turbo s motorem o výkonu 315 koní se nabízí za 735.000,-USD. Pístový motor, bez přetlaku, odmrazování na kapalinu a to ještě preventivní a cena něco přes 19 mil. CZK. Cirrus G6 už bude přes 20 mil. CZK. Tak si myslím, že ti aeroklubáci budou i k tomu moři nadále cestovat Zlínem :-) Osobně bych raději volil Cessnu 182T než Cirrus. Sice pomalejší, méně výkonný motor, bezpečnost stejná (vynechám padák), ale podstatně levnější. Cena 520.000 USD nová 182T Turbo. Je to ovšem věc názoru.  Do diskuse 

RE: RE: dopravni prostredek

11. 1. 2017 20:56:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Honzo,souhlasím téměř se vším co píšete. Jen bych podotknul že neznám nic jako svazarmovské myšlení ohledně nákupu letadla. Jsem v kontaktu se spoustou lidí z aeroklubů co prošli i Svazarmem a neslyšel jsem ještě od nikoho že by Cirruse nějak hanil. Spíše naopak. Když položíte jakémukoliv aeroklubákovi otázku co je vhodné na každodenní výcvik na trávě, nácvik základní akrobacie, tak řekne že by volil Zlína. Když se ho zeptáte s čím by letěl na dovolenou do Chorvatska tak to Cirrus vyhraje na plné čáře.   Do diskuse 

G1000 nxi

11. 1. 2017 9:09:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

no Cessnu Mustanga sem jeste za 900 000 USD nevidel, novy Twin Star byl a myslim porad bude drazsi nez nova SR22ka...Co se tyka vylepseni a i konkretne vizualnich priblizeni je se na to potreba divat tak, ze avionika se zastavuje i do jetu a turbopropu, tam pri priblizeni na VFR letiste pri spatnych/hranicnich podminkach pocasi je to pro pilota obrovska uleva a muze venovat pozornost jinym vecem...to ze piloti PPL umi udrovat rychlost asi predvedli, kdyz prukaz ziskali ;-)  Do diskuse 

líbí

11. 1. 2017 8:28:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

mne se to líbí, ale peněžence ne, tak si nechám zajít chuť... :) na cestování ideál letadlo.   Do diskuse 

RE: dopravni prostredek

11. 1. 2017 0:30:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Tak srovnávat olítaného Mustanga je hodně mi mísu. Cena provozu, hlavně GO motorů a nemožnost sednout na trávu. Cirrus jednoduše cílí na náročnější klientelu a proto je i dražší než Twin Star, hezky je to vidět na designu, obzvláště interiéru. Nevím z čeho usuzuješ, že má špatnou aerodynamiku. Je to letadlo na delší cestování a proto je přizpůsobené větším výškám a rychlostem. To je možná původ všech negativních názorů. Protože holt při menších rychlostech a výškách musí být člověk ještě o trošku víc před letadlem než s "klasickými GA" letadly. Averze vůči těmto letadlům už začíná být vtipná, je to asi pozůstatek svazarmovského myšlení, protože tohle letadlo je sice GA, ale nezapadá ničím do "staré školy". A jestli vadí, že mi éro ukazuje že jsem na GP, tak rovnou zrušme i PAPI. Garmin to dělá přeci pro nás, tak mi není jasné to rozhořčení.   Do diskuse 

RE: dopravni prostredek

10. 1. 2017 23:23:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Dá se koupit i Citation... ale zkuste ho provozovat za peníze za které budete provozovat Cirrus :D. Cirrus musíte brát spíše jako dopravák pro 4 než jako GA letadlo, vemte si ,že máte ten den třeba 5tou destinaci, pak oceníte jakoukoli blbost co vám ulehčí pilotáž. Podívejte se do luxusních aut, tam jsou často nesmyslnější systémy.  Do diskuse 

dopravni prostredek

10. 1. 2017 19:02:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

za tu cenu se da koupit i oletany Citation Mustang nebo nekolik TwinStaru. Ze odpousti mene je dano jenom spatnou aerodynamikou. Hlidani si rychlosti je jedna ze zakladnich dovednosti v PPL vycviku. Ale je to dle vkusu kazdeho soudruha tak at tam namontuji i autopilota na vizualni priblizeni.  Do diskuse 

re: vertikální vedení pro vizuální přiblížení

10. 1. 2017 12:51:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

Jenže vidět nerovná se vědět.. Na Cirry nesahám ani ve vlhkém snu, ale mám takové povědomí, že to není úplně trivka - uhlídat si rychlost a úhel, s přihlédnutím k větru atd. Že odpouští méně než jednodušší mašiny, ..., zkrátka chápu, že to radši pojistí asistentem. Je to luxusní dopravní prostředek a ne sportovní náčiní, za mě ok.  Do diskuse 

zivnost na pronajem

10. 1. 2017 12:15:00
v článku Sen o vlastním letadle Cessna 172

Zdravím, potreboval bych poradit ohledne zivnosti na pronajem letadel (teda letadla typu Cessna 172). Vlastník i provozovatel je soukroma firma (s.r.očko) včetně leteckých prací. Mám za to, že na pouhý pronájem letadla bez posádky, by mně měl stačit předmět podnikání: Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, kde se nachází i volná živnost: Pronájem a půjčování věcí movitých. Bohužel mně živnostenský úřad na malém městě tvrdí, že to není možné. Jaký názor na to máte vy? Můžete mně prosím poradit? Děkuji, letu zdar Honza  Do diskuse 

vertikální vedení pro vizuální přiblížení

10. 1. 2017 10:55:00
v článku Cirrus představil šestou generaci svých modelových řad

a toto uz je proboha zivyho co??? Proc uz teda neni i horizontalni vedeni pro vizualni priblizeni? Ja jsem si az doted myslel ze vizual je od slova visio - videt. Asi ne...  Do diskuse 

Překlad

9. 1. 2017 17:15:00
v článku Velitel vlčí smečky

Pěkné. Jen si myslím, že "Federaci milovníků letectví" (федерация любителей авиации)by lépe slušel překlad Letecká amatérská federace  Do diskuse 

poděkování

9. 1. 2017 17:13:00
v článku Velitel vlčí smečky

Super článek, krásně se četlo, díky!  Do diskuse 

krásný článek

9. 1. 2017 10:45:00
v článku Denisa Kupková: Kdo se bojí prohry, už prohrál

Velice pěkný a motivující článek. Bál jsem se začít s lítáním, ale tato slečna mi dodala odvahu. Moc ji za to děkuji  Do diskuse 

RE: zimni romantika

9. 1. 2017 9:31:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Dobrý den. Pár poznámek k zimní romantice. Pominu přípravu letadla, je nastartované a zahřáté. Jedinou jistotu o stavu dráhy máme na vlastním letišti kterou jsme si sami prošli. Stává se, že u nás je 10 cm sněhu a na sousedním letišti 20 - 30 cm. Vlivem větru je i běžné, že na jedné straně letiště je sotva pár centimetrů sněhu a na opačné straně klidně 50 cm navátého sněhu. Po vzletu zjistíme, že jsme nad krajinou která je úplně jiná než to co známe. Okolní krajina je pod sněhem včetně střech budov a tak nám všechno splyne do jedné bílé plochy ve které se ztrácejí známé orientační body. Najednou je problém najít vizuálně i vlastní letiště natož plochy kam běžně nelétáme. Obvykle je v zimně kouřmo které nezpůsobuje vlhkost ale kouř který se drží v nižších hladinách. Své o tom vědí piloti kteří létají v severních Čechách kde je koncentrace tepelných elektráren. I bezpečnostní přistání je velký problém protože i zasněžená oranice vypadá z letadla jako ideální přistávací plocha. Opatrně se musí přistupovat k samotnému přistání, protože odhad výšky nad bílou plochou je úplně jiný.Dostat ze suchého hangáru letadlo na lyžích je také zajímavé. Kovové lyže se někdy lepí ke sněhu a bez pomoci kamaráda se letadlo nerozjede. Stává se, že na lyžích letíte pozdravit kamarády na letišti které je 30 minut od vás a zjistíte, že nemají po sněhu ani památky. Nechci svým příspěvkem odrazovat od zimního létání. Sám se každý rok těším , až nám napadne na letišti sníh a půjdeme na to. Jenom jsem chtěl připomenut, že k zimnímu létání je dobré přistupovat s rozumem a první zimní létání si vyzkoušet se zkušeným instruktorem.  Do diskuse 

RE: odstraneni namrazy na zemi

7. 1. 2017 10:38:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Odmrazovací kapalinou, glykolem... Zkusil bych klidně i odmrazovací sprej, co se používá na okna auta. V žádném případě bych to nerval dolu nějakou tvrdou škrabkou.  Do diskuse 

namraza

7. 1. 2017 8:55:00
v článku Groundschool: Zimní létání

XX ma pravdu. V cistem ovzdusi opravdu nic nehrozi. Pan XX nepopisoval kourmo, to je uz viditelna vlhkost. Samozrejme pokud je -20 tak nevadi ani to. Na letadlo se to nechytne.  Do diskuse 

RE: odstraneni namrazy na zemi

7. 1. 2017 0:13:00
v článku Groundschool: Zimní létání

To je individuální, záleží na typu povrchu křídla - někde nevadí mechanický, někde chemicky. Rozhodně bych to konzultoval přímo s majitelem/provozovatelem.  Do diskuse 

odstraneni namrazy na zemi

6. 1. 2017 19:29:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Dobrý den - jak se prosím dá odstranit námraza vzniklá na křídle na zemi - třeba jako na skle na autě?  Do diskuse 

RE: Namraza na kridlechc

6. 1. 2017 13:45:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Tak nedivím se, že jsi se podepsal XX, protože takovou blbost bych se taky styděl napsat. Vzduch není nikdy suchý a kouřmo už značí přítomnost vody ve vzduchu a pokud vletím s podchlazeným potahem letadla do kouřma, riskujete jinovatku. Sice to není žádná pohroma, ale vzhledem k tomu jak jsou někteří lidé v GA schopni létat hranu letové obálky, je dobré to zmínit.   Do diskuse 

Namraza na kridlechc

6. 1. 2017 13:16:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Namraza na kridlech muze vznikat pouze tam, kde je viditelna vlkhost - mrak, snezeni. Nebo snad nejhorsi je mrznouci dest. Pokud letite za jasneho pocasi a siroko daleko nic nepada, tak se neni ceho bat. Ale neplati to pro namrazu v karburatoru, to je jina vec  Do diskuse 

Re: zimni romantika - zazil a potvrzuji

6. 1. 2017 11:23:00
v článku Groundschool: Zimní létání

... při pohledu na jih, povrch obrovské bílé koule a z ní vystupující hory v křišťálově čistém ovzduší - to stojí za to se trochu obléci ... no a kdo se "nestihl" v zimě zastavit o zmrzlou krtinu, toho to ještě čeká.  Do diskuse 

zimni romantika

6. 1. 2017 10:45:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Nejradeji na podzimnim/zimnim letani mam to nastoupani nad inverzi (samozrejme alespon trochu pruhlednou), jak oschnou (odmrznou) kridla, vzduch se otepli nad nulu (vetsinou mezi 1-2 km vysky) a ta nekonecna dohlednost.... Kdo nezazil, neuveri.   Do diskuse 

zima

5. 1. 2017 15:39:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Taky jeste ucim ze je dobry bejt na zimu oblecenej. Nejlepsi je poslouchat frajery v tenkych mykoskach, jak jim to staci, zejim to super topi. A nam co litame v bundach ukazujou prstem za nam to urcite netopi. Ale topi hosi, topi. Jen pri nouzaku na snehu az se to votoci pres cumak budem mit lehce vyssi tepelny komfort nez se k nam zranenym treba nekdo dostane. Nahoda je previt a doba ledova je doba ledova. :-)   Do diskuse 

zima

5. 1. 2017 14:40:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Díky za článek, připomínat i triviality typu "nehamtejte na brzdy volové a radši si dávejte majzla s plynem" je potřeba. I tomu, kdo už má něco málo nalétáno v tričku. Další užitečné rady viz např. zde: http://blog.flyforfun.cz/co-delat-kdyz-napadne-snih/ . Z vlastní (maličké) zkušenosti můžu např. potvrdit, že při pojíždění fakt nezastavovat a při startu co nejdřív zvednout přední kolo. Taky asi stojí za zamyšlení případný nouzák - výběr mezi jednolitými bílými plochami dole může krapet připomínat VFR-night. A samozřejmě v zimě -i beze sněhu- bacha na změny počasí a "mít plán B a C" - dekl se může vytvořit během půl hodiny a i relativně bezpečný divert může znamenat pěkné nepříjemnosti - natož urputná snaha držet plán.  Do diskuse 

Co snesoun kola na sněhu

5. 1. 2017 10:15:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Pokud chci létat na sněhu létám s lyžemi a dělám si radost. Nezkoumám vyvrácení kola a pevnost sněhu. Je to celkem prosté.  Do diskuse 

Co snesou/nesnesou kola na sněhu

5. 1. 2017 2:29:00
v článku Groundschool: Zimní létání

Pro přistání na nezpevněné zasněžené dráze je důležité i jak sníh na dráze vypadá a né pouze jeho vrstva :) Pro lidi vládnoucí anglickým jazykem bych rád doporučil pročíst si: https://www.backcountrypilot.org/community/forum/latest/how-much-snow-can-wheels-handle-20211   Do diskuse 

Skvělé

3. 1. 2017 17:03:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Skvělá práce! Nešlo by do budoucna stahovat testy i pro offline, např. výuka - zimní školení apod.? A díky všem za práci a nadšení!  Do diskuse 

RE: RE: RE: hm

3. 1. 2017 16:13:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Lukáši, díky za zpětnou vazbu. Možnost zpětného prohlédnutí odpovědí by zcela jistě být měla a aktuálně řešíme, proč nám to nefunguje, jak bychom chtěli (zdá se, že aktuálně mají tu možnost pouze uživatelé, kteří "uspějí", tj. získají více než 80%), ale tato možnost by měla být pro všechny. Odkazy na další materiály jsou dobrý nápad.  Do diskuse 

RE: RE: hm

3. 1. 2017 16:06:00
v článku KVÍZ: Komunikace

No proti novému formátu asi nic nemám,ale starší mi také přišel přehlednější. A bylo by fajn, když se po odpovědi dozvíme jestli dobře nebo ne k tomu rovnou přidat zdůvodnění, popřípadě co bylo dobře. To tam bohužel není, pokud jsem si všiml. A nevím jak je na tom funkčnost na tabletech a jiných zařízení,ale chtělo by to odladit aby to fungovalo na všech zařízeních. To je ale obecný problém.  Do diskuse 

RE: RE: hm

3. 1. 2017 15:54:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Mně se to líbí, vyhovuje mi, že to není jen ABCD, ale že je nutné opravdu zapojit mozek. Za mě rozhodně lepší než starý způsob. Trochu mi chybí možnost zobrazit správné odpovědi. Šlo by na konec dát souhrn správných/špatných odpovědí, info o tom, jak to mělo být dobře? Případně, pokud by byl po ruce, i link na rozšiřující povídání k tématu.  Do diskuse 

RE: hm

3. 1. 2017 14:00:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Tomáši, i tak díky za názor, nicméně takto nicneříkající kritika nám toho věru moc nepřinese. Máte-li nějaký konkrétní problém s formou či obsahem kvízu, jsem vám k dispozici na emailu adam.zuska@aeroweb.cz.  Do diskuse 

hm

3. 1. 2017 13:45:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Stare bolo lepsie toto je na hruzu. Ani som to nedokoncil od nechute...   Do diskuse 

RE: RE: RE: Tablet a malá chyba

3. 1. 2017 10:10:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Máte pravdu Vlastiku. Dovolím si nicméně vyslovit smělou domněnku, že je chyba právě v citované části předpisu L10. Vyjdeme-li z ICAO Annex 10 a anglického popisu stupně 2 "Readable now and then", pak mi přijde správný překlad "chvílemi čitelné". Navíc z logiky věci bych si pod popisem "chvílemi nečitelné" představil asi spíš stupeň 3.  Do diskuse 

RE: RE: Tablet a malá chyba

3. 1. 2017 9:05:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Dovolím si polemizovat - někde se doopravdy stala chyba - viz předpis L10/II hlava 5 je pod bodem 5.2.1.8.4 u stupně 2 čitelnosti uvedeno "Chvílemi nečitelné". Mrkněte na LIS.  Do diskuse 

RE: nový formát

2. 1. 2017 23:16:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Jane Machu, díky za připomínku. Tuto možnost byste mít měl, chybu prověříme a do příště na tom zapracujeme.  Do diskuse 

nový formát

2. 1. 2017 21:02:00
v článku KVÍZ: Komunikace

mě třeba nevyhovuje, že nejdou zobrazit správné odpovědi  Do diskuse 

RE: Tablet a malá chyba

2. 1. 2017 18:30:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Vladíky za zpětnou vazbu ohledně použitelnosti kvízu, zamakáme na tom. Co se údajné chybky týče, nemáte pravdu. Podle předpisu L Frazeologie vyjadřuje úroveň 2 stav "chvílemi čitelné / srozumitelné".  Do diskuse 

RE: RE: ICOM 210E

2. 1. 2017 9:32:00
v článku Přechod na 8,33 kHz - první vlna přelaďování je za dveřmi

Po 9.11.2017 budou všechny letiště na 8,33. Zůstane jen nouzová frekvence 121,5 (na tu má IC-A210E samostatné tlačítko) a několik málo výjimek, běžně nepoužívaných. Trochu nepohodlné to bude do 9.11.2017, ale za to, že nebude nutné předělávat kabeláž, je to vcelku přijatelné omezení. Kanálová rozteč je hned první položka v menu při otočení knoflíkem doprava, takže se nemusí v menu dlouho nahledávat. Po přechodnou dobu si také lze pomoci uložením často užívaných frekvencí do paměti.  Do diskuse 

Tablet a malá chyba

2. 1. 2017 9:02:00
v článku KVÍZ: Komunikace

Test je nově pojat a na tabletu nejde vůbec odpovídat - spojovat elementy a taky rolovaní odpovědí v jedné otázce prostě nejde... A chybička se vloudila v první otázce - úroveň 2 - chvílemi NEčitelné.  Do diskuse 

RE: ICOM 210E

1. 1. 2017 21:01:00
v článku Přechod na 8,33 kHz - první vlna přelaďování je za dveřmi

pochopil jsem s diskuse že ne všechny kanály budou od 1.1.2018 s roztečí 8.33, některé kanály asi zůstanou nadále 25kHz asi zcela jistě např. nouzová frekvence 121.5 Díval jsem se na návod k IC-210E a je to tak jak se zde píše, tato radiostanice umí sice obě rozteče ale neumí mezi nimi automaticky přepínat, takže když vás řídící přeladí na kanál s jinou roztečí tak musíte první přepnout "channel spacing 8.33 nebo 25" a pak teprve naladit kanál. Naproti tomu ale např ručka IC-A6E už má toto automaticky - takže neřešíte žádné šířky pásma a pouze naladíte označení kanálu -channel ID - třeba 118.000 nebo 118.005 (operační frekvence pro oba dva kanály je stejná 118.000MHz ale první kanál je s roztečí 25kHz a druhý 8,33kHz)   Do diskuse 

Budiž ti země ultralehká. K. Plíhal

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.