Dnes je 19. ledna 2018
7:51 16:34

F AIR cvičí budoucí piloty pro Travel Service a Ryanair

25. 12. 2017 6 příspěvků

Letecká společnost F AIR nabízí tři nové kadetské programy pro budoucí profesionální piloty. Na bázi v Benešově se budou připravovat piloti společností Travel Service, Ryanair či budoucí instruktoři samotného F AIRu. Jednotlivé programy jsou navíc určeny nejen úplným začátečníkům, ale také současným držitelům pilotních průkazů.

První z programů nese název Travel Service/SmartWings Junior F/O Program a jeho předností je těsná spolupráce výcvikové organizace se samotným dopravcem – budoucím zaměstnavatelem úspěšných absolventů výcviku. Cílem programu je totiž integrovat piloty do života letecké společnosti již ve výcviku a vybudovat tím jejich příslušnost k letecké společnosti.

Kromě standardních modulů zahrnuje Travel Service/SmartWings Junior F/O Program výcvik ve vybírání nezvyklých poloh (tzv. upset recovery), jehož možnou alternativou je kompletní akrobatický výcvik, a kurz součinnosti letové posádky (MCC) přímo na simulátoru B737NG. V rámci výcviku mohou piloti navíc čerpat výhod, jako jsou observer lety v Boeingu 737 či různé exkurze. Výcvikový program je určený jak adeptům bez předchozích leteckých zkušeností, tak současným držitelům nejvýše licence soukromého pilota letounů PPL(A) s doložkou NIGHT pro létání v noci.

Studenti programu s názvem Ryanair APC Program, organizovaného ve spolupráci s firmou AeroJOB, jsou připravováni podle požadavků irského dopravce a do programu se mohou přihlásit piloti v kterékoliv fázi výcviku, tedy i s již získanou licencí PPL či doložkou IR, MEP apod. Během tohoto výcviku student absolvuje všechny své lety na letounech vybavenými glass cockpitem a moderními navigačními přístroji. Závěrem programu student absolvuje přípravu na výběrové řízení na simulátoru Boeingu tak, aby měl ty největší šance uspět u následného výběrového řízení společnosti Ryanair.

Program F AIR Flight Instructor je pak vhodný zejména pro letce, které prvotně neláká prostředí letecké dopravy, ale rádi by si udrželi kontakt s „malým“ létáním a zároveň uplatnili své nabyté zkušenosti ve výcviku dalších budoucích pilotů v prostředí profesionální letecké školy. F AIR vznikl v roce 1990 a od té doby jím prošly tisícovky pilotů. V současnosti působí na třech bázích v České republice a kromě výcviku tuzemských pilotů se věnuje rozvoji civilního letectví v Číně – je jednou ze dvou evropských výcvikových organizací, které mají oprávnění školit čínské piloty. Na konci listopadu za to F AIR získal prestižní ocenění Exportní příběh roku udělované agenturou CzechTrade.

Vstupním požadavkem pro všechny zmíněné kadetské programy je absolvování lékařské prohlídky a získání průkazu zdravotní způsobilosti 1. třídy. Ještě před přijetím do programu je potřeba projít screeningem, jehož cílem je přijmout do výcviku pouze ty adepty, kteří mají reálné šance jej úspěšně dokončit a následně získat práci u zvoleného dopravce.

Veškeré informace o výcviku najdete na webu Professional-pilot.cz.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

16. 1. 2018 v 21:16 Petr

Víte o tom někdo něco blíž..? Jako vždy se to hezky čte, ale nikde nejde najít nic konkrétního. Tak aby to zas nebyla nějaká kulišárna.. :) 

Odpovědět

atpl

17. 1. 2018 v 15:15 tomas

Ja neviem mne vsetky tieto akcie pripadaju na mieru urobene pre naivnych ludi. Ja osobne si robim teoriu atpl v CATC centre co mi pride dost kvalitne centrum na vycvik a aktualne by si mali z coho vybrat. Je nas tam asi 15. Kludne by mohol prist nejaky recruiter z Travelu alebo bohvie odkial a oslovit kazdeho z nas ci niekto nema zaujem podpisat zmluvu a po uspensom skonceni ist k nim pracovat. Verim tomu ze kazdy by sa snazil o dost viac mat to skoncene co najskor. Zatial nas neprisiel oslovit nikto :-)

Odpovědět

RE: atpl

17. 1. 2018 v 20:59 bob

no tomasi, nikdo Vam nic nabizet nebude, proc by to jako mel delat. Nevim jak Jste vyhodnotil ze CATC je to prave a jedine a zbytek je "sity na miru". Ano, je dulezite aby to skola usila na miru pro co nejvetsi pocet uchazecu. Vsichni to delaji za ucelem zisku, tak se neni co divit. Ale ze zadne skoly nelezou "hloupi" a "chytri" piloti, je to na kazdem z nich. Zadny recruiter za Vama neprijde a neodpadne z toho kde jste delal teorii. Dokonce to dobudoucna ani nikoho nezajima. A pokud budete chtit praci tak po ukonceni vycviku rozeslete spoustu mailu spolecnostem a pokud se dockate jedine odpovedi tak mate fakt kliku.

Odpovědět

RE: RE: atpl

Včera v 10:14 tomas

Ocividne ste moj prispevok nepochopil. Pre objasnenie po lopate ako sa hovori. Jednoducho som tym chcel povedat ze pre nejaku spolocnost je jednoduchsie povedzme prist na prebiehajuci kurz ATPL a vybrat si priamo s uchadzacov co su tam. A nie vymyslat vycviky v style ze konkretne cvicime pre toho a toho. Preto som napisal to co som napisal v mojom prispevku. 

Odpovědět

RE: RE: RE: atpl

Včera v 12:42 bob

ale pochopil, Tomasi, pochopil. Pro spolecnost je jednodussi vypsat vyberove rizeni, zkasnout od kazdeho rekneme 300 EUR s tim ze naklady na vyberove rizeni jsou treba 150. Nikdo nikam chodit nebude pokud se budou piloti podbizet (treba tim "at si prijdou vybrat mezi nas 15 do CATC - proc zrovna tam?). Jeste jsem se porad nedovedel co je spatne na ostatnich kurzech ATPL, treba tech ktere bezi uz nejakych deset let a piloti z nich jsou uspesni kapitani v celem svete. Podle ceho by tedy jako meli v tech kurzech vybirat? Podle toho jak se nekdo namemoruje postupove testy? Kdyby to bylo tak jednoduche uz by se to delalo. Krom toho je tady jeste vycvik prakticky a tady je opravdu tezke urcit jestli ho nekdo dela dobre nebo spatne.

Odpovědět

Delate si legraci? :-)

Včera v 20:49 Mařenka

Nejedna se o nic jineho nez o genialni marketingovy tah genialniho CEO F-Airu :-) Kazdy, kdo funguje v praktickem provozu a ma zkusenosti, vi, ze to, co se tu pise, je holy nesmysl. Jak chcete integrovat zacinajiciho klucinu do Travelu letanim na Tecnamech, letadylkach o 80 tun lehcich nez je Boeing... To bude jako v tom pidiletadelku (ktere je jinak super!) pouzivat postupy na Boeinga? Nebo bude pouzivat callouty jako v Boeingu? Ok, bude je ucit hrstka lidi z TVS, kdyz zrovna budou mit jednou za mesic cas. MCC na FTD B737NG si muzou udelat i bez tohoto programu. TVS nabira ve vyberovem rizeni, ktere je pro vsechny stejne, takze zadne ulevy mit ti klucinove nebudou. Upset recovery? Ten je povinny od letoska vsude, to neni vyhoda toho programu. Jedinou vyhodu vidim v moznosti dat si jeden observer let. Ale ze bych si podle toho vybiral skolu, kde delat vycvik...? Celkove mi to pripomina marketingovou akci a poskytovane vyhody CATC pri naboru do MPL, coz je mimochodem fakt jediny vycvik na svete sity primo na miru nejakemu dopravci. Nehodlam tu ale nabadat do MPL, sam mam klasicke ATPL. F-Air je kvalitni skola, nebal bych se do ni jit, ale urcite ne kvuli tomuto marketingovemu pseudoprogramu. A F-Air Flight Instructor? Jako pardon? Ja jsem rad, ze me ucili zkuseni draci s tisici hodin a ne chlapeckove, kteri se to pred rokem naucili a jeste maji prdlajs zkusenosti. Ale proti gustu zadny disputat, takze pokud nekoho lakaji nezkuseni instruktori... :-) Nastesti je v F-Airu stale hodne tech zkusenych.

Odpovědět

Přidat komentář