AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Navštivte nevšední leteckou výstavu Air Park ve Zruči u Plzně

11. října 2010
Autor: Karel Tarantík, 14 příspěvků, celkové hodnocení článku: 4,1
Klíčová slova: | Letecké výstavy | Rubrika: Letadla

Dnes vám nabízíme malý návod, jak lze strávit pěkné podzimní dny s rodinou a naplnit při tom svou touhu cítit vůni kerosinu.

Air Park - toto soukromé muzeum letadel i tanků se nachází na sever od Plzně, v obci Zruč-Senec. Majitelé a budovatelé celého díla jsou dva lidé – moje maličkost a můj syn Miloš. Výstava vznikala postupně od doby sametové revoluce a od tehdy jsme coby fandové nashromáždili přes 50 letadel a 22 obrněnců.


Sbírka je vidět na satelitních snímcích / Mapy.cz

Přes kontakty s dalšími nadšenci jsme časem získali unikátní kusy jako letouny F-104, TF-104, Fiat G-91, Mirage III R, Super-Mystére B-2 a dvě repliky spitfirů z filmových dekorací. Nadšenci dopravních letadel zde naleznou čtyři letouny Il-14, z nichž je každý jinak upraven. Díle letouny Antonov, a to An-2, An-24 i speciál An-30.

Stíhacích letounů řady MiG a Suchoj je v Air Parku také celá řada, do trupu čísla 1207 si můžete sednout a vyfotit se. To lze i v letadle Čmelák i v nejmenší helikoptéře HC-102. Za příplatek 50 Kč (mimo sezónu 100 Kč) nastoupíte i do největšího letadla Il-18, kde je umístěna výstava modelů, vojenských uniforem i oblečení letců.


Soupis vybrané techniky

Příznivci tanků si zde mohou nastoupit do legendy T-34, kde jsou periskopy, zaměřovač kanónu a je možné otáčet i věží tanku. Poskytneme vám zde dekorace focení, jako je přilba, tanková kukla, čepice i malá helmička pro děti. U německého obrněnce Hakl je originální samopal vzor 58, který je možno si zakoupit, nebo jen vyfotit spolu v německé helmě jako dekorace. Na téměř všech exponátech jsou popisky, jak se tyto kusy získaly a opravovaly včetně demontáže a stěhování.

Doporučuji si při vstupu přečíst „Řád prohlídky“, což jsou vlastně pravidla pro slušnou a kulturní návštěvu. Ten máme z důvodu, aby si fandové techniky návštěvu Air Parku opravdu užili, neboť tak bezprostřední ochutnávku nenabízí žádné muzeum tohoto typu.

Otevřeno: celoročně od 10 hodin do soumraku
Vstupné: dospělí 100 Kč, děti 50 Kč
Telefon: 606 945 360
Webové stránky: airpark.wz.cz








Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 4,1

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 14 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

Návštěva vhodná :-)Petr 11. 10. 2010 10:01:00Odpovědět
Vřele doporučuju, už jsem se tam byl podívat dvakrát a pokaždé jsem našel nějaké, alespoň pro mne, novinky :-)
HC-102Ilja 11. 10. 2010 16:08:00Odpovědět
Dobrý den, jak se dá získat podobný unikát? Díky za vaši práci.
Bezva výlet a podívanáPetra 13. 5. 2011 15:10:00Odpovědět
V sobotu 7.5.2011 jsme toto muzeum,vlastně náhodou navštívili a bylo to užasné.To se jen tak nevidí,tolik letadel pohromadě.Stojí za to se tam vypravit.Majitel je velice příjemný pán a odpoví na všechny otázky.Vřele doporučuji.
rozpakyMartin 1. 8. 2013 1:06:00Odpovědět
Dne 31.07.2013 jsem muzeum navštívil.U vchodu jsem zaplatil vstupné dosp.100Kč,děti 50kč2 dosp.+2děti 300kč což je přijatelné(údržba a nákup stojí jistě nemálo penez).Co mne však překvapilo ,že půlka vystavených exponátů(těch zajímavějších)je oplocena a vstup do této části je pouze s doprovodem po zaplacení 100Kč na osobu. (tzn. znovu 400kč)Celou dobu máte dojem ,že jste zaplatili vstup a vše uvidíte, teprve v půlce parku zjistíte že je třeba zaplatit znovu pokud chcete vydět vše.
..nno nevím.., ale nedoporučuji..Jiří Pavelka 12. 8. 2016 18:56:00Odpovědět
..všude mraky cedulek, zákazů, omezení a já nevím čeho ještě.. . Kdybych měl všude hledat a přečítat cedulky se zákazy a doporučeními, tak bych nedělal nic jiného:( Poměrně nerudný majitel na mne vyběhl hned několikrát (měl jsem ssebou dvě malé děti), - že to a tamto nesmí a že si všiml i mne, jak sahám, kam nemám, atd.. ??! Jako kdyby se tam něco dalo snad zničit!! Stroje v dezolátním stavu a velmi sporadicky udržené. Pokud něco chcete vidět, připlaťte si a jeďte do Sinsheimu a Speyeru, tam je opravdu na co koukat. Park pana Tarantíka mi spíše připomíná vrakoviště a ne muzeum.
SouhlasimJarda 14. 8. 2016 9:09:00Odpovědět
Bohužel s p.Tarantíkem mám špatné zkušenosti, které zde nebudu rozvádět. Udělal si z toho bohužel nechutně předražený byznys. Což je velká škoda. Ale bohužel lidé už tací jsou.
SmutekOrel 23. 8. 2017 22:41:00Odpovědět
Byli jsme vě Zruči. Pan majitel se na nás obořil hned po vystoupení z aut na parkovišti před vstupem. Dostali jsme 5ti minutové kázání, že všichni jsme stejní,lezeme kam nemáme,otevíráme kastliky,krademe si z letadel suvenýry apod. 6 z nás se otočilo na patě a dovnitř nešlo.Pan majitel je arogantni hulvát,vstupné rozdělené aby to vyšlo co nejdražší. ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI
Srovnáváte nesrovnatelnéTomáš 24. 8. 2017 22:35:00Odpovědět
Srovnávat Air park ve Zruči se Sinsheimem je docela úlet. Zruč je soukromé rodinné muzeum, Sinsheim je bohatě dotované klubové muzeum. Ve Zruči se o všechna letadla, od jejich sehnání, demontáže, převozu, smontování, po umývání a údržbu stará jedna rodina. Jo, když chcete padnout na zadek z množství techniky, zajeďte si do Německa. Pokud vám jde o nedělní výlet, ještě do Zruče. Tolik letadel snad neuvidíte ani ve Kbelích, a když nebudete litovat tě stovky za komentovanou prohlídku s panem Tatrantíkem a budete klást zvídavé dotazy, dozvíte se toho o letadlech víc, než v tom Sinsheimu.
RE: Smutekbaks4c 25. 8. 2017 12:09:00Odpovědět
Air Park ve Zruči jsem navštívil po přečtení recenzí na několika turisticko-cestovatelských stránkách. Většina příspěvků na těchto fórech jsou stížnosti na chování p. Tarantíka staršího. Poučen z těchto hodnocení jsem se snažil jít p. Tarantíkovi z cesty, takže moje návštěva proběhla bez konfliktu, ale dobře jsem se tam necítil. Pravdou je, že ve Zruči je řada zajímavých exponátů - ale v jakém stavu. Řada letadel je nekompletních - přes trupy stíhaček je vidět skrz zepředu dozadu, chybějí motory apod. Zarosená skla kabin dávají tušit, jaká vlhkost panuje uvnitř. Poněkud nechápu, jaký má smysl poshánět řadu zajímavých exponátů a potom je nechat shnít na dešti. Podobná situace je ale i v muzeích v Kunovicích, kde už se s některými exponáty bojí pohnout, aby se nerozlomily nebo ve Vyškově. Krátce po otevření vyškovského muzea vypadaly exponáty pěkně, tak jak je muzeum získalo krátce po vyřazení z armády, ale s přibývajícím časem se venku na dešti mění na šrot. Nevím, ale o muzeu mám jinou představu.
Martin:pps 25. 8. 2017 21:42:00Odpovědět
No tak si zajeďte např. do Duxfordu. Cena vstupenky v přepočtu 650 os, cesta řekněme min 2000/os, to samé nocleh .. Jistě je to zcela jiný level. Mne však fascinuje ten klasicky český náhled, že co je tuzemské mělo by být automaticky levné a dostupné... Alespoň uznat a pochválit, že Tarantíci ve zdejších podmínkách bez jakýchkoli dotací dokázali to co dokázali, tak to by asi každému raději pusa upadla, že?
Ceska muzeaJakub 25. 8. 2017 23:43:00Odpovědět
V Air parku ve Zruci jsem velice dlouho nebyl a tak moc nemuzu porovnat, ale v nedavne dobe, tento rok, jsem byl v muzeu v Letnanech a Kunovicich a musim rici ze spise pripominaji vrakoviste nez muzeum. Dnes jsem nahodou navstivil Sinsheim a bohuzel musim rict ze letecke exponaty ani tam v rade pripadu pripominaji vraky, byt tam alespon maji celkem fajn pristup k navstevnikovi. Ale napriklad s jejich vystavenymi vozy se ten stav neda srovnavat. Hlavni rozdil je v tom ze ty vozy vetsinou jsou provozuschopne, jezdi a ma smysl je tedy udrzovat. Naopak letouny v muzeich uz nikdy nepoleti a kazdy po nejake vetsi renovaci je necha proste zchatrat. Bohuzel na tech letounech je to moc videt a hlavne citit takze uprimne mi udela daleko vetsi radost videt v hangaru provozuschopneho jednoho veterana nez 50 legend, ovsem v mrtvem stavu. A je to skoda,takova L610 renovovana by byla naprosta bomba. No jen drzim palce aby uz tak zchatralou 154ku dali do stavu bodobnemu letuschopnemu.
Jakub ad) L 610pps 30. 8. 2017 21:05:00Odpovědět
Si to představují jak Hurvínek válku - motory již neexistují, vrtule taky , původní avionika to samé ... Neumím si při sebelepší vůli představit náklady na zprovoznění 610 do letuschopného stavu, která notabene nikdy nezískala ani zdejší plnou certifikaci ... A už vůbec nikoho kdo by se na SLI /byť po těch patrně desítkách/stovkách(?)investovaných milionech/ pod to ve finále podepsal ...
to PPSJakub 31. 8. 2017 11:44:00Odpovědět
No tak nejsem blázen, jasně že asi těžko bude lítat, asi jsem zvolil blbé přirovnání k těm autům. Jasně že nebude lítat, stejně jako různé muzejní migy a tak. Ale jistě uznáte že na tak raritní exponát by zasluhoval lepší péči. A bojím se i o Tu 154... Samozřejmě že restaurování stojí obrovské náklady ale to k tomu patří. Chtěl jsem tím říci že pohled do většiny muzeí je spíše většinou k pláči a připomíná vrakoviště než muzeum...
RE: Jakub ad) L 610T 3. 9. 2017 13:29:00Odpovědět
Tady bych rád dodal že nejenže motory už neexistují ale Walter M602 skončil s vývojem L-610 ve fázi nekompletního vývoje a certifikace, takže vlastně ani nikdy úplně neexistoval...

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 6 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.162.107. xxx
Kdo dlouho v noci s Výry houká, ráno s Orly nekrouží…

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 



Související články

Letecké výstavy



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.