Nové letouny L-159T1 s dvojím řízením zkvalitňují výcvik nových pilotů

14.05.2008

Nové letouny L-159T1 s dvojím řízením zkvalitňují výcvik nových pilotů
Nové letouny L-159T1 s dvojím řízením zkvalitňují výcvik nových pilotů (Zdroj: Aeroweb.cz)
Přestože jsou celkem čtyři L-159T1 na čáslavské základně v provozu teprve od listopadu 2007, do počátku dubna absolvovaly tyto stroje již 350 letů. Až do jejich zavedení noví piloti českého vojenského letectva nalétali přibližně 350 hodin na proudových L-39C Albatros.

Kromě toho na trenažéru procvičovali úkoly a situace při vedení vzdušného boje i ničení pozemních cílů. Pak ještě někteří z nich absolvovali placené lety na továrním dvoumístném L-159B v Aeru Vodochody. Dnes je situace jiná. Piloti ve výcviku rovněž absolvují přibližně 350 hodin na albatrosu, také používají trenažér, ale pak následují desítky letů na novém L-159T1. Na něm projdou tzv. přeškolovací osnovou, rozdělenou na základní a pokračovací výcvik. Základní příprava zahrnuje lety ve dne, v noci, za ztížených povětrnostních podmínek, akrobacii a lety ve skupině. Obsahuje i základní lety bojového použití. Při pokračovacím výcviku přeškolovací osnovy se program dělí na provádění činností v rámci vzdušného boje a boje proti pozemním cílům.



Letoun s dvojím řízením tvoří nedílnou součást výcvikového systému pro přípravu nových pilotů, ale své uplatnění nachází i při přezkušování starších pilotů. Zvláště pak těch, kteří doposud létali jen „sólo“, tedy na jednomístných bojových L-159A. Každý pilot nyní podle velitele letky majora Petra Tománka minimálně jednou za rok absolvuje s instruktorem kontrolu techniky pilotáže na dvoumístném stroji. Jedná se o let podle přístrojů, vysokou techniku pilotáže a bojové použití. 

Zdroj: Ministerstvo obrany

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář