Příjem přihlášek pilotů na 1. Toužim Cup 2009

21.05.2009

Příjem přihlášek pilotů na 1. Toužim Cup 2009
Příjem přihlášek pilotů na 1. Toužim Cup 2009 (Zdroj: Aeroweb.cz)

Místní propozice pro 1. Toužim Cup 2009
Soutěž pořádá ve dnech 4. – 12. 7.2009 Aeroklub Toužim na letišti Toužim

1. Místní propozice
1.1. Závazná ustanovení

Soutěž se řídí Sportovním řádem díl 3. – Kluzáky, Dodatku (Annexu) A k tomuto řádu a se Sportovním řádem - všeobecný díl a Soutěžním řádem AeČR – bezmotorové létání (dále jen SŘ) platným od 1. 1. 2007.

1.2. Název soutěže
Toužim Cup 2009 (dále jen TC).

1.3. Místo konání soutěže, organizátor
Organizátor soutěže: Aeroklub Toužim
Místem konání soutěže je Letiště Toužim – LKTO
Statut: Veřejné vnitrostátní letiště
Adresa: Letiště Přílezy, 364 01 Toužim
Telefon: +420 353 312447
Fax: +420 353 311448
E-mail: aktouzim@volny.cz
Web: www.touzimcup.eu
Bankovní spojení: 19-5984950297/0100

Umístění letiště: 2 km GEO 345° Toužim u Přílez
Frekvence (FREQ): 122,600 MHz
Údaje o dráze
RWY: 08/26, 150 x 1290 m (tráva)
Nadmořská výška: 651 m
ARP: 50° 05´ 13´´N, 12° 57´ 14´´E

1.4. Časový rozvrh soutěže
Termín doručení oficiálních přihlášek a zaplacení vkladů: 31.5.2009
Zahajovací briefing: 3.7.2009 20:00
Soutěžní dny: 4.7.2009 – 11.7.2009
Vyhlášení výsledků: 11.7.2009 20:00
Rezervní den: 12.7.2009

1.5. Organizační štáb soutěže
Ředitel soutěže: Jiří Procházka
Hlavní rozhodčí: Karel Beníšek
Technik: Karel Beníšek
Hospodář: ing. Petr Jiránek
Meteorolog: RNDr. Petr Dvořák
Task setter: Ivan Harašta
Správce webu: RNDr. Petr Dvořák

1.6. Jury
Předseda jury: volen na úvodním briefingu.
Členové jury: dva voleni na úvodním briefingu

B. Všeobecné
1.7. Cíle soutěže
Hlavní cíle TC 2009 jsou:
• určit vítěze
• poskytnou možnost zdokonalení soutěžního létání
• podporovat a propagovat bezmotorové létání na území ČR
• porovnat výkonnost jednotlivých soutěžících

1.8. Třídy soutěže
Na základě platného soutěžního řádu se bude TC 2009 konat v těchto třídách:

1.8.1. Klubová třída s handicapem
Soutěže Klubové třídy se mohou zúčastnit pouze kluzáky splňující podmínky odstavce 7.7.6. Sportovního řádu FAI, dílu 3 (dále jen SC3) a zařazené do index listu DAeC 2008 s indexem rovným nebo nižším 106.
Soutěžní tratě Klubové třídy budou vyhlašovány na kluzák s indexem 98 (ASW-15).
Vodní přítěž není povolena.

1.8.2. Kombinovaná třída s handicapem
Soutěže Kombinované třídy se mohou zúčastnit všechny kluzáky bez omezení.
Soutěžní tratě budou vyhlašovány na kluzák s indexem DAeC 108 (Discus).
Vodní přítěž je povolena.

1.9. Platnost soutěže
Disciplína je bodována za předpokladu, že minimálně 25% soutěžících ve třídě, kteří v daný den provedli soutěžní vzlet, přesáhne 100 km handicapované vzdálenosti.
Soutěž je platná při odlétání minimálně 3 bodovaných disciplín v soutěžním období od 4.7. do 11.7.2009. V případě, že by po posledním letovém dnu (11.7.2009) byly odlétány pouze 2 bodované disciplíny, může pořadatel při vhodných meteorologických podmínkách prodloužit soutěžní období o jeden den, tedy až do neděle 12.7.2009.

1.10. Pravidla létání a bezpečnost letu
• soutěžící musí dodržovat pravidla letu VFR
• létání v mracích je zakázáno
• za letu je pilot povinen vyhnout se všem prostorům označeným jako nebezpečné, zakázané, nebo omezené, vyjma prostorů stanovených na briefingu
• minimální výška letu ve čtvrté zatáčce je 50 m AGL
• na briefingu mohou být stanovena další pravidla upravující bezpečnost letového provozu
• nebezpečné létání bude penalizováno dle odstavců 8.9. a 8.10. Annexu A (List standardních penalizací) a odstavce 1.43. těchto Místních propozic

C. Soutěžící
1.11. Vklad
Startovné soutěžícího je 1500,- CZK za kluzák.
Startovné musí být zaplaceno nejpozději do 31.5.2009 bankovním převodem na účet Aeroklubu Toužim uvedený v odstavci 1.3. těchto Místních propozic.
Jako variabilní symbol uvede soutěžící číselnou část imatrikulace letadla + specifikuje své jméno ve zprávě pro příjemce.

1.12. Nominace
Nominace není stanovena. Soutěže se mohou zúčastnit všichni zájemci splňující podmínky minimálního celkového náletu 50 hodin ve funkci velitele kluzáku.

1.13. Celkový počet povolených přihlášek
Maximální počet soutěžících kluzáků je 50. Při vyšším počtu přihlášených soutěžících může Organizátor odmítnout účast některých závodníků. Jako kritérium pro toto odmítnutí bude použit termín zaplacení vkladu do soutěže. Odmítnutým účastníkům vrátí organizátor startovné převodem na účet, ze kterého byla platba poukázána.

1.14. Přihlášky
Přihlášky na TC 2009 se provádí prostřednictvím webového formuláře na www.touzimcup.eu

1.15. Doklady soutěžícího
1.15.1. Osobní doklady:
• platný průkaz pilota kluzáků
• platné osvědčení o zdravotní způsobilosti (alespoň MCC2)
• platný průkaz radiofonisty
• zápisník letů

1.15.2. Doklady o kluzáku a vybavení:
• palubní deník kluzáku
• platné potvrzení o údržbě
• osvědčení o letové způsobilosti kluzáku platné alespoň do 12.7.2009.
• osvědčení o zápisu kluzáku do leteckého rejstříku
• osvědčení o zaplacení povinného ručení kluzáku a bude mít platnost minimálně pro území ČR.
• platné povolení letadlové radiostanice
• záznamník padáku s platným balením alespoň do 12.7.2009

D. Technické požadavky
1.16. Zařízení pro kontrolu letu
Pro kontrolu letu musí být použito jedno primární zařízení pro kontrolu letu a může být použito záložní zařízení pro kontrolu letu (záložní zařízení je nepovinné). Jako primární a jako záložní zařízení může být použito buď zařízení GNSS FR splňující požadavky bodu 5.4. Annexu A, nebo zařízení nehomologované, schválené pro tento účel Plachtařskou komisí AeČR.
Seznam schválených zařízení GNSS FR je uveden na webové stránce FAI pod odkazem GNSS FR.
Soutěžící musí zajistit pro své FR zdroj, napájecí a datový kabel a ovladač pro windows XP sloužící pro download dat do PC.
Procedura manipulace s GNSS FR bude upřesněna na poradě účastníků soutěže dne 3.7. 2009.

1.16.1. Kontrola výšky a nepřetržitosti letu
U nehomologovaných záznamových zařízení bez záznamu výšky je pilot povinen doložit záznam letu z barografu.
Jako barograf je možné použít elektronický barograf zaznamenávající barometrickou výšku určený pro závěsné létání, nebo paragliding, při splnění podmínek uvedených v příloze F platných Pravidel CPS.
Před soutěžním vzletem je soutěžící povinen předložit svůj barograf ke kontrole oficiálnímu pozorovateli, který provede jeho kontrolu a zaplombování.
Přípravu barografu si zajiš?uje soutěžící.
Procedura manipulace s barografy bude upřesněna na první poradě účastníků soutěže.

1.17. Záznam o letu
Záznamy o letu — IGC soubory — musejí být po soutěžním letu předány pořadateli na elektronických záznamových médiích, jako jsou SD/CF datové karty, USB/Flash disky, Floppy diskety 3,5“ nebo odesláním na e-mail aktouzim@volny.cz.
Odevzdávané záznamové médium, musí být označeno buď celým jménem, nebo startovním číslem soutěžícího.
Předání záznamu o letu po letu musí být provedeno do 30 minut po přistání na letišti Toužim. Zpoždění může být penalizováno.
V případě přistání mimo LKTO předá soutěžící záznam o letu v nejkratším možném termínu po svém návratu. Zpoždění může být penalizováno.
Doporučujeme soutěžícím nemazat záznamy o letu z paměti FR až do doby zveřejnění oficiálních výsledků letového úkolu.

1.18. Letecká mapa
Každý soutěžící musí být vybaven aktuální leteckou mapou zobrazující platnou ICAO situaci území ČR a obsahující všechny prostory důležité pro letecký provoz.

1.19. Přístroje umožňující let za IFR, nebo v mracích, musí být buď vymontovány z kluzáku nebo musí být prokazatelně znemožněna jejich funkce.

1.20. Požadavky na protikolizní značení kluzáků
Reflexní protikolizní značení soutěžních kluzáků není nařízeno, je ale doporučeno.

1.21. Hmotnostní omezení kluzáků
Hmotnost kluzáku nesmí překročit maximální povolenou vzletovou hmotnost kluzáku stanovenou letovou příručkou při dodržení ustanovení odstavce 4.2. Annexu A.
Organizátor může před vzletem kontrolovat vzletovou hmotnost kluzáků.

E. Všeobecné letové postupy
1.22. Jednotky
Oficiální čas soutěže: UTC
Rychlost: km/h
Rychlost větru: m/s
Síla stoupání: m/s
Výška: m, ft, FL (×100 ft)
QFE m (AAL)
QNH m (MSL)
QNH Altitude ft (MSL)
Letová hladina (Flight Level) FL (×100 ft) (výškoměr na 1013,25 hPa)
Vzdálenost: m, km

1.23. Frekvence a radiová korespondence
Dispečer AFIS (Toužim INFO) bude po celou dobu soutěže na frekvenci 122,600 MHz. Na této frekvenci budou probíhat soutěžní vzlety a přílety. Na této frekvenci bude veškerý letový provoz probíhající v ATZ LKTO.
Pořadatel si vyhrazuje právo stanovit pro soutěžní lety frekvence, na kterých je komunikace soutěžících zakázána. Tyto frekvence budou stanoveny na briefingu a porušování těchto pravidel korespondence bude penalizováno.

F. Letové úkoly
1.24. Typy vyhlašovaných letových úkolů
Během TP 2009 budou vyhlašovány letové úkoly uvedené v kapitole 6. Annexu A:
▪ Soutěžní úloha
▪ Rychlostní úloha přes určené prostory

G. Soutěžní postupy
1.25. Hranice soutěžní oblasti
FIR Praha viz Příloha 2. Hranice soutěžní oblasti bude upřesněna na briefingu.

1.26. Vzdušný prostor
Pro kontrolu narušení omezených a zakázaných prostorů budou použity oficiální soubory se vzdušným prostorem ČR zpracované PK AeČR pro rok 2009.

1.27. Porada účastníků soutěže
Na prvním briefingu 3.7.2009 budou doplněna pravidla soutěže a vysvětlena organizace a zvláštnosti letového provozu na letišti Toužim.
Účast všech soutěžících na této poradě je povinná.

1.28. Briefing
Briefing se bude konat každý den zpravidla v 09:00 hodin. Budou na něm podávány informace týkající se denního úkolu, meteorologické informace, informace o omezeních ve vzdušném prostoru, případně jiné důležité informace.
Termín briefingu může organizátor posunout dle aktuální situace. Tuto změnu oznámí účastníkům soutěže včas a vhodným způsobem.
Účast na briefingu je povinná pro všechny soutěžící. Výjimky povoluje ředitel soutěže.

1.29. Plnění vodou
Organizátor zajistí plnící místa s hadicemi pro plnění vodou. Pro urychlení procedury plnění vodou doporučuje soutěžícím zajistit si vlastní kanystry.

1.30. Grid
Transporty kluzáků na Grid si soutěžící zajiš?ují individuálně.
Soutěžní kluzáky musejí být na Gridu před časem stanoveným organizátorem.
Pokud nebude kluzák na Gridu ve stanoveném čase uzavření gridu, může být kluzák umístěn na grid pouze se svolením ředitele soutěže nebo osoby řídící soutěžní vzlety daného dne. V době soutěžních vzletů je zakázán transport kluzáků na grid. Kluzák v tomto případě může být umístěn na grid až po ukončení řádných vzletů ostatních soutěžních kluzáků a to se schválením ředitele soutěže nebo osoby řídící soutěžní vzlety daného dne.
Vypouštění vodní přítěže na Gridu je povoleno.
V době hromadného vzletu a přistání musí být všechna vozidla umístěna mimo vzletový a přistávací pás (VPP) na místě vyhrazeném organizátorem.
Všechna vozidla se budou po VPP pohybovat s rozsvícenými tlumenými světly.

1.31. Aerovleky
Cena aerovleku do 600 m AAL činí 550,- CZK.
Soutěžící kluzák se vypne ve stanoveném místě vypnutí po zamávání křídel vlečného letounu ve stanoveném prostoru a výšce 600 m (AAL) LKTO. Předčasné vypnutí z vlastní vůle jsou zakázány a budou se penalizovat dle standardních penalizací.
Pokud se však soutěžící vypne z vlastní vůle dříve (v menší výšce, nebo mimo stanovený prostor vypnutí), potom musí učinit taková opatření, aby nezkřížil trasu vlečných letadel během soutěžních vzletů. Nedodržení tohoto pravidla může být považováno za nebezpečné létání.

1.32. Vzlety motorových kluzáků
Motorizované kluzáky se mohou soutěže zúčastnit za předpokladu, že mají plně funkční zařízení zaznamenávající chod motoru ve spojení s GNSS FR.

1.32.1. Postupy pro motorové kluzáky
Jestliže je vzlet uskutečněn vlastní pohonnou jednotkou, pak musí být tato jednotka vypnuta v určeném prostoru vypnutí pod maximální výškou vypnutí.
Motorizované kluzáky musí při letu do prostoru vypnutí sledovat trajektorii letu vlečných letounů.
Pokud není motorizovaný kluzák schopen samostatného vzletu, musí soutěžící co nejdříve po vypnutí spustit pohonnou jednotku tak, aby byla dokladována funkčnost systému zaznamenávající chod motoru. Toto spuštění nesmí být delší než 2 minuty a musí být uskutečněno v oblasti vypnutí.
V případě požadavku dalšího soutěžního vzletu musí před jeho uskutečněním motorový kluzák přistát bez spuštění své pohonné jednotky.
Soutěžní let bude považován za ukončený v místě, ve kterém byla pohonná jednotka spuštěna.

1.33. Odletová procedura
Pro odlety bude použita procedura Odletové pásky dle odstavce 7.4.2.b.(i) Annexu A.
Celková délka odletové pásky je 10 km (5 km na každou stranu) se středem v definovaném výchozím bodu tratě (VBT) a kolmá na první rameno trati.
Odletová páska bude otevřena vždy 20 minut po startu posledního soutěžícího ve třídě v platném startovním pořadí.

1.33.1. Výškové postupy pro odlety
Organizátor může stanovit maximální povolenou výšku odletu vyjádřenou v metrech QNH, nebo ve FL.

1.33.2. Radiové postupy pro odlet
Otevření odletů bude hlášeno rádiem na soutěžní frekvenci 122,600 MHz.
Oznámení o otevření odletů bude hlášeno rádiem celkem 3× pro každou třídu, a to v čase vzletu posledního závodníka ve třídě v platném startovním pořadí, dále 5 minut a v čase otevření odletu.
Radiové hlášení odletů soutěžících není požadováno.

1.33.3. Časový interval mezi odlety není stanoven.
1.34. Cílová procedura
Pro přílety bude použita procedura Cílového kruhu dle odstavce 7.7.1.b. Annexu A.
Cílový kruh je definován poloměrem 2 km se středem ve vztažném bodu letiště Toužim (KBT).
Minimální a maximální nadmořská výška pro dosažení cílového kruhu není stanovena.

1.34.1. Příletové postupy
Při příletu na letiště Toužim budou soutěžící na frekvenci AFIS (TOUŽIM INFO) 122,600 MHz.
Soutěžící nahlásí rádiem desátý kilometr od vztažného bodu LKTO — hlášení tedy provede na 8 km před dosažením hranice cílového kruhu.
Po protnutí cílového kruhu se soutěžící rozhodne:
• buď pro přímé přiblížení a přistání — v tomto případě nahlásí ihned po protnutí cílového kruhu dlouhé finále a později v blízkosti RWY i krátké finále dráhy v používání
• nebo pro let po okruhu — v tomto případě nahlásí polohu po větru a později finále dráhy v používání.
Při radiové korespondenci s Toužim INFO soutěžící vždy uvede svoje startovní číslo.
Transport kluzáku po přistání na letišti si soutěžící zajiš?ují individuálně podle pokynů organizátora.

1.35. Přistání do terénu
Transporty po přistání do terénu si soutěžící zajiš?ují individuálně.
Po přistání do terénu musí soutěžící neprodleně oznámit své přistání organizátorovi. Oznámení místa přistání musí obsahovat název, čas a přesnou polohu místa přistání ve formě GPS souřadnic.
Včasné oznámení místa a času přistání je důležité z hlediska SAR (pátrání a záchrany) a pro zpracování předběžných výsledků letového úkolu.

H. Bodování
1.36. Bodovací systém
Pro bodování TC 2009 bude použit 1000-bodový systém dle odstavce 8.4. Annexu A.

1.37. Penalizace
Penalizace budou udělovány na základě seznamu schválených penalizací dle odstavce 8.9. Annexu A.
Pro aplikaci penalizací při použití 1000-bodového bodovacího systému platí mimo jiné ustanovení odstavce 8.9.1.a. Annexu A. V případě, že důvod penalizace není uveden v Annexu A, stanoví bodovou hodnotu penalizace ředitel soutěže.

I. Protesty
1.38. Protestní lhůta
Protest lze podat pouze proti neoficiálním výsledkům.
Lhůta na podání protestu proti neoficiálním výsledkům je 24 hodin od jejich zveřejnění. Po této lhůtě se výsledky stávají oficiálními.
V případě posledního soutěžního dne se lhůta na podání protestu zkracuje na 3 hodiny.

1.39. Poplatek za protest činí 500,- CZK a je vratný v případě uznání oprávněnosti.
2. Ceny a služby
(neuvedené v části 1. Místních propozic)
2.1. Ubytování v kempu
Organizátor zajistí pro soutěžící kemp v areálu letiště Toužim v ceně 60,- CZK/osobu/den.
Cena za elektrickou přípojku je 40 CZK/den.
Děti do 15 let budou v kempu ubytovány zdarma. Povinností soutěžícího je nahlásit organizátorovi všechny ubytované osoby starší 15 let.
Organizátor doporučuje soutěžícím využívat přednostně plynových tepelných spotřebičů před elektrickými kvůli zajištění bezporuchového chodu elektrické sítě v kempu.

2.2. Stravování
Pořadatel nezajiš?uje stravování. V omezené míře je možné individuálně využit občerstvení v místním baru, případně v restauracích mimo letiště Toužim (nejbližší restaurace asi 3km od letiště).

2.3. Hangárování
Aeroklub Toužim zajiš?uje hangárování pouze v omezeném rozsahu. Volná kapacita bude rezervována přednostně pro kluzáky typu VSO-10 a VT16/116 bez vlastního krytého transportního vozu. Požadavek na hangárování je nutno uvést dopředu v přihlášce. Hangárování bude zajištěno až do vyčerpání kapacity 5ti kluzáků v pořadí termínu zaplacení vkladu do soutěže.
Parkování kluzáků bude v krytých transportních vozech na vyhrazených místech letištní plochy.

3. Závěrečná ustanovení
3.1. Registrací přihlášky na TC 2009 soutěžící:
• potvrzuje, že rozumí a ovládá platný Sportovní řád FAI (všeobecný díl, díl 3 a Annex A)
• potvrzuje, že je seznámen s dokumenty uvedenými v odstavci 1.1. těchto Místních propozic
• potvrzuje, že rozumí požadavkům těchto Místních propozic vydaných pro TC 2009 a zavazuje se je dodržovat
• souhlasí se shromažďováním a vedením svých osobních údajů v databázi AK Toužim
• souhlasí se zveřejňováním svého jména, příslušnosti k domovskému aeroklubu, sportovní kvalifikace a sportovních výkonů, případně vybraných osobních údajů se vztahem k TC 2009 v informačních médiích

3.2. Na webové stránce TC 2009 budou průběžně publikovány informace týkající se soutěže. Doporučujeme soutěžícím pravidelně sledovat tuto stránku.

Více na http://www.touzimcup.eu/

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář