Zánik ÚZPLN? I to je podle MF možný způsob, jak ušetřit státní peníze

01.03.2012 9 příspěvků

Zánik ÚZPLN? I to je podle MF možný způsob, jak ušetřit státní peníze
Zánik ÚZPLN? I to je podle MF možný způsob, jak ušetřit státní peníze (Zdroj: Aeroweb.cz)

Návrh ministerstva financí na zjednodušení agend a zrušení duplicit v organizačních složkách státu se značně dotýká i fungování českého letectví. Včera zveřejněné náměty ministra Miroslava Kalouska k diskusi počítají se sloučení Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) s Drážním úřadem (DÚ) a Státní plavební správou (SPS). Podobný osud by měl potkat i Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN), jehož pracovníci by se spojili s drážními inspektory.

Podle zveřejněného návrhu by sloučení ÚCL, DÚ a SPS v jeden správní úřad ušetřilo bezmála 61 milionů. Sloučení leteckých vyšetřovatelů s Drážní inspekcí a tedy faktický zánik ÚZPLN by měl přinést do státní kasy dalších 14 milionů. "Jedná se o návrh ministerstva financí k diskusi za účelem snížení nákladů státní správy. Výsledek může být i jiný a bude záležet na konečném rozhodnutí vlády," sdělil Aerowebu Radek Ležatka z tiskového oddělení ministerstva.

"Naši instituci o tomto návrhu nikdo neinformoval, ačkoliv v minulosti již nějaké pokusy o zrušení Ústavu byly," vysvětlil pro Aeroweb ředitel ÚZPLN Pavel Štrůbl. "Pakliže by k nějakému konkrétnímu kroku ve smyslu zveřejněného n5;vrhu došlo, okamžitě bychom informovali evropské organizace. ÚZPLN je zřízen zákonem a jeho nezávislost je dána i Evropskou Unií," připomněl Štrůbl platnou českou legislativu i nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 996/2010 o šetření nehod a incidentů.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

UCL

01.03.2012 v 16:33 Rada

Mě se ten nápad pana Kalouska ohromně zamlouvá a bude zajimavé co pod dráhou budou vymýšlet za ptákoviny

Odpovědět

Typicky socialisticky zpusob rizeni

01.03.2012 v 19:22 Stan

Na jedne strane se skudli miliony a na strane druhe rozkradaji miliardy. Stejne jako kdyz krachuje vyrobni firma - vyhaze delniky a montery, co tvori prodejne hodnoty a nabere dalsi namestky. Typicky cesky, socialisticky zpusob vedeni...

Odpovědět

Zrušení ÚZPLN

01.03.2012 v 19:58 Robert Fürst

Tak v tomhle Kocourkově se už snad všichni papaláši zbláznili..... Sjednocením těchto úřadů ušetří na čem??? Bude snad letecké nehody šetřit drážní inspekce?? To už doporučuju znovurestaurovat odborníka-fíru Standu Grosse - ten rozuměl všemu..:-( 61 milionů úspora je asi fakt důvod rozkopat něco, co funguje.:-( Banda blbů zase rozhoduje o stolu o tom, o čem nic neví. A přitom máme v Čechách takovou krásnou tradici, jako je defenestrace... Akorát se to asi málo praktikuje.:-(

Odpovědět

Zrušení ÚZLPN

02.03.2012 v 7:00 Pepa

Když ten úřad nebyl,šetřil nehody ÚCL.Pak zcela zbytečně vzniknul,a teď zanikne.OK.Ale,pak by se to mělo vrátit do starejch dobrejch kolejí,tedy ÚCL,protože pod dráhou bude většina nehod způsobena absencí kolejového svršku :-)

Odpovědět

RE: Zrušení ÚZLPN

02.03.2012 v 9:43 Adam Zuska

Vznik ÚZPLN rozhodně nebyl zbytečný. Vznik vyšetřovací instituce nezávislé (především finančně) na správním leteckém úřadu (tedy ÚCL) byl jednou z podmínek vstupu ČR do Evropské Unie. Dočtete se to v dnes již neplatné Směrnici Rady 94/56/ES, kterou právě nahradilo Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 996/2010 a převzalo z ní tyto myšlenky.

Odpovědět

RE: RE: Zrušení ÚZLPN

02.03.2012 v 11:23 Petr

No podle mého, byl vznik UZPLN naprosto zbytečný. Soudím to podle toho co produkujou za závěrečný zprávy a podle kvality a obshu pár jrjich uspávacích přednášek které jsem absolvoval. Prakticky jediná ze závěrečných zpráv není jednoznačná a bezpečnostní dopručení z nich prakticky taky nevypadne. A pokud jejich závěry není možné použít u případného soudu jako zprávy odb. orgánu, tak jsou opravdu k ničemu. Přikláním se k tomu, aby letectví řídil UCL a vyšetřoval i nehody. A pokud UZPLN vznikl jako nutnost pro splnění nejaké nesmyslné kolonky EU tak to sorry a le to je fakt důvod financovat tkovouhle trafiku.

Odpovědět

UZPLN, ÚCL, former SLI & superinstituce

05.03.2012 v 8:41 Jířa

Pro zrušení UZPLN není na úrovni mezinárodního leteckého práva žádný prostor. Opět je vidět, že politická rozhodnutí byť jen na úrovni spekulací či plánů nevychází z důkladného nastudování dané problematiky. Současná podoba Ústavu není v žádném případě ideální a je zapotřebí daleko více optimalizovat jeho fungování a výstupy jeho práce. Historická SLI je ale v dnešní době nepoužitelný koncept. Zároveň však rozhodně není řešením vznik "superinstituce", která by kombinovala dohled na všemy druhy dopravy, poté by vznikal konflikt pravomocí s MD a jediným východiskem by bylo takovou instituci zpolitizovat! A o politicky řízených institucích občané, odborníci na konkrétní odvětví, vědí své ...

Odpovědět

zrušení UZPLN

08.03.2012 v 14:35 Fanda

Naprosto souhlasím s názorem a příspěvkem Petra, jen se divím, proč to UZPLN někdo už dávno nezrušil, či nepohnal k zodpovědnosti, za jeho "Vyšetřovací zprávy", které jsou v podstatě úplně bezcenné cáry papíru, když obecně nemohou sloužit jako cenné a vážené podklady ke stanovení viny či neviny, při všech souvisejících právních sporech po nehodě. Tímto upozorněním je totiž malými písmeny velmi nenápadně opatřena každá závěrečná zpráva o nehodě či incidentu vydaná. Naprosto nechápu dosavadní tolerování tohoto vrcholu alibismu. V tomto světle se přímo nabízí paralela UZPLN s oním Ministerstvem zbytečností....

Odpovědět

zrušení UZPLN

04.07.2012 v 10:20 jirich

to Fanda: Ale to je právě smyslem těchto institucí, na jejichž vzniku naebazíruje jen EU ale i ICAO, jejich závěry se na základě mezinárodních standardů nesmí použít u soudu !!! Jejich existence je pouze za účelem zvýšení bezpečnosti civilního letectví! Podívejte se na předpis L13 (hlava 3 článek 3.1), což je vpodstatě česká verze Annexu 13 k Chicagské úmluvě. To že neuvádí bezpečnostní doporučení vyplývá z toho, že to může u nás vydávat pouze ÚCL :-(

Odpovědět

Přidat komentář