Jak sehnat práci v letectví? AviationCV chystá přednášku v Česku

09.01.2015 18 příspěvků

Jak sehnat práci v letectví? AviationCV chystá přednášku v Česku
Jak sehnat práci v letectví? AviationCV chystá přednášku v Česku (Zdroj: Aeroweb.cz)

Získávání prvního zaměstnání v letecké dopravě je pro většinu čerstvých obchodních pilotů jako procházka bludištěm. Není to zrovna jednoduché, cestou potkáváte plno dalších zbloudilých, a když konečně najdete správný východ, není u něj tak velký poklad, jak byste po té náročné cestě možná očekávali. Bohužel, v Evropě je mnohdy klíčové vůbec najít ono bludiště, tedy aerolinku, která by o nováčky měla zájem.

Přesto je dobré vědět, že i na starém kontinentu se čas od času naskytne slušná příležitost pro zaměstnání nových lidí, kteří sní o kanceláři v oblacích. Tyto i další příležitosti celosvětově monitoruje společnost AviationCV, která na leden chystá ve spolupráci s Czech Aviation Training Centre přednášku v České republice.

Termíny přednášek

21. ledna 2015
16:00 - zaplněno
18:00 - volná místa

Co na přednášce například zazní?

  • přehled současné situace na trhu pilotů
  • dnešní požadavky na nové piloty
  • jak se nejlépe připravit na výběrové řízení
  • tipy a rady, jak nejlépe uspět v silné konkurenci

AviationCV provozuje také stejnojmenný webový portál, který představuje jednu z nejrozsáhlejších databází pracovních míst pro letecké profesionály – tedy nikoliv pouze piloty, ale i stevardy, mechaniky apod. Úzkého spojení mezi společností a žadateli o práci navíc využívají i samy aerolinky, pro něž AviationCV mnohdy připravují výběrová řízení a celkově se starají o oblast lidských zdrojů.

Prezentace AviationCV se uskuteční 21. ledna 2015 od 16 hodin a od 18 hodin, a to ve spolupráci s výcvikovým střediskem Czech Aviation Training Centre v jeho prostorách v Praze na letišti Václava Havla.

Vzhledem k tomu, že AviationCV též zprostředkovává i tzv. IOE (Initial Operation Experience) neboli line training, je prezentace určena nejen pro piloty s náletem a typovou kvalifikací, kteří už zkušenost z aerolinek mají, ale i pro všechny začínající či ty, kteří o perspektivě pilotního výcviku teprve přemýšlejí.

Přednáška je zcela zdarma, ovšem počet míst je omezený. Svou účast tedy prosím potvrďte emailem na info@catc.cz. Prezentace od 16. hodiny je již zaplněná, stále se však můžete přihlásit na prezentaci od 18 hodin.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Nahrávka

12.01.2015 v 8:20 Tomáš Černoch

Dobrý den, chci se zeptat, zda by nebylo možné tuto zajímavou prezentaci natočit a sdílet např. na YouTube? Přednáška vypadá velmi zajímavě, ale bohužel se do Prahy v tento čas nedostanu. Možná je nás víc takových co by rádi tuto prezentaci slyšeli, ale nepodaří se jim přijet do Prahy. Za ochotu předem děkuji a přeji hezký den.

Odpovědět

Nahrávka

12.01.2015 v 10:09 Vítek CATC

Dobrý den, díky za tip. Prověříme možnosti a dáme vědět. Vítek Novák CATC

Odpovědět

Nahrávka

13.01.2015 v 8:01 Tadeáš Loučka

Dobrý den, prezentaci taky nestíhám, i když bych ji rád navštívil, a souhlasím s návrhem T. Černocha.

Odpovědět

Nahrávka

13.01.2015 v 21:00 Vítek CATC

Dobrý den, mám dobré zprávy, přednáška se s největší pravděpodobností natočí, a až se sestříhá tak bude k dispozici na YouTube. Odkaz se objeví i zde na Aerowebu nebo sledujte náš Facebookový profil. Hezký večer Vítek Novák CATC

Odpovědět

RE: Nahrávka

16.01.2015 v 10:58 Tomáš Černoch

Skvělá zpráva. Děkujeme! Už se na to těším!

Odpovědět

info z přednášky

21.01.2015 v 19:04 pilot

Tak bohužel, opět jsme se nic nového nedověděli. Paní přednášku začla slovy, že čím více hodin máte, tím lépe. Kdo by čekal nějaké pozitivní informace pro začínající piloty, byl by zklamán. Hned na začátku paní nabídla možnost line trainingu v Polsku (A320) nebo (snad) Litvě (737), za "krásných" 50.000 eur. Potom pilot zůstane na pár let jako kontraktor AviationCV. Pokud mu není sehnaná práce, za line neplatí, tak to alespoň bylo řečeno. Zároveň ale bylo řečeno, že v případě 737 je potřeba 40000 a v případě A320 30000 eur zaplatit předem. Pochybuji tedy, že by se nějaké peníze vracely.. Takže to máme kluka, který zaplatil mega za ATPL (200 hodin), půl mega za typovku a dalších 1,4 mega za line training (500 hodin). Celkem teda 700 hodin. No jo, ale společnosti sice chtějí 500 na typu, ale 1000 total. A dalších 300 hodin? To už se neřeší. Následoval výčet příležitostí, většina z nich pro kapitány. A to minimum pro FO, jak jsem už psal tak min 500 na typu a 1000 total. Paní se snažila argumentovat tím, že počáteční značná investice je vykoupena pozdějšímí nadstandartními platy.. Ale to, kde má 20 letý kluk vzít řádově 3 miliony už taky nikdo neřeší.

Odpovědět

Konference

22.01.2015 v 0:06 Účastník

Očekával jsem (a nejen já), od toho mnohem víc. Komerční akce. Přednášely 2 dámy z ciziny, o problematice uplatnění místa nepadlo skoro ani slovo,žádná prezentace se týkala jen představení společnosti Aviation CV a požadavků společností pro možnost zařazení pilotů-uchazečů do vběrového řízení. Pro uchazeče s nulovou zkušeností nebo ve výcviku naprosto zbytečná akce. Zkušenějšími letci však bylo přednášejícím vše výše popsáné přednášejícím naznačeno.

Odpovědět

line training

22.01.2015 v 12:55 Ales

Hmm takže typická personální agentura. Jinak pozor případně na ten line training. Line training je v praxi kolem cca 140 hodin pouze, leda že by byl kontrakt na line training plus hodiny do total 500 na typu. Jinak něco podobného byl i AeroJob který to taky zkoušel se zařazením do databáze a sjednávání podobných P2F projektů.

Odpovědět

lítání

22.01.2015 v 14:10 Zdeněk

Tak sice si kde kdo stěžuje na to, že má málo hodin, ale když se podívám do místní inzerce, tak je tam poměrně dost nabídek práce na lítání. Sice je každého sen udělat 200 hodin a pak jít rovnou do aerolinky, nicméně ne vždy se to podaří a vždy je lepší aspoň nějak létat než sedět doma, nebo za to platit. Já dokázal nalítat 1000 hodin i době nejhorší letecké krize, kdy nebyla práce na ničem a až teprve pak jsem šel do aerolinky a těžím z toho pořád. Čím více toho nalétáte tím lepší kšefty a letadla dostáváte, stejně tak budujete zajímavé kontakty až třeba na létání s bizjetem, nebo turbopropem.

Odpovědět

RE: lítání

22.01.2015 v 20:04 Martin FO

Zdeňku, ale každý na to nemá zkušenosti a ani žaludek si ve 200h udělat instruktorák a jít jako někoho něco učit, když sám nic neumí. A to žádný 200 hodinář nemůže umět a já sám bych si takového instruktora nikdy nevzal. A že jich je! Sám mám 2000h a učit bych nešel. Za hodinu dostanu 400kč na ruku za odlétanou hodinu PPL. Cesta na letiště hodinu, briefing hodinu 90min let (víc nemůžeš po žákovi chtít ze začátku) odstavení letadla a debriefing hodinu, cesta domů hodinu a máme to 5,5h za 600. Jo někdy je toho víc, ale někdy to kvůli počasí nebo stornu studenta nevyjde. Tak to může dělat akorát svobodný mladý kluk bez zkušeností a bez rodiny.

Odpovědět

RE: RE: lítání

23.01.2015 v 1:10 Zdeněk

Tak pak zbývá jen fňukat doma. Hele to máš tak, já sháním pořád piloty na jednomotorové letadlo a IFR lítání po Evropě, nabízím klasickou pracovní smlouvu s fixním platem, plus diety žádné vydírání alá všechno na živnosták jako ostatní. Kolik myslíš, že je na trhu práce 200h tj plně kvalifikovaných pilotů co jsou schopni naplánovat a odletět samostatný IFR let... téměř nikdo, ale všichni se už vidí v Boeingu. Co se týče odměňování instruktorů to si musí každý vyřešit z instruktorů sám, pokud se někdo nechá dotlačit k tomu, že létá za pár korun a ještě je placen jen za odlétanou hodinu tak je to problém daného instruktora. Pokud instruktoruji tak jsem placen od začátku briefingu až do konce debriefingu, protože jsem v práci a pracuji. Briefing a debriefing s žákem není část mého volna. Každopádně tvrdím, že práce na létání je i v ČR, jenom se musí daný jedinec smířit s tím, že to holt nebude třeba ten Boeing hned a jít tomu štěstí trochu naproti což není zrovna sledování pilotjobs.com a pod :d

Odpovědět

RE: RE: RE: lítání

23.01.2015 v 12:17 Martin FO

Ale já nefňukám, svoje hodiny jsem si nalétal jinde, jen tvrdím, že je to nezodpovědné chtít učit s 200h. Můžou si za to školy samy, nebylo studentů na PPL tak jim bylo nabídnuto ať si udělají instruktorák a už bylo éro zase ve vzduchu. Já bych mohl dělat ifrového instruktora, hodiny na to mám, ale co jsem slyšel, tak ty co jdou na výcvik IFR tak ani neumí pořádně lítat a musí se hlídat už úplně ve všem, tak to se na mě nezlob, to mám strach. Mám typovky na dvě éra a nerad bych byl uzemněn kvůli průseru ze studentem kvůli pár stovkám, ne-li mrtev...

Odpovědět

RE: RE: RE: lítání

23.01.2015 v 19:22 Petr P.

Zdenku, ted to myslim vazne, bez ironie: Prochazim vycvikem PPL, potom se chystam na IR. Vse zatim pouze z cire radosti z letani, IR chci kvuli sve bezpecnosti jako nadstandard. Kdybych tedy chtel budoucnu prastit s aktualnim zamestnanim a delat praci, o ktere mluvis (tj. litat jednomotorovym letadlem IFRove po Evrope, coz by mne jako prace rozhodne bavilo), na co se mam behem vycviku a po nem zamerit, abych nebyl jenom "dvoustovkar, co neumi naplanovat ani odletet IFRovy let"? Je to vyberem typu vycviku/skoly, poctem IFRovych letovych hodin po vycviku, nebo jeste necim jinym? Diky, Petr

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: lítání

23.01.2015 v 20:00 Zdenek

Myslím, že je to správný přístup. První věc, kterou bych doporučoval se nenatlačit školou do ničeho co se ti nezdá. Ačkoliv to ne každý tak vnímá, tak letecká škola je jen podnikatelský subjekt a ty zákazník. Takže se jako zákazník musíš chovat. Kvalita IR tréningu je dle mé zkušenosti, to co rozhoduje o tom jaký budeš později obchodní pilot, nebo alespoň jaké budeš mít šance na výběrovém řízení. Určitě si IR tréning rozvrhni tak aby jsi ho měl v bloku a pokud možno netrval déle jak měsíc, IR tréningy trvající půl roku většinou stojí za starou belu. Během IR tréningu mít maximálně 2 instruktory (ideálně jeden na SIM a druhý na létání). Vyžadovat během tréningu bezpodmínečně i traťové lety do zahraničí a to zejména i standardní mezinárodní letiště. No a v neposlední řadě vybrat si pečlivě své instruktory a nenatlačit se školou do alternativ. I zde platí úměra, že vyšší cena přináší vyšší kvalitu, špičkový IR instruktoři v ČR létají za cca 800-1000kč na hodinu, je to možná na první pohled mnoho, na druhou stranu jsou to vesměs dopravní piloti... a žáci jsou pak na zcela jiné úrovni i examinátoři vědí z od kterého instruktora či škol jsou dobří žáci a samozřejmě i naopak. Takže ve zkratce: dobře naplánovat tréning a vybrat dobrého instruktora. Škola jako taková to jen byrokraticky pokryje, ale jako taková není záruka kvality výcviku. Nejlepší je přijít do školy na IR za 250 tis kč a pak zjistit, že nemají ani přístup k platným IFR mapám a avionika v letadlech má propadlé navigační databáze...

Odpovědět

Petrovi P.

23.01.2015 v 20:14 ivan

Taky jsem začínal PPL s tím,že se uvidí...Naštěstí jsem to létal na Zlinu, takže dál to bylo všechno jednodušší.Doporučuji ti po PPL snažit se získat co nejvíc zkušeností - co nejvíc typů, udělat si vlekaře, vysazovače, akrobacii /nebo alespoň vývrtky, což by měl ovládat každý/ a teprve potom IFR, případně MEP.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: lítání

23.01.2015 v 20:34 Petr V.

Já jenom nechápu jak může někdo s 200 hodinama chtít dělat instruktora. Vždyť sám nic neumí! A i když třeba i umí jakž takž létat tak učit je něco úplně jiného. Tady by předpisy mohly být přísnější.

Odpovědět

Video z přednášky

02.02.2015 v 11:35 Jan Kuželka

Dobrý den, je někde už vidět to slibované video z přednášky? Děkuji.

Odpovědět

RE: Video z přednášky

02.02.2015 v 11:42 Adam Zuska

Jane, za redakci mám informaci, že by video mělo být hotové tento, nejpozději snad příští týden. Určitě budeme čtenáře informovat.

Odpovědět

Přidat komentář