Ve francouzských Alpách havaroval Pilatus

21.02.2024 1 příspěvek

V sobotu 17. února dopoledne havaroval letoun Pilatus PC-12/47E na horském letišti Courchevel. Let společnosti European Aircraft Private Club číslo PGC16F prováděl dle prvotních informací tzv. poziční let z letiště Brussels South Charleroi.

Posádka neudržela ideální úhel pro přístání. Stálo je to pár modřin a levé křídlo
Posádka neudržela ideální úhel pro přístání. Stálo je to pár modřin a levé křídlo (Zdroj: X | air plus news)

Letoun utrpěl během nezdařeného přistání na altiportu Courchevel ve francouzských Alpách významná poškození. Jeho levé křídlo bylo dokonce zcela utrženo od trupu, k vznícení však naštěstí nedošlo. Oba piloti byli po vyproštění z letounu ošetřeni přivolanými záchranáři a převezeni s lehkými zraněními do zdravotnického zařízení.

Web Aviation Safety Network informoval s odvoláním na svědky události, že letoun v důsledku kolize s okrajem přistávací dráhy vyjel z dráhy. "Přiblížení na přistání bylo trochu nízké a letoun narazil do konce dráhy. Za normálních okolností je tam rezerva, než se kola dotknou země. V tomto případě však odskok způsobil vychýlení z kurzu a letoun skončil ve sněhu vedle dráhy," uvedl pro Aviation Safety Network Jean-Yves Pachod, starosta Courchevelu. Příčinou a okolnostem sobotní události se již zabývají specialisté oboru vyšetřování leteckých nehod.

Francouzský altiport Courchevel je letiště na horském svahu se sklonem zhruba 19 stupňů. Vzletová a přistávací dráha se nachází v členitém horském terénu ve výšce 2 000 metrů nad mořem. Piloti tak musí brát v úvahu turbulentní vítr i časté změny počasí. Specifikem letiště je také trojúhelníkový letištní okruh a nemožnost opakovat přistání, proto je přesné přiblížení a správně provedený přistávací manévr kriticky důležitý.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Separace křídel

23.02.2024 v 9:35 Ondra Suchánek

Konstruktřéři PC-12 to vymysleli dobře. Při nehodě dojde k separaci křídel, ve kterých jsou palivové nádrže, a posádka má větší šanci uniknout případnému požáru.Zde je nehoda PC-12 z roku 2020, při které došlo k separaci obou křídel:https://aviation-safety.net/wikibase/235448

Odpovědět

Přidat komentář