Strategické partnerství pro leteckou údržbu
Centrum vzniklo jako společný podnik ST Engineering Aerospace (HuBei) Aviation Services založený v roce 2023. ST Engineering vlastní 60 % podíl, SF Airlines 40 %. Zařízení je navrženo tak, aby poskytovalo komplexní údržbu jak nákladních, tak osobních letadel, s důrazem na vysokou kvalitu služeb a rychlou reakci na potřeby zákazníků.
Kapacita a technické zázemí
Nově otevřený hangár nabízí kapacitu pro současnou údržbu až čtyř širokotrupých nebo osmi úzkotrupých letadel. Druhý hangár je ve výstavbě a jeho dokončení se plánuje na polovinu roku 2027. V dlouhodobém horizontu se počítá s výstavbou dalších čtyř hangárů, což výrazně zvýší celkovou kapacitu centra.
Výhodná poloha na prvním čistě nákladním letišti v Číně
Mezinárodní letiště Ezhou Huahu, uvedené do provozu v roce 2022, je prvním čistě nákladním letištěm v Číně. Díky své poloze mezi hlavními ekonomickými centry země nabízí ideální podmínky pro obsluhu domácích i zahraničních zákazníků a slouží jako klíčový uzel pro leteckou nákladní dopravu.
Lidé a technologie
Centrum v současnosti zaměstnává zhruba 200 pracovníků, přičemž během plného provozu se očekává navýšení až na 700 zaměstnanců. Ti budou mít možnost pracovat s nejmodernějšími technologiemi, včetně robotických systémů a digitalizovaných procesů údržby, což zvýší efektivitu a přesnost práce.
Přínos pro region a budoucí plány
Podle vedení obou společností představuje nové MRO centrum důležitý krok pro rozvoj letecké infrastruktury nejen v provincii Hubei, ale i v celé Číně. Projekt má ambici stát se jedním z hlavních globálních center pro údržbu letadel a přispět k dalšímu růstu leteckého průmyslu v regionu.
Zdroj: AeroTime