Nová éra pro bývalý AnadoluJet
AnadoluJet vznikl v roce 2008 jako regionální odnož Turkish Airlines zaměřená především na vnitrostátní provoz. Pandemie COVID-19 však přinesla zásadní proměnu – v roce 2024 byla značka přejmenována na AJet a začala fungovat jako samostatná nízkonákladová letecká společnost. Podle předsedy představenstva Turkish Airlines Ahmeta Bolata má nová identita symbolizovat otevření se mezinárodním trhům a dostupnějším cenám pro širší veřejnost.
Boeing 737 MAX 8: efektivita i komfort
Nový typ v barvách AJet nabízí konfiguraci pro 151 cestujících, z toho 16 v business třídě a 135 v ekonomické třídě. Maximální vzletová hmotnost činí 82 tun a dolet přesahuje 6 500 kilometrů, což z něj činí vhodný stroj pro krátké i středně dlouhé tratě. Výhodou jsou i aerodynamické winglety a moderní systémy filtrace vzduchu HEPA, které přispívají ke snížení spotřeby paliva a zvýšení komfortu cestujících.
Rostoucí flotila a ambiciózní plány
K srpnu 2025 AJet provozuje pestrou flotilu zahrnující pět Airbusů A320-200, čtyři A321neo a čtrnáct Boeingů 737-800. Nově dorazily i dva Boeingy 737 MAX 8 a aerolinka navíc v červenci podepsala leasingovou smlouvu s SMBC Aviation Capital na dodávku pěti Airbusů A320neo do poloviny roku 2026.
Společnost v současnosti létá do více než 60 destinací z hlavních uzlů v Istanbulu a Ankaře a plánuje, aby mezinárodní linky tvořily brzy více než 40 % jejích operací.
Strategický rozvoj v duchu inovací
Příchod prvních Boeingů 737 MAX 8 ukazuje, že AJet sází na moderní a úspornější letadla, která jí umožní konkurovat dalším evropským nízkonákladovým hráčům. Modernizace flotily tak není jen nutností v éře rostoucích ekologických požadavků, ale i strategickou investicí do budoucí konkurenceschopnosti společnosti.
Zdroj: Aerotime