Výkon, efektivita a delší dolet
Motor Passport je již několik let v provozu u typu Global 7500, avšak jeho nejnovější verze přináší vylepšení, která odpovídají požadavkům na ještě delší trasy a vyšší efektivitu. Passport 20 nabízí větší tah, nižší spotřebu paliva a současně přispívá ke snížení emisí.
Provozovatelé tak mohou očekávat nižší provozní náklady, lepší ekonomiku na delších linkách a vyšší úroveň bezpečnosti a spolehlivosti. GE zdůrazňuje, že klíčovou roli při vývoji hrála také udržitelnost, která se stává stále důležitějším faktorem v komerčním i business letectví.
Global 8000 míří do provozu
Bombardier plánuje uvést Global 8000 do komerčního provozu ještě v letošním roce. Letoun je navržen pro lety o délce přes 8 000 námořních mil na jednu nádrž a má ambici stát se vlajkovou lodí v kategorii ultra-dlouhého doletu.
První let prototypu s motory Passport 20 proběhl letos v květnu v kanadském Mississauga. Již v roce 2023 se testovací stroj stal prvním obchodním letadlem, které překročilo rychlost zvuku od dob Concordu. Bombardier uvádí, že sériový Global 8000 dosáhne maximální rychlosti Mach 0,94, čímž se stane nejrychlejším civilním letounem současnosti.
Symbol technologického pokroku
Úspěšná certifikace motoru Passport 20 potvrzuje, že Bombardier Global 8000 není pouze další variací na stávající model, ale skutečný technologický posun. Pro GE Aerospace i Bombardier představuje tento program nejen obchodní úspěch, ale i symbol inovačního ducha v segmentu business aviation.
Global 8000 tak přebírá štafetu po Concordu – sice bez nadzvukového cestování, ale s důrazem na rychlost, efektivitu a komfort, které reflektují dnešní požadavky trhu i regulací v oblasti udržitelnosti.
Zdroj: AeroTime