Nový Gulfstream G300 je poháněn dvěma motory Honeywell, které v kombinaci s účinným šípovým křídlem přinášejí mimořádný výkon a úsporu paliva. Maximální dolet činí 3 600 námořních mil při rychlosti Mach 0,80, respektive 3 000 námořních mil při Mach 0,84. Stroj je certifikován pro lety až do výšky 45 000 stop, což z něj činí vhodnou volbu pro dlouhé mezikontinentální trasy.
Luxusní kabina s důrazem na komfort
G300 nabízí nejdelší kabinu ve své třídě, určenou až pro 10 cestujících. Interiér je navržen pro maximální pohodlí a klid na palubě, doplněný velkými panoramatickými okny a systémem plazmové ionizace vzduchu. Kabinová výška odpovídající 4 800 stopám při letu ve 41 000 stopách snižuje únavu a zlepšuje komfort během delších letů.
Inovativní kokpit Harmony Flight Deck
Piloti nově využívají kokpit Harmony Flight Deck se šesti dotykovými obrazovkami, které nabízejí adaptivní zobrazení informací pro všechny fáze letu. Technologie Synthetic Vision-Primary Flight Display a Predictive Landing Performance System zvyšují bezpečnost i efektivitu provozu.
Strategická pozice na trhu
Model G300 navazuje na úspěchy svého předchůdce G280, který si získal respekt díky výkonu a doletu. Gulfstream tak potvrzuje svou ambici udržet si vedoucí pozici v segmentu superstředních business jetů a zároveň rozšiřuje své portfolio o stroj s moderními technologiemi a vyšší mírou komfortu.
Certifikace a dodávky
Projekt má za sebou více než 22 000 hodin testování a téměř 2 000 hodin letových zkoušek. Další dva testovací prototypy jsou již ve výrobě a certifikace s následným zahájením dodávek je plánována na rok 2027.
Zdroj: Flying Magazine