Nejnovější příspěvky k článkům
Včera v 17:09 EASA Sustainability Portal: Nástroj pro udržitelnost evropského letectví s přísliby i výzvami
CO2 je užitečný plyn. Všichni kdo podporují ty bláboly o emisích jsou idioti. A tak v čele s idioty budeme nadále pochodovat do zářných zítřků.
Včera v 11:09 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
Plně s vámi souhlasím. Nemělo to šanci na úspěch. ČSA se mělo zprivatizovat mnohem, mnohem dříve.
Uvital bych portal udrzitelnosti GA
Včera v 9:16 EASA Sustainability Portal: Nástroj pro udržitelnost evropského letectví s přísliby i výzvami
Pro objektivitu musim uznat, ze sjednoceni EASA pravidel pro celou EU bylo ve sve dobe urcite zlepseni. Pojdme radeji udelat webportal s namety, ktere kravske predpisy zjednodusit ci uplne zrusit. At GA nevymre na pravidla, ceny a nedostupnost. Zde vidim dalsi byrokratickou pakarnu, kterou si EU podrezava vetev pod sebou. Aby bylo jasno, nejsem zadny protiekologicky aktivista. Ale muzu videt jasny progres cistoty ovzdusi behem svoji amaterske letecke kariery. V devadesatkach byla dohlednost 25 km brana jako skvela. Dnes je za dobreho pocasi 80 km+ naprosty standard.
16.11.2025 v 7:17 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
Pavle, vy budete jeden z těch zahořklých zaměstnanců TVS, že? Od doby Tvrdíka a jeho následovníků (a v té době byli piloti ti, kteří si dobrovolně snížili platy na půlku, a to nemuseli - aby firma přežila, o nějaké nenažranosti asi moc nemůže být řeč) jste přeskočil dobrých 15 let, během kterých bylo ČSA příjemná, dynamická a zdravě rostoucí firma plná nadšenců. Ani covid neukončil AOC - to dokázal až pravý hrobař CŠA, soudruh Vik, což je u sto let staré firmy opravdu manažerský počin roku. A pokud teď ty zbytky koupí Poláci, bude to opravdu symbolická tečka za ČSA a prací našich předků, která o nás něco vypovídá.
15.11.2025 v 22:06 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
Vy jste s tím CSA všichni nějak nemocný. Firmu vedla banda státních blbů co akorát kradla a neuměla prodat služby a o zbytek se postarala nenažranost pilotů . Žádný důvod k pokračování , už se s tím konečně nějak srovnejte .
15.11.2025 v 13:30 Jeppesen a ForeFlight vstupují do nové éry digitálního letectví
Zatím jediným hmatatelným posunem bylo zrušení JeppView a navázání na ForeFlight. Za posun k lepšímu bych to tedy rozhodně neoznačil. Znamená to minimálně 4700 CZK ročně za ForeFlight v základu (pro firmy ještě dražší) který nepotřebuju a který je jen na Apple platformě. Navíc v JeppView byl daleko jednodušší tisk papírových map než je ve ForeFlight. Papírové mapy z důvodů: 1) Není potřeba zvlášť licencovat každého pilota/zařízení. 2) Nechci v malém letadle spoléhat s mapami pouze na zařízení které když se přehřeje, tak se vypne. A že to zařízení od Apple na slunci v neklimatizované kabině umí a to v tu nejméně vhodnou dobu.
14.11.2025 v 14:38 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
Menej znalému človeku by mohlo napadnúť, že ČSA mohli aj po rozdelení federácie fungovať na spôsob škandinávskej SAS. Na spoločnom trhu by mali zrejme väčšie šance na prežitie. Každopádne škoda, že Nuž nemohli, pretože už v roku 1991, keď sa o rozdelení ešte neuvažovalo, začal štát pre prepad leteckej dopravy hľadať strategického partnera. Mala ním byť spoločnosť Air France a Európska banka pre obnovu a rozvoj. Obe získali v podniku rovnaký podiel: 19,1 percenta. "Z obchodného registra vyplýva, že štátny podnik ČSA bol prevedený z kompetencie federálneho Ministerstva dopravy a spojov ČSSR do kompetencie Ministerstva pre hospodársku politiku a rozvoj ČR, vtedy republikového, v marci 1992," vraví Ondřej Jakob, hovorca českého ministerstva financií. Aj po privatizácii podniku mali v ňom podiel, okrem investorov, slovenského i českého FNM, aj mestá Bratislava, Poprad a Košice. Postupom času ich však získalo Ministerstvo financií ČR. Pri delení republík tak Slovensko už nemalo právny nárok na majetok ČSA.
14.11.2025 v 9:45 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
Ja si nemyslim ze kdyby to prevzala LOT tak by to byla tragedie. Naopak, tragicke bylo ceske vedeni CSA jak je znamo. LOT nakupuje Dreamlinery, rozsiruje sluzby, proste je to mistni dravec. To jen my se na ne porad jeste divame svrchu a je to trapne. Taky jsem na Hospodarkach cetl, ze reditel Ruzynskeho letiste tomu brani, aby zabranil "overturismu". No to me podrz, to je snad mozne jen u nas. https://archiv.hn.cz/c1-67811570-na-natlakovou-hru-aerolinek-nepristoupime-praze-by-hrozila-kanibalizace-stavajicich-linek-a-overturismus-rika-sef-letiste
13.11.2025 v 9:40 LOT Polish Airlines se údajně blíží převzetí Smartwings
.....celkem znatelné.... Alespoň přestanou prudit s novou dráhou, která, prý, není vůbec potřeba ....
To je nápad
Včera v 22:03 EASA Sustainability Portal: Nástroj pro udržitelnost evropského letectví s přísliby i výzvami
A zamyslel se vůbec někdo někdy nad tím, kolik energie spotřebovávají (a tím produkují CO2) všechny tyhlety zbytečný portály, systémy a internety? Kdyby se polovina světových serverů smazala a vypnula, (protože jsou na nich úplné zbytečnosti), klesne spotřeba energie (a tím i prosukce CO2) natolik, že nemusíme řešit spalovací auta a možná ani ta latadla... Ale protože to je utopie, tak raději vymyslíme lejstro a zaměstnáme specialistu, který nám jej bude vyplňovat.