Nejnovější příspěvky k článkům

Smutný pohled na světovou firmu, kterou trápí chamtivost akcionářů

Dnes v 11:46 Boeing se zpovídal před americkým Senátem. Podle úřadů porušil dohody

a kvůli nim byli propuštěni vysoce kvalifikovaní, ale drazí zaměstnanci. Míísto nich přišli méně kvalifikovaní i nekvalifikovaní a výsledek se dostavil.  Nekontrolovanou chamtivostí bohužel trpí i celé USA.  To co dnes ve světě sledujemu je nastavování limitů a mantinelů této chamtivosti. Bohužel ČR se na tom nepodílí spíše naopak -  Česká národní banka svěřila veškerá svá aktiva do rukou investičních žraloků z BlackRock. Snad pro ni spadnou alespoň nějaké drobky od stolu.

Přistání

Dnes v 11:33 Starliner a problémy

Ani aktuální vývoj není růžový, přistání 26. 6. odloženo nejdřív na 2.7. a pak přišlo vysvětlení, že návrat nastane někdy po výstupu 2.7., až NASA takhle mávne rukou. Starliner ale nemůže zústat na ISS půl roku. Calypso je certifikována jen na max. 45 dní na orbitě, takže do 20. července musí dolů. Boeing nutně potřebuje úspěšné a hladké přistání, aby získal certifikaci. Pokud bude redesign, bude možná NASA tlačit na opakování letu (to by asi Boeing zabalil), nebo povolí jen certifikační let s plnou posádkou, kdy bude schvalovat krok za krokem. Manévrovací systém shoří v servisním modelu při návratu, proto možná další testy. Díky bohu za SpaceX.

Neuspech

21.06.2024 v 13:12 Starliner a problémy

Ci by nebolo lepsie to odpiskat. Boeing prestane na tomto programe kopit straty a usetrene peniaze moze investovat do hlbkoveho interneho auditu. Oni zjavne nerozumeju nielen tryskam a uniku helia, ale ani tomu preco firma vyraba jeden prusvih za druhym.

Aerolinka

20.06.2024 v 7:15 Malaysia Airlines: Dlouhá historie s velkými problémy

Aerolinku hodně ovlivňují politici, někdy ji podporují, jindy ne. Za sestřelení MH17 nad Ukrajinou aerolinky nemohli, nikdo nečekal, že Rusáci a jejich poskoci omylem nebo v opilosti sestřelí plánovaný civilní let v 11 km výšce. Ztráta MH370 byla ale něco jiného. Ukázala nekompetentnost nebo stupiditu jak vedení aerolinky, tak vlády a armády. Snad už politické zásahy skončily a aerolinka bude normálně fungovat.

Prezident?

20.06.2024 v 7:06 AKTUALIZOVÁNO: Íránský prezident je mrtev, jeho vrtulník při havárii shořel

Řezník z Teheránu je mrtvý. Fanatik je mrtvý. To není špatná zpráva. Škoda je toho veterána - vrtulníku a jeho pilota, snad i některého z úředníků.

Přehlédnutí

18.06.2024 v 15:00 FOTO: Historical Airshow Mladá Boleslav – svižné letecké odpoledne

Přehlédli jste krásný historický ex R.A.F. letoun Taylorcraft Auster pilotovaný ex šéfpilotem ČSA panel Jiřím Hruškou.

Názor

18.06.2024 v 13:14 AKTUALIZOVÁNO: Íránský prezident je mrtev, jeho vrtulník při havárii shořel

Je to smutná zpráva pro Arabský svět .Co se děje 

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: F-35 předražený zranitelný šrot? V roce 2023 dosáhla flotila letounů F-35 schopnost plnit úkoly ve výši 48 % u bojových a 30 % pro celou flotilu.

16.06.2024 v 16:24 LOM PRAHA navázal spolupráci s Lockheed Martin. Týká se stíhaček F-35

Milane - moudra slova - dam na Vas. Ted uz jsem oznacen za valecneho stvace, duhoveho marx-leninistu a dozvedel jsem se, ze mam 300 pohlavi :) Pravy cas prestat.

RE: RE: RE: RE: RE: RE: F-35 předražený zranitelný šrot? V roce 2023 dosáhla flotila letounů F-35 schopnost plnit úkoly ve výši 48 % u bojových a 30 % pro celou flotilu.

16.06.2024 v 7:40 LOM PRAHA navázal spolupráci s Lockheed Martin. Týká se stíhaček F-35

Myslím Martine, že tou poslední větou o "utržení se z řetězu své odbornosti" jste to krásně a velice kultivovaně vystihl. Mně se v této souvislosti hrozně líbí věta: "Kdyby ses ve škole víc učil, nemusel bys dnes řešit pořád nějaké záhady...". Nemyslím si, že každý absolvent průmyslovky je kompetentní smysluplně debatovat o spoustě témat mimo svou odbornost. Stejně tak si myslím, že každý pilot UL nebo GA není expertem na vojenské nebo dopravní letectví. Stejně tak se tady už dříve jednoznačně prokázalo v jiném vlakně, že ne každý amatérský stavitel letadel nutně rozumí aerodynamice a pevnosti leteckých konstrukcí.  Prostě někteří žijí v nějakém jiném paralelním světě. Já bych je tam nechal a snažně bych chtěl  poprosit všechny přispívající do diskuzí na tomto snad ještě pořád leteckém webu, aby na ty obskurní příspěvky výše už nenaskakovali, a nechali jejich pisatele bez odezvy, protože číst jeho další a další reakce začíná být o zdraví. Chápu, že nereagovat není jednoduché, čehož jsem sám důkazem.