Dnes je 23. května 2018
5:05 20:52

Nejnovější příspěvky k článkům

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: problém je v systému... velký problém

Včera v 22:07 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Dobrý den Petře,   můžete alespoň napsat které UL jsou z Vašeho pohledu "hodné, bezpečné a nezáludné"? Chápu že nechcete dělat negativní kampaň, ale pokud víte tak prosím napište typy UL co jsou OK. Děkuji

RE: diskuze k nehode

19. 5. 2018 v 19:17 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Autor clanku, se z nejakeho duvodu snazi svalit cast viny na dozorove organy. Uvadi nedostatecny vycvik a nedostatecny odborny dozor. Nekteri zde pak poukazuji na neporadky v LAA. Otazkou je, nakolik je to objektivni a nakolik se odrazeji jejich sympatie k urcitym vyrobcum, antipatie k jinym, nakolik nesouhlasi s tim, ze pod LAA spadaji cim dal vykonejsi letadla, nakolik se jim nelibi snaha zvysit vahovy limit na 600 kg atd.  Autor clanku si vybral ke kritice systemu spatnou nehodu. Nekteri zde, v souladu s autorem poukazuji, ze kdyby byl pilot lepe vycvicen, kdyby bylo letadlo blbuvzdorne, treba by k nehode nemuselo dojit. Rada z nas pak poukazuje, ze k nehode prispel predevsim pilot, kdyz delal co nemel a dostatecne neumel. Ackoli tady treba Petr uvadi, ze letove vlastnosti nekterych UL nejsou zcela idealni, ze statistiky nehod to nikterak tragicky nevypada, pocet a priciny nehod nevybocuji ze statistik u letadel a pilotu certifikovanych pod EASA/UCL. Nejcastejsimi pricinami nehod s tragickymi nasledky jsou nezvladnute manevry v male vysce a vletnuti do nevyhovujicich meteorologickych podminek, a na tom nese vinu predevsim pilot.

Diskuze je třeba.

19. 5. 2018 v 17:45 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Ahoj všichni. S chutí jsem si přečetl všechny komentáře a rád bych vyjádřil názor na některé reakce. Úvodem si myslím,že tyto články a odpovědi na ně jsou perfektní prevencí a osvětou pro nás letce. Vzhledem k určitě anonymitě by bylo přínosné kdyby zazněl typ letadla,který se nechová jak výrobce udává a byla bylo to nepřímá páka i na ně. Asi to není nejlepší případ, ale všichni víme,že vivat nemá zcela optimálně řešený podvozek a jeho ovládání. Každý rok se to skoro pravidelně potvrzuje na zimním školení . Nebojme se diskutovat a buďme rádi za tento web. Žádný nazor není špatný....maximálně zcestný 😁. Krásné polétání.  

diskuze k nehode

18. 5. 2018 v 23:37 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Zdravim panove, ja jsem pilot zacatecnik a moc toho neumim. Z pochopitelneho duvodu tedy studuji nehody. Prispevkum vetsiny z vas k teto nehode vsak nerozumim. Mala rychlost, natazene ero.... a kdyz pri tom klesa 9 m/s tak se uz asi proseda, ne ?  K tomu asi mala vyska, s pasazerem a zatizene... o cem prosim je tu diskuze ? pocinani pilota mi pripomina nehodu na poslednim sletu v Nymburce. Ja bych se do takoveho rezimu nedostal, protoze by mi to strach nedovolil a kdyby uz, tak ve vysce a rychle cumak k zemi a motor plnej knedlik. Ja bych se vsadil, ze pilot prodejce proste predvadel zajemci mezni parametry stroje a ..... a zbytek jsme cetli. Mozna to mel takto vyzkousene v sole a ted byl o chlapa tezsi. S modrym nebem !

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: problém je v systému... velký problém

18. 5. 2018 v 16:00 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Vyrobce uvadi v podstate obecny zpusob vybirani vyvrtky, ktery bych pouzil pri padu do vyvrtky na jakemkoli letadle. Doporuceni pouziti zachranneho padaku v letove prirucce je obycejny byrokraticky alibismus. Padakovy zachranny system je posledni moznost zachrany, ktera ovsem vede ke znacne destrukci letadla. Letadlo neni levnou zalezitosti, tak ze mnoho pilotu se pokusi primarne letadlo zachranit, bez ohledu na letovou prirucku. Teprve kdyz to nepujde a bude cas, dojde na padak. Prakticky ovsem obvykle letadlo pada do vyvrtky v male vysce pri nepozornosti pilota. Bud je pilot schopen vyvrtce zabranit jiz ve fazi prechodu, nebo ma smulu, protoze uz neni cas ani na otevreni padaku. 

18. 5. 2018 v 15:32 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Nechápu o čem se tu diskutuje. To je tak těžké si zapamatovat že UL na vývrtky nejsou? Je tak těžké si zapamatovat, že případnou  vývrtku není na spoustě letadel možné vybrat? Ten rozbor nehody jsem četl v originále. Když někdo VL3 padá na 65 kmh X sekund a nic s tím nedělá, co asi takový ,,Pilot,, může čekat? 

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: problém je v systému... velký problém

18. 5. 2018 v 9:36 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Karle, podívejte toto jsou fakta: Existuje svět LAAČR a EASA/ÚCL Svět EASA: Při certifikaci Dynamika LSA se zjistilo, že při určitých konfiguracích není možné vybrat vývrtku. Výrobce situaci vyřešil pomocí AMC (alternativnímu způsobu vyhovení předpisu). Vyšel závazný bulletin, všechny letové přiručky se změnily - Při pádu do vývrtky aktivujte záchraný systém, hotovo. Pilot ví co má dělat.   Svět LAAČR: Výrobce uvádí postup vybrání vývrtky. Tento postup NENÍ vyzkoušený.  Jde o několikátého výrobce, který uvádí v příručce nevyzkoušený postup. Nápravná akce ze strany zodpovědného úřadu (LAAČR): Žádná, jde o chybu pilota    

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: problém je v systému... velký problém

17. 5. 2018 v 23:50 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Jsem majitelem stoje s EASA typovým certifikátem. Sice transferovaným z původního LBA certifikátu z 60let, ale platným: Síla na násobek? Žádná není. Dynamická stabilita s volným řízením? Nestabilní, při čtvrtém kmitu na hranici obálky jak rychlostí tak násobkem. U takto starého stroje je to asi všem úplně jedno. Ale plně chápu Vaše naštvání. Nové by mělo být lepší než to staré, zvlášť když člověk ví co je špatně a jak to udělat lépe.

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: problém je v systému... velký problém

17. 5. 2018 v 23:31 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Pardon, omlouvám se, ta vložená věta může měnit význam sdělení. Tak tedy ještě jednou a lépe: Zkuste si jak se chová při přetažení C150, (Blaník), ASK-21.  Takto se má chovat každý UL certifikovaný dle předpisu UL2.   Hlava V. předpisu UL-2 pokračuje body 2. a 3.    S blaníkem jsem provedl hodně  "mírných pádu" (dle terminologie metodiky VPL-4).  Zkuste uvedení do pádu provést tak aby podelná osa kluzáku byla rovnoběžně s horizontem.  Dost často se mi přitom stalo, že kluzák začal přecházet do vývrtky (nejčastěji vlivem termiky). Vždy ale ale bylo možné razantním potlačením zabránit tomu aby do té vývrtky přešel. O tom to je.  

Ul

17. 5. 2018 v 18:20 Rozbory ze zahraničí: Nekázeň, či nedokonalost systému?

Proč se tady nejmenuje?  Každý tu uvádí "ul nejmenovaného výrobce"  nebo "nejmenované ul" a nevíme nic. Takový hlášky si nechte pro sebe .