Nejnovější příspěvky k článkům

Rozlišení

Dnes v 13:06 NOVINKA: Videopředpověď počasí pro piloty dvakrát týdně

Dobrý den, výborný nápad. Jen bych ocenil možnost volby nižšího rozlišení. V současném vysokém rozlišení se mi video neustále seká. Díky.

RE: RE: RE: Testy jsou zpět

Dnes v 11:34 ÚCL žádá školy o pomoc při tvorbě PPL otázek, část chce zveřejnit

To si před testama taháte z klobouku, co nabídnete studentům? Může se toho chopit konečně někdo rozumný a dát tomu nějaký systém, který by se všem oznámil? Školy aby vědely, co mají studenty naučit. Studenti aby vědeli, co se mají naučit. A né každý měsíc v tom dělat guláš! Od ledna je to koncert UCL neschopnosti. Děkuji

RE: RE: Re to Libor

Dnes v 11:17 JMB Aircraft představil ještě rychlejší verzi své VL3

Sluka... 50ccm skutr... Je možné najít korelaci mezi nehodami a typem "průkazu" pilota ? Myslím tím, jestli více nehod na tomto letadle mají piloti s UL průkazem nebo průkazem PPL ... Nezdá se vám to "ujeté", že letadlo s těmito výkony je v kategorii UL ?  V kategorii ul by mělo být toto: http://m-sandlin.info/pig/pig.htm http://m-sandlin.info/  a kdo by se chtěl odvázat, tak max. Tulák .... :) Klidek, nechci moc "prudit", jen aby řeč nestála ....  dik, E.

RE: RE: Testy jsou zpět

Dnes v 10:19 ÚCL žádá školy o pomoc při tvorbě PPL otázek, část chce zveřejnit

Tak dej vědět co a jak jdu na reparat ve čtvrtek únor byla hrůza 

To Karel

Dnes v 9:55 JMB Aircraft představil ještě rychlejší verzi své VL3

Nejčastěji létám na režim: plnění 24, ot 4300 a tam je Indikovaná rychlost (podle GPS to nelže) 230km/h a dlouhodobá spotřeba podle evidence 12lt/hod. 26 plnění a 5500ot moc nepoužívám, ale myslím, že je tam rychlost kolem 250IAS. Maximální rychlost v turbulenci je 235km/h, ale pokud je silnější termika, tak je lepší zpomalit. Ne kvuli tomu, že by to éro nevydrželo, ale už to není pohodlné. To ale není ani velký Cirrus, nebo Cessna 400. Prostě je rozdíl jestli na děravou polňačku vjedu autem 20, nebo 80. A turbulentní vzduch není nic jiného. Když letím s VL3 někam dál, tak proto raději letím vysoko (FL 070 - 100 pokud to oblačnost dovolí). Jednak tam vydělám na rychosti (v téhle výšce cca 10-15%), navíc už tam není termika a ani tolik provozu. Libor

RE: Re to Libor

Dnes v 9:46 JMB Aircraft představil ještě rychlejší verzi své VL3

Zdravím Miloši, díky za reakci. To přirovnání k motorce nebylo myšleno tak, že by se s letadlem létalo přiliš rychle a to byl problém. Spíš to bylo myšleno tak, že silná motorka, která navíc dobře brzdí svádí k tomu jezdit příliš rychle a jít až na hranu. stejně tak tohle letadlo svádí k tomu, dělat s ním věci, ke kterým není určeno. Svádí k manévrům je na hranici (někdy za hranicí) akrobacie. A nemůsí to být jen akrobacie. Typicky třeba k průletům na vysoké rychlosti (takový průlet v malé výšce nad dráhou při rychlosti 300km/h) zakončeným efektní svíčkou v zatáčce, má celou řadu úskalí. Prudké stoupání, ve kterém rychle padá rychlost, zvýšená pádovka daná ostrou zatáčkou, třeba i nějaký ten poryv a katastrofa je hotová. Napadá mě nehoda z Belgie a Polska. I opravdu hezké pádové charakteristiky savádí k tomu dělat pády v nesmyslně malých výškách a to také může skončit špatně (viz Německo). Za to letadlo opravdu nemůže. Ale nejsem statistik a o ostatních nehodách moc nevím.  Prostě to chce respekt. Letadel bylo dosud vyrobeno asi 350 a jak to vypadá ve statistice netuším. Za mě, jako uživatele, je to éro, které mě fakt baví. Dá se s ním cestovat i jen tak blbnout, ale můsím vědět kde jsou hranice. Bezprostřední příčiny jsou tedy jiné než u motorek, ale ta hlavní (chtít se ukázát, jít až na hranu stroje a fyziky) jsou stejné. Se Slukou, nebo třeba na skútru s 50ccm motorem to prostě tak nesvádí. To, že je potřeba, aby na to  letadlo byli uživatelé pořádně přeškoleni je samozřejmě pravda. Ahoj Libor

Je to podle všeho jinak

Dnes v 8:59 Let za hranice? Do Schengenu přes Ruzyň, jinak z mezinárodních letišť

Dle informací od Inspektorátu Cizinecké Policie na LKMT to takhle nelze. Non-schengen lety taky musí přes LKPR. Notam je podle všeho špatně/neúplně napsaný. ICP se řídi nařízeními MV a Vlády ČR, NOTAMy nesledují. Každopádně ode dneška tj. 26.5. je to zase jinak a v rámci Schengenu už lze létat s cestujícími rovněž z regionálních letišť LKMT, LKKV, LKTB a LKTB. Viz stránky MV. NOTAM je zatím pořád starý (9:00lt) Asi se čeká, až se v Praze začne pracovat :-P

RE: Re to Libor

Dnes v 8:49 JMB Aircraft představil ještě rychlejší verzi své VL3

Ale z té statistiky také vyplývá, že mnozí z těch, co spadli do vývrtky s tím prováděli téměř akrobatické manévry. To pak není ani tak o letadle jako spíše o pilotech. Při nepovedeném akrobatickém manévru může lehce spadnout do vývrtky jakékoli letadlo.  A když je to ještě v malé výšce, je hotovo. Když bych použil Milošovo přirovnání o silných sportovních motorkách, tak akrobacie je pak jako jízda po zadním.

RE: RE: Testy jsou zpět

Včera v 21:42 ÚCL žádá školy o pomoc při tvorbě PPL otázek, část chce zveřejnit

Vaše trvzení není uplně pravdivé , otázky z aerowebu tvoří asi 35% všech dostupných otázek a nejsou vždy totožné . Zbytek otázek je z nové databáze...Ale pozor ! Určitě je test lehčí než v lednu ale příprava mimo sady otázek aerowebu je nezbytná Hodně štěstí všem

RE: Testy jsou zpět

Včera v 19:43 ÚCL žádá školy o pomoc při tvorbě PPL otázek, část chce zveřejnit

To fakt? Já tam jdu zítra, tak snad to vydrží :D. Díky za zprávu, hned se mi bude líp spát.