Dnes je 16. července 2019

5:09 21:05

Nejnovější příspěvky k článkům

Pylon

Včera v 8:56 RBAR: Chyba stála Šonku pódium, i tak vede šampionát

Ten shozený pylon už v případě Martina Šonky neměl na nic vliv. I bez penalizace by byl na čtvrtém místě. Ostatní účastníci finále zvolili jinou strategii, kdy poslední otočku neletěli jako překrut ale jako plochou zatáčku. Ta je sice vynesla mimo trať a dostali penalizaci, ale časový zisk byl vyšší než penalizace. S minimálním náskokem 4 bodů v celkovém hodnocení to bude mít Martin Šonka při posledním závodě hodně těžké. Držím palce.

F-AIR už nikdy více

12. 7. 2019 v 14:50 F AIR otevírá bázi na LKKV s exkluzivní nabídkou kurzu PPL(A)

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že F-AIR už nikdy více. Vzhledem k zameření školy na velké skupiny studentů se tam jako individuální student dostanete do letadla jen když na vás náhodou zbyde letadlo i instruktor, takže velmi zřídka a když už se vám po dlouhých měsících náhodou podaří kurz dokončit, tak pak čekáte několik týdnů na zkoušku, někdy i měsíců. Takže jsou pak nutné další nemalé náklady na kondiční lety, pokud tedy na vás zrovna náhodou zbyde letadlo a instruktor. Chcete létat výcvik draze a dlouho? F-AIR jasná volba!

Red Bull air race Maďarsko

12. 7. 2019 v 12:43 Fanoušci RBAR pozor! Letošní závod v Maďarsku asi nebude v Budapešti

Dobrý den, neví prosím vás někdo jak to bude se závodem v Maďarsku pokud bude pršet. Dle předpovědi nemá být vůbec pěkně a tak přemýšlím jestli má cenu tam jet. Děkuji za info. 

Ten umí to a ten zas ono

11. 7. 2019 v 13:53 Kdo za to mohl?

Vždycky jsem obdivoval vlekaře, kteří vytáhli větroň, po odpojení skluzem padali zpátky na letiště, zlína posadili  "v protisměru" okamžitě připraveni vytáhnout dalšího. Přpadně si v mezičase ještě stihli střihnout pár výkrutů. Pak jsem jednou jako pasažér seděl ve vlečné, která přetahovala větroň z Moravy ku Praze. Cestou jsme stihli narušit TMA/CTR Čáslavi a pak málem křižovali cestu Case na ILSu ve Kbelích. Letectví je je holt obor mnoha disciplín, někdo zvládá lépe některé, druhý zase jiné. Klobouk dolů přede všemi, kdo na profesionální úrovni zvládají všechno.

jde o to, jakých :-)

11. 7. 2019 v 13:40 ICAO chce projednat možné změny v systému výcviku pilotů

Určitě je nedostatek zkušených a současně levných pilotů, kteří nemají žádný soukromý život a čas dělí mezi kokpit a lůžko v ubytovně.  Ale to platí ve všech oborech :-)

nedostatok

11. 7. 2019 v 12:27 ICAO chce projednat možné změny v systému výcviku pilotů

Nerozumiem preco nas tu stale balamutia s nedostatkom pilotov. Travel servis urobi vyberko, za ktore si este zaplatite a pride 200 ludi. Tak kde je ten nedostatok? Plus ked pridete na skusky ATPL na urad tak su plne terminy.. Tak aky nedostatok? Pilotov je prebytok tak ako vzdy.

RE: RE: RE: RE: To Petr

10. 7. 2019 v 15:03 Flight Design představil sportovní letoun s elektrickým pohonem

čo som videl, tak Siemens ide práve touto cestou (teraz neviem či Pipistrel používa technológiu od Siemensu) - za motorom je sada batérií, čo sú také čierne krabice, a tie sa tam normálne zasúvajú do takých slotov. Čiže normálne to na zemi vymeníte za nabité a môžete letieť. V zásade to už celé vymysleli modelári :))   K tomu nabíjaniu - Tesla supercharger nabije Model S približne za hodinu. Neviem ako prebieha výcvik, či sú medzi letmi prestávky na prípravu (ako dlhé?) alebo sa žiaci točia v kabíne jeden po druhom... Ale s poriadnou nabíjačkou v hangári 5 hodinové nabíjanie nehrozí.

RE: RE: RE: To Petr

10. 7. 2019 v 14:38 Flight Design představil sportovní letoun s elektrickým pohonem

Naprostý souhlas. Letadlo na zemi nevydělává. Výměnné baterie - tři sady v nabíječce, jedna v letadle a točím je dokola - jsou jediná možnost. 

RE: RE: To Petr

10. 7. 2019 v 12:56 Flight Design představil sportovní letoun s elektrickým pohonem

No prave pri tom vycviku si niesom isty, ci je efektivne hodinu a pol lietat a 5 hodin cakat kym sa lietadlo nabije. Kym nebudu elektro mobily (cestne, lietajuce, hocijake) fungovat stylom pridem na nabijaciu stanicu, vymenim "nejako" za 5 minut standardizovane akumulatory a idem dalej, tak to este chvilu potrva, kym to bude prakticke.  Elektromobily maju zmysel pokial medzi jednotlivymi cestami mam dostatocny cas na dobijanie (ak uvazujeme, ze to mam v mieste kde stojim dobijat). Takze ako sukromne aero by som do toho v pohode isiel, ak by to malo dolet aspon 2000km na jedno nabitie. Ako skola asi nie, lebo by som ich musel mat aspon 2-3 nahradne v zalohe na vymenu alebo mi zbytocne unikaju hodiny.

RE: RE: náklady na palivo

10. 7. 2019 v 12:53 Flight Design představil sportovní letoun s elektrickým pohonem

Mohu se vyjádřit k C172/G1000.  Do nákladů počítám údržbu (prohlídky 50h, 100h, roční, předepsané výměny dílů, GO motoru po 2000hod, aktualizace G1000 - aktualizace DB plus občas nové verze SW, roční certifikace avioniky), pojištění (povinné ručení plus havarijní), hangárování. Při náletu kolem 200h ročně se to pohybuje kolem 2.700 Kč/hod. Palivo tak 1.200 Kč/hod. To do toho nepočítám žádné odpisy pořizovací hodnoty. Pro základní PPL výcvik takové letadlo ekonomicky moc nevychází, "cenově dostupný" výcvik se dá nabídnout jen na C150 z páté ruky. U elektroletu se asi dá výrazně ušetřit na prohlídkách, pohonná jednotka je výrazně jednodušší a méně poruchová než pístový motor. Ale než ÚCL schválí první provozní příručku resp. plány údržby a taky výcvikovou osnovu na elektrolet, to je podle mého ječtš dlouhá cesta.