Nejnovější příspěvky k článkům

RE: Ženy v letectví.

Včera v 22:55 Díky svému vyhoření jsem dnes tam, kde mám být, říká Petra Sováková

Tehdy u tebe v soutěži bylo krásné vyhrát první místo spolu s druhou a jedinou ženou, která se tehdy zúčastnila :) Miloši, nevidíš do toho a tak být tebou to nekomentuji. Myšleno v dobrém :) Důležité je, že máš novou instruktorku a učí u tebe nové žáky.  Navíc mi prosím nekomol jméno ;) nejmenuji se Kristýna. Ale říkám, do čeho nevidíš, to prosím nekomentuj veřejně. Kor, když jsem ti to při svahu vysvětlovala. 

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 17:24 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

Záleží na tom co konkrétně. Za mě problematické: 1) Omezení věku všech pasažérů na palubě (podmínka alespoň jednoho z nich staršího 12 je asi v pořádku). 2) Omezení doby letu ve špalkách na 40 minut. Nastavovat omezení na špalky je IMHO špatně protože to nutí buďto spěchat na zemi (neohřívat, pojíždět rychle, rychle dělat úkony) nebo podvádět při psaní časů. Na velkých letištích není problém na zemi strávit i 15-20 min. Také úloha seznamovací let má ve výcvikových programech alokováno 45 minut (i když je to trochu něco jiného). 3) Omezení na 20 % náletu na letadlech v prohlášení a zároveň 150 h. IMHO by to mělo být buďto jedno nebo druhé, férovější jsou ty procenta avšak z celého náletu organizace. Jelikož jde o okrajovou činnost organizace ne letadla. 4) Omezení letové doby pod hranicí pro CPL(A). Mělo by to být stejné ne nižší. Co je naopak zcela v pořádku: 1) Zákaz komerčních letů na SLZ (ze zákona o civilním letectví) 2) Požadavky na nálet (konkrétní čísla by mohla být nižší ale limit potřeba je) 3) Pouze ze schválených letišť, za dne a za stálého spojení a pouze střízliví pasažéři

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 14:52 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

No, vzdyt rikam, ze je to zbytecne a sikanozni narizeni (paragraf). Pokud budu jako urednik kontrolovat, jestli je nekdo "schopen prokázat organizační strukturu a systém řízení pro zajištění potřebné úrovně bezpečnosti obchodní letecké dopravy, technické zabezpečení a systém jeho udržování, a úroveň vycvičení personálu" tak za to muzu schovat co chci, nekomu to dat a jinemu ne, bez souvislosti s bezpecnosti leteckeho provozu.

Ženy v letectví.

Včera v 14:27 Díky svému vyhoření jsem dnes tam, kde mám být, říká Petra Sováková

K výše uvedené zpovědi Peťuly Sovákové jenom doplním, že to holkám - plachtařkám jde kupodivu i při našich Mikulášských soutěžích v přesnosti přistání, kde byla teď v prosinci druhá. Ale i tak by se hodilo, kdyby bezmotorovému létání věnovala více úsilí. Před pár lety u nás podobně uspěla Kristýna Šantrůčková(teď už Tremlová), angažovaná v "konkurenční" České asociaci pilotek. Holky se snaží o to samé a jak samy přiznávají - v převážně mužském oboru - právě aby nebyl jenom pro chlapy. Super ! To, co by ale mohly převzít, je chlapská velkorysost a mezi "konkurenčními" dámskými skupinami by si nemusely závidět a činnost těch druhých soukromě a někdy i na veřejných fórech jízlivě nekomentovat. Působí to trochu trapně, ale hlavně kontraproduktivně vůči jejich společné emancipační snaze.

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 13:47 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

Regulace je v tomto případě potřeba (i když si myslím že to ÚCL v současné verzi přehnal). Možnost neregulovat to vůbec ani ÚCL podle evropské legislativy nemá, stanovit podmínky musí. Teď k té bezpečnosti provozu: SLZ které si spíchne někdo v garáži doma a udržuje si ho sám nemá stejnou úroveň bezpečnosti jako dospělé letadlo s certifikovanou údržbou. Stejně tak letiště má vyšší úroveň bezpečnosti než SLZ plocha (ochranná pásma, sestupové roviny, atd.). A u držitele CPL(A) nebo ATPL(A) lze také předpokládat vyšší úroveň zkušeností/schopností než u čerstvého držitele PPL(A) nebo LAPL(A)/ULL(a) s minimem hodin na vožení pasažérů. Samozřejmě jsou vyjímky na obě strany, ale jde o statistiku na základě které se bezpečnost posuzuje. Proto je potřeba stanovit za jakých podmínek je možné komerční vožení provozovat. A seznamovací lety komerce jsou (i když si třeba pilot sám nic nevydělá), prodává se to nad náklady. Pokud si tím má vydělávat pilot (tedy létat za úplatu - předmět vlákna) tak už to musí být minimálně obchoďák, s jedničkou a otázka pod jakým Partem to má být letěný. Z toho pak vychází pravidla který ten let má dodržovat aby to bylo rozumně bezpečný. Takový lety na ULL nepatří, jsou zákonem zakázaný a je to dobře. Je to daň za svobodu kterou ta kategorie má. Do toho za jakých podmínek někdo bude v letecké dopravě podnikat rozhodně ÚCL má co kecat a zbytečné to není. Jen ten způsob jakým nastavil pravidla pro seznamovací lety je poněkud nešťastný a jde daleko za hranice toho co vyžadují evropské předpisy. Stačilo by zvýšit dohled s předchozími pravidly a nezpřísňovat to co už předtím nebyli schopní ohlídat.

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 13:31 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

..krome toho, pokud kamarady povozim 3 hodinky svym soukromym Gulftreamem 650, pak milion Kc je slabych $40k a to je tak 1/4 nakladu :) 

zmeny

Včera v 12:57 Právě vyšla nová aktualizace Databáze letišť

Nemám slov. Také pidi krajinky a dopravné úrady každý rok tyranizujú leteckú obec potrebou stáleho zabezpečovania si nových máp z neustálych zmien vo vzdušných priestoroch s otáznou potrebnosťou. 

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 12:50 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

Podle § 3 živnostenského zákona neni provozovani letecke obchodni dopravy povazovano za zivnost, takze zrovna zivnostak to nezajima :-) Je to ale licencovane podnikani. A opravdu k nemu nestaci ani CPL ani pouha dohoda mezi poskytovatelem dopravy a zajemcem o dopravu. a doložit většinový vlastnický podíl v rukou občana ČR nebo členského státu.platnost osvědčení leteckého dopravceJste právnická nebo fyzická osoba se sídlem nebo trvalým pobytem v ČR, dosáhli jste věku 18 let, jste bezúhonní a odborně způsobilí, a hodláte převážet osoby, zvířata či zboží letadlem za úplatu. Zároveň jste schopni prokázat sjednané pojištění odpovědnosti, finanční zajištění pro provozování obchodní dopravy, Pokud:  letadlem za úplatu.přepravu osob, zvířat, zavazadel, pošty nebo jiného nákladu, mezinárodní či vnitrostátní obchodní leteckou dopravu, tedy nepravidelnouLicenci k provozování obchodní letecké dopravy vám může vydat Úřad pro civilní letectví na základě vaší žádosti jako žadatele v případě, že hodláte v České republice provozovat pravidelnou či organizační strukturu a systém řízení pro zajištění potřebné úrovně bezpečnosti obchodní letecké dopravy, technické zabezpečení a systém jeho udržování, a úroveň vycvičení personálu.Jste právnická nebo fyzická osoba se sídlem nebo trvalým pobytem v ČR, dosáhli jste věku 18 let, jste bezúhonní a odborně způsobilí, a máte v plánu provozovat obchodní leteckou dopravu. Dále jste schopen prokázat Pokud:  vydává Úřad pro civilní letectví na základě vaší žádosti jako žadatele v případě, že hodláte v České republice provozovat obchodní leteckou dopravu. Platné osvědčení leteckého dopravce je jednou z podmínek vydání licence k provozování obchodní letecké dopravy.Osvědčení leteckého provozovatele (AOC)

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: létání za úplatu

Včera v 10:25 Vánoční dárek letecké komunitě: ÚCL zpřísnil podmínky pro seznamovací lety

.. a presne to by melo zajimat financak a zivnostak, ale nevim proc UCL (tedy vim, ze na to ma paragrafy, ale myslim ze docela zbytecne - z hlediska plynulosti a bezpecnosti leteckeho provozu)

Přeji mnoho úspěchů!

23.01.2025 v 21:34 Díky svému vyhoření jsem dnes tam, kde mám být, říká Petra Sováková

Paní Petře přeji mnoho úspěchů osobních i profesních. Není snadné jít takto "s kůží na trh" a otevřít téma vlastního syndromu vyhoření. Ten potká mnoho lidí, ale ne každého to inspiruje k pomoci druhým. Za tu ji velmi obdivuji a tleskám nápadu s nadací.