Dnes je 23. ledna 2019

7:48 16:40

Nejnovější příspěvky k článkům

Malé Jety

Včera v 16:28 Cirrus uvádí na trh druhou generaci proudového Vision Jetu

Tahle kategorie prošla velkou krizí nejhůř. Eclipse zkrachoval, D-Jet zkrachoval, Cessna Mustang ukončili produkci, protože konkuroval ostatním Cessnám. Zůstali jen větší a dražší a právě SF50, což taky o něčem svědčí.

RE: RE: nádhera

18. 1. 2019 v 15:08 Cirrus uvádí na trh druhou generaci proudového Vision Jetu

jj přesně tak, proto píšu velkej balík peněz :)

RE: nádhera

18. 1. 2019 v 14:23 Cirrus uvádí na trh druhou generaci proudového Vision Jetu

Nejde jenom o náklady na personal jet, ale taky náklady životního stylu s tím spojeného :-)

airbus

18. 1. 2019 v 12:15 Deset let od „zázraku na řece Hudson“

Nechcem nejakym sposobom zlahcovat alebo zjednodusovat pristatie na vode v danej situacii, ale pan pilot moze byt rad ze mal prave airbus, pretoze mu stacilo drzat sidestick v polohe natiahnute a airbus sam letel na hranici vztlaku ( resp uhlu nabehu ) cize na vodu dopadli najpomalsie ako sa dalo. Vdaka lietadlu.

nádhera

18. 1. 2019 v 8:50 Cirrus uvádí na trh druhou generaci proudového Vision Jetu

kdybych někdy náhodou vydělal velký balík peněz, tak tohle by se mi líbilo :) Ale obávám se že zůstane u toho kdyby :(

ditching

18. 1. 2019 v 8:42 Deset let od „zázraku na řece Hudson“

Byli to frajeři, srovnali to na hladinu fakt dobře, že se ani nezlomili ani nezajeli dolů. Někde jsem zaregistroval, že Airbus (asi i Boeing) má i tlačítko "ditching", které uzavře všechny ventily ven, aby se letadlo nepotopilo tak rychle. To borci prý zapoměli zmáčkout, což se jim celkem nedivím. 

RE: Stroje v pozadí

16. 1. 2019 v 20:41 VIDEO: Boeing 737 Smartwings sjel v Moskvě při vzletu z dráhy

Podle mě jsou tam 2 Il-76 a 1 B 747. Ale nevidím na to moc dobře.

RE: Relevantni souvislost?

16. 1. 2019 v 15:12 VIDEO: Boeing 737 Smartwings sjel v Moskvě při vzletu z dráhy

Adame, děkuji za sdílení relevantních dat. Myslím že hlavní problém je v tom, že naše česká media informují o podobných incidentech převážně jen u českých společností. Z toho pak nutně musí mít člověk pocit, že takovéto prušvihy se stávají pouze Travelu/Smarwings. Aby si clověk udělal trochu objektivní pohled na věc bylo by třeba dát si s tím práci a shormáždit  podrobné statisiky u všech dopravcu a tyto jestě vztáhnout k celkovému počtu uskutečněnych letu. Navíc mě ještě napada, že určitou roli muže hrát charakter činnosti společnosti. (Charter/Linka/Cargo...). U společností zaměřujících se na charter bude vyšši pravděpodobnost podobných incidentů už jenom vzhledem typu a vybavenosti letišt v obvyklých cílových destinacích těchto letů. Zajímavým zdrojem informací je třeba EASA, která se tímto zabývá jako jednou ze svých povinností. Sleduje a analyzuje statistiky incidentů a nehod, pravidelně publikuje výsledky a doporučení ve formě ročenek. https://www.easa.europa.eu/document-library/general-publications?publication_type%5B%5D=144 Jen tím chci říct, že vynášení soudů bez podkladů není uplně fěr v zádném odvětví a v letectví to platí dovjnásob.   Mějte pěkný den a ať se vám incidenty na zemi i ve vzduchu pokud možno vyhýbají!!!              

zledovatělá dráha

16. 1. 2019 v 14:41 VIDEO: Boeing 737 Smartwings sjel v Moskvě při vzletu z dráhy

nemám zkušenosti se zledovatělou drahou, zato se zasněženou ano. Stačí u dvoumotorových letadel jakýkoliv rozdílný tah motorů, nebo i pozdější rozdílný revers u turbovrtulových motorů a dějií se věci. Mě konkrétně vyškolil sníh, rozdílný tah pístových motorů při vzletu a boční vítr k tomu. A byla sranda. Do toho stačí méně citlivě šlápnout na brzdy a v ten moment je asi nejlepší přerušit vzlet, což jsem udělal. Pokud by mi chtěl někdo radit, jak mám ovládat přípustě motoru, děkuji vím, to. U starých dvoumotorových pístových letadel je problém, že lanka jsou vytahaná a páky zabírají nerovnoměrně, každá má stejný výkon v trochu jiné pozici. To ovšem nemusel být problém tohoto boeingu. Na suché či mokré dráze si toho nevšimnete, na sněhu ano, o ledu ani nemluvím :-)

RE: Relevantni souvislost?

16. 1. 2019 v 10:33 VIDEO: Boeing 737 Smartwings sjel v Moskvě při vzletu z dráhy

Tome, ctěme prosím fakta či přinejmenším dostupné informace. A taky kontext diskuse.Diskutující Petr vyjmenoval případy vyjetí z dráhy jednoho provozovatele za poslední roky a naznačil tím jeho jistou nespolehlivost. Já jsem se pouze doptal na relevatní souvislosti mezi zmíněnými případy. Že má jiný provozovatel počet podoných případů 0 pro mě relevantní souvislost opravdu není. Jen na okraj, k runway excursion dojde podle statistik a analýz, jak je zprostředkoval server SkyBrary, v Evropě 42 x ročně, viz https://www.skybrary.aero/index.php/Runway_Excursion_Statistics_for_Europe.Dále hovoříte o celkových počtech incidentů obecně a srovnáváte Smartwings s jinými dopravci. Nemám teď prostor procházet oficiální stránky vyšetřovacích úřadů jednotlivých zemí, ale vezměmě třeba respektovaný server Aviation Herald, který je coby externí subjekt jistým garantem měřítka, které události se dostanou do jeho přehledu a které nikoliv. Prosím srovnejte přehled u Travel Service / Smartwings (http://avherald.com/h?search_term=travel+service+smartwings&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0) a alespoň některých vámi jmenovaných přepravců:Thomas Cook (http://avherald.com/h?search_term=Thomas+Cook&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0)TuiFly (http://avherald.com/h?search_term=tuifly&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0)Wizzair (http://avherald.com/h?search_term=wizzair&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0)easyJet (http://avherald.com/h?search_term=easyjet&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0)Ryanair (http://avherald.com/h?search_term=ryanair&opt=1&dosearch=1&search.x=0&search.y=0)Znovu říkám, nemám nejmenší potřebu hájit Smartwings. Jen mě mrzí, když se směšují fakta a dojmy a ještě se pro tyto účely pootáčí smysl diskuse.