Nejnovější příspěvky k článkům
Včera v 13:50 Předběžná zpráva k pádu Boeingu 787 společnosti Air India
Asi se pohnuly dostatecne na to, aby spinac precetl zmenu, ale ne dostatecne na to, aby byly na doraz?
Včera v 10:58 Předběžná zpráva k pádu Boeingu 787 společnosti Air India
Celou zprávu jsem nečetl, ale v části ohledně polohy spínačů nalezených v troskách se píše, že oba byly nalezeny v poloze RUN. Tomu odpovídá i záznam ze zapisovače letových dat, kde se říká, že poté co oba spínače na začátku nehodového děje přešly během jedné sekundy z polohy RUN do CUTOFF, byly později během 4 sekund přepnuty oba zpět do polohy RUN. Proč je tedy v článku věta: "Zpráva konstatuje, že oba palivové přepínače se fyzicky nacházely ve střední poloze (mezi RUN a CUTOFF), ale letový datový záznamník zaznamenal, že elektronicky byly detekovány v poloze CUTOFF." Vždyť ty spínače žádnou střední polohu nemají. Jsou to technicky ON-OFF přepínače. Co mi uniklo?
Včera v 8:33 Reminiscence na Sojuz-Apollo
Díky za připomínku letu Sojuz Apollo. Jen ten Akvárius se obvykle píše v originále Aquarius, nebo česky Vodnář. Pro Dekea Slaytona to byla jediná šance na let. Měl zdravotní problémy (srdeční arytmie), které ho vyřadily z mise Mercury-Atlas 7 (druhý orbitální po Glennovi). Stal se tak šéfem astronautů. Když se mu podařilo se vyléčit (absence alkoholu, cigaret, kafe, hodně cvičení a lék Quiridin), bylo už pozdě na let se Skylabem (posádky určeny už v lednu 1972, Slayton vrácen do letového stavu v březnu). Na STS čekat nemohl, v roce 1975 mu bylo 51 a byl tehdy nejstarší astronaut a kosmonaut světa. Napsal sám sebe za velitele mise, ale to mu Alan Shepard jako aktuální šéfastronaut a přítel nepovolil, protože by to neprošlo přes velení. Tak letěl jako docking-module pilot. ASTP byl pro Vance Branda začátek úspěšné kariéry. Na Kubasova pak čekal ještě let na Saljut 6 s Maďarem Farkasem. Pro ostatní vrchol a poslední let kariéry. Spolupráce pokračuje, ale s Putinovým Ruskem po roce 2022 jen z nouze a pro bezpečnost ostatních a Čína se o spolupráci snaží jen napůl.
15.07.2025 v 17:45 Nová opatření ÚCL: Přehled omezených prostorů pro drony
Proč to zpřísňují, když to stejne nikdo nedodržuje ?
13.07.2025 v 21:39 Americké letectvo urychlí vyřazení ikonického bitevníku A-10 Warthog
Vytrvalost, zásoba munice, obratnost. Chybí radar nebo FLIR detektor, ale to by šlo integrovat do podvěsu.
11.07.2025 v 21:55 Americké letectvo urychlí vyřazení ikonického bitevníku A-10 Warthog
... boj proti dronom s Warthogom je overkill ako z učebnice.
RE: RE: Nákup lehkých vrtulníků?
11.07.2025 v 16:01 Vláda schválila nákup 11 nových lehkých vrtulníků pro Leteckou službu Policie ČR
Spíš jestli vláda nemá z lidí strach z nějakých konfliktů....
11.07.2025 v 15:33 Americké letectvo urychlí vyřazení ikonického bitevníku A-10 Warthog
Warthog s GAU-8 Avenger by sa hodil na lov dronov? Iba ak pancierových...
11.07.2025 v 7:26 Baykar Technologies převzala Piaggio Aerospace. Nová éra italského letectví začíná
Tak Avanti má dlouhodobě problémy s odbytem. Jako turbovrtulové je příliš drahé, boháčům zase vadí vrtule - chtějí letět jetem. Vývoj jako UAV se moc nedařil, příliš těžké, drahé a velké letadlo.
Budeme tahat kačera na provázku.
Včera v 20:55 Vláda schválila nákup 11 nových lehkých vrtulníků pro Leteckou službu Policie ČR
Už ona všeobecná formulace požadavků dává tušit, že jejìm sestavením pověřila naše vláda nějakého " EXPERTA NA VŠECHNO". To se poté nebudeme moci divit, aż z toho vitĕznĕ vyjde návrh na zařazení "Švajcra" do slużby. Jinak dobrá bedna, ale lítat s tím leteckou záchranku prostě nejde....