Nejnovější příspěvky k článkům

RE: Československý Delfín

Včera v 15:39 Během Reno Jet Golden Race havaroval československý Delfín

... a ten motor měl téměř dvojnásobný tah.  Dědečka delfína pilot honil jako koně o Velké pardubické.

RE: Československý Delfín

Včera v 11:29 Během Reno Jet Golden Race havaroval československý Delfín

bol tam 30kN motor (originál L29 má necelých 10kN). Vo všeobecnosti sa poukazuje na G-LOC, ale ja by som sa nečudoval keby tomu predchádzalo niečo povolené v konštrukcii, čo spôsobilo prudkú zatáčku von z okruhu. Nasledovala prudká zatáčka do okruhu, v ktorej pilot zrejme stratil vedomie.

Československý Delfín

23.09.2022 v 10:05 Během Reno Jet Golden Race havaroval československý Delfín

Co jsem četl jinde, tak tam měl americký motor. Kdo ví co československého v tom letadle zbylo.

ČTK: armáda Letiště Líně potřebuje

16.09.2022 v 14:49 Bude z letiště Plzeň-Líně baterkárna, nebo spíš další Holešov?

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/letiste-line-kde-by-mohla-stat-gigafactory-armada-potrebuje-uvedly-zdroje-ctk/2257615

RE: Růst zbrojních kapacit u RR ?

16.09.2022 v 6:59 Rolls-Royce odstoupil od projektu Boom Overture

Po létech škrtů a omezování zbrojní průmysl rychle roste, jsou tam obrovské peníze a jistota. Takže RR radši použije své vývojové a produkční kapacity na vojáky, než na powerpointový projekt bez reálné šance na úspěch. Boom Overture nemá šanci získat miliardy na vývoj motorů - současné civilní motory se schopností Supercruise neexistují.  Jedinou šancí je použít jádro existujícího motoru a vyvinout verzi s potřebnými schopnostmi - i to stojí majlant, který nemají. Hlavní věc je, že Boom Overture nemá šanci získat miliardy na certifikaci, nemá šanci získat miliardy na výrobní kapacity a nemá šanci získat lidi pro sériovou výrobu nadzvukového letadla. Projekt bez šance.

Růst zbrojních kapacit u RR ?

15.09.2022 v 12:44 Rolls-Royce odstoupil od projektu Boom Overture

Další indikátor, že se chystá nějaký velký ohňostroj. Tak rychle podepsat smlouvu o obranné spolupráci. U toho přece nemůžeme chybět !

Shrnutí

15.09.2022 v 10:49 Návrat nadzvukového cestování aneb Boom Overture

Oznámili, že mění počet motorů ze dvou na čtyři (bez určení typu). Pak jim Rolls Royce vypověděl smlouvu na vývoj motorů. Jedním z důvodů je, že co pro ně zatím udělali, můžou hodit do kamen kvůli změně počtu motorů. Dál si asi uvědomili, že projekt nemá reálnou budoucnost. Mají pár miliónů na vývoj demonstrátoru, ale nemají miliardy na reálný prototyp, miliardy na vývoj motorů a hlavně nemají další miliardy na certifikaci a sériovou výrobu. Bez silného partnera v motorářské firmě a v letecké firmě se zkušenostmi takový projekt nemá šanci.

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: F-35 v českých barvách a šéf pentagonu Austin v ČR.

15.09.2022 v 9:45 Letošní ročník Dnů NATO klepe na dveře, představí se i F-35 v českých barvách

O obranné smlouvě /spojenectví s někým silným kdo nás nechá žít vcelku po svém/ by se jednoznačně mělo rozhodovat v referendu. Je to závažný akt s velkými dopady na státní suverenitu.  Ne každý jako pan Václav touží být od američanů voděn za ručičku.  A opravdu to země kde byla již před 95lety vykována kliková hřídel v Poldi Kladno z nejlepší oceli na světě do motoru letadla Spirit of St. Luis se kterým Ch. Lindbergh přeletěl Atlantik potřebuje ?  Bohužel zde vše směřuje ke slovenskému scénaři - rychle to podepsat než si veřejnost uvědomí všechny dopady !

Tři roky planých diskusí

14.09.2022 v 22:37 Nešlo o trestný čin, říká st. zástupce k letu Boeingu na jeden motor

Nedá mi to, abych po takřka roku od posledního příspěvku k této lapálii nezhodnotil stav, ke kterému se právoplatně dospělo :  1. Trestný čin se NESTAL. (viz usnesení státního zástupce) 2. Nebyli postiženi MECHANICI, zodpovědní za stav stroje a provádění údržby, princip důvodu zastavení motoru byl v existenci mechanických nečistot v palivu a tedy : NEDOSTATEČNÝ SERVIS A ÚDRŽBA JEDNOTKY.  3. I podepsání stavu stroje (převzetí) je pak v tomto případu jasně k tíži mechaniků.  4. Ostatní diskuse jsou zbytečné, PŘÍČINA je v tomto ohledu jasná.  A k ostatním hloupým pisálkům jen tolik, že jsem vlastně rád, že stav aerolinií v Čechách dospěl do stavu v principu shrnutého na linku :  https://cs.wikipedia.org/wiki/České_aerolinie#Úpadek Dosavadní tříletá diskuse vyjadřuje jen to, co jsem měl na mysli i dříve, že nýmandi nebudují a nehledají možnosti jak provozovat a jak uspět, ale jen hledají možnosti jak škodit, jak bořit, jak rozvracet, a spojí se rádi s kýmkoliv, kdo jim pomůže pro ně žádaného cíle dosáhnout.  Zdravím všech 446 kolegů pilotů, techniků, personálu i poctivých manažerů z báze ČSLA a také od SlovAiru.   Nyní je na řadě tento stát, již nyní má výšku nad terénem hodně pod úrovní hladiny rozhodnutí při kódu 7700. Ti, co jej vedou, umí ovšem jen "vysílat signály". A k tomu ještě kličkují. Učivo pro žáčky ULL.  Další paralely si raději vzledem k vnitrostátní postdemokraturní situaci odpustím.   Letu zdar !   ( Před lety se razilo heslo "Vzduch je naše moře". Nyní, po letech, kdy rušíme letiště, vyřazujeme techniku /L159/ a nahrazujeme ji koncepcí dronů. To by nevymyslel ani náš Bart, strážní čs. vlčák, který měl za sebou spoustu letů a jediným důvodem, proč neobdržel pilotní odznak bylo, že nemohl svým palcem klíčovat v radiokorespondeci. Tož tak. )      

RE: RE: Rada mého kolegy z tajné Služby

14.09.2022 v 22:07 Bude z letiště Plzeň-Líně baterkárna, nebo spíš další Holešov?

Tomáš má naprostou pravdu, ale ta může znamenat jediné. Že se teď všechno naoko uklidní a hlasovat se bude až po volbách. Bohužel pro nás to ty krajské nebudou - a zrovna krajští zástupci budou zvedat ty ruce...