Dnes je 21. července 2018
5:15 21:00

Filip Zejda

UL Letecký instruktor ve vlastní Letecké škole Vysočina. Licence PPL, UL. Nálet přes 2 000 hodin. Vzdělání: Strojírenská konstrukce s maturitou, ATPL teorie se zkouškami před ÚCL. Létané typy: Z-42, Cessna 150-172, Yetti J-03, Tecnam P2002 Sierra, Eurostar a další ultalehká letadla. Zájmy: nácviky nouzových situací s vypnutým motorem, hledání vhodných ploch pro létání, vlastní výroba leteckých motorů, amaterská stavba letounů, rodina.

Články autora

S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

20. 3. 2018 19 příspěvků

S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

Létání v zimě má své neopakovatelné kouzlo. Rok a půl po dokončení série o konverzi motoru 1,2 TSI se podívejme, jak obstojí v teplotách pod -15 °C. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

30. 10. 2016 24 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

V listopadu 2012 zde odstartoval seriál o konverzi automobilového motoru 1,2 TSI pro použití ve vzduchu. Takřka přesně po čtyřech letech je tu jeho závěrečný díl – o výletu se zastavěným motorem. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

8. 8. 2016 30 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

Stoupat ve školním kluzáku za ultralehkou klubovou vlečnou nepřetržitě 2,5 až 3,5 metru za sekundu? Je to vůbec možné? Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

28. 8. 2015 12 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

V minulém článku jsme si popsali úžasný vzlet letadla s motorem 1,2 TSI a přelet, který skončil zatarokováním motoru. Jaké bylo nakonec rozuzlení? Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

17. 8. 2015 11 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

Až doteď se celý seriál nesl spíše v rovině teoretické – jak se asi bude chovat konvertovaný automobilový motor v letadle. A nyní konečně nadešel čas to doopravdy zjistit. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

31. 7. 2015

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

Odlehčit letadlo může být někdy větší problém, než si je většina uživatelů schopná připustit. Naštěstí existují řešení, která pomohou oprostit vašeho miláčka od přebytečných kil. Kde se dá ještě... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

22. 7. 2015 7 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

Hubnutí často bolí, stojí mnoho času, práce a odříkání. To platí beze zbytku jak pro lidi, tak pro letadla. Výsledkem je ale figura, která dá vyniknout všech výkonovým schopnostem. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

9. 4. 2015 19 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

Před pokračováním části načaté v minulém díle si zodpovězme zásadní otázku, která soudě podle reakcí měla být zodpovězena už dříve a nebyla: Proč potřebujeme do UL letadel výkonnější motory než ty... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

10. 3. 2015 13 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

Dnes si povíme něco málo o zapojení elektrické instalace motoru CBZB 1,2 TSI. Chtěl bych pouze ve stručnosti přiblížit, co budete potřebovat pro rozchození motoru a jaké jsou možnosti. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 8. Popis zapojení chladící soustavy

16. 2. 2015 10 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 8. Popis zapojení chladící soustavy

V tomto díle si povíme o specifikách chlazení motoru 1,2 TSI a zapojení chladicí soustavy. Pokud se pročtete přes první technickou třetinu článku, objevíte zajímavý bonus v podobě pár tajemství mé... Číst dál

Kontaktovat autora