Filip Zejda

UL letecký instruktor ve vlastní Letecké škole Vysočina, zkušební pilot, stavitel letadel. Licence PPL, UL. Nálet přes 3 000 hodin. Vzdělání: automechanik, konstruktér - strojírenská konstrukce s maturitou, ATPL teorie se zkouškami před ÚCL. Létané typy: Z-42, 43, Cessna 150-172, Yetti J-03, Tecnam P2002 Sierra, Eurostar, Bristel a další ultalehká letadla. Zájmy: nácviky nouzových situací s vypnutým motorem, hledání vhodných ploch pro létání, vlastní výroba leteckých motorů, rodina.

Články autora

Zamrznutí pilota, jeho příčiny, následky a jak s takovými piloty pracovat z pohledu instruktora

07.10.2022 1 příspěvek

Zamrznutí pilota, jeho příčiny, následky a jak s takovými piloty pracovat z pohledu instruktora

Popišme si jev, kdy pilot při řízení zatuhne a nekoná tak, jak by konat měl. Zamrznutí pilota může být spojené s pozorovatelnou neaktivitou, tedy zřetelnou změnou motoriky, chcete-li, zatuhnutím... Číst dál

Vývoj a výroba konverze za letu stavitelné, jednotlivě postavené vrtule

29.09.2022 39 příspěvků

Vývoj a výroba konverze za letu stavitelné, jednotlivě postavené vrtule

Podívám-li se na letadla z druhé světové války, vidím poměr průměru vrtule k rozpětí křídla letadla, není neobvyklé, že průměr vrtule je téměř třetinou rozpětí křídla! Průměr vrtule u ultralehkých... Číst dál

Jak jsem konvertoval český motor 1.2 TSI na letecký

04.07.2022 1 příspěvek

Jak jsem konvertoval český motor 1.2 TSI na letecký

O zástavbě  motoru 1.2 TSI 8V 77 kW verze 1.0 do pomalého terénního letounu Yetti - J03 jste si mohli přečíst v předchozích kapitolách na Aerowebu. Také už víte, že ne všechny deklarované výkony... Číst dál

Vztlakové klapky pro pokročilé

16.02.2019 30 příspěvků

Vztlakové klapky pro pokročilé

O tom, že vztlakové klapky zakřivují profil křídla, nás poučí každá učebnice. O mnohém nás ale knihy nepoučí… V čem tkví „vyšší dívčí“ vztlakových klapek u ultralightů? Číst dál

Vyrábíme letecký motor
S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

20.03.2018 19 příspěvků

S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

Létání v zimě má své neopakovatelné kouzlo. Rok a půl po dokončení série o konverzi motoru 1,2 TSI se podívejme, jak obstojí v teplotách pod -15 °C. Číst dál

Vyrábíme letecký motor
Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

30.10.2016 24 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

V listopadu 2012 zde odstartoval seriál o konverzi automobilového motoru 1,2 TSI pro použití ve vzduchu. Takřka přesně po čtyřech letech je tu jeho závěrečný díl – o výletu se zastavěným motorem. Číst dál

Vyrábíme letecký motor
Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

08.08.2016 30 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

Stoupat ve školním kluzáku za ultralehkou klubovou vlečnou nepřetržitě 2,5 až 3,5 metru za sekundu? Je to vůbec možné? Číst dál

Vyrábíme letecký motor
Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

28.08.2015 12 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

V minulém článku jsme si popsali úžasný vzlet letadla s motorem 1,2 TSI a přelet, který skončil zatarokováním motoru. Jaké bylo nakonec rozuzlení? Číst dál

Vyrábíme letecký motor
Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

17.08.2015 11 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

Až doteď se celý seriál nesl spíše v rovině teoretické – jak se asi bude chovat konvertovaný automobilový motor v letadle. A nyní konečně nadešel čas to doopravdy zjistit. Číst dál

Vyrábíme letecký motor
Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

31.07.2015

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

Odlehčit letadlo může být někdy větší problém, než si je většina uživatelů schopná připustit. Naštěstí existují řešení, která pomohou oprostit vašeho miláčka od přebytečných kil. Kde se dá ještě... Číst dál

Kontaktovat autora