Tomáš Doležal

Aviatik sedlající různé létající aparáty od paraglidu po akrobatické letouny. Zkušební pilot ultralehkých letounů. Fyzik s širokým spektrem zájmů. Jedním z nich je psaná tvorba a jelikož se autor věnuje létání nejen mezi oblaky, ale i v informačním moři, můžete na Aerowebu nalézt stopy jeho činnosti.

Články autora

100letá historie Rotaxu ukazuje, jak lze i krizi přetavit v růst

04.07.2020

100letá historie Rotaxu ukazuje, jak lze i krizi přetavit v růst

Název Rotax lze zaznamenat již na samém začátku minulého století. Společnost s tímto jménem však vzniká až v roce 1920. Jaké dramatické okamžiky musela překonat? Kdy byla na hraně zániku? Kde všude se... Číst dál

Režim zjednodušené údržby Part-M Light startuje, budí obavy i naděje

08.04.2020 7 příspěvků

Režim zjednodušené údržby Part-M Light startuje, budí obavy i naděje

24. března 2020 vstoupil v platnost nový údržbový režim letadel Part-M Light. Proklamovaným záměrem jeho zavedení ze strany EASA je zjednodušení údržby strojů v privátním provozu. Jaké úlevy máme... Číst dál

I letouny mají svá citlivá místa. Jak umí zazlobit a jak jim nedávat na frak?

10.02.2020 21 příspěvků

I letouny mají svá citlivá místa. Jak umí zazlobit a jak jim nedávat na frak?

Na co si dát pozor u Cessny nebo Piperu? Čím je typický Cirrus? Co je příznačné pro Zlíny? A čím mohou uživatelé přispět k udržení letounů v dobré kondici? Číst dál

Společnosti DSA a ATE zvítězily v tendru na osmileté provozování letecké záchranky

10.01.2020

Společnosti DSA a ATE zvítězily v tendru na osmileté provozování letecké záchranky

Ministerstvo zdravotnictví včera informovalo o výsledku v říjnu 2018 vypsaného výběrového řízení na provozování letecké záchranné služby v letech 2021–2028. Společnost DSA uspěla na šesti stanovištích... Číst dál

Groundschool
Groundschool: Zazimování letadel

18.11.2019 19 příspěvků

Groundschool: Zazimování letadel

Spousta letadel brázdí oblohu celoročně. Najdeme však i stroje ukládané k zimnímu spánku. Jak co možná nejlépe připravit létající aparát na delší odstávku? Číst dál

Akrobatický trenér Jiří Duras: Rád předávám své zkušenosti dál

12.06.2019 3 příspěvky

Akrobatický trenér Jiří Duras: Rád předávám své zkušenosti dál

S Jirkou Durasem vystupujeme z letadla. Na chvíli si sedáme do kumbálu a pak se jdeme podívat na plochu, jak akrobatický pilot zalétne svou sestavu. Zvuky karlovarského letiště ladí se slovy našeho... Číst dál

Bližší pohled na certifikační nabídku ÚCL a její dopady

29.05.2019

Bližší pohled na certifikační nabídku ÚCL a její dopady

Oč bude jednodušší národní certifikace a správa „dospělých“ letounů do MTOM 600 kg oproti té evropské? Vyplatí se stávajícím výrobcům ultralightů? A změnil nějak opt-out nastavení koexistence ÚCL a... Číst dál

ÚCL nabízí výrobcům ultralightů snazší „dospělou“ certifikaci a správu

29.04.2019 61 příspěvků

ÚCL nabízí výrobcům ultralightů snazší „dospělou“ certifikaci a správu

Letouny, kluzáky a vrtulníky do maximální vzletové hmotnosti (MTOM) 600 kg by mělo být možné vyrábět a provozovat pod dohledem Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) za jednodušších podmínek než větší... Číst dál

Zvýšení MTOM pro ultralighty na 600 kg v praxi

19.04.2019 4 příspěvky

Zvýšení MTOM pro ultralighty na 600 kg v praxi

Jak postupovat, pokud chceme s ultralightem legálně létat s vyšší maximální vzletovou hmotností (MTOM) než 450/472,5 kg? Co musí stroj splňovat a podstoupit? Kolik jich má šanci na zvýšení limitu a... Číst dál

Bitva o karlovarské nebe

22.03.2019 17 příspěvků

Bitva o karlovarské nebe

Plán výrazného zvýšení provozu na letišti Karlovy Vary rozvířil diskuze v orgánech územní samosprávy a také přímo mezi lidmi. Patří do lázeňského regionu čilý pilotní výcvik? Co mu říkají obyvatelé,... Číst dál

Kontaktovat autora