Tomáš Doležal

Aviatik sedlající různé létající aparáty od paraglidu po akrobatické letouny. Zkušební pilot ultralehkých letounů. Fyzik s širokým spektrem zájmů. Jedním z nich je psaná tvorba a jelikož se autor věnuje létání nejen mezi oblaky, ale i v informačním moři, můžete na Aerowebu nalézt stopy jeho činnosti.

Články autora

Akrobatický trenér Jiří Duras: Rád předávám své zkušenosti dál

12. 6. 2019 3 příspěvky

Akrobatický trenér Jiří Duras: Rád předávám své zkušenosti dál

S Jirkou Durasem vystupujeme z letadla. Na chvíli si sedáme do kumbálu a pak se jdeme podívat na plochu, jak akrobatický pilot zalétne svou sestavu. Zvuky karlovarského letiště ladí se slovy našeho... Číst dál

Bližší pohled na certifikační nabídku ÚCL a její dopady

29. 5. 2019

Bližší pohled na certifikační nabídku ÚCL a její dopady

Oč bude jednodušší národní certifikace a správa „dospělých“ letounů do MTOM 600 kg oproti té evropské? Vyplatí se stávajícím výrobcům ultralightů? A změnil nějak opt-out nastavení koexistence ÚCL a... Číst dál

ÚCL nabízí výrobcům ultralightů snazší „dospělou“ certifikaci a správu

29. 4. 2019 61 příspěvků

ÚCL nabízí výrobcům ultralightů snazší „dospělou“ certifikaci a správu

Letouny, kluzáky a vrtulníky do maximální vzletové hmotnosti (MTOM) 600 kg by mělo být možné vyrábět a provozovat pod dohledem Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) za jednodušších podmínek než větší... Číst dál

Zvýšení MTOM pro ultralighty na 600 kg v praxi

19. 4. 2019 4 příspěvky

Zvýšení MTOM pro ultralighty na 600 kg v praxi

Jak postupovat, pokud chceme s ultralightem legálně létat s vyšší maximální vzletovou hmotností (MTOM) než 450/472,5 kg? Co musí stroj splňovat a podstoupit? Kolik jich má šanci na zvýšení limitu a... Číst dál

Bitva o karlovarské nebe

22. 3. 2019 17 příspěvků

Bitva o karlovarské nebe

Plán výrazného zvýšení provozu na letišti Karlovy Vary rozvířil diskuze v orgánech územní samosprávy a také přímo mezi lidmi. Patří do lázeňského regionu čilý pilotní výcvik? Co mu říkají obyvatelé,... Číst dál

EASA varuje před rizikem únavy, na které stávající předpisy nemyslí

6. 3. 2019

EASA varuje před rizikem únavy, na které stávající předpisy nemyslí

Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) začátkem měsíce zveřejnila výsledky studie, která poukazuje na nedostatečnost stávajících časových omezení pro vykonávání letové služby vzhledem k... Číst dál

Vstříc nehodě vzlétl s dopravním letounem do microburstu pilot bez kvalifikace

27. 2. 2019

Vstříc nehodě vzlétl s dopravním letounem do microburstu pilot bez kvalifikace

Pilot bez kvalifikace pro létání s proudovými stroji vzlétl jako pilot letící (Pilot Flying – PF) s letounem Embraer ERJ 190 s více jak stovkou osob na palubě. Potvrzuje to závěrečná zpráva... Číst dál

AeČR požaduje odklad konce RZ, stěžuje si na chybějící dokumenty k DTO

22. 2. 2019

AeČR požaduje odklad konce RZ, stěžuje si na chybějící dokumenty k DTO

Aeroklub České republiky (AeČR) požádal Úřad pro civilní letectví (ÚCL) o odložení termínu ukončení činnosti registrovaných zařízení pro výcvik pilotů (RZ) o jeden rok. Byla tato žádost vyslyšena? Číst dál

Malý zájem o A380 přiměl Airbus k rozhodnutí ukončit jeho další výrobu

15. 2. 2019 1 příspěvek

Malý zájem o A380 přiměl Airbus k rozhodnutí ukončit jeho další výrobu

Dle svého včerejšího prohlášení přestane Airbus vyrábět největší dopravní letoun na světě určený pro přepravu osob. Poslední dodávky svých strojů A380 plánuje na rok 2021. Číst dál

PBS Velká Bíteš chystá sériovou výrobu svého nejsilnějšího proudového motoru

7. 2. 2019 2 příspěvky

PBS Velká Bíteš chystá sériovou výrobu svého nejsilnějšího proudového motoru

První brněnská strojírna Velká Bíteš chce letos spustit sériovou výrobu nového proudového motoru PBS TJ150 a zahájit jeho dodávky zákazníkům. Naší redakci to dnes sdělil Marek Fiala z divize letecké... Číst dál

Kontaktovat autora