Filip Byrtus

Články autora

Glass kokpit Aspen Evolution E5 obdržel certifikaci EASA

Včera

Glass kokpit Aspen Evolution E5 obdržel certifikaci EASA

„Low-cost“ řešení glass kokpitu od amerického? Výrobce avioniky Aspen Avionics obdrželo certifikaci EASA. Obrazovky Evolution E5 EFI, které obdržely certifikát, jsou určeny pouze pro lety VFR a... Číst dál

V Dubaji představili elektrický speciál pro seriál závodů Air Race E

19. 11. 2019

V Dubaji představili elektrický speciál pro seriál závodů Air Race E

Elektrifikace se v čím dál větší míře dotýká všeobecného letectví a prozatím se objevovaly především prototypy letounů určených pro rekreační použití. Na dubajské Air Show však byl představen... Číst dál

Mooney nejspíš končí. Výrobce přerušil činnost a propustil zaměstnance

14. 11. 2019

Mooney nejspíš končí. Výrobce přerušil činnost a propustil zaměstnance

Výrobce letadel Mooney Aircraft sídlící v texaském městě Kerrville nečekaně ukončil provoz a dočasně propustil své zaměstnance. Prozatím bez oficiálního oznámení od vedení společnosti výrobce zastavil... Číst dál

Nová generace Piperu M600 dostala bezpečnostní systém HALO

4. 11. 2019

Nová generace Piperu M600 dostala bezpečnostní systém HALO

Americký výrobce letadel Piper Aircraft spadající pod skupinu Textron aviation představil novou generaci letounu Piper M600. Nová generace nesoucí název M600 SLS láká především novou úrovní... Číst dál

Diamond plní závazky, konkurent Cirrusu bude mít zatahovací podvozek

1. 11. 2019 37 příspěvků

Diamond plní závazky, konkurent Cirrusu bude mít zatahovací podvozek

Rakouský výrobce letadel Diamond Aircraft letos na jarním AERO Friedrichshafen představil „znovuzrozený“ pětimístný Diamond DA 50. Konkurent tolik oblíbeného Cirrusu se měl odlišovat především... Číst dál

Garmin vyvinul systém pro automatické nouzové přistání

31. 10. 2019

Garmin vyvinul systém pro automatické nouzové přistání

Americký výrobce avioniky Garmin představil v minulých dnech novou funkci „Emergancy Autoland system“. Ta v případě zdravotních či jiných potíží, kdy pilot není schopen s letounem letět a přistát,... Číst dál

Akrobatický letoun Extra NG obdržel typový certifikát EASA

30. 10. 2019 3 příspěvky

Akrobatický letoun Extra NG obdržel typový certifikát EASA

Jedenáctý říjen byl pro výrobce Extra Aircraft a jeho nový model Extra NG významným milníkem z hlediska legislativy. Celokompozitový akrobatický letoun obdržel typový certifikát Agentury Evropské unie... Číst dál

PBS Velká Bíteš slaví 1 000 vyrobených kusů APU Safír

24. 10. 2019 1 příspěvek

PBS Velká Bíteš slaví  1 000 vyrobených kusů APU Safír

Pomocná energetická jednotka (APU) Safír 5K/G MI, která spadá pod výrobu První brněnské strojírny Velká Bíteš (PBS), slaví významný milník. Tento rok byl vyroben 1 000. kus pro ruské vrtulníky z... Číst dál

V Norsku poprvé na komerčním letu otestovali řízení skrze vzdálenou věž

23. 10. 2019 1 příspěvek

V Norsku poprvé na komerčním letu otestovali řízení skrze vzdálenou věž

Norské řízení letového provozu Avinor Navigation Services poprvé použilo technologii vzdálené věže pro řízení komerčního letu s cestujícími. Norsko si od technologie vzdálené věže slibuje snížení... Číst dál

Bell V-280 Valor zakončil významný rok prvním veřejným vystoupením

21. 10. 2019

Bell V-280 Valor zakončil významný rok prvním veřejným vystoupením

Konvertoplán, který absolvoval svůj první let již v roce 2017, se 19. října poprvé předvedl široké veřejnosti. Premiéru měl na letecké přehlídce Fort Worth Alliance Air Show v americkém Texasu, kde... Číst dál

Kontaktovat autora