Michal Raudenský

Autor spolu s manželkou Ivou provozuje leteckou školu Fly For Fun. Kvalifikace CPL(A), CPL(H), FI(A), FI(H), instruktor UL letadel, UL vrtulníků, inspektor provozu UL vrtulníků. Dosud nalétal 10 800 hodin, z toho převážnou část jako instruktor. Létá od roku 1994. Nejlepší létání je podle něj akrobacie a vrtulník. Kdyby to tak šlo spojit dohromady...
Články autora
Groundschool
Groundschool: Zamrzání karburátoru
04.12.2018 1 příspěvek

Jako každý rok, opět s nízkými teplotami a vysokou vlhkostí, nám hrozí zamrzání karburátorů. Čím je nebezpečné, jak se projeví, jak s ním „zatočit“ a na co si dát při tom pozor? Číst dál
04.07.2014 5 příspěvků

Snad každý vrtulníkář uvažoval o tom, jaké to muselo být ve Vietnamu. Samozřejmě i já, odkojen knížkami jako Easy target a filmovými záběry z vietnamské války, jsem o takovém létání přemýšlel.... Číst dál
17.01.2014 2 příspěvky

Pokud patříte k té skupině letců, která trvá na tom, že létat se má, jen když kvetou pampelišky, nečtěte dál. Další řádky jsou pro piloty, kteří stejně jako já nedokáží vydržet bez létání celé jedno... Číst dál
Co dělat, když… Vletím do špatného počasí
18.12.2013 31 příspěvků

Počasí je naprosto limitujícím faktorem každého létání. Nebudu se věnovat létání za IR, to je jiná kapitola. Nás bude zajímat, co a jak udělat, když se let „za vidu země“ jaksi zpronevěří svému názvu. Číst dál
Co dělat když… Nastane v letadle požár

Požár může být asi nejhorším problémem za letu. Ačkoliv narovinu přiznávám, že za letu s tímto malérem nemám osobní zkušenost, párkrát mi to bafnulo na zemi a vlastně i to je důležité umět zvládnout. Číst dál
Co dělat, když… Je výkonu málo
07.10.2013 6 příspěvků

I když u nás teplé počasí pro letošek asi skončilo, události i vlastní zkušenosti mne vedou k napsání dalšího dílu o situaci, kdy je na létání - letadel i vrtulníků - moc teplo či jsme příliš vysoko a... Číst dál
Co dělat, když… Rotor ztratí výkon
04.08.2013 2 příspěvky

Naštěstí není pravdivá představa mnoha lidí, že když se u vrtulníku zastaví motor, „tak to prostě spadne“. Do takového zařízení by rozumný člověk zřejmě nenastoupil. Číst dál
Co dělat, když… Za letu vysadí motor
20.05.2013 6 příspěvků

Dnešním článkem startuje minisérie zabývající se tím, čemu se v letectví říká mimořádná událost. Pokusím se uvést, co o takových událostech vím a jak je řešit. Číst dál
Test Atecu 321 Faeta a EFISu Integra
21.04.2013 41 příspěvků

Letoun Faeta vznikl jako nový projekt navazující na původní projekty legendárního konstruktéra Oldy Olšanského. Zdědil po nich vnější eleganci, ve skutečnosti se však jedná o zcela nové letadlo. Číst dál
13.06.2011 1 příspěvek

Server AirQuest nabízí opravdu hodně možností a služeb, a tak není možná hned zcela jasné, jak se v něm zorientovat. Michal Raudenský se pokusí v několika článcích shrnout jeho možnosti. Číst dál