Dnes je 19. února 2018
7:06 17:26

Michal Raudenský

Autor spolu s manželkou Ivou provozuje leteckou školu Fly For Fun. Kvalifikace CPL(A), CPL(H), FI(A), FI(H), instruktor UL letadel, UL vrtulníků, inspektor provozu UL vrtulníků. Dosud nalétal 7000 hodin z toho převážnou část jako instruktor. Létá od roku 1994. Nejlepší létání je podle něj akrobacie a vrtulník. Kdyby to tak šlo spojit dohromady..

Články autora

S vrtulníkem ve Vietnamu

4. 7. 2014 5 příspěvků

S vrtulníkem ve Vietnamu

Snad každý vrtulníkář uvažoval o tom, jaké to muselo být ve Vietnamu. Samozřejmě i já, odkojen knížkami jako Easy target a filmovými záběry z vietnamské války, jsem o takovém létání přemýšlel.... Číst dál

Co dělat, když… Napadne sníh

17. 1. 2014 2 příspěvky

Co dělat, když… Napadne sníh

Pokud patříte k té skupině letců, která trvá na tom, že létat se má, jen když kvetou pampelišky, nečtěte dál. Další řádky jsou pro piloty, kteří stejně jako já nedokáží vydržet bez létání celé jedno... Číst dál

Co dělat, když… Vletím do špatného počasí

18. 12. 2013 31 příspěvků

Co dělat, když… Vletím do špatného počasí

Počasí je naprosto limitujícím faktorem každého létání. Nebudu se věnovat létání za IR, to je jiná kapitola. Nás bude zajímat, co a jak udělat, když se let „za vidu země“ jaksi zpronevěří svému názvu. Číst dál

Co dělat když… Nastane v letadle požár

19. 11. 2013

Co dělat když… Nastane v letadle požár

Požár může být asi nejhorším problémem za letu. Ačkoliv narovinu přiznávám, že za letu s tímto malérem nemám osobní zkušenost, párkrát mi to bafnulo na zemi a vlastně i to je důležité umět zvládnout. Číst dál

Co dělat, když… Je výkonu málo

7. 10. 2013 6 příspěvků

Co dělat, když… Je výkonu málo

I když u nás teplé počasí pro letošek asi skončilo, události i vlastní zkušenosti mne vedou k napsání dalšího dílu o situaci, kdy je na létání - letadel i vrtulníků - moc teplo či jsme příliš vysoko a... Číst dál

Co dělat, když… Rotor ztratí výkon

4. 8. 2013 2 příspěvky

Co dělat, když… Rotor ztratí výkon

Naštěstí není pravdivá představa mnoha lidí, že když se u vrtulníku zastaví motor, „tak to prostě spadne“. Do takového zařízení by rozumný člověk zřejmě nenastoupil. Číst dál

Co dělat, když… Za letu vysadí motor

20. 5. 2013 6 příspěvků

Co dělat, když… Za letu vysadí motor

Dnešním článkem startuje minisérie zabývající se tím, čemu se v letectví říká mimořádná událost. Pokusím se uvést, co o takových událostech vím a jak je řešit. Číst dál

Test Atecu 321 Faeta a EFISu Integra

21. 4. 2013 41 příspěvků

Test Atecu 321 Faeta a EFISu Integra

Letoun Faeta vznikl jako nový projekt navazující na původní projekty legendárního konstruktéra Oldy Olšanského. Zdědil po nich vnější eleganci, ve skutečnosti se však jedná o zcela nové letadlo. Číst dál

AirQuest – II. Práce s GPS

13. 6. 2011 1 příspěvek

AirQuest – II. Práce s GPS

Server AirQuest nabízí opravdu hodně možností a služeb, a tak není možná hned zcela jasné, jak se v něm zorientovat. Michal Raudenský se pokusí v několika článcích shrnout jeho možnosti. Číst dál

AirQuest – jak si naplánovat trať

26. 2. 2011 13 příspěvků

AirQuest – jak si naplánovat trať

Server AirQuest nabízí opravdu hodně možností a služeb, a tak není možná hned zcela jasné, jak se v něm zorientovat. Michal Raudenský se pokusí v několika článcích shrnout jeho možnosti. Číst dál

Kontaktovat autora