Dnes je 26. září 2018

6:55 18:52

Michal Řeháček

Autor je absolventem Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, létání se začal věnovat rekreačně v roce 2009. Jen u koníčka však nezůstalo - postupně si dodělal přístrojovou kvalifikaci, CPL a teorii ATPL. Byť autora stále živí programování počítačových her, v současné době vyučuje teorii v letecké škole Alpha Aviation a od roku 2016 vede kurz Navigace založené na výkonnosti. Nejraději létá podle pravidel IFR a na letounech Cirrus.

Články autora

Připomínáme: IFR půjde od neděle létat už pouze s PBN doložkou

24. 8. 2018 2 příspěvky

Připomínáme: IFR půjde od neděle létat už pouze s PBN doložkou

Již v dubnu jsme vás informovali, že od 26. srpna tohoto roku bude pro IFR lety podle postupů PBN nutná nová PBN doložka v pilotním průkazu. Vzhledem k tomu, že vzdušný prostor ČR i většiny Evropy je... Číst dál

Změny pro IFR piloty: Performance Based Navigation

17. 4. 2018 3 příspěvky

Změny pro IFR piloty: Performance Based Navigation

Navigace založená na výkonnosti neboli PBN není věc neznámá, teprve nyní se však dostává do pozornosti pilotů IFR, kterých se převážně týká. Mimo jiné i kvůli komplikované situaci v ČR. Číst dál

V Alpha Aviation startují kurzy PBN navigace, první již v sobotu

4. 7. 2016

V Alpha Aviation startují kurzy PBN navigace, první již v sobotu

Alpha Aviation jako jedna z prvních leteckých škol v ČR nabízí speciální kurz, který vás seznámí se všemi aspekty navigace založené na výkonnosti, od teorie pro praktické létání RNAV přiblížení. První... Číst dál

Cirrus a padák: fakta vs. mýty – 2. část

3. 11. 2014 31 příspěvků

Cirrus a padák: fakta vs. mýty – 2. část

Rozpoznat krizovou situaci vyžadující aktivaci padáku je dovednost, jíž je třeba se naučit a dále ji zlepšovat. Co nenacvičíte, ve stresové situaci nevymyslíte. Číst dál

Cirrus a padák: fakta vs. mýty – 1. část

31. 10. 2014 27 příspěvků

Cirrus a padák: fakta vs. mýty – 1. část

Snad žádné vybavení letounu kolem sebe nedrží tolik mýtů jako záchranný padákový systém letounů Cirrus. Jsou některé z nich alespoň polopravdy? Číst dál

Výcvik IFR krok za krokem – IV. Vzhůru do oblak

22. 8. 2014 2 příspěvky

Výcvik IFR krok za krokem – IV. Vzhůru do oblak

Poslední část výcviku je zaměřená na lety a přiblížení v reálném provozu. Jak probíhá závěr výcviku a zkouška létání podle přístrojů? Číst dál

Výcvik IFR krok za krokem – III. Simulátor

14. 8. 2014 2 příspěvky

Výcvik IFR krok za krokem – III. Simulátor

Jediný simulátor Cirrusu v Evropě je v Polsku. Dlouho před začátkem výcviku jsme domluveni, že ho využijeme. Číst dál

Výcvik IFR krok za krokem – II. Attitude flying

6. 8. 2014

Výcvik IFR krok za krokem – II. Attitude flying

V prvních letových lekcích se student učí základní létání podle přístrojů. Podle předpisů musí být prvních pár hodin v reálném letadle, byť by asi víc dávalo smysl začít na simulátoru. Číst dál

Výcvik IFR krok za krokem – I. Před letem

27. 7. 2014 11 příspěvků

Výcvik IFR krok za krokem – I. Před letem

Loni na podzim jsem začal s IFR výcvikem a v živé paměti mám jak svou původní představu o létání bez vidu, tak i svůj myšlenkový přerod k pochopení řízení letadla bez pohledu ven i celého IFR světa. Číst dál

Kontaktovat autora