Dnes je 23. února 2018
6:58 17:33

Zdeněk Gavlas

Autor se začal vážně zajímat o létání už v prvním ročníku ostravského gymnazia, kdy s dalšími několika spolužáky, z nichž všichni se později stali piloty, navštěvoval plachtařskou pozemní přípravu na letišti v Zábřehu. K licenci se tenkrát ale nedopracoval kvůli “nedostatečnému” zraku. Jeho přání se splnilo až třiadvacet let později po přestěhování do USA, kde bylo létání s brýlemi normální. Od té doby přidal k licenci SEL postupně doložku IFR, vlastní letadlo (Cessnu 177 Cardinal) a v současné době trénuje na americkou komerční licenci. Od roku 1993 má nalétáno přes jedenáct set hodin na pěti různých typech jednomotorových strojů Cessna a Piper.

Články autora

Od simulace k realitě aneb vzpomínka na Chicago 2002

15. 12. 2010 1 příspěvek

Od simulace k realitě aneb vzpomínka na Chicago 2002

Mnoho z nás tam začínalo, a přesto jsme tam nikdy nebyli. Meigs Field provázelo coby „defaultní letiště“ osm verzí MS Flight Simulatorů a Zdeněk Gavlas se tam vypravil ve skutečnosti. Číst dál

Letadlo pro papeže

24. 7. 2010 12 příspěvků

Letadlo pro papeže

Tento článek by docela dobře mohl být úvodem k životopisu u nás nepříliš známého letadla - Cessny 177 Cardinal. Číst dál

Světlo na konci „Tunelu ke Svobodě“

13. 2. 2010

Světlo na konci „Tunelu ke Svobodě“

Pamětníci si vzpomenou, že za hluboké české totality se vyprávěl „nejkratší politický vtip“, který zněl: „Odešli“. Američtí piloti mají jeden o něco delší, ale podobně tragikomický: „My jsme tu od... Číst dál

Temně hučí… ale bez nás!

6. 1. 2010 2 příspěvky

Temně hučí… ale bez nás!

"Approach, I think I´m going to declare an emergency now." Hlásím na frekvenci Wilkes-Barre Approach nad severní Pennsylvánií. Motor OK, nikde se nekouří, letadlo se nerozpadá. Jen na plazmovém... Číst dál

Tunel ke Svobodě se uzavírá

28. 11. 2009

Tunel ke Svobodě se uzavírá

New York a možnost létat vyhlídkové lety v těsné blízkosti obrovské metropole, bez jakýchkoliv omezení ze strany městských, státních nebo federálních autorit. V jaké míře to je možné a nehrozí... Číst dál

Kontaktovat autora