Zdeněk Gavlas

Autor se začal vážně zajímat o létání už v prvním ročníku ostravského gymnazia, kdy s dalšími několika spolužáky, z nichž všichni se později stali piloty, navštěvoval plachtařskou pozemní přípravu na letišti v Zábřehu. K licenci se tenkrát ale nedopracoval kvůli “nedostatečnému” zraku. Jeho přání se splnilo až třiadvacet let později po přestěhování do USA, kde bylo létání s brýlemi normální. Od té doby přidal k licenci SEL postupně doložku IFR, vlastní letadlo (Cessnu 177 Cardinal) a v současné době trénuje na americkou komerční licenci. Od roku 1993 má nalétáno přes jedenáct set hodin na pěti různých typech jednomotorových strojů Cessna a Piper.
Články autora
Od simulace k realitě aneb vzpomínka na Chicago 2002
15.12.2010 1 příspěvek

Mnoho z nás tam začínalo, a přesto jsme tam nikdy nebyli. Meigs Field provázelo coby „defaultní letiště“ osm verzí MS Flight Simulatorů a Zdeněk Gavlas se tam vypravil ve skutečnosti. Číst dál
24.07.2010 12 příspěvků

Tento článek by docela dobře mohl být úvodem k životopisu u nás nepříliš známého letadla - Cessny 177 Cardinal. Číst dál
Světlo na konci „Tunelu ke Svobodě“

Pamětníci si vzpomenou, že za hluboké české totality se vyprávěl „nejkratší politický vtip“, který zněl: „Odešli“. Američtí piloti mají jeden o něco delší, ale podobně tragikomický: „My jsme tu od... Číst dál
06.01.2010 2 příspěvky

"Approach, I think I´m going to declare an emergency now." Hlásím na frekvenci Wilkes-Barre Approach nad severní Pennsylvánií. Motor OK, nikde se nekouří, letadlo se nerozpadá. Jen na plazmovém... Číst dál

New York a možnost létat vyhlídkové lety v těsné blízkosti obrovské metropole, bez jakýchkoliv omezení ze strany městských, státních nebo federálních autorit. V jaké míře to je možné a nehrozí... Číst dál